Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Als ik tussen Bas en Tommy moet kiezen zou ik ook voor Bas kiezen.
    Bij Tommy moest ik ook gelijk aan Sesamstraat denken of aan een hond. 8) Maar ja ieders zijn keuze. ;)

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ alies; hihi, ja, ik dacht ook aan een hondje! :p

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Bink leuk kamertje gezellig.

Naam ik vind Bas ook leuker.
    Tommy hou ik persoonlijk niet zo van.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    veel gelezen maar niet veel onthouden sorry!

Chantal was door het bed gezakt :$
    Zo dan schrik je je ook rot hihi

Ano : mooie gipsbuik!

namen : ik zou dan voor Bas kiezen. Maar dat komt omdat de kat van mijn moeder Tommy heet. Dus daar associeer ik de naam dan gelijk mee

hier Begin ik weer last te krijgen van nesteldrang. Komt zeker omdat ik nu ongeveer weet wanneer ik ga bevallen ;)

Zit ook te twijfelen of ik wel genoeg kraambedankjes heb en trakteerdingetjes voor de peuterspeelzaal van mijn zoontje.
    Dus misschien dat ik nog wat ga bij bestellen deze week.....

Hebben jullie er ook last van dat je niet lang kunt zitten? Krijg na een kwartiertje zo'n kramp in mijn bilspieren :(
    Omdraaien in bed word ook zo'n ramp. Voel me net een gestrande walvis hihihihi. Klinkt het bekend? ;)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Leuk kamertje. Vooral je commode plankje vind ik erg leuk!

6. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Alles bij gelezen maar niet zoveel zin om te reageren hihi.. Sorry!

Alles goed hier, alleen ons meisje heeft zich nog niet laten voelen vandaag. Ze is anders supertje druk dus even in de gaten houden!
    We gaan zo naar m'n schoonzus en gaan we een soort van buik fotoshoot dan! De foto's show ik zeker hier hihi..

Iedereen een fijne zondag! :)

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ano: mooi :)

Chantal: oehh spannend dat gerommel!
    Ennuh dat was dus die klap die we vannacht hoorde ;) (hehe nee flauwekul :p ) gelukkig heb je je niet bezeerd!
    En je man sliep echt gewoon door? :O Dat wordt nog wat als de kleine geboren is, dan zal hij die ook niet horen misschien?

Iemand vroeg over een naam; Ik vind Tommy eigenlijk wel leuk klinken, maar idd misschien wordt het daarmee teveel met sesamstraat vergeleken?

Hier: vandaag rustig dagje! Buik is nu ook weer rustig (vannacht nog wel flink wat harde buiken gehad) en kleine is ook eruugg rustig maar voel dr nog wel af en toe!
    Eigenlijk is mijn zus jarig maar daar gaan we niet heen, is 50 minuten rijden en ik trek dat denk ik niet meer met die visite enz!
    Ook geven vrienden van ons vandaag officieel het feestje van hun zoontje die 1 wordt, maar wij zijn er vorige week geweest! Vond het wel lullig om net op hyves te lezen dat er veel mensen hebben afgezegd op het laatste moment :( Voelde me wel een beetje schuldig, al weet ik dat wij dat niet hoeven te doen want wij zijn vorige week natuurlijk al geweest en ze hebben er alle begrip voor dat ik niet meer 1,5 uur heen en terug rijd nu ik 37 weken ben en al wat rommel + dat het gewoon te druk is!
    Gaan dadelijk even kijken hoe we de maxi cosi vast zetten!

Oh ja nog een vraagje voor degene met een hond: Hoe gaan jullie dat strax doen als jullie ergens naartoe willen met hond en kind en kinderwagen?
    Wij hebben geen station (ja mijn vriend wel maar die verbruikt teveel ) en nu wilde mijn vriend de kleine voorin zetten, ik met de hond op de achterbank en de kinderwagen achterin....
    Terwijl ik eigenlijk vind dat de hond gewoon in de bak achterin zou moeten, maar ja dan zit je misschien weer dat de kinderwagen tegen de kleine aanschuift ofzo?
    Hoe lossen jullie dit op?

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Lindavnr: lijkt me wel schrikken zeg als je dan ineens een telefoontje krijgt met dat je collega zo "vroeg" als is bevallen :O
    Wel fijn dat alles goed is gegaan :) Ik hoor ook graag van die goede verhalen ;)

Was het trouwens een meisje of jongen en wat is de naam? (niet nieuwsgierig hoor ;) ) of heb ik daar overheen gelezen?

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kleintje: hahah moet je nagaan, met 2 kleintjes op de achterbank, een hond van 35 kilo én een tweeling-kinderwagen..
    Wij hebben dan wel een station, maar toch wordt dat een klein probleempje.
    We hebben gekeken en in principe past de kinderwagen in de achterbank en kán de hond er nog krap bij zitten...maar daar doen we de hond echt geen plezier mee want dan kan hij geen kant op...(en de vraag is of het ook écht kan, want we heben het nog niet geprobeerd) dus tsja.. probleem... en hoe we het gaan doen; geen flauw idee; we zien 't wel! hihi.

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha jaa echt stom, want ze had dus nét 1 dag verlof!!
    Ze had donderdag nog gewerkt, haar laatste dag.
    Vrijdag had ze dus verlof, en zaterdag is ze bevallen! Echt maf! maar ze heeft nu wel 16 weken over, da's dan wel weer een voordeeltje, haha.

Maar ik dacht dat ze belde om af te spreken ofzo, maar toen ze zei: "Ik denk dat ik je ingehaald heb", viel ik zowat van m'n stoel! hihi :)

Ze hebben een dochtertje gekregen, en ze heet Malou.

11. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Goedemiddag, daar waren we weer.......:D

ano, gaaf joh die gipsbuik!! vind het al knap dat je 1,5 uur zo halfzittend/liggend kan doorbrengen!! zou ik niet kunnen hoor!!

chantal, je maakt het wel spannend!!

mamzie, kraambedankjes??? hoort dat ook?? Ik dacht meer aan een kraamboek waar ze wat in kunnen zetten?

Hier alles verders oke. Ik heb het deze week een stuk rustiger en lijkt wel alsof nu al mijn moeheid eruit komt!! Pfff ben kapot en doe niets!!

Ik hoor wel iedereen over harde buiken/krampen enzo maar dat heb ik allemaal niet???:( ja af en toe een flinke scheut in mijn kruis!! kennen jullie dat?? en ongiegevoel, maar verder niets!

12. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    De dag is nog lang ;)... maar zie het niet meer gebeuren vandaag...
    Wel veel harde buiken vanmorgen, maar dat is alweer weggetrokken.

Van mij mag ze wel komen hoor.. ze is volgens mij een flinkerd, want ze ligt al ingedaald en nog duwt ze met haar billen tegen mijn ribben.. en hoe langer ze blijft zitten hoe groter ze is hahaha.
    Zoë was 3450 gram en 50 cm op 39 weken en 2 dagen.. en vond dat goed te doen (dacht er op dat moment wel anders over :D).

Wel flinke aanval nesteldrang achter de rug :D. Dus beneden is alles weer gestoft, gezogen en gedweild en speelgoed van Zoë staat allemaal weer op zijn plaats..

13. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Hier ook geen kraambedankjes.. vind de kaartjes al duur zat. En vraag me af of mensen er wat mee doen.. kraamboek is wel een leuk idee. Alleen heb ik dat bij Zoë ook niet gedaan.. en wat dat betreft wil ik zulke dingen wel beetje gelijk trekken.

Je hoeft geen harde buiken of krampen te hebben hoor.. dan nog kan je ineens weëen krijgen.
    Harde buiken komen ook vaak 's nachts en dan merk je er niets van.
    Die scheuten zijn wrs. je bekken.. is daar allemaal wat weker beneden kan de kleine er makkelijker uit straks.

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mamzie: waar bestel jij je kraambedankjes en wat deel je uit? Ben effe nieuwsgierig :)

@hond in de auto: hier altijd heel flex gedaan - wij voorin, kind en hond (middelgroot) op de achterbank en de kinderwagen in de kofferbak.
    Als je een grote hond hebt of het gewoon geen fijne gedachte vindt om ze bij elkaar te zetten, dan kun je een afscheiding maken - of de kinderwagen op de achterbank zetten. Kun je ook vastzetten met een trekband, aan de bank bijvoorbeeld.

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ah leuk :) Leuke naam ook!

Met een tweeling en grote hond is het idd nog lastiger om alles mee te slepen :O
    Ach denk dat het met die kinderwagen ook allemaal wel goed gaat komen en anders moeten we het maar doen zoals mijn vriend het wilde en verkas ik voortaan naar de achterbank met de hond haha!

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dames, het lkukt me niet meer om het allemaal bij te houden hoor.
    Ik lees het wel, maar kan nog niks onthouden, ben nog niet zo fit....

Wilde wel even mijn bevallingsverhaal met jullie delen...

Zoals jullie weten zijn woensdagochtend rond een uur of 9 mijn vliezen gebroken. Uiteindelijk waren we rond kwart over 11 in het ziekenhuis en begonnen de eerste weeen. Goed te doen en kwamen om de 7 minuten ongeveer. De Gyn kwam even en toen bleek dat ik al 5 cm ontsluiting had.
    Daarna kwamen de weeen al snel om de 5 minuten, en binnen het uur zat er nog maar ongeveer een minuut tussen de weeen en waren ze erg heftig. Dus heb toen een prik in mijn been gekregen.... Vanaf 8 cm kreeg ik al persweeen die ik nog weg moest puffen, maar dat ghing nauwelijks.
    En rond half 2 mocht ik dan gaan persen. Dat verliep allemaal niet echt soepel. Na 3 kwartier stonden er 6 mensen om mijn bed en moest ik van hen op handen en knieeen gaan zitten. Niemand die vertelde waarom... Helaas was dit ook echt niet te doen..

Toen toch maar gewoon verder gegaan maar wat bleek, Pepijn was een sterrenkijker en kon dus niet onder het schaambot door. Hij moest er wel echt uit dus toen hebben ze de vacuumpomp moeten gebruiken. Ze konden deze alleen niet zomaar plaatsen omdat hij dan midden in zijn gezichtje zou komen. Ze moesten dus de vacuumpomp om zijn hoofdje heen krijgen...Vandaar dus vreselijk ingeknipt, wnat geloof me naast zo'bn hoofd is er eigenlijk geen plek meer... ;)
    Toen is hij dus met de vacuum geboren.

Daarna moest ik even wachten op nieuwe weeen. En kwam Florine in een stuit erachteraan. Gelukkig ging dat wel iets gemakkelijker. Pepijn is om 14:30 geboren en Florine om 14:39.
    Ze moesten gelijk de couveuse in en ik kon ze eigenlijk niet eens bekijken vanaf het bed.
    Toen zijn ze een uur bezig geweest met hechten en kon ik eindelijk gaan douchen. En mijn kindjes gaan bekijken. Florine lag ondertussen op neonatologie omdat ze moeite had met ademen. Dus eerst heel even bij haar gekeken en daarna op de kamer met Pepijn gelegen...
    De dag erna ging het met Florine al stukken beter en mocht ze naar de afdeling komen. Echter besloot Pepijn dat hij echt geen eten meer binnen kon houden. Zelfs na het spoelen van zijn maagje en het plaatsen van sondevoeding ging het mis. Dus moest hij een nacht naar Nenonatologie. Zo had ik dus maar weer 1 kindje bij me. Maar gelukkig ging alles goed en mocht hij op dag 3 dan ook weer bij ons komen. En waren we lekker met zijn 3-en. Vanaf toen kon ik ook weer wat beter uit bed en heb ik ze lekker vast verschoond enzo.
    En gisteren kwam dan eindelijk het goede nieuws dat we naar huis mochten! :D

Nu is de nacht super gegaan. Ze eten super goed, ik kolf alle voedingen voor ze. Drinken aan de borst kunnen ze helaas nog niet. Dat kost ze te veel kracht... Maar gelukkig heeft deze moeder melk in overvloed dus gaat het prima met kolven...

Ik zal de komende tijd niet zo heel veel hier zijn, want ik moet zeggen. Het is erg druk 2 van die baby's. Wel kom ik natuurlijk af en toe lezen hoe het met jullie gaat. en hoop ik dat er de komende tijd veel mooie baby's geboren zullen worden. En dat het met de andere kindjes ook goed zal blijven gaan!
    En als we het ritme eenmaal goed te pakken hebben, zal ik wel weer meer hier zijn.

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oehhh, onze lamp! 8)

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Darcy: opzich zou dat ook kunnen de hond ook op de achterbank met de kleine maar die van ons blijft dus absoluut niet stil zitten!
    mmm misschien kijken of er nog steeds van die honden tuigjes zijn (die waren er toch ooit? ) om de hond vast te zetten op de achterbank maar dat hij nog wel kan gaan liggen...

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Super leuke lamp!

Ano: Wij wilden ook een gipsafdruk maken. Het pakket ligt klaar, maar er is geen buik meer ;)

Kraambedankjes: Dat doen wij niet, heb ik ook nooit over nagedacht :D

20. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Goedemiddag!! Zoals het nu lijkt gaat het niet de 21e worden hoor, heb nergens last van. Balen!! Nou ja, we zullen wel zien wanneer de kleine naar buiten wil.

Deel Deze Pagina