Yes, vandaag aan de muurschildering begonnen. Van een vriendin een projector geleend, op een doorzichtig iets getekend (jaja, zelf getekend), en op de muur zetten maar. Dat laatste was iets ingewikkelder als gedacht. Had in gedachten om met wit potlood de omtrek over te trekken, maar ik zag het wit helemaal niet......... Toen met een zwart potlood geprobeerd. Ook dit werd helemaal niks. Daar ik de tekening toch zwart wilden omranden, heb ik maar met een dikke zwarte merkstift omtrokken. Man wat vond ik het eng, maar het is gelukt!!! Ook begonnen met inverven. Doe dit in etappes anders is het voor mij niet vol te houden.
Nee, dat is geen geheim. Wij vinden beiden Dirk het draakje (van prenatal) hartstikke leuk. Dit heb ik nu op de muur getekend. Momentje voor een foto!
Meiden ik meld me toch even maar met goed nieuws!!! De bloeddruk was goed 130/85. De kleintjes doen het ook goed alleen begint het meisje volgens mij in vergelijking met haar broertje wat kleiner te worden, alles nog binnen de marge en eigenlijk kon je er weinig van zeggen omdat wekelijkse metingen eigenlijk niet goed te vergelijken zijn. Moet nu volgende week donderdag weer en zo doorgaan met rustig aan doen. Ik moet er nog steeds rekening mee houden dat de bd weer gaat stijgen en dat er dan misschien iets aan de medicatie veranderd moet worden en ik dan weer tijdelijk opgenomen moet worden. Dus elke week is er vanaf nu een, ik probeer maar niet te veel vooruit te kijken, langer als 38 weken gaan ze me waarschijnlijk niet laten lopen zei de Gyn (11 maart) maar nu eerst maar eens rustig van controle naar controle. Het meisje lag ineens weer lager dus ik zeg nu ook, lekker belangrijk welke er straks als eerste uit komt, als alles maar goed gaat!!! @Linda: zulke striae heb ik dus onderaan mijn borsten, echt zo raar, ze zijn er ineens he? Ik heb zelf goede ervaring met biodermal littekencreme, denk dat ik dat straks ga gebruiken. Snap dat je baalt, door die striae op mijn borsten, bekijk ik elke dag mijn buik, hou m'n hart vast........... @Gwen: ben ook benieuwd!
oh wat leuk! Die vind ik ook erg lief We hebben dr een waskussenhoes van, kruikzak en speenkoorden van hihi verder kon ik d'r ook wel alles van kopen, maar da's ook weer zoiets Ben benieuwd naar de foto
Gwebolyn: Klinkt super leuk. Ik ben benieuwd! Linda: Ik schrok even, maar gelukkig is het goed nieuws! en nu gaan we gewoon duimen dat het zo lang mogelijk goed blijft gaan...
@ Linda: Super dat je bloeddruk goed was nu!! Hopelijk blijft het zo doorgaan en inderdaad; iedere week is er een! En je bent alweer bijna 32 weken! Thnx voor de tip voor de biodermal creme.. dat ga ik onthouden!
@ Lindavnr: Vind het een prachtige buikfoto!! Kan met goed voorstellen dat je niet blij bent met de striae, maar je hebt dan ook 2 kinderen in je buik. Hahahaha, wij moeten ons ook erg inhouden met Dirk het draakje. Het enigste wat ik niet leuk vind zijn de rompertjes waar zoveel draakjes opstaan (of andere dingen waar zoveel draakjes op staan). @ Linda: Meid wat een super super goed nieuws!!! Vooral rustig aan blijven doen.
Nog een tip voor na de bevalling. Wikkel een sjaal lekker strak om je buik en zet 'm vast met een veiligheidsspeld. Dit zorgt er voor dat je buikje weer langzaam samentrekt en je een minimaal buikje er aan over zult houden. Had ik bij mijn dochtertje toen ook gedaan. Een week ongeveer. De kraamzorg raadde dit aan. 's nachts deed ik 'm wel af. Ik ga het straks als de kleine er is weer doen. En zorg dat je een witte kool in huis hebt. Want als je een stuk witte kool blad een beetje kreukelt en in je bh doet zorgt het ervoor dat de stuwing in je borsten afneemt.
Lindavnr: mooie buik hoor! Ik zat met 32 weken al veel meer onder de striae. Als je wilt kan ik wel een fotootje plaatsen van toen. Ik heb trouwens zo'n onsexy flapje aan de onderkant van mijn buik overgehouden na de striae. Als ukkie hoog ligt dan heb ik een stuk vel over aan de onderkant van mn buik. kortingsstickers prenatal: Ik had besloten om wel alvast een kolf aan te schaffen. En laat die vanaf morgen nou met 20% korting zijn met die stickers. Ik wilde graag de dubbele van medela. Meteen de duurste natuurlijk. Maar ik weet van mn werk dat dat de beste kolf is. Ook om je bv op gang te krijgen. Huren kost bij ons 100 euro borg, en dan 35 euro voor het hygienesetje en dan 2,50 per dag. Dus wilde hem liever kopen. Dus die wordt hier van de week aangeschaft. bevallingsdatum: toen ik een afspraak bij de kno-arts moest maken, kon dit alleen op 3 maart. Ik kreeg toen heel sterk het gevoel dat ik dan aan het bevallen was of net bevallen was. Gwenolyn: ik ben heel benieuwd naar je muurschildering. Linda: super dat je bloeddruk gedaald is. EN inderdaad iedere week is er 1. KNO-arts: Hubbie was op tijd om met ons mee te gaan. Arts vond het niet nodig om de neusamandelen van de meiden te knippen. Maar ik moest wel een afspraak maken voor over 6 weken. Dan kon de arts die het gezegd had nog eens kijken. DUs ik zei al dan ben ik bijna uitgerekend, vind ik niet zo'n heel goed plan. Nou ja over 4 weken mag ook. Nu kan ik pas 3 maart terecht. Heb gezegd dat ik dan bijna uitgerekend ben en dat ik niet weet of ik kan komen. Nou dan moet ik maar afbellen zeiden ze.
Sjaal hebben denk ik alle dames wel in huis. Dus mocht de kleine net op een zaterdag nadat de winkels dicht zijn geboren worden, heb je in ieder geval wel een sjaal in huis. En een sluitlaken kost zo'n 36,95 euro zie ik op internet.
@ alies: dankje voor de tip! @ Funnyme: hihi nou als jij toen al meer striae had, plaats maar niet... dan ben ik dadelijk de hele tijd bang dat ik nog veel meer zal gaan krijgen... @ gweN: suuuuuper leuk!! Gaaf hoor, zeker dat je kan zeggen dat je hem zelf hebt getekend! Helemaal uit de hand?!
Mensen waar ik werkte die hem gebruikten kochten hem vaak van te voren op MP. Maar goed iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt.