Oh ik lees trouwens ook dat acupunctuur kan helpen bij het indalen! Als die van ons nog niet is ingedaald donderdag dan wil ik het misschien ook wel eens gaan proberen...
naatje bedankt voor je verhaal, leuk om te lezen haha. Misschien heb jij gewoon een veel hogere pijngrens, kan ook he. maar opzich dat t in t begin zo snel gaat is lekker, alleen t staartje was dus toch nog wel zwaar?nou benieuwd hoe t deze keer bij je gaat. nou hier blijft dat slijm komen, maar tis inmiddels wel meer rood, dus met bloed. hoe lang is t eigenlijk normaal dat je slijm verliest? vertelde t me man net, nou jullie raaden het al, t eerste wat ie zei, kun je niet even de vk bellen, desnoods voor mij?? \hahaha nou ga echt nog niet bellen hoor, dit schijnt er toch allemaal bij te horen. heb net wel nog alles gestoft en gezogen en badkamer gedaan en laatste strijk, je weet maar nooit....
@ ano: hmm, zou je de vk idd niet ff bellen als er bloed bij zit?? Ik weet wel dat ik gelijk bel, als er iets van rood bloed bij zit! Ze hebben mij het zo vaak benadrukt, dat ik móet bellen als ik wat bloed verlies.... dat ik echt niet ga denken 'nou...het zal wel zo horen, het is nog maar zo weinig dus het zal wel'... maar goed, is persoonlijk denk ik maar ik snap je vriend wel hoor!!
Bellen kan indd nooit kwaad Ano.. Ik zou ook bellen als ik echt bloedverlies heb. Mocht het niks zijn weet je dat ook weer en is je man ook gerust gesteld hihi !
@ Eliesah: Wauw dat is goed nieuws! Superfijn. Je bent net bij je vk geweest hoe was je bloeddruk? Ah lees dat alles goed was dat is fijn! Maart begint inderdaad heel goed voor jou geniet er maar van @ Kleintje: Tja dat vind ik dus ook zo vaag... Zou bijna denken dat er iets met dat apparaat is of zo maar ja dan zou iedereen toch een te hoge uitslag hebben bij de vk... OH EN GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Probeer er toch maar een beetje van te genieten. Ben benieuwd of je je lievelingscadeau krijgt @ Anoniempjuh: Ja precies daarom Hey jben je een beetje aan het beginnen? Lees ik dat nou goed tussen de regels door ? @ Shezze: Lekker naar Curaçao, shop ze! Maare jij mag dus nog wel vliegen? @ Germini: En hoe zit dat met dat Helpp? Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om daar meer over te lezen. Maar volgens mij hoef je dat geen eiwitten in je urine te hebben...? @ Maria0: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER BONITA en wat een lieve foto wat kijkt ze al helder uit dr oogjes zeg! @ Bregt: Zo jij bent nog heel wat van plan! Shop ze en niet te veel sjouwen he... @ Dianne: Jee dat klinkt allemaal niet heel erg ontspannen inderdaad... kan je geen hulp krijgen van iemand uit je familie of zo? Jij moet ook nog een beetje de tijd krijgen om op krachten te komen... @ Jodelahiti: Nee ik voel de kleine eigenlijk altijd op dezelfde plaats al bijna heel de zwangerschap links en maar heel soms rechts... En nu voel ik hem ook wel minder maar wel een aantal keer per dag heel duidelijk dan strekt hij even een voet of zo en kietel ik hem eronder @ Naatje: Ik heb dat dus ook. Dat er helemaal niets rommelt en niets verkrampt. Die lijn op de ctg die je harde buiken/ weeën registreert is bij mij steeds helemaal plat.... Aan de ene kant heb ik daarom sterk het idee dat het nog wel even kan duren maar ja als ik jou dan zo lees het kan! dus wel! @ Gwendolyn: Inderdaad en dat vind ik knap irritant maar steef zij ook liever iedere dag in het ziekenhuis voor de rest van de zwangerschap en een gezond kindje en vrouwtje als dat we er te laat bij zijn dus we hebben ons er maar bij neer gelegd. Donderdag weten we weer meer maar dat mogen we inderdaad de vk overslaan en meteen voor controles naar het zh. @ Lindavnr & Anoniempjuh: Hier ook veel afscheiding maar dit heb ik eigenlijk de hele zwangerschap gehad verder geen gerommel helemaal niets.... Oh trouwens dat waterige is er wel weer vanaf.. het is nu weer wat dikker en wat witter Mijn verloskundige gebruikt (evenals op het ziekenhuis) een handmatige(?) bloeddrukmeter zo eentje met een brede band om je arm en dan met een stethoscoop in je elleboog zeg maar.... een dan pompen ze die band flink op en laten ze hem heel langzaam weer leeglopen... Verder? Hier zo meteen bezoek maar wat fijn dat het zonnetje zo lekker schijnt
Naatje: leuk om je vorige bevallingsverhaal te lezen. Bij mij was het precies andersom: na een uur of 10 vrij heftige weeën (om de drie minuten), nog maar 4 cm ontsluiting. De vk stelde voor om naar het ziekenhuis te gaan voor een infuus en toen was Karel er binnen een uur! En ik maar denken, thuis kon ik de weeën veel beter opvangen. Tja maar nu waren het weeën die zo'n beetje een centimeter per wee opleverden! Hoe laat Is Zoe geboren? Karel werd om 12.14 geboren, het klinkt alsof Zoe ook rond die tijd is geboren? En op de zelfde dag, he? Het zou wel heel toevallig zijn als deze weer op dezelfde dag geboren worden! Maar bij mij rommelt er nog niets, dus het zal wel niet!
als je helderrood bloed verliest dat niet meer slijmerig is en meer dan een maandverband vol. Dit staat op de site van onze vk praktijk, voor wanneer je moet bellen. En natuurlijk wanneer je ongerust bent en nog een aantal andere redenen ook natuurlijk... Dus misschien ook wel bellen als je mannetje zich zorgen maakt hihi Maare ik hoop het voor je, want je leest wel vaak dat het een teken is dat het is begonnen! Heel veel succes ben benieuwd
Zo, das lekker duidelijk! 'De mijne' heeft nog een hele tijd in dwarsligging gelegen. Pas met 38 weken was duidelijk te voelen dat hij toch nog in hoofdligging is gaan liggen. En dan nu nog draaien om zijn as voeten rechts, voeten links... hij zal nog wel voldoende ruimte hebben denk ik dan! Maar zo'n voetje wat eruit steekt... superschattig he! Komt hier ook regelmatig voor. Veel plezier met je bezoek en het lekkere zonnetje!
@ johannal: Bij mij gebruiken ze ook zo'n bloeddrukmeter. Vorige keer bij het gesprkem et de anesthesist voor de eerste keer een automatische gehad, maar die had gewoon dezelfde uitkomst als die met de hand..dus zal wel goed zijn haha. Mijn afscheiding is ook niet waterig, inderdaad zoals je zegt; wat wittig.
kleintje gefeliciteerd met je verjaardag. fijn dat je urine goed was, weer een zorg minder shezze ik dacht dat je al in curacao woonde!! hihi lekker dom. Niet met te zware koffers sjauwen he?? stroopie fijn dat nienke t zo goed doet en beterschap voor je andere dochter. ik las dat ze al beter was gelukkig chantal ik ben ook benieuwd. goed dat je gebeld hebt. lindavnr vandaag 37 weken wat een mijlpaal voor een 2ling. gefeli. hier vandaag met lisanne ff naar t consultatiebureau geweest naar t weeguurtje want ik was benieuwd met hoeveel ze nu weegt want vrijdag woog ze 2655 na een volle poepluier, en donderdag komt t cons.bur. voor een 1e consult thuis en ik was benieuwd hoeveel ze in 2 dagen zou groeien: vandaag woog ze 2790 gram. dus nog maar 30 gram onder het geboorte gewicht. ze zeggen dat babys met 2 weken weer op t geboortegewicht moeten zitten dus ik denk dat ze t net redt. Ook haar armbandje bij de juwelier opgehaald.
hahah, super schattig ja, die uitstekende voetjes...maar hier is het zo ongeveer de hele dag door en al maanden op dezelfde plek (ongeveer een plek van 5 à 10 centimeter links in mn buik)... en nu... tis nog steeds schattig hoor maar 't wordt wel écht pijnlijk..volgens mij is dat van binnen echt helemaal blauw.. ben elke dag minstens 1 keer per half uur die voetjes aan het terugduwen omdat het pijn doet.. maar die eigenwijze jongens vinden dat alleen maar leuk ofzo, want dan komt datzelfde voetje gewoon weer een centimeter naar boven eruit gepuild... dus nja...klaar met uitpuilende voetjes hier! haha.
Ik hoop het ook... Maarre, Danif had gisteren toch ook een afspraak gehad bij de acupuncturist?? Ze heeft vandaag nog niks van haar laten horen.. zou ze aan het bevallen zijn???
Linda ik had je nog niet gefeliciteerd met je 37 weken!!! Mijn Gyn had gekeken met een inwendige echo toen twee weken geleden. Hij deed dat omdat ik zei dat ik harde (pijnlijke) buiken had gehad. Ben benieuwd wat hij donderdag zegt want nu zijn het meer ongikrampen dus. Oja en ik had ook een tijdje wat minder afscheiding, vorige week leek het wel water en nu is het weer veel wit. Het lijkt dus allemaal wel op elkaar dus het zal in ieder geval wel goed zitten. Mijn huid rond mijn navel is ook helemaal gevoelig nu, heel rood, het jeukt, is droog en een beetje exceem achtig, en ik vet het elke avond in met speciale olie.
`Lindavnr: Ze zien dat vast als spelen, dat jij die voetjes terug duwt. Wel vervelend dat het zo zeer doet, maar je gaat het nog missen hoor! Maria: Gefeliciteerd met de geboorte van Bonita! Ano: Het klinkt alsof het niet zo heel lang meer zal duren! Buddynews van Minke Minke is sinds gisteren weer thuis met de kids. Ze schommelen wel nog wat met hun temperatuur. En ik had weer een foto van ze gekregen. Ze zijn echt super mooi en schattig! Hier: Net intake gehad van het consultatiebureau. En vrijdag moeten we daarheen voor de gehoortest en gelijk even wegen. MAak me wel een beetje zorgen hoe dat allemaal moet hoor met het vervoeren van die 2... Verder gisteren een hele slechte avond gehad, Pepijn heeft echt van 7-10 aan 1 stuk gehuild en werd alleen een beetje rustig als hij op mij lag. Alleen was Don klussen en Florine begon ook nog mee te huilen, Toen kwam ik dus echt handen en voeten te kort Vandaag zijn ze gelukkig weer heel erg lief en rustig Kleintje: Gefeliciteerd met je verjaardag. Setti: Lisanne gaat het vast redden om op tijd op haar geboortegewicht te zijn hoor!
Ano - ik zou ook ff bellen 't kan geen kwaad.. Johannal - met een brief van de gyn hier mag ik nog vliegen. En de medische voorzieningen in Curacao zijn beter voor mijn achtergrond dus ik moet wel.. setti - ik heb daar gewoond. we zijn sinds november verhuisd. Nee ik sjouw niks. Gelukkig kennen ze hier op de antillen boodschappen jongens en kruiers die je helpen met je bagage en boodschappen... Hier- vandaag ben ik echt lui, was van plan allerlei dingen te doen maar 't komt er gewoon ook niet van.... Ga zo maar ff kijken of ik nog wat kan.... Het is vandaag ook echt warm geen zuchtje wind normaal waait het wel een beetje.. Ik ga een waterijsje eten... Ik lees weer later...shez            
@ Linda: oh oke, ze kunnen dat dus ook met een inwendige echo zien, of je ontsluiting hebt? maar dan is het niet echt toucheren, wel? @ marye: Ik denk 't... maar ik vind het geen leuk spelletje meer, haha! En ik moet wel terugduwen, want anders doet 't echt te veel pijn.. @ minke: wat super dat je met je kindjes thuis bent!!!! Ben heel benieuwd naar de foto's!! @ Hier: bijna vergeten, een foto van vanmorgen; ik dacht..zal de 37 weken nog maar even vastleggen voor ik binnen nu en korte tijd beval (positive thinking ) Zucht..mijn arme tijgervelletje.. Bekijk bijlage 55374
wat zielig zeg. lijkt me wel lastig ja met 2 kids. je kan ze natuurlijk niet de hele tijd op je laten liggen!! hopen dat hij vanavond een betere avond heeft. dan kan jij ook ff rusten. Ik denk ook wel dat ze t gaat redden qua gewicht hoor maar ze zal er niet veel boven zitten donderdag. Waarom moet jij naar t consultatiebureau??? Bij mij doen ze t eerste consult bij ons thuis. en de gehoortest en de hielprik kwamen ze ook voor thuis!!!