Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    shezze hey met mij gaat het wel hoor heb een slechte nacht rust gehad veel last van me bekken en veel eruit geweeest om te plassen lig nu de hele middag al op de bank kan bijna niet lopen en kleine is heel druk :) met jou ook alles goed ?

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik hoop dat ik maandag present ben hoor ;)
    volgende week moet ik weer op vrijdag om 11 uur geloof ik... maar die hoop ik niet te halen hoor ;) Baby zit constant tegen mijn ribben aan te duwen dus hij mag er van mij nu wel uitkomen, doet echt mega zeer... :(

Raar dat ze bij mij niet begon over strippen e.d.. misschien omdat ik er zelf niet over begonnen ben.. Heb puur gevraagd wat de procedure is..

3. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik heb net ff lekker een uurtje liggen te dutten op de bank.
    Tekenfilm aan voor mijn dochter, dus lekker relaxed.
    Alleen je wordt er vaak zo duf van als je weer op staat. ;)

4. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Dames!

Sorry dat ik zo laat op het forum kom!

Maar zoals jullie al weten ben ik op 17 februari bevallen van een prachtige dochter Day!

ze woog 2750 gram en is 49 cm lang om 15.27 is ze geboren.

Ik ben ingeleid met een ruggen prik, dat was een super bevalling! geen centje pijn:) ook niet toen het hoofdje stond, ik kan het iedereen aanraden!

alleen helaas wilde mijn placenta niet los laten en moest dat operatief manueel verwijderd worden onder narcose,ook was ik van binnen uitgescheurd! hij heeft een half uur moeten hecheten van binnen brrrr, gelukkig was dat onder narcose.

Ik heb ook 2 liter bloed verloren en moest dus een bloedtransfusie, ook moest ik 2 nachten in het ziekenhuis blijven, ik ben vrijdag thuisgekomen, en dan komt er een hoop op je af! van kraamzorg tot telefoontjes, tot slapeloze nachten:(

Maar Day is ontzettend lief, en tot nu toe een voorbeeldige dochter! hahahahaha

ze doet het goed, drinkt goed en groeit goed.

Ik was begonnen met borstvoeding, maar dat deed zo zeer!!! veel pijnlijker dan de hele bevalling, dat ik er mee gestopt ben.

ze krijgt nu dus flesvoeding, en dat gaat super goed!

ik merk wel aan mezelf dat ik maar langzaam herstel en nog veel pijn heb aan mijn onderkantje zeg maar!

Maar dat gaat allemaal weer over!

voor wie bevallen is gefeliciteerd! en voor wie nog moet, heel veel succes!!

Liefs,

Kiezel

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kiezel: aah fijn je verhaal te lezen!!
    Moet zeggen dat het me toch elke keer weer even geruststelt als ik zoiets lees en minder op zie tegen de hele bevalling!
    Weet ook wel dat het bij iedere bevalling heel anders verloopt enzo, maar toch, dit is altijd fijn te lezen :)

Goed van je dat je overgestapt bent naar FV, als de BV zo pijnlijk ging!

En ook heel fijn te horen dat Day het zo goed doet! :D
    Ga nu maar eens een mooie banner zoeken voor jullie meisje! :D

Wel heftig trouwens, dat de placenta niet wilde komen en die operatief verwijderd is..
    Maar fijn dat je thuis bent nu!!

6. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi lin,

dank je! ja bevalling is echt 100% meegevallen, en ik zag er zoooooo tegenop!

zo wil ik er nog wel 10 doen hahahahaha... alleen idd afloop niet zo leuk, maar ja komen we ook wel weer overheen:)

Liefs,

Kiezel

jij trouwens succes als het zover is!

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ krampen/indalen, das mooie bak dan, als de kleine er een spelletje van maakt, al die pijn ook nog voor nix, hahaha!!
    De vorige keer was Uk al wel een stukje ingedaald. Kan het zijn dat hij/zij er dan nog weer uit "klimt"?
    Dat hoop ik toch nie!! :(
    Heb er toch best wel last van... :)

@ Kiezel, wat fijn om van je te horen meid!!
    Maar jeetje wat een verhaal!! Tenminste de wending ervan op het eind!! Pfoeh! Lijkt me dus nix zoiets! Kan me voorstellen dat je best veel pijn hebt nog downunder!
    Daar kan je verder ook nie veel tegen doen of wel? En wat is Day mooi!!!! Wel fijn te horen dat de bevalling zelf je zo is meegevallen!!
    Geniet ze meid, van jullie mooie dochter!!

@ iedereen, zo stom, ik heb nu eens een keer verder gelezen en niet alvast mijn reacties getypt in het kladblok op de laptop en jawel, ik heb helemaal NIX onthouden!!
    Sorryyyy!!!

Owjah, wel bedankt voor de felicitaties van mijn 37 weken mijlpaal en mijn jubileum van een maand met mijn vriendje, hahahaha

Liefsss

8. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    @Alies: heerlijk zo'n lekker dutje. Heb ik nog niet gedaan terwijl ik thuis ben. Ik DENK dat ik allemaal nog zoveel moet doen hier?! Dus kan de rust nog niet echt nemen...

@Kiezelsteentje: gefelicteerd met je dochtertje Day! En fijn dat je nu weer lekker thuis bent met je meisje.

Ik wil ook borstvoeding gaan proberen, zelfs een hele cursus voor gevolgd, maar ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. We laten het allemaal maar op ons afkomen. Eerst maar eens bevallen...

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kiezel: Wat een prachtig mooie foto, wat een lief meisje!!! :)

@ Linda: HOe was het bij de gyn??? ...kom je eens even melden!! :)

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heb je al antwoord gehad van de verloskundige? Misschien inderdaad ingedaald, zeker als je zegt dat je buik nu ook lager zit.
    Anders toch even bellen;)

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Bloeddruk was 87 dus nog net goed.

We hadden een Gyn die we niet kenden, super vaag wijf, ze heeft alleen snel de buikjes gemeten en nu kon ze de gewichten dus niet inschatten. Baalden wij wel van.

Het jongetje zat op 36 weken en is dus weer gegroeid, helemaal prima dus alleen het meisje was kleiner dan vorige week maandag :( dat kan natuurlijk niet dus ze is of niet gegroeid of heel weinig.

Wel deden ze het nog goed qua bewegen, hartje, placenta en vruchtwater. Een week blijven zitten was dus nog verantwoord.

Donderdagochtend weer een afspraak en dan wordt er waarschijnlijk een beslissing gemaakt over wanneer inleiden, ze had het zelf over vrijdag :$. Dat is een week eerder dan ik in m'n hoofd had maar het komt nu wel ineens heel dichtbij.

Het meisje is trouwens ingedaald :). Voelt wel goed.

Maar omdat het ons een beetje overviel en het toch wat snel ging heb ik er bij de assistent op aangedrongen dat ik mijn eigen arts graag wil a.s. donderdag (hij had deze week vrij). Dan weet ik in ieder geval zeker dat wij ons goed voelen bij de beslissing die hij neemt want hij is erg prettig. Dat is gelukt dus ik ben gerustgesteld dat er straks een juiste beslissing wordt genomen.

Ik pin me nog niet te veel vast op vrijdag, zie het ook wel gebeuren dat ze kiezen voor de maandag of dinsdag erna ofzo. Nouja we wachten wel af, klein beetje zorgen over het meisje maar hopelijk groeit ze toch nog een beetje.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Spannend Linda, het einde van je zwangerschap en begin van jullie nieuwe leven begint nu wel heel dichtbij te komen.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha linda!
    Ahh, daar ben je! Dacht al bijna dat de bevalling bezig was ;) ahah.
    Wat goed te horen dat jullie meisje ingedaald is! :)
    Wel jammer dat ze niet meer heeft opgemeten dat de buikomtrek. Of in ieder geval niet eens een poging gedaan heeft.. kan lastig zijn bij 2 kindjes bij 36 weken, maar was wel fijn geweest als ze in ieder geval een poging gedaan had! Heb je niet gevraagd waarom ze dat niet deed?
    Wel stom dat ze het niet eens deed nadat ze zag dat jullie meisje niet gegroeid zou zijn. Zou toch wel normaal zijn om dan ff te checken hoe de groei van het meisje gaat en of ze goed gemeten heeft. Hmm, snap dat je er een vervelend gevoel bij hebt!
    Goed dat je gevraagd hebt om je eigen gyn de volgende keer!

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    we vroegen het wel maar ze deed een beetje nonchalant zo van het was ook wel normaal dat ze kleiner was (tweeling, meisje). Wij vonden dat wat makkelijk maar omdat alles verder goed was, en je ook kon zien dat ze goed bewoog (en het midderif goed op en neer ging of zoiets) weten we in ieder geval dat het nu goed gaat, bij eerdere metingen was het buikje ook altijd het kleinst.

heb van de week iemand met een drieling gesproken en zij zei dat alle drie de kindjes zwaarder waren dan eerst ingeschat, het schijnt wel 10% te kunnen afwijken, nou dat is op deze getallen natuurlijk erg veel. aan gezien ik volgende week in ieder geval 37 weken ben, probeer ik er maar vertrouwen in te hebben en als het meisje ook echt niet meer groeit dan kan ze beter op de wereld komen. zo is het ons altijd verteld.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Buddynews van Minke!

BV komt sinds gisteren goed op gang. Joah drinkt aan de borst, Isa is van Neo af., maar drinkt nog fles. Moet zelf echt rustiger aan doen, veel pijn. x

Einde buddynews!

16. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Hey meiden!!

Ano, goed dat je de vk even gemaild hebt. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen!! je gevoel is vaak juist!!

minke, hoop dat je snel hersteld!! wel fijn dat het met je kindjes goed gaat!!

linda, dat gaat inenen sneller dan verwacht!! je moet het even op je in laten werken denk ik.

Alle meiden die de 37 weken grens hebben bereikt.........gefeliciteerd!!

kiezel, ook hier nog een felicitatie!! het is echt een schatje:D

Hier, nou, dat was even een tegenvaller vanmiddag in het ziekenhuis. Bloeddruk blijft te hoog, dus ik ben overgenomen door de gyn. Baal ik flink van want wilde heel graag thuis bevallen. ctg was gelukkig goed. Ik moet dinsdag terugkomen en dan gaan ze ook kijken of baarmoeder al wat verweekt is en overleggen voor evt inleiden als mijn bloeddruk weer te hoog is. Misschien dan eind van de week inleiden. Pffffffff gaat snel inenen!!

17. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Dat is balen, dat je niet thuis mag bevallen... Maar wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden!

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Fijn dat Isa van neo af is en Joah aan de borst drinkt!! Wat een goed nieuws.
    Hopelijk knap je zelf ook snel op, en ben je snel van de pijn af.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Chantal: ik had er ook niet om gevraagd, ze begon erover toen we de papieren doorspraken van de groeiecho...

Linda: Oehhh is dus erg spannend voor je en misschien volgende week al ingeleid worden :O
    Die metingen komen schijnbaar heel nauw, je hoeft maar een klein stukje verkeerd te zetten op het scherm en het kan zo een aantal mm's schelen zei mijn gyn...
    Maar hopelijk groeit je meisje toch nog wel wat :)

Germini: balen dat je nu niet thuis mag bevallen :( maar goed ze houden je nu wel goed in de gaten!

Ik weet niet wat hier nu gaande is maar voel me weer enorm misselijk en heb met regelmaat (om de 10 - 20 minuten) steken onderin mijn buik echt van die scherpe steken waarvoor ik echt even krom moet staan of diep moet zuchten....
    maar goed komt denk ik omdat ik te druk ben geweest! Ik zal heus niet bevallen denk ik.. Ben namelijk al vaker voor de gek gehouden!

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    even ego:

Vanmiddag naar de vk had ineens wel een erg hoge bloeddruk vond ze: 138 - 95 en moest dus even urine laten testen die was niet helemaal perfect schoon en dus vandaag de hele middag in het ziekenhuis gezeten.... aan de ctg, bloed gegeven urine nog eens getest en bloeddruk wederom gemeten... uitgebreid gevoeld en besproken. Maar alles was goed! Fijn, en er was geen reden voor ongerustheid... Ben nu alleen zooooo moe lig echt al een paar uur voor pampus op de bank. Toch schrik je wel eventjes als alles de hele zwangerschap zo keurig volgens het boekje gaat en je dan toch ineens meteen door moet naar het ziekenhuis.... Aan de andere kant maakte ik me iets minder zorgen dan steef en dat komt omdat ik hier toch al een aantal keer vaker had gelezen dat mensen zijn door gestuurd naar het ziekenhuis en dat het meestal eigenlijk wel meevalt en dat het vaak uit voorzorg is.... dat was bij mij dus ook... Maar goed dus wel echt heel moe dus ik reageer wederom even niet op iedereen en hou het ego... Moet ook echt rust gaan houden nu is me op mijn hart gedrukt door de gyn en Steef was het er helemaal mee eens dusss ik hoop dat ik het kan, zal moeten nu..

Maandag trouwens terug naar de vk wordt mijn bd nog even gemeten.

groetjes

Ben benieuwd wie de volgende is... heb steeds meer het idee dat het bij ons nog wel even kan duren... pfffff het ging zo lang zo goed en nu vind ik het ineens toch wel erg zwaar worden... o.a. door die pijn in mijn schaambot en vooral door het vocht en slechte slapen....

Deel Deze Pagina