Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Stroopie, met een 2e merk je toch dat je wat minder snel dingen gaat regelen - het komt sowieso wel goed ;) Bij mijn zoon was ik übergeorganiseerd :D Moet nu nog het geboortekaartje bespreken met mijn man :D

Wennepen, zou je een nieuwe hobby kunnen opnemen? Breien, borduren, mandala tekenen, schrijven, een weblog/site bouwen?

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jeeetje, da's niet niks zeg!! Dat je dat even echt dacht joh :$
    PFoee....ik zou me rot verschieten en panieken joh! hihi, hoe moet dat dadelijk toch.. :)

Maar gelukkig is het niet zo....nu hopen dat het eenmalig was en de baby's het nog reuze gezellig in jouw buik vinden! :)
    Waren ze bij jou trouwens al aan het indalen?
    Hier bij mij nog helemaal niet afgelopen donderdag..

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ow grut, geboortekaartjes. Haha, die was ik helemaal vergeten.
    Moet ook nog gebeuren. Nou ja moeten. Kan het ook achteraf doen. ;)

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Stroopie: balen van de keuken zeg :( maar goed nog even doorzetten en dan is het zo 3 februari!

lindavnr: heb je een foto van die muziekmobiel? Wij hebben er ook een van fisher price die best prijzig was maar heb geen idee meer hoe hij precies heet :p

Linda: fijn dat ze weer thuis is :)

Marye: pff schrikken dat je dacht dat de bevalling begonnen zou zijn!
    Ik dacht vanmorgen ook even van oeh wat is het onrustig in mijn buik gelukkig is het ook weer weggetrokken!

Vannacht weer goed geslapen, dan zal ik aankomende nacht wel weer een slechte nacht hebben (het wisselt namelijk steeds af :S )

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat is het stil hier... allemaal sneeuwballen aan het gooien? :D

6. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Ik niet, hier geen sneeuw in het noorden! Misschien komt het nog.

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ah, niet overal sneeuw dus. Ik was het eigenlijk alweer zat (ben een echt lente-mens) :)

Gaat er nog iemand naar de 9 Maanden Beurs dit jaar? Al zijn die 9 maanden zowat om? :D
    Ik ga wel heen - man schildert er stands, dus we hebben kaarten. Misschien nog iets leuks scoren voor de baby ;)

8. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Hey meiden,

Paar dagen niet geweest, dus het is teveel om allemaal bij te lezen!! ben er vluchtig over heen gegaan en zo te lezen is er nog geen baby geboren:D

Hier gaat alles wel goed. Mijn rechterribben zijn alleen half gekneusd doordat mijn manneke het nodig vind deze als trampoline te gebruiken;)
    Controle vk was goed.Bloeddruk 120/70. Hb 7,5 en glucose 4,2. Was ik blij mee want ik had wat veel vruchtwater, maar geen zw.suiker dus gelukkig!! Verder wel veel last van harde buiken maar ze doen geen pijn.
    Krijg geen groeiecho. Baby voelt gemiddeld aan qua grootte. Is al behoorlijk ingedaald en dat is ook goed te zien aan mijn waggelloopje!
    Geen rare dingen dus gelukkig!!

Hoop dat met iedereen alles goed gaat!!

9. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Even een genante vraag..............hebben jullie er ook last van sinds de baby aan het indalen is dat je bekken steeds zwakker worden en je controle minder wordt zeg maar??
    Vd week op het werk een megablunder!! Ik moest inenen heel hard lachen en liet me toch een scheet!!!:$:) Mijn collega natuurlijk helemaal in een deuk!! en ik heb een half uur in een lachstuip gelegen (erg prettig met gekneusde ribben!!) maar schaamde me dood!!!
    JE schijnt er in je kraambed ook veel last van te hebben hoorde ik!!

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier natte sneeuw. Gelukkig maar, want had er geen zin in.

Ik ga niet naar de 9 maandenbeurs. Vind het te ver en heb ook geen zin om alleen te gaan.

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    stroopie ja nog ff afzien en dan kan je lekker genieten van je huisje en beeb

darcy nee ik ga denk ik niet naar de beurs zou wel willen maar ben dan 15 feb 38 weken zwanger en mijn partner is de 17e jarig en mijn nichtje ook en een vriendin de 16e, een vriend de 13e en een vriendin de 16e en de kleine van mijn zus de 21e dus we zijn al erg druk dan.

germini ik heb dat nu ook met hoesten hoor dat ik soms wat laat lopen of per ongeluk ineens een boer laat hihi.

hier vandaag weer veelst druk geweest en partner t niet ziet om uit zichzelf te helpen en t niet leuk vind om t steeds te moeten vragen. ik was t bed aant verschonen en toch maar een matrasbeschermer eropgelegd tja is ook nog maar 5 weken voor mij!!! t 4 seizoenen dekbed erindoen en ts me toch een partij zwaar dat ik helemaal ging flippen dat hij t niet in zn botte hoofd haald om me ff te helpen hij staat daar maar en kijkt erbij. aarrggg. toen t dekbed er maar weer uit om ze te splitsen en t zomer dekbed erafgeritst. maar t dekbed wou er niet uit en hij stond daar nogsteeds dus heb ik uit nijd t overtrek aan zijn kant maar open gescheurd hahhaha, nu kan ik er vreselijk om lachen maar net rolden de tranen over mijn wangen . puur omdat t me zelf niet meer lukt met een lizimo formaat. hij kwaad natuurlijk en wilde dat ik t er weer afhaalde en toen zei ik dat tie t maar moest bekijken lummel!!!

heb ik wat te doen in mijn verlof. ff weer t naatje naaien. hihi
    hopelijk heeft tie t nu door dat t voor ons wat zwaarder wordt. en anders verschoon ik t bed gewoon niet meer tot hij t zelf vind stinken hahaha

12. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Kleintje, Ik moet echt liggen dus een boek voor de kleine aanleggen is helaas niet zo handig om dat liggend te doen.
    Heb je een fotoshoot gehad? Gaaf zeg, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Moons, Gefeliciteerd met je 34 weken!!!

Kussie, Dat is zeker een handige tip van je! Ik zal het zelf niet uit kunnen proberen, maar mannetje wel. Ik zie jou al staan hannessen haha.
    Wens boba veel sterkte.

Marye, Is de keuken nu helemaal geplaatst? Is het naar je zin?
    Balen van de harde buiken. Had je overdag misschien toch iets teveel gedaan of niet?

Joepie, Balen dat je last hebt van je staartbotje! Weet je hoe dat komt of niet? Bij mij staat mijn staartbotje erg naar binnen doordat ik een ongeluk heb gehad 2 jaar geleden. Ik ben benieuwd of het de bevalling gaat overleven.

Linda, Fijn dat je weer thuis bent!

Lindavnr, Wij hebben die mobiel ook. Wat je zegt, hij is ontzettend prijzig, maar wat is hij gaaf he!!! Ik vind hem echt geweldig. Ik vind de muziek die eruit komt, tenminste normaal klinken. Bij sommige mobiels was het zo schel!

Chantal, Dat is vermoeiend zeg als je het gesprek op gang moet houden. Zijn dat vrienden van je of was dit een éénmalig bezoekje?

Stroopie, Fijn dat je een beetje uit de dozen bent (enkel van de keuken nog) Begint het al een beetje als thuis te voelen? Probeer wel op tijd je rust te nemen meid!

Darcy, ik had graag naar de 9maanden beurs gewild, maar het zit er voor mij niet in helaas. Een vriendin gaat wel en daar heb ik alvast een shopper bij gereserveerd :D

Germini. Haha, ik moet wel lachen hoor om je scheet. Ik geloof dat het nu bij mij niet anders is dan anders. (ik laat ze toch wel :))

Ik vroeg me af he, vaak slikken vrouwen voor en tijdens de zwangerschap foliumzuur of vitaminen speciaal voor zwangeren. Ik zelf gebruik de vitamines van Dagravit mama&baby. Maar gaan jullie ook iets voor na de zwangerschap gebruiken? Ik kan nu zelf niet zo goed eten door mijn maag (misselijk en veel overgeven) en merk dat ik toch zwakker wordt (ook door de bedrust natuurlijk) en zou graag iets willen nemen voor na de bevalling. Nu heb ik op internet gekeken en zie ik van Davitamon Mamafit staan. Zou dat wat zijn?:
    http://www.zelfzorg.nl/img.php?id=799&thumb=1

En weet iemand hoe het zit met je borsten als je geen bv gaat geven? De één zegt dat je na de bevalling je borsten gelijk in moet snoeren en de ander zegt dat je een pilletje krijgt zodat je geen stuwing krijgt. Of hoef je gewoon helemaal niks te doen?

13. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Wennepen, een pilletje krijg je volgens mij niet zomaar. Ligt volgens mij bij veel vk aan de reden waarom je geen bv geeft (hier iig)
    Ikzelf heb nauwelijks stuwing gehad. Een stevige bh was voldoende. Ook nauwelijks gelekt, dus die pads had ik gelukkig ook niet nodig.
    Dus ook hierbij zal het zo zijn dat het bij iedereen anders is, dus heb je eigenlijk niks aan ;)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Wennepen: jaa hij is echt super leuk. Ik heb alleen de muziekjes nog niet eens gehoord haha! We hadden niet de goede batterijen thuis ;) Dus morgen maar eens gauw kopen zodat ik kan horen hoe ie klinkt! :)

Ik slik op dit moment ook zwangerschapsvitaminen.
    Als ik bv ga geven, slik ik die door.. want daar zijn ze goed voor, maar als ik dat niet ga geven stop ik met slikken.
    Heb nooit vitamines geslikt dus zou niet weten waarom ik daar nu mee zou beginnen als d'r geen goede reden voor is :)

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wennepen: mijn VK zei dat als je geen borstvoeding geeft je niet meteen pillen krijgt maar een strakke bh moet dragen en niet te warm douchen etc en dan zou het als het goed is niet zo erg moeten zijn!

16. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik heb al een stukje op internet gevonden:

Borstvoeding niet op gang brengen, de kraamtijd

Wanneer je besluit dat je geen borstvoeding wilt geven, is dat een besluit in je hoofd. Je lijf is nog niet op de hoogte van deze beslissing en de processen in je lijf zetten dus toch de productie van moedermelk in gang. Zodra de placenta geboren is, gaat je lichaam aan de slag. Dus ook op het moment dat je je kindje niet aanlegt of wanneer je om een verdrietige reden zoals bijvoorbeeld een ernstig ziek of overleden,kindje, je je baby geen borstvoeding kunt geven, komt je lijf toch in actie. Je kunt dan last krijgen na een paar dagen van stuwing. Of misschien lekt er zelfs wat melk uit je borsten.
    Wat kun je doen:

*Stimuleer je borsten niet en leg je kindje niet aan. Als je je kindje aanlegt, stimuleer je je tepels en krijgen je hersenen een signaal om melk te maken.
    *Draag een goede stevige beha die niet knelt. Je krijgt nog wel eens de tip je borsten op te binden. Dit kan een verstopte melkkanaaltje veroorzaken en dat vergroot het risico op een borstontsteking.
    *Gebruik salie. Zet er thee van of neem Salvia tinctuur (drie maal daags 10-15 druppels). Dat remt de productie van moedermelk.
    *Neem pijnstilling: dat mag en het kan prettig zijn om de pijn van eventuele stuwing te verlichten.
    *Gebruik witte koolbladeren. Doe gekneusde koolbladeren in je beha. Gekneusde koolbladeren hebben een vochtafdrijvende werking en ook een remmende werking op je melkproductie.
    *Gebruik koude kompressen. Knip een paar maandverbanden doormidden of een luier. Maak ze nat en leg ze in het vriesvak. Doe er een doekje tussen om je huid te beschermen en doe ze in je beha als ze echt koud zijn.
    *Blijf normaal drinken. Soms krijg je het advies om minder te drinken. Dit heeft geen effect op de aanmaak van melk en je voelt je waarschijnlijk minder goed omdat je vocht tekort komt en dorst hebt. Blijf gewoon drinken naar behoefte.
    *Gebruik het homeopatisch medicijn Phytolacca decandra D6.
    *Eventueel gebruik je speciale lactatieremmers. Deze zorgen ervoor dat het hormoon prolactine (tijdelijk) niet meer wordt aangemaakt. Dit hormoon is verantwoordelijk voor de aanmaak van moedermelk. De effectiviteit van deze middelen staat niet vast en ze kunnen hevige bijwerkingen hebben. Zodoende schrijven maar weinig huisartsen zo'n middel voor. Het middel Dostinex heeft dan de voorkeur,omdat de bijwerkingen minder heftig zijn.

17. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Er is weinig gekletst zeg die afgelopen twee dagen..
    Allemaal een druk weekend?! ;)

Setti; haha dat zou ook echt iets voor mij zijn. Dan maar kapot scheuren als het niet lukt. Is het ondertussen toch nog wel gelukt; je vriend toch nog mee geholpen?
    Hormonen zijn altijd zo leuk; heb er gelukkig niet heel erg veel last van.. Maar ja kan nog allemaal komen natuurlijk ;).

Zo'n muziekmobiel ga ik niet kopen; vraag die straks aan het bezoek :p. Meestal weet je toch niet wat je moet vragen dus dan maar dat haha..

Germiní; haha gebeurd hier ook wel eens. Soms onder het eten hihi.. En dan liggen m'n vriend en ik helemaal dubbel! Oepsie..

Ik zit heel erg te twijfelen om naar de beurs te gaan. Ik denk het niet hoor; het is natuurlijk erg druk en is niet zomaar in de buurt van ons. Stel dat er is iets gebeurd ben ik niet zo 123 thuis..
    Dus denk dat het m niet word helaas.

Hier verder alles rustig; meisje is nog steeds erg aanwezig in m'n buik. Soms krijg een hele druk tegen m'n buik aan en je voelt haar dan helemaal liggen. Blijft zo apart en speciaal! :)
    Morgen de groei-echo, spannend!! :D
    Heb er helemaal zin in!
    Fijne avond allemaal...

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Setti, ik had dat dekbed naar zijn hoofd geslingerd. Ik moet mijn hubbie ook echt steeds roepen om dingen te doen.

Ik vergeet steeds om zwangersschapspillen te nemen. Heb braaf een potje staan. Maar ja, dan moet je ze wel nemen he.

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    neem ze ook lang niet iedere dag hoor.. in het begin wel heel netjes maar nu enkele weken niet meer echt dagelijks..denk er niet meer altijd aan.

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De eerste 12 weken zijn volgens mij het belangrijkst voor het foliumzuur. Daarna vergat ik het regelmatig.

Deel Deze Pagina