@snoop1983 veel plezier morgen geniet ervan! @bloesem welkom bij de maart mama's! Weltrusten allemaal en tot morgen!
@Jenna - Nou ik zal je vertellen dat ik al even geslapen heb hahahahaha Ik ben dus alweer wakker hahaha Maar ik snap je wel hoor... je voelt je nu zo kwetsbaar en daar speelt hij heel handig op in... Ik zou tegen hem zeggen: Als je niks zinnigs te melden hebt en alleen maar negatief wil lopen doen... zeg dan maar niks! Ik kan je gezeur missen als kiespijn! En als ie dan toch weer zulk gezever sms-t... gewoon niet op reageren... MAAAAAAAAAAAR wel bewaren! Dus uitprinten... of in de pc opslaan of iets dergelijks... Stel dat je ze ooit nodig bent... heb je ze...
Weltrusten Snoopy! Dank je wel voor je lieve woorden en heeeeeel veeeeel plezier met je echo morgen! Fijn dat ie lekker op tijd is.
@Wish; Oh, wat goed dat je al geslapen hebt! Als je straks maar weer in slaap komt, of heb je daar helemaal geen moeite mee? Dat opslaan zat ik zelf ook al aan te denken. Heb alleen zo'n vaag vermoeden dat hij dat omgekeerd ook aan het doen is. Dus ik probeer mijn woorden heel zorgvuldig te kiezen. Het is gewoon zo ongelofelijk k*t dat we een week geleden nog zo blij waren samen en moet je ons nu zien... Er is niets meer over... Bah...
Groot gelijk Jenna, ik heb ook eens in zo'n soort situatie gezeten en ik heb ook alles opgeslagen en bewaard, ik heb het naar mezelf gemaild en op hotmail opgeslagen (ik bedoel, stel dat je harde schijf het begeeft ) en idd ik lette erg op wat ik zei. Sterkte meissie, geen fijn begin van iets wat eigenlijk zo mooi is....
Hey Jenna, uhm, nee daar kan ik niet echt mee helpen. We krijg je kinderopvangtoeslag zodat je de kinderen eventueel naar een kinderdagverblijf kunt brengen als jij studeert. Maar misschien heb je dit al. Voor de bijzondere bijstand moet je waarschijnlijk naar de gemeente? Wat ik trouwens wel vind is dat het positief is dat je toch al weer vooruit kijkt! Ook al ziet dit er even niet fijn uit, je bent toch al weer aan het regelen en uitzoeken. Dat vind ik echt knap! Daar heb ik bewondering voor. Dat betekend volgens mij dat het je uiteindelijk gaat lukken; one way or the other. Liefs Judith
@Jenna - Ja... je hele droom zo in duigen he... Net of het allemaal een droom was... Ik snap het helemaal... Het is ook niet te geloven hoe gevoelloos en stijlloos dit van je ex is... Er zit geen greintje gevoel in die jongen...! Overigens wat betreft die alimentatie...Helaas snoopy... Een man is niet verplicht alimentatie te betalen... Was het helaas maar zo... Als hij kan aantonen dat hij zulke hoge kosten heeft dat ie het niet kan betalen, hoeft hij ze niet te betalen.. Dan is het zaak om een heeeeeeeel goede advocaat te hebben, die er ook aan denkt om het kostenplaatje wat hij indient ook te controleren... Overigens zijn ze er in de kamer wel mee bezig om alimentatie voorrang te laten hebben op schuldeisers en andere vaste lasten en een evt. nieuw gezin... Dus de alimentatie wordt dan prioriteit nr. 1 en dan de rest... Dan wordt het dus beter... Maar vooralsnog kan de man er onderuit komen.. Helaas... Ik weet dit omdat ik het zie bij een vriendin van me... zij krijgt ook geen rooie cent... En draait alleen op voor de kosten van 3 kleine kinderen..., maar hij blijft wel zijn bezoekrecht houden uiteraard... Raar systeem...
Idd wishgirl, zo werkt het helaas wel. Ook is het zelfs zo, dat als je eenmaal via advocaten hebt vaststaan dat hij alimentatie moet betalen dan nog is het de vraag of hij het doet, en er is niemand die het controleert, wat wou jij ook doen? een deurwaarder inhuren? Het is echt zo krom...
Serieus? Nou, dat kan hij dus echt vergeten! Oh wacht...hij wil het kindje dan waarschijnlijk ook niet zien... Maar is het echt zo dat alimentatie niet verplicht is? Gaat een hypotheek bijvoorbeeld, voor? Eigenlijk wil ik het helemaal niet zover laten komen. Die vriendin van mij zei ook al dat ik een advocaat moest gaan zoeken. Maar ik vind dat allemaal zo eng en definief... Snappen jullie dat? Dan blijft er weinig te genieten over van deze zwangerschap. Judith; Ja, kinderopvangtoeslag krijg ik al. Ook de Kindertoeslag en kinderbijslag uiteraard. Voor de bijz. bijstand ga ik inderdaad naar de gemeente. Weet je waarom ik het nu al allemaal aan het uitzoeken ben? Omdat ik dan alles snel rond heb en dat niemand mij er van kan betichten dat dit kindje houden, een 'impulsieve daad' was ofzo. Dat ik alles goed doordacht heb, hoe ik het nu alleen moet doen en dat ik alles aanpak wat ik kan krijgen. Dat ik verantwoordelijk ben. Ook al zit ik me nu ook al weer te verantwoorden...
Goed van je jenna, dat je alles op regel wil hebben, maar je hoeft je niet te bewijzen toch...? Je kan trouwens pas bijzondere bijstand aanvragen met 6 of 7 maand zwangerschap....
Nee, in principe niet. Maar door alles wat ik afgelopen week over me heen heb gekregen van hem, zit dat er wel een beetje in... Poeh, ik wist niet dat je de bijzondere bijstand pas zo laat kon aanvragen. Dat is dan wel weer een tegenvaller...
@Jenna - Ja.. helaas gaan alle kosten voor... en dan pas komt de alimentatie... als je geluk hebt dus... Sterker nog... je moet uitkijken dat hij straks niet de kinderbijslag gaat aanvragen... Zo sluw kan het ook nog.... Wees niet te gul met informatie geven naar hem toe... Eerst alles veilig stellen... Ja het gaat ver... ik weet het meid... En ja... je wilt het niet... Ik snap het helemaal... Maar dek jezelf in... Als je straks achter het net vist, ben je nog minder af...
Jemig... Ik had me eigenlijk nooit gerealiseerd dat het zo zou kunnen lopen. Dat de zaken zo lelijk zouden worden... Pff, ik hoop echt dat hij het niet zover wil laten gaan. Ik voel daar in ieder geval weinig voor. Het kan toch haast niet? Hij wil dit kindje niet eens! Dan zou hij dat echt allemaal moeten doen om mij dwars te zitten. Dat zie ik hem niet doen, maar goed...wat dat betreft moet ik mijn hele beeld van hem bijstellen. Hij is wel tot meer dingen in staat, die ik niet achter hem had gezocht...
Jen, ze maken een berekening voor de alimentatie. Van zijn loon trekken ze bepaalde kosten af, zoals hypotheek, verzekeringen en dan heeft ie ook nog een deel van 800 - 900 euro dat ie zo schoon mag houden! Waar jij nooit aan mag komen. Dus stel na alle vaste lasten heeft ie nog 800 euro over, dan zal hij volgens de wet geen alimentatie kunnen betalen. Hoe lullig ook. Maar daar komen ze vaak niet aan hoor.... Ik heb net een rechtzaak voor alimentatie gehad met mijn ex man (vader van mijn dochter) en gewonnen. Volgens hemzelf kon hij geen alimentatie betalen, terwijl hij met een zonnebril van prada op z'n klep loopt stoer te doen en om het weekend heeft ie dochterlief en ze gaan altijd wel iets duurs doen..... Dus wat nou niet betalen. We hadden in het scheidingsconvenant 190 euro afgesproken per maand aan alimentatie. Hij zei niets, later 133 euro, omdat ie dan net op de belastinggrens zit en het dan mag aftrekken van de belasting (de rat)....maar de rechter vond het gelukkig ook dat als ie 190 euro afspreekt dat ie dat dan kan betalen en aan de hand van de berekening kon hij dat ook wel. Ik zou me dr niet al teveel zorgen om maken. Bel alvast een advocaat en ga naar een gratis spreekuur om te kijken wat je kunt. Neem een pro deo advocaat (kost je eenmalig 90 euro als je geen inkomen hebt, mijn ex had dus wel een normaal inkomen en betaal de eenmalig iets van 150 euro). En als de alimentatie vast staat bij de rechtbank, moet hij betalen. Doet hij dit niet, kun je een instantie inschakelen, en als hij het dan niet betaald leggen zij beslag op zijn loon. Maar tis een grote kl**tzak hoor...echt misselijk. Hij wilde het kind ook en nu krabbelt hij terug, wil niet zeggen dat jij dat ook moet. Maar daarom verdwijnt zijn PLICHT naar het kindje niet! Ik zou zeker alimentatie EISEN! Ennuh...schrik niet van de prijzen van de kinderwagens....op marktplaats kun je 2ehands hele leuke kopen. TIP die niet duur is maar erg goed: maxi taxi city. Erg fijne kinderwagen, die je compleet met bak en autostoeltje vaak al voor 100 - 150 euro hebt. Dus nee je hoeft geen 600 - 1000 euro eraan uit te geven. Zo ook voor kleertjes, leuke kleertjes 2e hands, zat! Bij wibra of zeeman hebben ze vaak ook wel leuke dingen. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. DIKKE KNUFF @Snoop, heel veel suc6 en plezier morgen bij de echo! ik ga slapen truste!
Lieverd... ik hoop dat het ook allemaal niet nodig is.... Maar ik heb de gekste dingen gezien helaas...