Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Jeetje, dat Lisanne alweer 10 dagen is... Dat gaat inderdaad snel!

Het voegwerk bij de buren valt gelukkig mee: ze zijn nu klaar en zullen voorlopig niet zo veel lawaai meer maken. Onze gevel is wel helemaal vies en stoffig, maar dat mag mijn man straks schoonmaken! Ik heb net de fietsen gedaan... Ben allang blij dat de herrie over is!

2. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    @Joepie, spannend hoor! De 1e maart baby is onderweg!
    @Eliesah, hoe leek het bij de vk, is beeb gedraaid? Gaan ze het nog proberen te draaien?
    @chantal, pff 40 weken alweer. Wordt er dan eventueel al gesproken over inleiden ofzo? Of gaan ze het echt nog 2 weken aanzien?
    @ Nijnja, daar zit je nu echt op te wachten, op al dat lawaai en troep..
    @Iedereen met nesteldrang, niet te gek doen, rustig aan!

Hier gaat het lekker vandaag, begin alleen weer te twijfelen over de bevalling....Hebben we een goede beslissing gemaakt? normaal bevallen of toch maar gelijk voor een keizersnede...pff Helaas is er niemand die de doorslag kan geven in het maken van die beslissing, ieder lichaam is anders ..*zucht*...*denk, denk, denk*...*hele diepe zucht*...

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Bregt,

ik ben vrijdag bij de verloskundige geweest en die heeft niks gezegd over inleiden oid.. Wel zei ze dat als de kleine er bij 41 wkn nog niet is ze evt. een afspraak kunnen maken bij de gyn..

Ben nu op internet aan het lezen over ervaringen met inleiden via acupunctuur. Ben al wat aan het bellen geweest maar overal geen gehoor.. balen!

4. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Bregt, ik kan me voorstellen dat je zo twijfelt... Kan je ook niet echt helpen. Als je het eerst zelf probeert, geeft dat misschien achteraf wel een goed gevoel. En je mag elk moment van mening veranderen, toch, dan doen ze toch meteen een keizersnede?
    Ik ken trouwens iemand wiens kindje een dag voor de geplande keizersnede nog gedraaid is. Dat is geloof ik wel heel uitzonderlijk, maar het kan dus wel!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Zo, net 2 dikke plakken ananas gegeten.. haha, nu zit ik ff vol.. een hele ananas in 1 keer gaat niet lukken :p
    Maar heb begrepen dat het vooral om de kern van de ananas gaat, dat hardse stukje, haha, dus dat heb ik netjes opgegeten...
    laat die weeën maar komen! ;) hahah. (al geloof ik d'r totaal niets van, hihi)
    Is ook wel stom, áls ik binnen nu en een dag of 2-3 toevallig beval, dan zeg ik dadelijk natuurlijk dat dat door die ananas komt.. maar of dat dan ook zo is...??? hahah

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    bregt kan me ook goed voorstellen dat je twijfeld, je weet gewoon niet wat het beste is he, het kan natuurlijk allebei en jullie moeten gewon zelf beslissen, kun je je keuze nog wijzigen of??

setti:haha gele spetterpoep, hmmm heerlijk kan niet wachten hsaha, ik heb 5pakken maat 1, hoop dat het niet te veel is maar ach we zien het wel, ja me man is er zeker mee bezig haha, hij word nu wel een beetje nerveus...

funnyme nee das zeker niet prettig zo'n nacht pfff je zult wel doodop zijn, hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen...

johannal jij liet gister die foto van die mand zien toch?leuk hoor, toch leuk van je ouders dat ze dat doen!!!!

meiden die bij de vk waren geweest, fijn dat alles goed was!!weet even niet meer wie sorry..

hier alles goed, ben lekker bezig, beneden alle ramen van binne en buiten gedaan, gestoft gestofzogen, wasje gedraaid, nu nog ff dweilen en boodschappen doen en dan ist weer mooi voor vandaag!hmm is even bedenken wat we eten vandaag....

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,
    hebben jullie nog leuke ideeën/tips om te vragen als kraamcadeaus?
    En dan bedoel ik vooral wat duurdere cadeaus.. kleine dingetjes kan ik genoeg bedenken, maar mijn vriendinnen willen voor ongeveer 100 euro een cadeau geven en mijn collega's voor ongeveer 60 euro.. en da's toch weer even wat anders!
    Alles voor wat ze nodig hebben als ze klein zijn, heb ik wel.. wipstoelen, boxmobiel, schommelstoel.
    Dus zit nu meer te denken aan spulletjes voor als ze een paar maanden zijn..
    maar dacht; misschien hebben jullie nog leuke ideeën...duss....dan hoor ik 't graag! :D

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Setti; wow 10 dagen alweer! Wat gaat de tijd toch hard :)

Bregt: vervelend zeg dat je zo twijfelt :( maar ik neem aan dat je ook altijd over kan stappen tijdens de bevalling zelf en toch een keizersnee kan laten doen of niet?

Lindavnr: haha ik ben benieuwd of het nu gaat doorzetten nu je een stuk ananas op hebt!
    Qua kadootjes enz ben ik ook niet zo heel goed.... Misschien anders iets van een cadeaubon ofzo? Of een luiertaart met allemaal leuke spulletjes of ehum????
    Geen idee eigenlijk....

Chantal: inleiden door middel van acupunctuur? Nog nooit van gehoord! Wat doen ze dan precies?

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha nouja, d'r is nog geen rommetje of steekje geweest de afgelopen dagen..dus kan me niet voorstellen dat een ananas er wel voor kan zorgen :p

Cadeaubonnen willen ze niet geven, ze willen juist cadeaus geven..

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0

@ kleintje, daar ben ik nou ook zo benieuwd naar.. ik wordt vanavond teruggebeld door een mevrouw en zal het dan horen.. Misschien kunnen we op dubbelafspraak hahahaha

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ano even een vraagje: jij had laatst toch ook dat je ineens een soort van "gat" voelde in je buik wat zei je VK erover wat het zou kunnen zijn? Gewoon het kindje dat anders is gaan liggen?

Ik voelde net namelijk aan mijn buik en bij mijn navel kan ik het ineens gewoon zo indrukken alsof er een gat zit? Heel vreemd aangezien ik de kleine daar eerst altijd gewoon voelde liggen....
    Nu voel ik het kontje wel helemaal rechts in mijn buik en de benen volgens mij links... Dus waarschijnlijk heeft het zich nu helemaal in een hoek gedrukt ofzo?? Maar was benieuwd wat jou VK erover gezegd had!

12. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Je moet het hart van de ananas eten hé! Daar zit een beetje kinine in wat de baarmoeder actief zou moeten maken...
    Ik heb 2 van die dingen gegeten maar helaas... :D nog geen baby!!!

(ik ben ook wel van het proberen hoor! Baat het niet dan schaadt het niet)

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ jodelahiti: hahah ja, dat wist ik :D
    hahahah jij hebt d'r dus al 2 op.. hmm..klinkt steeds meer als een fabeltje ;) ach.. :p

14. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He meiden

Ben net terug van de acupunturist voor het opwekken van de bevalling. Had direct daarna een heel drukken gevoel daaronder. Dit trekt nu weer een beetje weg. Wel spannend.

@chantal: tijdens deze sessie krijg een een 6-8 naaldjes in je lichaam geprikt en dat schijnt het natuurlijke proces opgang te helpen. Er wordt dus niets geforceerd. Als je lichaam niet wil, gebeurd er ook niets. Er wordt alleen gestimuleerd. Volgens mijn acupunturist moet het nu binnen 24 uur beginnen en zo niet dan moet ik nog een keertje terugkomen.
    Ik heb al 10 weken acupuntuur voor mijn BI en dat geeft veel verlichting.

15. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He linda
    Misschien een bunker van Lodger. (zo'n super omslagdoek) Die dingen zijn best prijzig om zelf te kopen en ontzettend leuk om te krijgen. Hoor van veel moeders dat ze ideaal zijn. Koop je misschien niet zo snel voor je zelf (heb ik wel gedaan :$)

16. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ja ik heb sinds de 25ste week mensedieck gedaan, heeft helaas niet veel baat gehad. Daarnaast dus ook acupuntuur, dat gaf wel verlichting.

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Danif: ik heb al 2 babynomades :)
    maar bedankt voor je reactie! :D

18. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Helaas;)

19. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Tja, we hebben hier al vanalles geprobeerd! Maar ik denk dat de baby pas geboren wordt als zijn én mijn lijf er aan toe zijn...

@danif, ben eigenlijk wel benieuwd of de acupunctuur gaat helpen!!

20. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    hallo iedreen

heb verder nog geen buddy nieuws van joepie 01 hoop snel wat van haar te horen

ben zelf net terug van het ziekenhuis was de hele weekend ziek veel krampen en steken door me lichaam overgeven van de misselijkheid heb de baby niet gevoeld vandaag vk gebeld en die heeft ons doorgestuurd we hebben een ctg gehad en daar was op zien dat ik veel harde buiken heb en ook vaak achter elkaar maar verder was alles goed ze vertouwde het nog niet helemaal duszz moest ook even bloedprikken en dat bleek ook goed te zijn uitslag was dat ik al voorweeen heb mocht ik het kindje nu tot woensdag weer niet voelen dan moet ik weer terug naar het ziekenhuis

liefs sabine

Deel Deze Pagina