Marye, Gefeliciteerd met de 33 weken! Alies, Gefelciteerd met je huwelijk! Lara, Positief meid dat het vruchtwater niet minder geworden is. Houden ze het vanaf nu goed in de gaten? Channes, Wat gaan ze bij je mannetje doen? Ano, wow wat een buik heb je al zeg! Mooi hoor. Rekt je tatoeage nou ook extra uit of niet? Eliesah, fijn dat de echo goed was en jullie meid het zo goed doet. Kussie, Ik snap dat je baalt dat de kleine nog in een stuit ligt. Ons kindje ligt wel met het hoofdje naar beneden, maar is een sterrenkijker. Dat schijnt ook niet fijn te zijn. NinaV, Wow, jouw man is wel heel lang zeg. Tja dan is het logisch dat jullie kindje ook vrij groot is. Mamzie, Mooie foto hoor! Wat houdt dat in dat je draagster bent van streptokok en wat houdt dat in? Kleintje, Mooie meid ben jij zeg! Leuke foto's. En wow wat een buik heb je zeg! Super hoor. Germini, Gek he dat je gevoel je zo voor de gek kan houden over wanneer je gaat bevallen. Ik denk op het ene moment, ach het duurt nog wel een paar weken, en soms denk ik dat het al binnen een paar dagen zover kan zijn. Geniet van je verlof! Gwen, leuke tekening. Met wat voor verf kleur je hem in? Boomer, Succes morgen met de inspectie van je huurhuis. Hopelijk is alles goed. Setti, Leuk kamertje zeg! Wij hebben die meubeltjes ook Wat voor kinderwagen heb jij? Volgens mij de mutsy transporter of niet? Wij hebben die ook, alleen dan in het zwart. Wat voor luiertas heb jij genomen? Gisteren was het weer zover: mijn wekelijkse uitstapje naar de gynaecoloog! Normaal gesproken zit ik bij dr G, maar ik wist dat die gisteren geen dienst had en kwam ik bij zijn collega dr H. Ik kende hem natuurlijk al van de rondes uit het ziekenhuis dus dat was makkelijk. Ik mocht weer plaats nemen in de stoel voor een inwendige echo (ik geloof niet dat ik daaraan kan gaan wennen, blijf me toch ongemakkelijk voelen) Hij ging de baarmoederhals op meten. Wij mogen altijd meekijken op het schermpje en we zagen gelijk al dat het er anders uit zag dan vorige week (ja nog even en we kunnen het zelf ). Vorige week was alles "ontspannen" en nu zag je meer spanning op de inwendige ontsluiting staan. Als ik ontspannen lag (nou ja, zo ontspannen mogelijk dan) dan was de lengte gelijk aan vorige week, dus wel erg netjes. Maar dr H vroeg of ik wat druk wilde geven en ineens veranderde het hele beeld! De baarmoederhals kromp van 15mm naar 7mm!!! Voorheen deed het niks als ik druk gaf. Dit is dus wel weer een belangrijke verandering. Ik moet me nu dus nog steeds zo rustig mogelijk houden en mag nog steeds niks. Het liefst dus nog helemaal plat tot ik 37 weken ben, maar het is de vraag of we dat halen. Uiteraard gaan we ons best doen. Nog 4 belangrijke dagen, dan ben ik 34 weken en dat is voor ons en de doktoren toch een mijlpaal die ze graag behaald zien hebben. Ook vroegen we ons af hoe ons kindje groeit. 2 weken geleden hadden we namelijk een groeiecho gehad en toen liep de groei van het buikje een week achter. Nu was ik wel benieuwd omdat ik zelf met mijn maag zit of ons kindje dan wel door groeit. Dr H zei wel dat ons kindje zou pakken wat het nodig had, maar aangezien ik zelf niet aankom wilde hij toch een groei echo doen. (Ik was 6 kilo aangekomen en ben er weer 1 afgevallen, dus maar 5 kilo aangekomen en dat vond dr H wel weinig. Hij vond ook dat ik een kleine buik had) Hij heeft toen zelf nog even snel een groeiecho gedaan. Er kwam uit dat ons kindje op een groei zit van 32 weken (en was gisteren 33 weken en 3 dagen) en dat het gewicht iets lager dan het gemiddelde zit. Dr H maakte zich zelf geen zorgen, maar als ik zo blijf spugen wil ik het volgende week zeker nog even navragen aan mijn eigen gyn. Ik heb nu nog steeds weeënremmers en vanaf 34 weken moet ik hiermee stoppen. Dit is een regel van het ziekenhuis. Ik ga nu zaterdag mijn laatste 2 weeënremmers nemen want dan ben ik 34 weken. Zondag en maandag neem ik er nog 1 en vanaf dinsdag niks meer. Ik moet dan ook weer naar mijn eigen gynl dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Gaat allemaal spannend worden dus!
druk??? nee joh misschien kan je een paar kleine dirkjes naast elkaar schilderen je hebt tenslotte toch de spullen al in huis. via google kan je verschillende plaatjes bekijken en die kan je dan zo na schilderen. of idd canvas is ook leuk.
dat klinkt schattig, een mozes mandje, hoelang kan een beeb er eigenlijk in? lijkt mij voor de beeb wel fijner dan in een ledikant omdat ze dan niet alle kanten op kunnen bewegen
wennepen, he wat naar zeg. nog ff en dan van de weeen remmers af en hopen dat de kleine t nog ff volhoud daar binnen. de commode is nu net gebracht en die hebben wij met 1 lade en 2 deurtjes. We hebben idd de mutsy transporter en de tas is die goedkope van 25 euries van babydump die nu volgens mij 20 is. de maxicosi die we hebben is een cabriofix warm sand. hihi grappig om te horen dat we dezelfde meubels en wagen hebben. Lijkt mij wel erg vreemd hoor een inwendige echo. de enige die mij tot nu toe inwendig heeft gevoeld of daar gekeken heeft is mijn vriend. verder nog niemand.
@ gwen: wauw hij is echt super mooi geworden zeg! Erg gaaf, mooie kleuren ook! en kan best hoor, enkele schilerijtjes ofzo maken en daar ophangen! juist leuk dat het nog een keer terug komt op de muur, vind ik! Dan zoek je gewoon naar verschillende plaatsjes van dirk (3 schilderijtjes langs elkaar ofzo?) @ Setti: mooie kamer hoor! Lief, die woezel en pip!! @ de rest: haha, sorry het was zo veel, en ik heb even geen tijd om te reageren... moet nog een hoop dingen doen dus daar ga ik eens mee beginnen @ Ger. parnerschap: hihi, nu weet ik nog niet hoe het zit. Is het GP nu wel of niet in andere landen geldig? Wat raar marye, dat de notaris dat tegen jou zei, maar dit blijkbaar niet zo is ??? of toch wel??
ik heb geen idee hoe t zit met GP. Wij hebben een samenlevingsovereenkomst en moeten voor de gezamelijke voogdij allebij een formulier ondertekenen en opsturen icm van beide een uitreksel van t bevolkings register en t bewijs van erkenning en geboorte. Wij gaan trouwen op t moment als de kleine kan lopen zodat ze ons bruidsmeisje kan zijn.
Zo gingen wij het ook doen, precies ook als reden dat we onze eigen kindjes als bruidskindjes willen! Maar ondertussen heb ik bedacht toch graag GP te willen omdat ik het echt niet leuk zou vinden om 1.5 jaar nog ofzo de enige te zijn met een andere achternaam en dus ook niet echt: Familie van den Heuvel te zijn. Veel eerder trouwen zal er niet inzitten aangezien we het komende jaar echt geen tijd hebben voor alle voorbereidingen die er bij huwelijk komen kijken..
@ borstvoedingcursus: hmm....beetje balen... vorige week mezelf aangemeld voor een cursus borstvoeding voor meerlingen. Wordt ik gisteren gebeld dat deze niet doorgaat vanwege te weinig aanmeldingen. Dus gisteren aangemeld voor een cursus voor gewone borstvoeding op 4 februari; ook prima voor mij. Wordt ik net gebeld dat die ook niet doorgaat. Even op de site gekeken en gezegd dat ik me dan voor 10 februari aan wil melden...: nou, die gaat óok al niet door vanwege te weinig aanmeldingen. lekker dan! :S Dan start er pas weer een op 10 maart...tsja, dat gaat natuurlijk niet opschieten want dan ben ik, als ik dan nog zwanger ben , over de 38 weken. Dus helaas...geen cursus voor mij. Zucht..ik was al niet voor borstvoeding, en nu wordt het nog lastiger nu ik d'r dadelijk zo weinig vanaf weet.. nja, we zien wel! Word ik gebeld; deze gaat ook al niet door. Even op de site gekeken, voo
Morgen een "projectje" erbij. Jullie hebben me overtuigd. Ik ga nog wat plaatjes zoeken, en 3 kleine canvas schilderijen maken met Dirk het draakje. Heb er nu al zin in. @ Setti: Ongeveer 3 maanden kunnen ze erin liggen. @ Wennepen: Vervelend zeg. Ik hoop dat als je van de weeën remmers af bent, je baby nog een aantal weken blijft zitten. Ik heb kinderverf (plakkaatverf doosje met 6 verschillende kleuren) bij de Intertoys gehaald. @ Kinderwagen: Wij hebben ook een mutsy, maar dan een driewieler. Kleur is zand.
Een lange is wel zo makkelijk. Je moet 'm namelijk een paar keer om je middel kunnen doen. Des te strakker zit ie dan.
@ GP: nou, da's ook wat.. ik denk; ik bel even naar de gemeente. Nu blijkt dat je hier in de gemeente niet eens meer een gratis GP kan doen, alleen voor gezinnen die net een minimuminkomen hebben. Dan zou ik dus alleen omdat ik mijn naam hetzelfde wil hebben 260 euro moeten betalen voor een GP...hmmm.. dus nog maar eens even over nadenken..zeker ook met de dingen die hier gezegd worden over omzetten naar een huwelijk.. haha, gedoe!
Het wordt niet in alle landen erkend. In Duitsland zowieso dus niet. Je kunt dus wel in Nederland een GP doen, maar als je met die formulieren in Duitsland bij de gemeente komt, zullen zij deze niet accepteren. Ongehuwd samenwonen in Duitsland; homohuwelijk in Duitsland Hier lees ik alleen over hetzelfde geslacht. Ik heb ergens gelezen dat geregistreerd partnerschap in Duitsland niet erkend wordt. Moet ik ff zoeken welke site het ook al weer was. Hier nog wat Duitsland Hypotheken en Aankoopbegeleiding van A tot Z
@ Alies: haha lief dat je het allemaal mee zo uitzoekt!! maar niet echt meer nodig is; zie mijn vorige post..
haha ja, klopt, maar toen had ik de gemeente nog niet gesproken hihi! En aangezien het hier dus blijkbaar niet gratis kan, vind ik het ook weer onzin om toch te laten doen, zeker als het dus inderdaad in andere landen niet overal erkent wordt. Maar die info heb ik dan weer aan jou te danken, want daar wist die man van de gemeente niets van en zei dat dat voor zover hij wist niet zo was... Dus danku Zal de sites eens bekijken! @ gwen: hahah leuk dat je onze tips opvolgt! ben heel benieuwd weer naar het resultaat!
Gwenolyn, leuk dat draakje. Krijg er gewoon slaap van. Ik zou, denk ik, geen schilderijtjes tussen de commode en plankje ophangen, maar gewoon op de muur verven. Je bent straks dan alleen maar die schilderijtjes uit kleine handjes aan het plukken. Setti, jij ook al zo'n leuk kamertje. Vind dat iedereen zo'n leuk kamertje heeft. Funny, nog een beetje kunnen slapen vanmiddag? Wennepen, het blijft voor jullie wel spannend zeg. Hopelijk bijft beebje nog een paar weekjes zitten. Lindavnr, balen zeg, dat al die cursussen niet doorgaan. Waarom voegen ze het dan niet samen? Nu moeten ze nee verkopen. Hier, vandaag een echte bud-dag. Heb heel de dag al buikpijn en dan aan de linkerkant. Vermoed een beetje spierpijn, maar vervelend is het wel. Heb dan ook niks gedaan vandaag. Zeer frustie, omdat er nog veel dingen liggen, die gedaan moeten worden.
ik heb ff een voorbeeldje opgezocht http://www.chinawholesalegift.com/pic/Health-Gifts/Health-Case/Fitness-band-21552515858.jpg