Aanstaande woensdag hebben we weer een groeiecho ja . Helaas geen afspraak met de gyn, maar met een verpleegkundige die even de metingen doorkijkt enzo en kijkt of het allemaal goed is. Maar geef wel bij haar aan dat het nu wel echt zwaar begint te worden. En dan wil ik volgende week weer sowieso een afspraak met de gyn plannen om het er ook met hem over te hebben want pff, nog 3 weken zie ik echt niet zitten hoor. Volgens mij voegt dat ook niet zo bar veel toe voor de kindjes, die laatste 2 weken. tenminste, volgens mij groeien ze dan nog amper en is het buiten de buik net zo prima.. maar goed; we zien wel.. Balen dat jij je ook zo rot voelt.. Dikke knuffel voor ons!
Vanmiddag was erg leuk bij het optreden van m'n vriend, alleen ben ik nu helemaal gebroken .. Heletijd op een barkruk zitten breekt wel op, maar goed wel er even tussen uit geweest vandaag! Heb alles bijgelezen maar reageer morgen weer op jullie! Oeh vannacht een spannende nacht, ben benieuwd haha.. (zul je zien dat er niemand bevalt) En joehoei, morgen zitten we dan eindelijk in de maand MAART!! Onze maand mama's....
@ Kussie: Ah jij dus ook... Ja het is toch (onbewust) spannend en ik ben er eigenlijk het hele weekend heel moe van (geweest?!?). Of het is zo dat ik me eindelijk kan overgeven aan de rust de de gyn in het ziekenhuis me ook echt adviseerde te nemen.. @ Ivar: Wat fijn dat je eindelijk thuis bent...geniet ervan. @ Thomas: Hopelijk mag jij ook snel mee naar huis maar wel alvast heel fijn dat je uit de fles hebt gedronken. En nu maar goed groeien! @ Germini: Nee hoor ik stond en sta gewoon onder controle bij de verloskundige en werd dus door haar doorverwezen naar het ziekenhuis voor controle. Maar toen bleek dat alles in orde was sta ik weer gewoon bij de vk onder controle. Wel kom ik morgen een extra keertje om mijn bloeddruk nog eens te laten meten. Bij mij hebben ze het nog helemaal niet over evt. inleiden gehad... Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom wel? Ondanks dat hij echt wel mag komen zo onderhand kijk ik niet echt uit naar een evt. inleiding dat lijkt me niet zo fijn.... @Nijnja: Ik heb je linkje niet gelezen maar toevallig stond het laatst in het NRC (daar heb je een rubriek waarbij bijzondere vragen worden beantwoord en dit was er een van) Je kon het op bepaalde manieren interpreteren en op een manier zou het dan ook zo zijn. Maar als je feitelijk keek was het inderdaad niet zo... He het precies zat weet ik ook iet meer... @ Naatje: Ben vergeten te kijken naar dat programma was het wat? Misschien check ik dan nog even uitzending gemist... Krijg je ook echt bevalling (als in; schreeuwende vrouwen) te zien want daar heb ik niet zulke trek in... @ Nienke: You Go Baby, hartstikke goed dat je je flesje helemaal leeg hebt gedronken! Wij hier zijn trost op je! @ Boomer: Haha dat prent in mezelf ook steeds in... als tienermoeders het kunnen kan ik het ook (sorry hoop niet iemand hier onbedoeld mee te beledigen...) @ Mamzie: Heb ik iets gemist? Wordt je ingeleid? @ Linda: Hier geen tuin dus ook geen geboortebord Heb wel zelf een banner / raamsticker gemaakt omdat de naam erin staat en niemand anders dat nog weet... En verder hoop ik dat de rest ons huis met rust laat! Maar dat denk ik wel. Voor binnen (voor het raam) heb ik een slinger van het geboorte kaartje (zelf gemaakt) waaraan de kaarten kunnen hangen... Dus ik heb het al helemaal uitgedacht (haha hoezo controlfreak?!?) @ Gwendolyn: Pas op met wat je zegt... Ik sliep ook steeds heel goed en ineens was het over en daar baalde ik flink van... Nu trouwens gaat het wel weer iets beter dit weekend alleen wel weer veel meer last van maagzuur... Ik zou trouwens wel heel graag in een bubbelbad willen daar dacht ik vanmorgen nog aan... mmmm @ Lisetje 890: Gefeliciteerd, wil je thuis bevallen? @ kleintje; Bijzonder dat je vriend juist graag wilt dat het op zijn verjaardag geboren wordt (gefeliciteerd trouwens) Persoonlijk zou ik dat juist liever niet hebben... Ik snap wel dat je hem dan het mooiste cadeau ooit geeft maar dat is op een andere dag ook wel... Heb je wel nog een ander cadeautje voor hem voor als jullie kleintje nog even blijft zitten? @ lindavnr: Balen zo'n baaldag... Goed dat je het er even uit gooit... Op dit moment 'hoop' ik dat ik me ook ga vervelen want dat zou betekenen dat ik echt rust blijf nemen. Oh ik zie dat het alweer een beetje is overgewaaid, je bui, gebeurde dat met die regen van vandaag ook maar... @ Linda: Ik schrijf mijn reacties op een kladblok (tekstbestandje op mijn computer) tijdens het lezen van alle pagina's, dat scheelt onthouden
shezze en naatje voel me nog steeds heel broerd nog steeds krampen in me hele buik zware hoofdpijn voel het kindje nu ook minder heb verloskundige 3 keer proberen te bellen maar krijg geen gehooord heb het de ene keer warm en dan weer koud hoe is het verder met jou? liefs sabine
@Shezze, gelukkig heb ik er geen last meer van gehad.. t is verder de hele dag rustig geweest dus t was helaas nog geen voorbode voor iets wat vandaag gaat gebeuren haha.. Helaas! Inmiddels weer opgeknapt hoop ik voor je ? Ik vraag me af hoe het weer bij jou eigenlijk is ??? Hier is het de hele dag echt 3x niks, storm en regen regen regen @kussie, ja ananas schijnt het echt te kunnen wekken! heb ik maar van mensen gehoord en weleens gelezen dus morgen ga ik gelijk naar de winkel t is nooit weg, verse vitamientjes en het is lekker.. ik hoop ook dat het bij mij snel begint hoor, dacht vannacht echt serieus dat het zo was haha @naatje80, nee was idd geen geweldige ervaring dus daar zijn we voorlopig ook weer vanaf Nog lekker chinees gegeten? @marye, mooie foto's! @johannal, nee wil in het ziekenhuis bevallen.. dus alles staat al netjes klaar maar mocht het nou plots beginnen en het zo snel gaan dat ik niet meer naar het ziekenhuis mag, mag het wel gewoon thuis dus ben benieuwd! Vanavond lekker met mn vriend samen nog uit eten geweest.. vh parkeerterrein naar het restaurant onderhand weggewaaid.. pfff wat een weer! lang leve nederland, koud wind en regen :S Maar heb heeeeeeerlijk gegeten & heerlijke chocolademousse als toetje wel veel te veel.. ach ja kan nu lekker uitbuiken hihi. Heb alleen wel erg veel dorst nu.. maar dat heb ik al langer.. Verder is het rustig, gn voorweeen meer gehad dus ja, t kan allemaal nog wel ff duren denk ik.. we zullen zien! T is morgen 1 maart en vandaag volle maan dus spannend!!
@ Hier: Vanaf vrijdag hele dagen erg goed uitgerust. Veel op de bank en in bed gelegen... minder trap gelopen en vaker gedacht ach laat maar dat hoeft ook niet nu enz... uiteindelijk heb ik weer beter geslapen en ben ik nu echt een stuk fitter. En ik maar denken dat ik me juist beter voelde omdat ik nog wel van alles deed, omdat ik dan beter in conditie zou blijven... Nou mooi niet! Nu ik zoveel beter ben uitgerust kan ik zelfs weer makkelijker in en uit bed en zelfs makkelijker draaien en dat komt omdat mijn bekken minder pijn doen, mijn buik zit minder in de weg en ik kan zelfs weer beter mijn eigen sokken en schoenen aan doen e.d. Ik voel me echt niet top maar wel echt beter dan de afgelopen tijd dus ik hoop dat ik deze rust vol kan houden. Nou scheelt het ook wel dat ik eindelijk alles van mijn lijstje af heb dat scheelt me ook heel veel rust in mijn hoofd... Steef heeft vandaag ons gezamenlijke project de letterbak opgehangen en het kamertje is nu dus ook helemaal af.... Tja dus ik hoef nu eigenlijk nog alleen maar mijn dagboekje bij te houden... Oh en zo net kreeg ik echt zoooooooooooo lief van mijn ouders een kraammandje!!! Mijn nichtje was vandaag jarig maar wij konden er dus niet meer heen (is ook ruim een uur rijden) Maar mijn zus en schoonbroer (die hier vlakbij wonen) zijn wel geweest en hebben dus van mijn ouders een kraammand mee gekregen. Er zitten allemaal kleinigheidjes in tot en met de uitgerekende datum 10 maart. Ik mocht vandaag al een cadeautje uitpakken het was een tijdschrift 'Kinderen'. Vond het zo lief!!! Verder heb ik dus even niet zo veel te vertellen want ik heb dus niet zo veel gedaan...
kussiexx - inderdaad het is niet prettig vaak lijkt het er ook nog op dat ik niet genoeg lucht krijg om weer op adem te komen. Naatje80 - Ik moet er inderdaad niet aan denken sex, aangezien mijn onderkantje ook beurs aanvoelt. Ik voel me inmiddels al wat beter gelukkig. Onze dochter wordt eind april 3jr. Marye - Wat 'n geweldig leuke foto's zeg. Ik houd van zulke spam. en wat goed dat ze het zo goed doen allebei. Eliesah - Dat geloof ik graag dat zo'n barkruk niet bepaalt lekker zit. Sabine - Wat beroerd zeg dat je nog geen contact heb gehad met je vk. Heb je wel geprobeer contact te krijgen met je HA. Als jij je morgen nog zo k-voelt moet je toch ff bij je HA langs gaan of niet. Met mijn gaat het inmiddels prima. Afentoe nog hoesten en s'nachts een hoest aanval. Lisetje809 - Het is hier vaak zonnig afentoe 'n fikse regenbui. Maar over 't algemeen is 't hier altijd warm. Ik ben inmiddels opgeknapt gelukkig. Johannal - Gelijk heb je lekker rustig aan 't is per slot van rekening wel zondag toch.. Hier - Manlief net terug van zijn werk. Het is 5 uur smiddags en wij hebben honger dus ik hoop dat we zo nog ergens wat kunnen gaan eten want ik heb geen zin om te koken... Ik lees jullie later shez...
Hey meiden!! Nog even op het randje van zondag meldplicht Merk toch dat het bij de meesten echt zwaar begint te worden he de laatste loodjes!! Wordt tijd dat de beebjes geboren gaan worden!! setti, wat een mooie plaatjes!! En maak jij me even lekker zeg hahaha ik verheug me al maanden op een broodje filet american en een glas wijn!! Boomer, die mis ik dus inderdaad ja dat wijntje en carpacio haha maar...........nog een paar weekjes en dan mogen we weer!! johanna, wat raar dat ieder ziekenhuis er dan anders mee om gaat! ik mag niet meer terug naar de vk omdat mijn onderdruk boven de 90 blijft. En ze gaf aan dat als dit dinsdag nog zo is dat we dan verder moeten gaan kijken. ik ben dan 39 weken en de baby mag dus komen, dus waarom wachten en onnodig risico nemen? althans...........zo zegt de gyn het. En het zal er natuurlijk ook wel aanliggen hoe het met de baby gaat. denk zolang die het goed doet ze het zo lang mogelijk in mijn buik laten zitten. Dus kan ook dat ik nog met 42 weken rondloop hoor maar moet ook rekening houden met inleiden. nou ja, we zien het wel!! heb jij ook last van duizeligheid en zo?? Nou meiden................ben benieuwd............volle maan................ ik lees het morgen allemaal wel!! toitoitoi!!!
Nog ff bijgelezen voor ik mijn bedje in duik.. net weer ff heerlijk in bad geweest.. voor alle slechte slapers.. (als je een bad hebt)... misschien eens proberen.. ik slaap er wel iets beter door. Hier gaat het verder goed.. rommelt lekker door en veel harde buiken... gaan eens zien of deze nacht wat gaat brengen... zie het nog niet echt gebeuren, maar je weet nooooooit . @ Johannal.. nee geen schreeuwende vrouwen in het programma. Ging over de ontwikkeling van de kindjes als ze nog in je buik zitten... Ging over een 4-ling, 3-ling en 2-ling.. maar vond het wel erg mooie beelden. hier ook zo'n bezig bijtje.. maar ook sinds vrijdag meer rust genomen en voel me stukken beter. Leuk idee die mand met cadeautjes!! @ lisetje... chinees was wel lekker.. scheelde weer dat ik zelf niet hoefde te koken . @ sabinelovesven.. gewoon blijven bellen hoor naar je VK. maak je je ongerust? @ lindavnr.. jouw jongens zitten zowieso al langer dan de meeste tweelingen.. dus zolang zullen ze je toch niet meer door laten lopen?? @ marye.. wat een moppies zijn pepijn en florine.
Ik duik ook lekker mn bed in..eerst ff hond uitlaten en dan lekker slapen (hopelijk) Volle maan...ik geloof d'r niet zo in moet ik zeggen; lijkt hier nog weinig te gebeuren, toch? Ben benieuwd wie d'r nu weer als eerste mag want tis echt al even geleden dat er iemand is bevallen! en hopelijk volgen we dan allemaal gauw @ naatje: Ja ze blijven goed zitten. Vind het wel heel fijn dat ik de 37 weken bijna gehaald heb... maar 't mag dan ook wel echt beginnen van mij hoor! Mgoed, wil nog niets zeggen, er zijn ook genoeg tweelingmama's die de 38 en 39 weken gehaald hebben... en ik heb het idee dat ik ook nog wel de 38 weken ga halen, als het niet meer is. Mgoed, er valt natuurlijk ook niet zo heel veel van te zeggen. We zien wel! Nou, slaap lekker allemaal meiden! Hopelijk voor iedereen een goede nacht!!
Oh sorry ik ben niet duidelijk genoeg geweest denk ik... Toen ik in het ziekenhuis overnieuw helemaal ben gecontroleerd was alles weer ok! Ik had toen weer een bloeddruk van 118 - 80. Niet echt heel laag maar het past prima bij de termijn van de zwangerschap... Vandaar dat ik weer terug ben bij de vk die voor de zekerheid dus wel morgen weer eventjes nakijkt of alles nog steeds goed is... Hoop het wel.
Oh nou misschien een dezer dagen maar eens even kijken dan... Wij hebben in het begin van de zwangerschap wel een dvd gekeken die over de hele zwangerschap ed maar daarna heb ik eigenlijk niets meer gekeken... En ja die mand! Zo lief. Mijn ouders zijn soms echt zo onvoorspelbaar! Niet normaal! Maar daardoor ben ik dus nu wel Extra verrast...
thnx voor jullie leuke reacties op de foto's stroopie hopen dat je vannacht lekker kan slapen. en wat goed dat nienke t zo goed doet zeg!!!! lindavnr nog ff volhouden meid. je doet t al hardstikke goed want vaak draagt een 2ling mama haar kindjes niet zolang. dus je kan t. hopen dat de ananas werkt hihi kleintje ik kan begrijpen dat je doodop bent. ook jij moet nog ff volhouden en voor je t weet heb je een prachtig kind in je armen. Mooie buik hoor. drinken ik heb geen idee hoeveel lisanne binnen krijgt. ze krijgt gewoon de borst en meestal is dit 5 a 6 x links en rechts zo'n 10 a 15 min en ze krijgt 1x de fles dat is dus de laatste voeding en drinkt ze 80 a 90 cc en dit is volgens mij ook alleen omdat een flesje sneller gaat als de borst. ze woog donderdag 2670 en vrijdag 2655 maar toen had ze net een volle plas en poep luier gehad. komende week komt t consultatiebureau voor t eerst thuis en dan wordt ze weer gewogen dus dan weet ik pas wat ze echt gegroeid is maar volgens mij doet ze t goed. ano lekker dan al die kosten zeg t kan er ook nog wel bij!:x marye fijn dat florine en pepijn t zo goed doen zeg. echt goed om te horen. en die foto met zn 3tjes echt geweldig. je ziet er idd trots uit en dat mag ook wel met 2 van die scheetjes van kids. johannal leuk zo'n kraam mand. ik heb er ook een gekregen maar omdat lisanne eerder kwam heb ik t na de geboorte allemaal in 1x open gemaakt kon niet meer wachten dus zoals jij nu iedere dag een kadootje is natuurlijk veel leuker want dan kijk je er echt naar uit om er iedere dat weer een uit te pakken . iedereen die een knuffel nodig heeft bij deze: DIKKE KNUFFEL VOOR IEDEREEN DIE T NODIG HEEFT.
Wat heb ik een mooie foto's voorbij zien komen! Leuk hoor Setti en Marye om de trotse moeders te zien! En wat doen alle maartbaby's het goed met drinken en groeien! Hier een druk dagje: ik kan gelukkig weer veel beter lopen dus maar meteen gebruik van gemaakt door even naar een museum te gaan (vindt Karel ook altijd wel leuk). Vanavond zijn mijn ouders aangekomen uit Spanje, dus die hebben hier gegeten. Ik ben wel blij dat ze er zijn. Niet alleen hebben we dan een goede plek voor Karel (we hadden voor nu ook wel iets geregeld, hoor, maar dit voelt toch fijner), maar ik vind het ook erg gezellig dat ze er zijn. Ze wonen (als ze in Nederland zijn) erg dichtbij en dan kan ik lekker bij ze op de koffie of met ze uit lunchen. Kortom, even verlof vieren! Van mij mag de kleine nog wel even blijven zitten, zeker nu ik weer "normaal" kan lopen, dat wil zeggen, zonder pijn, het blijft natuurlijk wel een pinguinwaggel ! Wel stom: ik heb me vanavond versproken en de naam van de baby verklapt... Mijn vader zegt nog heel onnozel: wie is "...", dus ik probeerde er overheen te praten, maar mijn moeder had het helaas wel door... Ik heb ze toen ook maar het kaartje laten zien. Vonden ze wel mooi. Mijn moeder was even later trouwens ook wel onnozel: we geven als tweede naam de naam van mijn man en als derde de mannelijke versie van mijn naam. En mijn moeder vraagt: "Hoe komen jullie aan die derde naam?" Nou, mam, wat denk je !
En toch als ik mag kiezen...... Dan pak ik ze ook wel allemaal in een keer uit... of iig de laatste 5 of zo...
*********************Inbraak******************* Meiden nog een 50 minuten en jullie maand gaat beginnen. Ik wilde bij deze jullie allemaal erg veel succes wensen met al wat komen gaat. Rust nog even lekker goed uit, als die kleine er eenmaal is dan gaat dat niet meer hihi. Toi toi toi! Liefs Belliebel (februari 2010 mama's) *********************Uitbraak*******************
Wat lief! Pffffff komt wel aan hoor je bericht pfffff Spanend! Nog 10 dagen!!!!! Aan de ene kant heb ik echt net! nog gepost dat het wel een aantal dagen eerder mag gebeuren maar als ik dan weer zie dat het nog maar! 10 dagen duurt Woeiiiiiiiiiiiiiaaaaaaappppppppffffffffffffffffffff en ik wilde nu gaan slapen en morgen is het nog maar 9 woehaha
Hahaha ja spannend is het zeker, maar zo'n kindje is toch alles dubbel en dwars waard. In het begin kan het je niet snel genoeg gaan, maar voor je het weet is het alweer voorbij. En echt welke klachten je ook hebt tijdens de zwangerschap, geniet nog even van die dikke bolle buik, want als je kindje er eenmaal is ga je die buik echt missen (spreek uit ervaring hihi) Ik hou jullie lekker in de gaten, vind de babyspam veel te leuk, maar bij februari 2010 zijn er niet zoveel meer die moeten bevallen hihi.
belliebel, bedankt voor je berichtje.. Nu gaat het echt beginnen voor ons... @iedereen, truste! Ik ga lekker slapen