Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Lindavnr, kan me voorstellen dat het leuk is weer even op je werk te zijn. Ik moet dadelijk nog even naar de HEMA wat laatste spulletjes in slaan. Misschien dat ik dan ook nog even bij het werk langs ga.

@ Setti, hahaha, jouw dekbedverhaal.. Ik had hetzelfde gedaan!

@ Minke, gelukkig nog niemand bevallen...

@ Wennepen, ik zou ook gewoon aangeven dat je ze zelf wel belt als de kleine geboren is.. IK kan me voorstellen dat het vervelend is dat ze constant bellen/smsen.

@ Stroopie, het lijkt mij ook het fijnste om eerst zelf even bij te komen en in mijn geval op mijn gemak van het ziekenhuis naar huis kan gaan.. Ben alleen bang dat ik het ziekenhuis nog niet uit ben iig mijn schoonmoeder en schoonzusje al bij mij in huis staan. :S

@ Channes, gecondoleerd meid!

@ Boomer, 2 uur winkelen doe je nog goed!! Dat houd ik al niet eens meer vol ;) Een half uur, hooguit een uurtje en dan ben ik bekaf! hahaha...

Hier, zojuist naar de verloskundige geweest.. De kleine was al aan het indalen (waarschijnlijk is dat scheur gevoel dan ook het indalen geweest) en had een sterke hartslag van rond 155 slagen per minuut.. Mijn bloeddruk was helemaal perfect zo aan het eind van mijn zwangerschap..

Gisteren ben ik eindelijk begonnen met het uitruimen van mijn kledingkast. Ik heb een hele grote kledingkast en die moet ik dadelijk met onze kleine man gaan delen... Ik heb al mijn kleding eruit gehaald en op de grond gemieterd. Vervolgens zijn kleding erin gedaan.
    Daaropvolgend mijn kleding uitgezocht wat weg kan in de kledingbak.. Heb nu 3 vuilniszakken klaarstaan met oude kleding.. Maar nog steeds ligt er een hele hoge bult die nog weer opgevouwen en IN de kast terug moet.. Oeioei!!

2. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Stroopie, Ik geniet er zeker even van :D Hij gaat pas sinds 3 weken naar de psz, dus het is nog wel wennen hoor....Voor mij dan:), hij vindt het helemaal geweldig, gelukkig!

Zow, de kast en commode gesopt! Ben nu de gewone was nog aan het wegwerken en dan kan ik beginnen met het babyspul :)

Had net trouwens een pak luiers maat 1 opengemaakt om er wat in de commode te leggen, maar wat kleinnnn:$ Haha zoontje zit in maat 5, dus das dan wel weer een flink verschil :D

Bevallen, Nu nog niet dames! Geduld! ;):p

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eliesah: Dat komt vast helemaal goed die groeiecho, ik duim dat alles goed is :)

Wennepen: Gewoon idd zeggen, als er iets is dan bel ik jullie wel! Ik heb het idee dat mijn moeder ook steeds vaker belt voorheen zaten er weleens een paar dagen tussen laatste tijd is het gewoon bijna dagelijks en weten we beiden eigenlijk weinig te vertellen haha :p

Tandarts ging wel goed, nou ja moest vandaag bij de mondhygiëniste zijn ofzoiets :p Heeft mn tandsteen weer weggehaald en alles is nu weer helemaal schoon :D
    Maandag nog 1 x terug (echt waar daar baal ik zo van doe dan alles in 1 x maar ja daar hebben ze voor ieder klusje een ander :S ) voor een gaatje te vullen en dan zit het er weer op voor een half jaar....
    Vroegen ze vandaag of ik niet alvast een afspraak voor over een half jaar wilde maken, tja of ik over een half jaar weet hoe ik allemaal precies werk en of ik uberhaupt nog wel hier woon! Dus nog maar even niet gedaan ;)

Mijn tandvlees was trouwens wel wat ontstoken, nu had ik begrepen dat dat kon lijden tot een eerder geboren kindje? Maar ik neem aan nu alles schoon is enz dat die kans dan weer wat verkleind wordt?

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Chantal: fijn dat alles goed was bij de VK :)
    En wat een gedoe he kasten uitruimen :p Hier laatst ook gedaan en 4 zakken kleding weggegooid, het is even afzien maar daarna ben je waarschijnlijk wel trots op het resultaat ;)

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Hier een teken van leven.

Kan iemand mij overigens een korte update geven over de belangrijke dingen hier?

Het gaat redelijk.

Bloeddruk was afgelopen dinsdag 130/100. Omdat het al aan het einde van de middag was hoefde ik niet direct te blijven maar mocht ik de andere ochtend komen. Na 2 dagen medicijnen daalde de bloeddruk, nog steeds niet stabiel maar wel onder de 90 (onderdruk). Ondertussen ook drie keer een ctg gehad, was wel erg schattig om zoveel die hartjes te horen, hoewel de kleintjes het minder vonden want ze schopten de banden bijna van mijn buik hihi.

Sindsdien weet ik dus ook dat ik af en toe harde buiken heb, had het nooit zo door. De arts zei dat dát komt omdat mijn buik zo vol zit en je dan weinig verschil voelt in het begin t.o.v. de bewegingen van de kindjes. Nu voel ik overigens wel het verschil.

Nu moet ik verder erg rustig aan doen, ben verder ontzettend moe, slaap wel twee keer overdag. Ik had enorm dikke vingers, die zijn gelukkig weer wat dunner. Harde buiken en hoofdpijn moet ik in de gaten houden.

De reden overigens dat ze me zo snel hebben opgenomen was omdat ze natuurlijk ten eerste bang zijn voor zwangerschapsvergifteging (mijn bloed en urine waren gelukkig goed). Verder omdat het nu 'zin' heeft om de kindjes in de gaten te houden en om er naar te streven ze zo lang mogelijk te laten zitten. Verder zal de bloeddruk (zoals bij iedereen) aan het einde van de zwangerschap zowieso nog stijgen en nu ik dus al aan de max zat, had ik als het ware geen marge meer.

Ik moet er dus ook rekening mee houden dat ik tussendoor of aan het eind weer opgenomen moet worden. Voor nu is elke week er een (en die gaan nu ineens langzaam!). We waren wel geschrokken maar hebben er nu wel weer vertrouwen in.

Nou dat was het. Ik zal wat minder online zijn. Deze week moet ik dinsdag en vrijdag voor controle.

@Kinderkamer: is nu wel helemaal af, nog een paar laatste dingen moeten gestreken worden, mijn man heeft gister de box ook maar neergezet dan zijn we bijna klaar. Wel moeten de geboortekaartjes nog definitief gemaakt worden en wat laatste klussen in huis, pppppppppffffffffffffff

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    chantalhaha, vervelend werk is dat he?? maar ja t moet af en toe gebeuren. 3 vuilniszakken wat veel zeg!! fijn dat je weer door de keuring heen bent.

ik ben alweer 35 weken meiden oohh wat gaat t hard. alleen deze week nog werken tot vrijdag en woensdag vrij!!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Het lijkt me echt vreselijk, dan ben je lang bezig geweest, gaat allemaal niet goed, eindig je onder volledige narcose op de OK, je hebt je kind nog niet/amper hebt gezien, en je komt uiteindelijk weer terug op je kamer en heel je fam zit met jouw kind, die jezelf nog helemaal/amper niet hebt gezien.

Als alles goed gaat, dan zien we het wel. Wel wil ik eerst gedoucht zijn, even laten inwerken wat er is gebeurd, het liefst de kleine voor de eerste keer BV heeft gedronken, en dan zien we wel verder.

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    linda fijn dat t weer goed met je gaat en ook met de beebs natuurlijk en lekker dat je weer thuis bent.

Ben aant werk dus kan niet echt een update geven met die puddinghersens van mij en heb nu geen tijd om terug te lezen. sorry

9. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ow meiden wat gaat het snel he nu!!!

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja t gaat echt snel, ik heb bijna de kleine in mijn armen. soms heb ik t gevoel niet meer te kunnen wachten met kennis maken met wie er al die tijd in mijn buikk huist.

11. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    linda, Fijn wat van je te horen!! en gelukkig gaat het weer ietsje beter!! rustig aan doen hoor, je babytjes moeten nog wel even blijven zitten!!

setti, 35 weken alweer!! eind is in zicht!! spannend hoor!

zw. vitaminen, die slik ik al mijn hele zwangerschap!

mannen en huishouden, die van mij is echt een sloddervos!! en dat gaat niet samen met nesteldrang:D maar gelukkig doet hij keurig alles wat ik vraag!! en soms wordt hij boos op mij als ik toch de zware boodschappen heb getild of het bed heb opgemaakt, de schat!!

de verhuizers, heb echt respect voor jullie!! wij zijn aan het verbouwen (badkamer) en wordt er echt strontchagerijnig en gestresst van hoor al die troep in huis, laat staan verhuizen!!

harde buiken, heb sinds gister al continue een zeer gespannen pijnlijke buik. Weet nooit zo goed of dat dan de baby is die tegen mijn buikwand aan drukt of een harde buik. is heel vervelend en kan eigenlijk niets doen of het doet al zeer. baby is ook megadruk, schopt bijna continue:(

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zo de dames liggen op bed. Ik ga nu mijn ziekenhuistas inpakken. Hubbie zei gisteren ineens dat hij het gevoel heeft dat vanavond mijn vliezen gaan breken. En ondanks dat ik dat niet geloof zorg ik toch maar dat mijn tas ingepakt staat. Moet toch gebeuren!

13. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Haha funny; toch voor de zekerheid maar een vluchttas inpakken. Zou toch wat zijn als het vannacht echt zou gebeuren.. maar zal er ook niet vanuit gaan denk ik. ;)

Linda; wat fijn dat je weer thuis bent en dat het weer wat beter gaat met jullie. :D

Germini; ik heb dat soms ook zo'n harde buiken en soort van druk erop staan. Bij mij is het elke keer de kleine meid die zich helemaal tegen m'n buikwand aandrukt want voel haar dan precies liggen. Erg leuk natuurlijk maar au niet zo'n fijn gevoel.
    En dat schoppen continu herken ik ook, heel de dag door.
    Slaapt ze nog wel eens denk ik af en toe, of ze ook zo beweeglijk in dr slaap?
    Straks de echo en dan zul je zien dat ze ligt te slapen en niks doet :p. Zo'n eigenwijs ding hebben we denk ik nu al hihi..

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nee ik ga er ook niet vanuit! Ik denk (hoop) nog steeds begin maart. Maar goed die tas moet toch klaargezet worden.

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik duim voor je dat de beeb nog ff blijft zitten.

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Hè gets, nog niet bevallen hoor :$ Maar goed, inpakken kan geen kwaad. Denk aan de sexy onderbroeken ;)

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm ohja, die moet ik zelfs nog kopen, hihi.
    Is dat speciaals zwangerschapsondergoed of gewoon paar maten groter?

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Echt shocking, hè! Hier ook maatje 1 tegenover maat 5. Ik wist niet wat ik zag, die kleine luiers zijn zakdoekjes, vergeleken bij die grote...

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Linda: Fijn dat je weer thuis bent en zo goed onder controle staat! deze week 2 keer dus? En dan dit de komende weken zo of als het goed gaat weer iets afbouwen?

Een update...pfoe, daar vraag je me wat..
    Ik vergeet elke keer de namen bij de dingen die er gebeuren.. dus ik kan je niet echt een duidelijke update geven...!

@ Setti: 35 alweer! wauw! succes met je laatste werkweek! :)

20. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Eliesah, Veel succes met de groeiecho!

Linda, Fijn dat je thuis bent en ze je zo goed onder controle houden!

Funnyme, Als je vanavond gaat bevallen en je mannetje heeft gelijk mag hij voor mij ook wel een voorspelling doen hoor ;)

Lindavnr, Ik heb gewoon een maat groter gekocht van onderbroeken en boxers.

Mijn moeder heeft gebeld en ik heb gelijk gezegd dat ze niet iedere dag hoeft te bellen. Hopelijk snapt ze het (door haar ziekte begrijpt ze niet altijd alles even goed) Mijn schoonmoeder belde ook nog, maar daar durfde ik het niet tegen te zeggen. Misschien dat mijn mannetje dat kan doen?:)

Deel Deze Pagina