@ Chantal: haha hier hetzelfde probleem. Ook een hond van 35 kilo (berner sennen) die z'n haren met bosjes tegelijk verliest...en dan istie nog niet eens in de rui.. want dan is het helemaal een drama. Dan kun je zo de plukken haar uit 'm halen. Swifferen is ideaal vind ik ja! Maar ik bedoel dan wel droog. Dus gewoon met zo'n zachte pluizige doek over de vloer heen. Alle haren weg, en ziet er dan binnen 5 minuten weer gewoon fatsoenlijk uit. Scheelt een hoop tijd dat je dan dus niet elke keer hoeft te stofzuigen, want daar ben ik dan wel minstens een half uur mee bezig wil ik alle haartjes hebben. (stofzuigen doe ik dan ook iets grondiger als swifferen) Verder natte doekjes, euhh.. bij ons zit er ook weer zo'n stoffe pluizige doek bij die voor nat gebruik is, dus een soort dweil... en da's wel heel handig. Gewoon natmaken, uitwringen, om de swiffer doen en hoppa.. haha.
@ Vriendlief en man.. gefeliciteerd met jullie zoon Jan!!!! Zo te zien tot nu toe de zwaarste beeb die geboren is.. hier ook een trouwe viervoeter van 35 kilo.... kruising labrador/ rottweiler... en hebben een geoliede houten vloer dus als mevrouw buiten is geweest en pootjes zijn vochtig zie je overal pootjes.. arghhhhh. Stofzuigen doe ik elke dag..maar dat is ook omdat Zoë af en toe zo heerlijk over de vloer dweilt.. dweilen (hebben een stoomreiniger helemaal ideaal) nu 2x per week... Wel wordt Kyra tegenwoordig vaak uitgezogen met de stofzuiger.. of neem haar mee naar de garage voor een flinke borstelbeurt want ze blijft verharen. ook nog een zwarte kat.. en hebben sindskort wit laminaat boven.... geen goede combi als je nesteldrang hebt... zie dus elke keer overal zwarte haren arghhhhh. staat ook een swiffer waar ik nu elke dag wel ff mee "swiffer". Schoonouders bellen gelukkig eerst voor ze komen.. en wij zijn vaker bij hun dan zij bij ons.. als ik ff boodschappen ben wezen doen ga ik vaak ff langs. Schoonmams is zooooo netjes. Bij mijn vorige zwangerschap belandde ik met 32 weken in het zkh met weeen... kwam manlief vertellen dat zijn moeder de volgende dag wel ff wat bij ons in huis kwam doen.. omdat ik onverwachts werd opgenomen was het best wel een bende... Kreeg manlief dus eerst een heel lijstje met klusjes mee van mij die hij moest doen voor zijn moeder kwam hahahaha. mijn ouders wonen hier 3 kwartier vandaan... maar als die komen maakt het mij ook nooit uit of het wel of niet spik en span is.
... lindavnr & alies05, het was niet de bedoeling om jullie jaloers te maken maar Cayenne en ik zijn al de hele week binnen en voor ons is 't dus echt ff een uitje. Vooral voor een peuter van bijna 3 is 't een straf om binnen te blijven. En tuurlijk gun ik jullie ook wat zon uiteraard..... @hier, wij hebben geen huisdieren, mijn man is geen katteliefhebber. Een hond hebben we gehad in curacao maar die mocht nooit binnen in huis komen... Lynnette, wat een mooie auto, mijn man heeft een bedrijfsauto, en voor ons heeft hij een nieuwe auto gekocht. Aangezien het hier belasting vrij is hier. En de dollar is vrij gunstig ten opzichte van de euro's.... @verder, is 't al wat aan 't rommelen of is rustig in die buikjes... 8)
Shezze: was je helemaal alleen dan, toen je dochter geboren werd? Klinkt als een spannend verhaal, wil je het delen?
Of nie dan, hij is echt een lot uit de loterij jah, hahaha!! En zijn ouders ook hoor, het zijn schatten!! En zijn zus ook (die komt ook mee) Maar vind het TOCH altijd eng zo'n eerste keer... En wauuwwww wat een auto joh! Volgens mij is die echt splinternieuw heh!? Maarreh, (ik ben nie echt een leek in auto's maar wat Icofix is, daar heb ik nog nooit van gehoord? Kan je het uitleggen)
Whahahaha, een halve naaktkat geworden!! Ik heb nie eens een hond en een kat.. Ik maak er gewoon zelf altijd een zooitje van!!
Ja hoor wil het best delen. Ik was niet helemaal alleen, maar verpleegsters zijn niet je man of je moeder snappie. Mijn bevalling verhaal v/d eerste Het begint allemaal de 22ste april07, ik loop dan al de hele dag met weeen. Ik haal mijn moeder & schoonmoeder op v/d luchthaven op curacao. Om tien uur 'savonds stuurt mijn moeder me naar het ziekenhuis, daar aangekomen heb ik nog maar 2cm ontsluiting. De gyneacoloog, stuurt mijn man naar huis en zegt morgenochtend ben ik de eerste. Zelf gaat hij ook naar huis... Ik was ook de eerste op 23april om ongeveer 03.20 wordt ik wakker met persweeen. Ik word al heel snel naar de verloskamer gereden, om 03.30 wordt door de dienstdoende gyn mijn vruchtwater gebroken en mag ik meteen persen. Om 03.40 wordt mijn dochter geboren zonder mijn man en mijn eigen gyn. Die komen samen binnen lopen als mijn dochter net bij me weg gehaald is... Ik moet eerlijk zeggen dat mijn weeen niet zo heftig waren, voor mijn waren 't de zelfde pijnen die ik ook krijg als ik menstruer. Vadaar dat ik in staat was de hele dag met mijn weeen te lopen. Dit was mijn verhaal bij de 1st, hopelijk gaat het strak anders
Hoi Allemaal, wilde even vertellen dat Pepijn , Florine en ik vandaag thuis zijn gekomen. Ben nog te moe om alles terug te lezen. Dat zal ik morgen eens gaan doen... Wilde even een foto spammen,... Setti, Shezze, vriendlief, Lara: Allemaal gefeliciteerd. Weet niet of ik nog iemand vergeten ben? Kindje van Lara is trouwens super mooi!!!Heb haar vanochtend even mogen bewonderen... En hier dan Pepijn en Florine, vanochtend samen in bad..:
Kussie: leuk zeg schoonouders die op bezoek komen Volgens mij heb je nu ook echt een schat gevonden idd! Huisdieren: wij hebben een 3 kleurige beagle dus op de bank, als hij het eens in zijn hoofd krijgt om erop te springen, liggen witte haren, op de w.c (tja die haren nemen we mee aan onze sokken / sloffen ) de zwarte haren en op het tapijt (bruinig tapijt) zie je gelukkig niet zoveel maar op het laminaat in de gang/keuken zie je wel weer alles liggen..... En ondanks dat hij kortharig is verhaard hij ook best veel! Lynette: mooie auto Hier: half uur geleden nadat ik naar de w.c was geweest verloor ik ineens een hele plens vocht toen ik opstond van de w.c! Ik schrok en dacht shit vruchtwater! zat ook niet echt een geur aan ofzo en was gewoon helder van kleur... Dus ik maar gauw gaan liggen en de VK gebeld + kraamverband in gedaan... VK denkt niet dat het echt vruchtwater is maar verwacht dat het misschien urine is doordat ik opstond en de baby misschien wat meer op mijn blaas drukte kon ik nog wat, soms zelfs veel, verliezen! Ik moest van haar opstaan, wat gaan rondlopen en kijken of er nog wat kwam maar wat er toen uitkwam was echt nog maar minimaal... Nu moet ik het even een uur aankijken en haar terug bellen maar ze denkt nog steeds niet aan vruchtwater omdat het constant zou moeten blijven lopen met beetjes of soms veel maar dat is dus tot nu toe niet het geval..... Dus waarschijnlijk toch urine ofzo!
rotnachten nou meiden die rot nachten blijven wel aan bij jullie he?? wat vervelend allemaal zeg!! minke gefeliciteerd met je oudste, en mcd lekker zeg dat is lang geleden voor mij darcy meid nu ff een dag rust inplannen hoor. en niet meer zo in de weer met vanalles en nog wat. lara ja jullie natuurlijk ook he?? Jullie ook ff bij komen van alles en jij ook na je operatie (ik ging er van uit dat bart t schreef)8) wennepen yes 37 weken alweer gefeli!!!! kleintje fijn dat t weer wat gezakt is!!!! nijnja ook al 37 weken behaald. gefeli!! VRIENDLIEF, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON JAN EN WAT EEN LEKKER GEWICHT HEEFT HIJ ZEG!!! GENIETEN JIJ EN JE MAN MAAR LEKKER VAN HET VENTJE. Vruchtwater hahashah ik heb geen idee hoe t ruikt ik ben t verloren en heb gewoon niet geroken stom he??? gewoon niet bij nagedacht. lynette wat een vet gave bak zeg!! marye en don Fijn dat jullie weer thuis zijn. gaat t nog een beetje met je?? kan je een beetje uit de voeten? Kom lekker bij en geniet van je mooie kindjes de foto is echt super!! Hier, ze heeft de hele nacht doorgeslapen, vandaag lekker in bad gedaan en wat is t druk zeg zo met alle visite en telefoon enz.
Ik ben nog niet bevallen dit was in 2007 bij onze 1ste dochter... Ik moet nog wachten op onze 2de.... Ik verdien nog geen felicitaties, jij wel met 2 van die prachtige kindjes... Fijn dat je al thuis bent of niet.... Groetjes shez
hahaha mijn vriend heeft net getankt komt hij thuis en zegt: "nou ik stond ook weer goed voor lul bij het tankstation" Dus ik zeg: hoezo dan? Hield hij zijn voet omhoog en had hij zijn klompen sloffen nog aan hahaha Volgens mij heeft hij ook een beetje last van zwangerschapsdementie ofzo
@ Kleintje, hahaha.. hij heeft idd ook last van zwangerschapsdementie.. Wat spannend dat je net zo'n plons met vocht bent verloren.. Houd het maar even goed in de gaten.. Ik begrijp dat de verlos bij je thuis is geweest?? weer die Kristel??
Wauw, Marye wat een prachtige kindjes hebben jullie... Super foto om bij weg te smelten hihi! Hoe gaat het nu met jullie, wel lekker dat jullie nu thuis zijn. Setti; dat geloof ik best dat het lekker druk is. Niet te druk hoor en eerst lekker genieten met z'n drietjes . Lijkt me super voor de eerste keer je kindje in bad doen. Waaah en weer iemand bevallen!!!! Vriendlief; gefeliciteerd met jullie zoontje, Jan! Merk wel dat jullie van "ouderwetse" gewone namen houden haha! Wel super leuk hoor.. KLeintje; jij maakt t ook elke dag spannender zeg. Haha, heerlijk dat je man ook wat zwangerschapsdementie heeft! Shezze; zo dat is ook nog eens een bevallingsverhaal. Hopelijk is je man er nu wel bij haha. en ow hier ook al zo jaloers op jou, terwijl hier nu ook wel lekker het zonnetje schijnt. Maar ja wel maar 4 graden buiten . Hier nog helemaal geen gerommel hoor, alleen een druk meisje in m'n buik! Vanaaf een heerlijk avondje samen met m'n vriend; is lang geleden aangezien hij het druk heeft met optreden met z'n band. Net allemaal lekkere dingetjes in huis gehaald, sjammie..
@ Marye, wat een lekker prulletjes zeg... echt heerlijk!!! Kan niet wachten tot het bij ons ook zover is dat mijn kleine ventje in bad kan doen...
Chantal: nee ze is niet langsgeweest, heb niks op kunnen vangen behalve dan in mijn ondergoed maar daar had ze niks aan! omdat ik niks meer verloor toen ik ging lopen zei ze dus dat we maar even moesten aankijken en moet rond 17.00 even terug bellen, maar ja tot nu toe is er dus niks meer uitgekomen en zal het dus idd geen vruchtwater zijn..... Oh ik had trouwens Ingrid aan de lijn, dus als je vandaag bevalt zal zij mogelijk je bevalling begeleiden
ok, helemaal goed Heb het zojuist tegen de kleine gezegd... kom nu maar want Ingrid heeft dienst.. maar voel nog niks hahaha.. hij zal nog wel even willen blijven zitten.. Hier zojuist het ledikantje en wiegje netjes opgemaakt... Vluchtkoffer nog een keertje nagelopen, nu incl. camera en tentondergoed.. Commode netjes ingeruimd.. Nu mag de kleine echt komen..