Hier een station dus kinderwagen (op zijn kant) en hond in de achterbak en de kindje(s) achterin. Hmm als we geen station zouden hebben dan weet ik niet wat we zouden doen.. Tegenwoordig moet je (officieel) wel een rekje tussen je voor en achterbank hebben als de hond op de achterbank zit. En je kindje mag niet voorin als er een airbag zit... ook al kan je hem uitschakelen dan nog is het een risico dat hij uit kan klappen.. en ze geven een goede klap. Kan de hond wel achterin de achterbak?? Dan zal ik ervoor kiezen om de hond daar te doen en de wagen op de achterbank.. of als je hem makkelijk uit elkaar kan halen (wij hebben een quinny buzz dus die gaat erg makkelijk) tegen de zijkant van de achterbak?? maar weet niet wat voor auto je hebt..
haha tsja, kan slechts onze - nogal grote - hond tussen de 2 maxi cosi's zetten op de achterbank hahaha. Dan zitten beide kindjes met hun gezicht in zijn vacht hahah. Zelfde probleem natuurlijk met de kinderwagen; die past ook met geen mogelijkheid nog erbij de achterbank. Dus het wordt dan toch echt grote hond + grote kinderwagen in de achterbak, als het écht moet..
@ Marye1986: Wat een heftige bevalling. Vind het heel fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat, en dat ook jij goed aan het herstellen bent. Super knap om alle voedingen te kolven!!! Wat een rijkdom om samen met Pepijn, Florine en Don thuis te zijn. PC uit, en genieten van je gezin!
Aan kraambedankjes word hier ook niet aan gedaan. Ze krijgen een kaart, en als ze langs komen beschuit met muisjes en een bak koffie of thee. Daarmee Basta
Marye: pff toch best heftig allemaal Gelukkig zijn jullie nu weer thuis en hopelijk blijft alles goed gaan en zullen ze strax als ze wat meer kracht hebben om wel uit de borst te drinken! Geniet ervan Lindavnr: Mooie lamp
Ik heb een peugeot 207 en de kinderwagen kan in de achterbak maar dan ligt de achterbak eigenlijk al zo goed als vol... misschien dadelijk ook maar eens proberen of we wat kunnen bedenken om hem op de achterbank te leggen.... Ik had trouwens begrepen dat een kindje wel voorin mag als je de airbag maar uitzet? Staat ook in het boekje van de auto...
@ marye: jeetje, heftige bevalling... pfoe.. da's dan weer geen goed voorbeeld voor mij, hihi. Als ik je verhaal lees krijg ik echt even de kriebels en denk ik; laat nog maar een paar weken wachten, die bevalling! Mgoed...van de andere kant, als ik dan weer verder lees en zie dat jullie nu met jullie hele gezinnetje gewoon al thuis zijn dan denk ik wauww...wat een prachtig iets is het toch!! Kom maar op!! @ hier Zit vanaf vandaag op de bank op zo'n bevallingsmatrasje wat ze normaal gesproken gebruiken tijdens je bevalling thuis, hihi. Onze bank is nog geen jaar oud en van stof, dus wil wel echt voorkomen dat daar dadelijk zo'n vlek in zit van vruchtwater hihi. Heb er wel heel handig een handdoek omgelegd die precies dezelfde kleur is als de bank, dus het valt niet zo op haha.
hahaha linda ik zit hier nu achter mijn laptop ook op een matje, het zijn namelijk witte stoelen met een zwart motiefje krijg je volgens mij ook nooit schoon als daar iets op komt Mijn vriend is ook erg bang dat mijn vliezen een keer breken als ik loop en dat het dan op het vrij nieuwe tapijt valt......
kleintje: is het niet verplicht dan om een hond vast te zetten in de auto. die vanons zat altijd vast. ze zeiden toen op de honden club dat het verplicht was namelijk. later ging hij in een reisbench achter in de kofferbak. dat kan met een beagle, maar met een grote hond wel moeilijk denk ik
ben trouwens wel heel benieuwd hoe de bevalling hier zal gaan. of dat de vliezen breken of dat het begint met weeen ben wel erg nieuwsgierig hoor.
@ kleintje: hahah ja aangezien ik 80% van de dag zo ongeveer hier op deze bank doorbreng, leek het me wel handig om er maar eens een matje onder te leggen Kan me voorstellen dat je vriend ook bang is voor het tapijt! Hier hebben we laminaat... kan wel wat water op vallen maar dan moet het ook wel gelijk opgedaan worden..en ik weet nu al dat ik dat toch nog ga doen, als mn vriend op zn werk ofzo is hihi Kan dat toch niet zomaar een half uur of langer op 't laminaat laten liggen; dadelijk is de vloer verpest, haha. Ach... komt vast goed misschien is het wel niet zo'n waterval bij mij
Ik schrok al........kraambedankjes??...........maar gelukkig doen de meesten dat niet naatje, ik wist niet dat harde buiken voornamelijk snachts komen en je ze vaak niet voelt!! weer wat geleerd.. nou ja, ik kan niets anders doen dan afwachten wanneer het komt denk ik. Ik vraag me wel steeds vaker af wat er nou precies voor zorgt dat de baby denkt.......ik wil er nu uit!! raar toch?? bij de ene is dat met 34 weken en bij de ander bij 42!! Hoe zou dat komen??? kraammatje, dat heb ik eigenlijk ook niet, maar is misschien wel slim. Wel ben ik bang dat als ik bij vrienden ofzo ben en op de bank zit dat mijn vliezen inenen breken hahaha. Zou echt wat voor mij zijn!! Nou ja, verzekeringswerk denk ik?
Ik weet eigenlijk niet of dat verplicht is? Wij hebben nu achter bij de achterbak een hekje gemaakt zodat hij mooi blijft zitten in de achterbak (toen we dat niet hadden sprong hij namelijk op de achterbank) dat gaat hartstikke goed en dan gaat hij rustig liggen! Maar goed nu moeten we dan nog even kijken hoe we het precies gaan doen...
marye, pittig verhaal hoor!! geniet lekker van je kleintjes en logisch toch dat je hier niet zoveel bent!! moet je ook niet doen!! je moet lekker met je kleintjes bezig zijn!
Staat ook in het boekje... maar (werk zelf bij de politie) ken helaas verhalen dat hij toch ineens uit kan schieten bij een frontale botsing... ikzelf zal het risico niet nemen. Tenzij ze tegenwoordig de technieken beter hebben gemaakt.. maar denk dat ze je nooit 100% garantie geven dat hij niet uit kan klappen... Ik zal zelf de kinderwagen dan ook op de achterbank leggen (welke wagen heb je?) en dan vast maken. Of toch gewoon de station nemen.. want hoe vaak zal je met alles weggaan?? Als ik bij ons kijk na bijna 2 jaar gebeurt het alleen als we naar mijn ouders gaan (wonen hier 3 kwartier vandaan) of met vakantie als we naar een huisje gaan.
@ kleintje, Ja, dat was die klap vannacht idd.. hahaha.. Hij werd gelukkig wel wakker maar het duurde wel even voordat hij doorhad wat er was gebeurd.. Wij hebben voor onze hond ook zo'n speciale hondengordel gehad maar dat was geen succes.. Meneer had geen zin om in de gordels te zitten en had de gordel van mijn auto doorgebeten.. Auto kwam dus niet meer door de APK en toen moest er een nieuwe gordel van de sloop gehaald worden... Als je dus net zo'n slopertje als ik hebt dan zou ik me er niet aan gaan wagen..
jeetje als ik het verhaal van marije lees, wordt ik toch wat sceptisch, nouja we zullen zien, vrijdag weer gyn, toch maar eens wat vragen stellen Lindavnr: gafe lamp, leuk he die collectie! @boba en stroopie: veel sterkte met de kindjes in het ziekenhuis, lijkt me toch een hele zorg en als je dan zelf ook nog eens niet lekker word, hou jullie taai ik duim voor de kleintjes en jullie Tja misschien moet ik ook eens een matje leggen op de stoel waar ik zoveel tijd op doorbreng, in het bed heeft een vriendin van mij het donderdag geregeld. @Lindavnr: ben jij ook zo moe? en de anderen? voor mijn gevoel ben ik wel heel erg moe maar misschien is het normaal, neem zo even een beschuitje met appelstroop (ijzerrrrrrrrrrrrrr). Oja mijn man heeft gister al een lading beschuit met muisjes in huis gehaald, wel makkelijk, gewoon roze en blauw gekocht
@ Germini...Het schijnt dat de baby een stofje aanmaakt dat via de navelstreng in je bloedbaan terecht komt waardoor je lichaam een seintje krijgt dat ie eruit wil.. en dan wordt het hele circus in werking gesteld.. Hoe precies.. ff googlen maar??? @ Kleintje.. weet ook niet of het al verplicht is (zo het wel moeten weten hihi) ze waren er toen wel mee bezig. Zal het straks eens aan mijn man vragen als hij wakker is.. die heeft meer interesse in verkeer dan ik hahaha. @ Vliezen breken.. hier gelukkig zwart leren meubels en houten vloer.. dus moet goedkomen. In bed ligt inmiddels een zeiltje daarover kraammatras dan waterdicht molton en dan hoeslaken. Slaap wel op een handdoek, want dat kraammatras ademt voor geen meter en ik was steeds kleddernat omdat het niet ademt.
Oke, dat klinkt wel logisch ja!! Volgens mij denkt die van mij ik blijf mooi nog even lekker een tijdje zitten!!veel te koud buiten chantal, wat een giller zeg dat je door het bed bent gezakt!! nog link ook!!! ben je zo zwaar geworden Nou meiden ik gaat er weer van tussen..........tot later!!!