Super, ben ook weer bij. Sterkte met je lijf, Stroopie! Meiden, ik ga aftaaien... man gaat voetbal kijken, ik ga met zoonlief even lekker boekjes lezen - en dan vroeg naar bed, heerlijk
Gelukkig dat het niets ernstigs is. Karel geeft de baby wel kusjes en praat er tegen. Hij zegt ook wel: "baby lief", maar daar houdt het wel mee op. Als het nou een auto was... Haha. Wij voeden hem helemaal niet zo jongetjesachtig op, maar hij is geïnteresseerd in alles wat wielen heeft, en hij moet niets van knuffels of poppen hebben, laat staan dat hij ze luiers gaat geven! Wel heel lief dat Zoe dat doet, en een goed voorteken. Ik heb geen idee hoe Karel gaat reageren en dat vind ik heel spannend...
Zo lieve mama's, Hoeist hier bij jullie, houdt iedereen 't nog vol de laatste loodjes. Ik was jullie even kwijt. We zijn eindelijk verhuist maar goed nu zijn dochterlief en ik goed verkouden helaas... Heeft iemand van jullien nog tips, en is er al iemand bevallen. Ik ga gauw op de lijst kijken .... Tot snel groetjes shezze
Bedankt voor de leuke berichten op mijn wiegje @ Joepie01: Goed dat je gebeld hebt. Liever een keer teveel als te weinig. Gelukkig is alles in orde. @ Floor20: Hoe gaat het met Ivar? @ Stroopie: Fijn dat het zo goed gaat met Nienke. Bedankt voor de update! @ Marye: Meid wat een heftige bevalling. Ik hoop dat je je snel weer opknapt. Niet niks hoe je bevalling is verlopen. Ook voor Pepijn en Florine is het allemaal erg heftig geweest. Voordat je het weet ligt Pepijn ook naast je!! Rust maar goed uit. *Dikke knuffel* @ Lindavnr: Fijn dat alles goed is met je baby's.
Ik geloof dat dromen je angsten weergeven. En iedere aanstaande moeder is natuurlijk bang dat het niet zo loopt als het moet zijn. Ik droom soms bijvoorbeeld wel eens dat ons kindje geboren is en dat ik het dan gewoon een aantal dagen vergeten ben de borst te geven. Dan is ons kindje helemaal mager en ziek. Echt akelig. Maar ik denk dat dan die droom voor mij weergeeft dat ik onzeker ben over of ik wel een goede moeder zal zijn... tenminste dat is mjin amateur-psychologie dan he? Maak je alsjeblieft geen zorgen. Niks aan het handje.
@ marije... pff heftige bevalling.. sterrekijker en een stuit. Zoë was een sterrekijker die gelukkig op het laatste moment ineens goed ging liggen.. maar is echt geen pretje. En 30 hechtingen brrrr. Hopelijk houdt Pepijn ook snel zijn voeding binnen en mag hij bij zijn zusje liggen. @ Eliesah.. Winkel en wandel ook veel.. idd niet altijd ff goed voor de portemonnee, maar je moet wat zo die laatste loodjes. Binnenzitten wordt je ook zooo gaar van. @ Lindavnr.. wat is eigenlijk een beetje "normaal" gewicht voor een tweeling? Wel fijn dat je een beetje kan rondkijken op de afdeling... is altijd wel prettig. @ Joepie.. goed dat je ff gebeld hebt!! @ Nijnja.. wel leuk dat Karel echte jongensdingen leuk vind! Denk ook dat al die luiers bij de knuffelbeesten echt een meidending is... @ cadeaus.. helemaal vergeten te vertellen.. Bij Zoë kregen we van mijn ouders de kinderwagen (quinny buzz) en maxicosi met alles erop en eraan... voor deze dame hebben we een videocamera gekregen.. die hadden we nog niet en er zijn zo vaak momenten dat ik die wel graag had gehad.. die kleintjes worden nml. zo snel groot. Dus beide cadeaus worden voor beide meisjes gebruikt. Van mijn schoonouders krijgen de kleinkinderen (Zoë is de derde en dit wordt de vierde) allemaal een spaarrekening met 500 euro. En dan nog wat kleertjes enz. Van mijn zus en zwager (peetoom en tante) heeft Zoë een wipstoel gehad en daarna nog een goed gevulde kraammand.. en deze dame heeft een draagdoek (minimonkey) gehad en wat ik zo van mijn zusje begreep blijft de goed gevulde kraammand ook nu niet achterwege . Ik ga ff hier iemand zijn stinkluier verschonen.. komt toch een walm voorbij . En daarna ff lekker relaxen op de bank.
Jemig, heftig Marije.... Hopelijk hou je het een beetje vol, herstel je enigszins en kan je van je twee wondertjes genieten. Wat fijn Stroopie, dat het zo goed gaat met Nienke. Het is logisch dat ze bij sommige dingen hulp nodig heeft. Ze is nog erg jong natuurlijk. Ben benieuwd naar Lara. ik sta er nog steeds van te kijken dat jullie zwemclubje nu met zn drieen in hetzelfde ziekenhuis zijn beland...
Marye: heftig zeg sterkte met het aansterken en geniet van je kleintjes! Lindavnr: fijn dat weer alles goed was Hier: net wat vers bloedverlies gehad ik schrok enorm! En heb toen maar de VK gebeld ook omdat ik steeds last heb van harde buiken en krampen etc... Waarschijnlijk is het (een deel van) mijn slijmprop en zou het kunnen zijn dat ik snel zal bevallen ook omdat het al rommelt... Maar het hoeft niet want het kan ook nog een lange tijd duren! Heb nu een maandverbandje in om te kijken of ik nog meer bloedverlies krijg, is dit het geval dan moet ik weer bellen dan komen ze kijken als dat nu niet zo is dan is het waarschijnlijk gewoon van de slijmprop.... Ook zei ze dat wanneer ik b.v niet kan slapen door de onrustige buik / rug ik morgen even moet bellen en dan gaan ze kijken of ze eventueel wat slaapmedicatie kunnen regelen, waarschijnlijk in het ZH.... om toch uitgerust te zijn tijdens de bevalling! Maar goed dat lijkt me nog niet nodig als je 1 nachtje misschien slecht slaapt? Ach ja even afwachten allemaal!
@Joepie; fijn dat je gerustgesteld bent. Maar laat je morgen wel effe goed nachecken he! @Funnyme; balen die voorweeen... Maar inderdaad, je weet waar het goed voor is @Shezze; welkom terug weer. Om een samenvatting te geven is een beetje té. Het beste kan je even terug bladeren naar de bevallingslijst, zie je meteen wie wat en hoe bevallen is! @Lindavnr; fijn dat de checkup weer goed was. Goed dat je een afspraak hebt om volgende week weer terug te komen. Leuk verjaardagskadootje Lijkt me bijzonder om te kijken op de neonatologie (of hoe je het ook noemt?) Hiero weer enigszins hersteld van deze lange middag winkelen met moeder. Heb bij de Prenatal mijn uitzetlijst maar eens afgerond. En eindelijk een boxkleed en boxmobieltje gekocht. Ziet er wat fleuriger uit nu. Alleen ben ik eigenlijk woedend op de Babydump! Begin november hebben we de kinderwagen en maxi0-cosy bij de babydump in roosendaal besteld. Die zou begin januari geleverd worden. Toen werd ik al gebeld dat de levering vertraging had en volgende week woensdag zou het dus pas geleverd worden. Nou vooruit dan maar. 36 weken is al laat natuurlijk voor de maxicosy, maar goed. Werd ik dus vanmiddag gebeld dat de maxicosy dus wéééér vertraging heeft opgelopen en pas in week 9 geleverd kan worden!!! @&%*$$ Rotzakken! Dat pik ik dus niet he! Dan ben ik meer dan 38 weken zwanger! Dan krijg ik mijn kind niet eens mee vanuit het ziekenhuis. Nu kan ik wellicht een andere uitzoeken maar moet dan weer wel naar Roosendaal afreizen. En die moet dan ook maar weer op voorraad zijn. Ik ben echt ziedend. Meer dan 4 maanden levertijd vind ik dus echt schandalig. Ze zorgen er maar voor dat ik zaterdag als ik daar heen ga dat ik een maxicosy mee krijg anders steken ze de hele bestelling maar in hun kont! Zo dat is er weer uit. Ben er gewoon gefrustreerd onder. Die maxicosy hoeft toch niet met de hand in elkaar geschroefd te worden in Bangladesh en per schip vervoerd te worden naar Nederland?!
@ naatje: uhhh eigenlijk is er geen tweeling-curve omdat het zo verschilt per zwangerschap. Er is niet echt een gemiddelde voor gewichten van een tweeling.. Het is gewoon belangrijk dat ze goed volgens groeien volgens hun eigen lijn, dus dat ze steeds blijven groeien en dan maakt het eigenlijk weinig uit waar ze zitten in de curve voor een eenling. (tenzij ze natuurlijk echt te licht zijn) @ boomer: hahah misschien wekt zwangerschapszwemmen wel vroege bevallingen op? Je zou het bijna gaan denken (hihi, dadelijk zitten we met zn allen in een zwembadje te hopen op een bevalling ) @ Kleintje: hmm da's ff schrikken zeg, bloedverlies! Goed dat je gebeld hebt! de verpleegkundige zei vandaag nog; áltijd bellen bij bloedverlies! Dus goed dat je het even hebt nagevraagd. Spannend...dat het misschien wel eraan zit te komen! ben benieuwd.
Boomer: wat balen zeg!!! Kan je niet annuleren en je geld terug vragen om vervolgens ergens anders een maxi cosi uit te zoeken? overigens heb ik ook lang moeten wachten bij de babydump, had een reistas besteld heb daar geloof ik 2 - 3 maanden op moeten wachten ik had ook zoiets van: sjonge jonge worden die dingen in verwegiestan gemaakt ofzo? Lindavnr: ik hoop wel dat het door wilt zetten! Maar ik vrees dat wij een eigenwijs kleintje hebben die me voor de gek aan het houden is (zou tenslotte niet de eerste keer zijn) En idd misschien moeten we met zijn allen wel gaan zwangerschapszwemmen hahaha dan zul je zien dat de ene naar de andere bevalt
Dat is wel even schrikken ja! Maar schijnbaar toch wel normaal inderdaad dat er bij die prop ook wat bloed bij kan zitten. En als je al zo aan het rommelen bent, spannend.... Nooit van gehoord, slaapmedicatie bij zwangerschap. Bij 1 nachtje zal het zeker niet nodig zijn, maar stel dat je al 3 nachten op een rij niet kan slapen heb je natuurlijk wel erg weinig energie voor een zware bevalling, dus op zich geen slecht idee.
@ Boomer; hahaha sorry moet even lachen om je laatste zin! hahah. Nee... dat klopt haha, die komen niet uit Bangladesh hahah. (hihi, clienten (gehandicapten) van mij werken in een bedrijf waar ze maxi cosi stoeltjes maken..ofja..hun doen dan het stof er goed in ofzoiets.. haha) Maar goed; wat stom dat dat zo lang duurt, écht beláchelijk!!! inderdaad even goed boos worden hoor want da's echt niet normaal zo! Had je al betaald voor die maxi cosi? Zo ja; dan gewoon een duurdere uitzoeken en zéker niet bij gaan betalen; die kosten moeten hun dan maar op zich nemen! Of minstens een korting als je een andere stoel uit moet zoeken! Fijn, kost je ook nog eens reiskosten ook..belachelijk. hihi geen idee of dat dan ook neonatologie (ofzo) is? Het was een grote kamer met bedjes en couveuses. In die kamer lagen alle baby's die er lagen aan de monitor zodat de hartslag bijgehouden kan worden. Verder staan op elk bedje 2 camera's gericht die je als mama in het ziekenhuis kan kijken vanuit je bed, én papa kan thuis op internet inloggen en ook de beelden kijken! Gaaf hè?! Vond ik echt super leuK! En dan kun je dus mensen het wachtwoord geven zodat zij ook in kunnen loggen Erg leuk! geen idee of het normaal is en overal zo is, maar vond het wel gaaf! Nog heel even snel gespiekt in een bedje...zo lief, die kleine ukkies! Alleen wist ik op dat moment nog niet dat er camera's op die bedjes gericht stonden en de ouders dus mij misschien wel in beeld konden zien beetje stom dus hahah. maar goed..het meisje wat de rondleiding gaf wees bij er ook pas later op haha.
@ Boomer, ik zou ook laaiend zijn... met 38 wkn nog geen maxi cosi?? Ik zou de maxi cosi van de bestelling af laten halen.. en hem lekker ergens anders kopen waar hij wel op voorraad is... Welke heb je besteld? @ Kleintje, het zit jou ook niet mee he meid... wie van de vk heb je gesproken?? @ Funny, spannend hoor.. ben benieuwd of dat het gaat doorzetten.. Het begint nu echt op te schieten he met al die bevallige maart mama's! Kan me nog herinneren dat een paar weken geleden iedereen zo zenuwachtig begon te worden doordat iedereen zijn vluchtkoffer aan het inpakken was en nu begint iedereen gewoon echt te bevallen. Tjeetje, zie nu trouwens dat kiezelsteentje samen met Setti en ik was uitgerekend op 1 maart.... Nou Setti, nu wij nog he
hmmm, hier is het bestellen bij de babydump wel prima gegaan; afgelopen zaterdag een campingbedje besteld..deze zou waarschijnlijk woensdag binnen komen en ze zouden bellen. Ben niet gebeld maar we waren vandaag in de buurt, dus er langs gereden en jawel; het bedje was d'r al en ze moesten ons inderdaad nog bellen maar was dus nog niet gebeurd..
Boomer wij hebben ook problemen gehad met de babydump in Roosendaal. Heb ze toen opgebeld gezegd dat we er met een paar dagen zouden zijn en dat ze maar meosten zorgen dat de spullen er waren. En ze waren er!
@Lindavnr; dat is wel mooi gedaan dan, met die cameraatjes. Zeker enorm fijn als je kleintje(s) daar dan liggen en je er zelf niet bij kan zijn. Goed geregeld daaro. Maar het mooiste is natuurlijk als ze gewoon bij jezelf mogen blijven! over de maxicosy; dan mag je je clienten wel eens aansporen . ik was op het moment dat babydump belde bij de Prenatal en een medewerkster daar zei dat prenatal ook al moeilijkheden had met de levering van maxicosy. Ik ga ervan uit dat wanneer ik morgen eerst even bel naar de vestiging in Roosendaal dat ik een goed alternatief krijg aangeboden. Ik zal niet meteen uit mijn vel springen. Die vrouw aan de telefoon was toch 'maar' een telefoniste die enkel het slechte nieuws kwam brengen. En Chantal; ik weet zo niet welke ik besteld had eigenlijk. Het was niet het allernieuwste model weet ik in ieder geval. Dus misschien moeten ze me anders die maar gewoon aanbieden . En ik kan deze maxicosy wel annuleren, maar omdat we ook de kinderwagen hadden gekocht kregen we 50 euro korting op de maxicosy, dus waren we goedkoper uit. Als ik nu ergens anders heen ga, kost me dat dus extra geld.
Succes Funnyme; lekker he dat douchen momenteel. Ik geniet er ook al zo van. Gisterenavond trouwens met hubbie voor het eerst in bad geweest in ons nieuwe huis. Sinds vakantie paar jaar terug niet meer gebeurd. Maar we moesten er wel enorm om lachen, want we kwamen echt klem te zitten door die enorme buik! Hij bijna 2 meter, ikke tonnetje rond haha, maar het was wel lekker warm. Maar wat een gestuntel zeg.