Ik heb vandaag bij de hans textiel 4 rompers gekocht met lange mouwen waren in de opruiming een grijze en roze mt 50/56 een grijze en bruine mt 50/56 ik had er nog geen met lange mouwen ik heb ook 3 mallots gekocht 2 roze en 1 witte ik was bij elkaar 5.50 kwijt. echt leuk shoppen zo.
@ Gwen.. wat een schattig wiegje.. hier ook de lakentjes van mij en mijn man van vroeger... heeft wel wat. Hier was hij toen Zoë geboren werd opgemaakt met een roze dekentje en voor deze dame heb ik een lila dekentje.. toch net ff anders. @ Joepie.. ff bellen voor de zekerheid... kunnen ze je in ieder geval ff geruststellen als het niets bijzonders is... Er zijn vrouwen die om kleinere dingen bellen.. dus pak die telefoon! @ Lara.. spannend hoor.. hoop dat het snel gaat... inleiden kan ook superlang duren en dat is erg vervelend. @ kleine babies.. hier een echo gehad op 32 weken ivm bloeduitstortingen op mijn placenta. Wilden ze ook kijken of ze nog steeds goed groeide, want het kan dan zijn dat je placenta in het verloop van de zwangerschap steeds minder voedingsstoffen afgeeft door die bloeduitstortingen... Had het toen ook aan de echoscopiste gevraagd, maar ze doen er niet zo snel wat aan als de beeb te klein is... alleen in extreme gevallen.. want de beeb groeit over het algemeen altijd nog beter in dan uit je buik... (hier was de echo trouwens prima.. zelfde als kleintje... volgens sommige metingen 2 tot 3 weken verder dan 32 weken). Deze is trouwens ook echt groter.. was gister bij de VK en die zei al dat het echt een buik vol baby is . Ach.. hoop alleen dat ze niet groter is dan 8 pond.. vind dat wel genoeg. Hier vanmiddag ff wezen winkelen.. ben veel aan het lopen.. schijnt ook goed te zijn om één en ander op te wekken . Gelukkig vind Zoë het prima in de wagen en is graag buiten. Wel af en aan last van mijn buik en zijn niet mijn darmen en weer last van mijn onderrug (zelfde plek als waar ik bij Zoë het meeste last had van rugweëen). Maar heb me al laten vertellen dat als je moet bevallen van de tweede de voorweëen weken aan kunnen houden.. twee vriendinnetjes zijn deze maand al bevallen van de tweede en daar liep het ook al weken te rommelen voor ze echt gingen bevallen... Fijn vooruitzicht :x.
jeeetje ik zie dat ik 12 pagina's mag gaan lezen..pfff.. ondertussen maar de reacties typen dan voor ik alles vergeten ben @ kiezelsteentje: Proficiat met jullie dochertje Day!!! @ Lynette: Oh je slijmprop verloren! Spannend... ik weet dat het niets hoeft te betekenen...maar toch.. tis wel weer iets! hihi. @ Eliesah: hahahah wat een eer dat je over mij droomt! hahahah. Nou...ik ben nog niet bevallen hoor! hihi. En stijn vind ik een hele leuke naam, echter vond mn vriend die iets minder omdat ie iemand kende met die naam die overleden is..vond ie niet zo fijn.. Onze namen beginnen trouwens niet met een S....dus je verraad niets hoor hahah. hahaha, moet wel echt lachen om je droom hahah. @ Dianne: pff je weeen zakken dus niet echt af... vervelend zeg... @ Lara: waahh om half 3 is het inleiden begonnen lees ik....dan is er wanneer ik uitgelezen ben vást baby-nieuws...leuk leuk!! @ joepie: zoals iedereen al zegt; ga eens bellen! Dat telefoontje kan geen kwaad en tis toch voor je eigen gemoedsrust en zeker ook voor je kleine! @ Lara: Aahhh nog geen bevallingsnieuws! had ik zo gehoopt! hihi. ben benieuwd, zet 'm op meid!!! @ hier: pfff, moe van de lange dag!! maar goed. Eerst echo gehad. Alles weer prima. Beide kindjes groeien nog altijd goed volgens hun eigen ritme, maar de gyn vond ze wel aan de kleine kant dus hij wil nu volgende week weer een echo laten maken om het allemaal nog wat beter bij te gaan houden. Vorige keer zat er 300 gram tussen de kindjes, maar die meting was zonder het hoofdje omdat ze er niet bij kon. Nu lukte dat wel en zat er 200 gram tussen en zitten ze beide op een hele mooie eigen groeilijn. Prima dus! Ze wegen nu 1961 en 2167 gram. Ons laagste kindje is nog steeds bezig met indalen, hij ligt dus nog niet vast in mijn bekken. Omdat de kindjes ook aan de kleine kant zijn, vond de gyn het wel een goed idee om alvast een keertje over de couveuse afdeling te lopen zodat we konden zien hoe het er daar uit ziet. Dit dus gelijk gedaan en zag d'r erg leuk en lief uit allemaal Als de kindjes nog even blijven zitten (dus tot een week of 37-38-39) dan zullen ze niet in de couveuse hoeven omdat ze vaak tegen het eind van de zwangerschap nog goed groeien (zei de verloskundige). Maar goed, dat is allemaal ff afwachten. Verder gesprek gehad over pijnbestrijding met de verpleegkundige. Omdat ik toch wel vrij zeker ben dat ik een ruggenprik wil indien mogelijk, heb ik volgende week een gesprekje met een anestesist (of hoe schrijf je dat in godsnaam ) om het e.e.a. uit te leggen enzo. Wel fijn dus, dat dat goed voorbereid wordt en ik dadelijk ook weet hoe het in zijn werk gaat enzo. Volgende week dus (op mijn verjaardag ) moeten we weer terug komen! Verder door naar de belastingadviseur en dat was weer fijn; krijgen 2600 euro terug Daarna nog ff gewinkeld (moesten nog een campingbedje ophalen bij de babydump) en nu eindelijk thuis dus. Goh...sorry voor het hele verhaal! Nu ben ik in ieder geval weer bij gelukkig... en nu weer afwachten op babynieuws!
Oh fijn dat je er even op reageert.... en ik vind het een geruststelling om te lezen dat jij ook zoiets hebt gedroomd.... Heftig is dat he... 's nachts mis je toch net die realiteitszin of zo.... Laten we er inderdaad maar vanuit gaan dat het niet gaat gebeuren. Dat lukt me overdag ook wel weer prima hoor.... durf nu ook wel weer thuis te bevallen... maar ja was er vanmorgen toch ook wel echt een beetje narig van... dankjewel voor je reactie. Het scheelt toch als je niet de enige bent.
nou heb even gebelt uiteindelijk. het kan zijn dat het komt door een inwendige onderzoek die ik van de week heb gehad door de vk. of een infectie maar daar hoefde ik niet voor na het zkh huis kon morgen overleggen met de ha of de polikliniek bellen. ik moet morgen vroeg toch voor een echo heen dan vraag ik dan wel even. maar in indergeval zijn we weer gerustgesteld. bedankt voor jullie medeleven
weten ze niet... het kan gewoon gebeuren. Noemen ze hematomen. Op je placenta is gelukkig niet zo erg.. je kan ze ook achter je placenta hebben en dan kan je placenta vroegtijdig loslaten (met alle ellende van dien). Hoe vind Karel het dat hij een broertje krijgt? Is hij er veel mee bezig? Bij Zoë is het de hele dag baby voor en baby na... knuffels krijgen luiers en sokjes aan en mijn twee vriendinnen die net zijn bevallen van een kersverse dochter vind Zoë ook helemaal machtig mooi. maar misschien dat dat ook meer een meisjesding is..
Gelukkig maar Joepie dat het waarschijnlijk niks ernstig is. Haha, ooow Lindavnr ik dacht echt dat het Sven werd bij jullie haha. Dat was dus de naam samen met Stijn! Hoe kan ik het verzinnen in m'n droom.. Wat fijn dat je volgende week nog een extra echo hebt en dat ze alles zo goed laten zien en uitleggen. Wel fijn lijkt me dat! Setti; oow ik mag echt geen rompers meer kopen, pff we komen dr in om. We krijgen ze ook steeds kado terwijl we al zoveel hebben. Maar wel leuke prijsjes! Naatje; hoop voor je dat het niet net als bij je vriendinnen is hihi. Wel lekker he zo wandelen in de stad. Ik kom ook bijna 3x in de week in de stad haha, soms niet goed voor de porto maar ja. Ga zo gezellig naar een vriendin; heerlijk thee leuten. Lees jullie morgen weer of heel misschien vanaaf nog! Fijne avond iedereen, liefs
Hallo dames, eerst even berichtje van het zwemclubje. Ik ben vanmiddag in zh geweest bij Nienke en uiteraad gelijk even om het hoekje gespiekt bij MArije. Ik mocht van haar even update geven. Florine hadden ze gisteren even ter controle op de neonatologie gelegd, maar dat ging goed en ze ligt al lekker bij mama. Pepijn gaat het toch iets minder mee en die ligt nu op de neo- afd. bij Nienke. Pepijn houd zijn voeding niet binnen en spuugt alles eruit. Dit is natuurlijk niet goed en dat wilde ze even onderzoeken. Florine heeft ook nog niet echt gedronken, maar wel wat en dat houd ze binnen. De kindjes hebben best een heftige bevalling doorstaan. Pepijn kwam als eerste en was tot ieders verrassing een sterrekijker. Die kwam niet voorbij het schaambotje en is met de vacuumpomp gehaald en een knip. Marije kreeg nog wat weeënopwekkers en 7 minuten later kwam Florine in stuit er achteraan. Marije heeft iets van 30 hechtingen en heeft het nu niet echt makkelijk. Ze slaapt slecht en kan bijna niet zitten. Lara was gevlogen en die heb ik niet gezien, maar van MArije hoorde ik, dat ze met gel bezig zijn om het in te leiden. Misschien dat ik haar morgen even zie. Met Nienke gaat alles goed. Ze krijgt vanavond de laatste antibiotica en dan mag dat infuusje er ook uit. Ze ligt nu alleen nog aan de monitor, omdat ze weleens oppervlakkig wil ademhalen, maar ze hersteld zichzelf dan weer. Dit hoort allemaal bij haar leeftijd en is een kwestie van aansterken en geduld hebben. Wij gaan nu leren om sondevoeding te geven. Ze heeft de kracht nog niet om 60 ml weg te drinken. Als ik er ben, krijgt ze de borst en de rest via de sonde. Anders krijgt ze eerst flesje met afgekolfde melk en de rest met sonde. Dit is ook niet verontrustend, hoort allemaal bij d'r leeftijd en heeft gewoon zijn tijd nodig. Ikzelf heb gisteren mij vertild. Ik wilde mijn dochter op bed even naar achter zetten in de kussens en dat was een hele verkeerde beweging. Voel me nu net 80. Jullie zijn weer even op de hoogte. Ik ga de rest even teruglezen.
jeetje.... wat een ontzettend heftige bevalling dan van Marye...pfoe..... kan me voorstellen dat ze het nu erg zwaar moet hebben zeg.. pff. Hopelijk gaat het gauw goed met haar kleintjes!! Fijn dat je even een update gegeven hebt stroopie! Fijn dat Nienke nu sondevoeding gaat krijgen. Hopelijk gaat dat gelijk goed @ eliesah: Sven... hahah jaa ook leuke naam! Al was de timing nu even minder geweest met al die Sven Kramer dingen, en natuurlijk helemaal die reclame met die 2 jongetjes die beide Sven heten hahah.
lindavnr. fijn dat t goed gaat met de beebs 200 gram verschil is niet veel hoor! vind ik eigenlijk nog vrij aardig. maar er zit wel een verschil in qua gewicht in vergelijking bij marye. Goed dat je je zo goed in laat lichten.
Jeetjewat een heftige bevalling van Marije! Hopelijk voelt ze zich snel wat beter! Stroopie, Fijn dat het met Nienke goed gaat! Lindavnr, Sven was toch een hele goede keus geweest hoor
jazeker en ja het is toch de grootste angst van iedere mama in spe?? ik heb zelfs mijn overlijdensrisico verzekering gebeld voor het geval dat!! klinkt stom maar goed ik wilde weten hoe t zat mocht t zo gebeuren en blijkt dat je baby vanaf 24 weken automatisch met de moeder is meeverzekerd.
stroopie allereerst fijn dat t met nienke steeds beter gaat en thnx voor t nieuws van marye Marye, wat een heftige bevalling meid, probeer lekker bij te komen en hopen dat pepijn ook snel bij je kan liggen. Genees maar snel. hopen dat je niet al te veel last hebt van de hechtingen.
Hmm, bedoel je niet uitvaartverzekering? want wij hebben ook een overlijdensrisico en ik belde die ook laatst op en volgens mij kreeg ik als antwoord dat het verder niet voor het kindje geldt, mocht daar iets mee gebeuren. Dus alleen als er iets met mij of Arno gebeurd, wordt er een bedrag uitgekeerd. Bij een uitvaartverzekering zit je baby wel automatisch bijverzekerd idd.. (maar die hebben wij niet)
Nee 200 gram verschil is geen probleem Zolang ze goed hun eigen groeilijn volgen is het prima. Qua gewicht, tsja, dat verschilt idd nogal; die van marye zaten op de middelste lijn van de curve van een eenling... die van mij zitten op de onderste lijn en net eronder. ja, wel fijn dat er zo goed ingelicht wordt allemaal.. was niet eens op mijn eigen verzoek maar ze kwamen er zelf mee aan
Joepie fijn dat het allemaal meevalt. Lindavnr, hier scheelden de meiden ook bijna 300 gram met de geboorte (280 gram). Maar wel fijn dat ze de jongens zo goed in de gaten houden. Hier ontzettende last van voorweeën. Moet ze af en toe echt wegpuffen. Nou ja tis voor een goed doel zullen we maar denken.