Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @Funnyme.Bedoelde het ook niet verkeerd hoor. ;) Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat die doet. Vandaar mijn :) in mijn berichtje.
    De kraamzorgvrouw die ik had was al 50+ dus die had dus de sjaaltip. :)

@Gwen leuke muurschildering!

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Oh nee vatte het ook niet verkeerd op. Mijn stukje kwam er misschien een beetje lullig uit maar bedoelde dat niet zo!

3. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Oké. :D

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gwenolyn: Ziet er super uit hoor, nu al!

Funnyme: Wel fijn dat je man op tijd was. Alleen wel stom dat je alleen op 3 maart kan, terwijl je dan misschien wel aan het bevallen bent.

Striae: Hier gelukkig nog steeds niets te vinden! Maar goed, ik ben zo bang dat het alsnog komt. Terwijl het nu al zo lang zo goed gaat....

Sluitlaken: Is dus toch een aanrader? Ik heb er al een tijdje aan zitten denken, Maar wist niet of de kraamzorg het aan of af zou raden en vergeet het steeds aan jullie te vragen. Ik kwam op het idee door Oma. Die had er nog 1 van toen zij zwanger was van mijn moeder, 51 jaar geleden :D

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha ik doe 't dan wel gewoon met een sjaal :p

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Las wel op internet dat de maat wat moeilijker in te schatten is als je meer dan 12 kg aangekomen bent tijdens de zwangerschap. Anders is de maat die je moet hebben gelijk aan de maat die je normaal voor je zwangerschap had.

Motherwear sluitlaken

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Lindavnr: jullie willen uiteindelijk toch trouwen of niet? Weet je dat je het geregistreerd partnerschap dan eigenlijk eerst moet ontbinden voordat je kunt trouwen? Je kunt het wel om laten zetten in een huwelijk, maar dan is de ceremonie (het ja-woord bijvoorbeeld) puur voor de show. Bovendien is het huwelijk dan niet in alle landen geldig. De landen die het geregistreerd parnerschap niet erkennen, erkennen ook de omzetting niet. Wij hadden ook een GP en zijn later getrouwd, maar dus wel eerst gescheiden. Op zich een leuk verhaal (het is ons tweede huwelijk!), maar wel een hoop gedoe en achteraf had ik liever het GP niet gedaan.

Kleintje: een deel van de grotere schoenmaat komt inderdaad van het vocht, maar het kan ook zo zijn dat je daarna een groter maat houdt, omdat je gewrichten en voeten wat uitgedijd zijn. Had ik helaas vorige keer ook, ik heb veel schoenen weg kunnen doen :(. Leuk artikel, trouwens en mooie buifoto's ook.

Nina: hier nog een mama die totaal nog niet georganiseerd is... We hebben nog eigenlijk niets op orde: de wieg is nog in bruikleen bij vrienden, de kleertjes zijn nog niet gewassen en met het geboortekaartje ben ik alleen nog maar in mijn hoofd bezig geweest... Ik stel alles een beetje uit tot mijn verlof, dan heb ik, hoop ik, nog genoeg tijd.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hallo,

Hier gaat ook alles goed. Vorige week bij de vk geweest en alles was goed. Buik was gemiddeld en het kindje wordt ook gemiddeld verwacht ze. Morgen komt er iemand van Kraaminzicht voor het intake gesprek en 's avonds hebben we samen een workshop bevallen.

Mijn man heeft gisternacht een 'onderonsje' met onze as zoon gehad. Terwijl ik al lang en breed lag te slapen ging hij met zijn hand over mijn buik en had hij een tijdje contact met hem. Zo dat het kindje ook echt op hem reageerde. Hij vond het heel bijzonder vertelde hij.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zolang je geen keizersnee krijgt is er geen probleem om een sluitlaken te gebruiken. Zolang je hem maar niet 24 uur per dag gebruikt

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy meiden

wowww er word hier steeds meer gekletst, steeds meer meiden natuurlijk die verlof hebben haha.

bedankt voor alle complimenten op mijn fotos hahahaha, voel me weer helemaal vereerd haha.

kleintje:mooi stukje in de yes en mooie foto ook erbij!!!

eliesah:7pond is toch helemaal niet veel maar normaal???ik vind t iig wel meevallen.maar fijn dat alles verder goed is, je hebt iig weer even lekker genoten!!

mamzie:das idd wel grootzeiden ze ook wat over t verwacte geboortegewicht?.bij mij schatten ze het met de pretecho met 32w2d op 2100gram, dat zou dan bij de geboorte zo'n 8pond zijn!!

germini:fijn dat je hem hebt gevonden, ze zijn nog wel leuk ook he?die van mij met paars en rose is teminste erg schattig haha.

lindavnr mooie buik hoor, en die stria tja tis balen maar je doet er niks aan helaas, en zo erg is het niet hor, als t goed is word t straks ook weer allemaal wit toch?

grootondergoed:was vandaag weer ff bij v&d en daar hebben ze nog een hoop ondergoed voor tussen de 1 en 5 euro.heb weer een leuke hipster voor 1 euro meegenomen tis echt een schatje haha.en bij de actionb 2 damesboxers, moet zeggen dat die nog best leuk staan ook.zelfde als die van bjorn borg maar dan dus van de action haha.maar t hoeft dus helemaal niet op oma te lijken haha.

stria:nou ik krijg het ook alleen niet op me buik maar me heupen, onderbillen zeg maar haha.zitten 3 donkere streepjes, wel beetje vreemde plek want tis iets onder me heupen zeg maar nou ja, tis niet anders...

11. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    linda, goed nieuws!! nu volhouden zo!!

nina, ja we zijn nog wel even druk. manlief werkt zijn eigen een slag in de rondte om de badkamer binnen 2 weken af te hebben zodat ik lekker in bad kan en wat rust kan vinden....verder nog wat spulletjes kopen en begin volgnede week met babywasjes draaien. en jullie?

striai, lindavnr je hebt een mooi buikje hoor!! en dat voor een 2-ling!! die striai worden vast minder na de bevalling!!

12. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ striae, hier gelukkig nog geen last van maar controleer wel elke dag mijn buik met een spiegeltje...:p

@ Kortingsstickers Prenetal, natuurlijk komen er altijd kortingen als ik net heb ingeslagen... Heb net voor 200,- ingeslagen... :x

@ Bevallingsdatum, Ik heb zelf een bepaald gevoel bij 14 februari.. Valentijnsdag en de de carnaval.. Vriendjelief heeft een bepaald gevoel bij 17 februari.

@ Gwenolyn: mooie muurschildering hoor!! Knap gedaan!

@ Borstkolf, Ik heb gisteren op de borstvoedingscursus ook de tip gekregen van de AMEDA lactaline personal borstkolf. Deze kost maar Eur. 150,-, is dubbel en elektrisch en hier heb ik ook hele goede recensies van gelezen..

@ kleintje en Anoniempjuh, mooie foto's hoor!

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hehe, we zijn weer bij. De helft natuurlijk weer vergeten.

Zag mooie buikfoto's voorbij komen.

Kleintje, leuk dat je in de Yes staat. Tijd geleden, dat ik dat blad gelezen heb.

Funny, gelukkig was je hubbie nog op tijd.

Linda, fijn dat je bloeddruk weer goed was

Kussiex, leuk, die rand zo. Goed van je, dat je je vluchttas al klaar hebt.

Sluitlaken, heb ik in huis. Vorige keer heb ik hem niet gebruikt, omdat ik onverwachts in het zh ben beland en dat ding nog in de commode lag.

Indalen, volgens mij hier nog steeds een dwarse. Maar kon nog altijd draaien, omdat je bij een tweede vaak meer ruimte hebt.

Vandaag de babywas eens gedaan. Heb gelijk ook maar gestreken. Ik heb de strijkplank heel laag gezet en ben lekker op de bank gaan zitten, tv aan en strijken maar. Moet zeggen dat het zo wel te doen was. :D

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Slapen de meiden eens door... kan ik niet slapen!

15. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ linda, wat fijn dat de bloeddruk gedaald is!!!

@ Gwenolyn, ik vind het een prachtig Draakje, die schildering is echt heel goed gelukt!!

@ Johannal, wat liefff zeg, hihi, een onderonsje van je mannen :D

@ Ano, die straie, ik heb het nu ook op mijn bovenbenen, net onder mijn buikrand (is dat bij de liezen?) zeg maar...:$
    Dat snap je toch nie hoe het op zulke plekken terecht komt, hahaha!!

@ Bevallingsdatum; ik denk steeds aan 24 maart... (das dus ehm 5 dagen later)

@ Funnyme, hopelijk lig jij nu ondertussen toch al op één oor, hier ook nog best wel wakkker...
    Maar ga nu toch mijn bedje opzoeken, want tis veeelste laat geworden...
    Vanavond naar de bios geweest, naar Avatar. Super film, maar nie aan te raden voor als je op het laatst loopt,
    haha, de weeën zouden spontaan beginnen van het vele zware basgeluid, geloof nie dat mijn kleintje dit prettig vond.. Voelde me soms gewoon schuldig..
    Maar de film is wel een aanrader ;)

Liefs en truste!! Tot morgen!

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kussie nee helaas ben nog wakker. Wij hebben een stukje op dvd gezien van avatar. Was niet mijn soort film. Maar goed ben ook niet van de science fiction.

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    pfff kan nog steeds niet slapen

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Nijnja: hmm da's ook stom geregeld dan, dat die omzetting niet in alle landen geldt. Maar heb je het dan over landen buiten europa of ook binnen?

Dat het Ja-woord voor de show is, vind ik verder niet zo'n probleem..Denk dat dat helemaal niet zo voelt, als 'voor de show' omdat het GP alleen maar even tekenen is en klaar en niets erom heen.
    Las trouwens dat je hier wel weer 2 getuigen voor nodig hebt?

@ Funnyme: he toch, wat balen dat je zo'n slechte nacht gehad hebt! Helpt het dan niet als je in bed even blijft lezen ofzoiets?

@ hier: pff moet zo bij de fysio zijn maar dat vroege opstaan gaat nog net zo slecht als in het begin van de zwangerschap; net alweer boven de wc gehangen om over te geven :(
    Was toch al weer een hele tijd geleden... maar dat maakt 't er niet fijner op, haha.

Daarna paar uurtjes werken, dus tot vanmiddag maar weer!

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goeiemorgen!

FunnyMe, jij voelt je vast brak, brak brak, nietwaar... Jammer dat je niet even kan gaan liggen als je al kindjes hebt, hè... I know how you feel...

Hier alles goed, heb opeens bergen energie (ben aan het klussen, opruimen, you name it) - ik denk dat ik 3 of 4 dagen later beval dan 16 maart, trouwens. Ik ben ook niet toe aan een vroegere bevalling, wil nog zoveel doen :p
    Gaan volgende week eerst een midweekje weg nog, lekker.

Nu eens teruglezen.

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

En toch komt het weer goed, meid. Met een 2e gaat het gewoon allemaal sneller, dat is zo. Kop op (trouwens, kijk je nog wel eens bij de sept. 2007 mama's?)

Deel Deze Pagina