Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Pfff hier weer flinke voorweeën. ALthans ik denk dat het voorweeën zijn, ik hoop op iets anders...

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Joepie en Joepie-man, ook vanaf hier van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Milan!!

@ Eliesah, whahaha, dat meen je nie? Misschien lag het dus al die tijd al goed :D Nou meid ben helemaal blij voor je!! Dat is toch wel erg fijn en goed nieuws!

@ Ano, dat heb ik nu ook al paar dagen, die ongie krampjes en heel vaak harde (maar geen pijnlijke) buiken!
    Hihi, en jij bent toch een weekje verder dan ik, maar ik voel met je mee! ;)
    En mijn moeder heeft er eigenlijk best wel een heel goede reden voor hoor!! Mijn vader heeft toen ze een paar jaar getrouwd
    waren een heel ernstig ongeluk gehad - ik was toen bijna 3 en mijn broertje anderhalf. (pa had 2 hersenbloedingen, gebroken rug, deels verlamd geweest, opnieuw moeten leren lopen en
    praten etc, hij had toen 3 % overlevingskans) en daaraan hele zware epilepsie overgehouden... En die aanvallen
    zijn in de loop der jaren steeds erger geworden (3 dagen ziekenhuisopname) gelukkig heeft mijn pa dat nu redelijk onder controle met een hele rits aan medicijnen, maar mijn moeder heeft altijd maar vol gas met verstand op nul doorgedaan, en toen vorig
    jaar mijn oma overleed (mijn vaders moeder, die 2 handen op 1 buik waren) storte ze in! Ze was zo bang dat mijn vader weer
    onderuit zou gaan (Een aanval zou krijgen) dat ze zelf onderuit ging!! En sindsdien kan ze gewoon niet meer met dit soort
    spanning omgaan... En ik begrijp dat ook echt hoor (hoop nie dat jullie me nu als een ongevoelige heks ofzo zien :):))
    Maar ook als kleine kids kregen wij nooit echt de liefde die een kindje onder normale omstandigheden krijgt..
    Als ik bv. een migraine aanval had keek ze me zo een week nie aan... En de periodes dat ik zo gepest werd heeft ze me ook nooit serieus genomen, want ze had al genoeg aan d'r hoofd met mijn vader...
    Maar nu ik ouder ben en ik haar juist nu zo nodig ben door bv. dingen met haar te delen heeft ze het altijd over haarzelf;
    zij kan het niet aan, zij heeft het zo moeilijk en voor haar zal de bevalling veel zwaarder zijn etc. en heel soms breekt
    me dat op, zo ook gister (of was het eergister) Ik schaam me er nu best wel voor dat ik het heb gezegd... Maar goed...
    Het valt gewoon niet altijd mee...

@ Kleintje, van harte gefeliciteerddd met je verjaardag meid!!

@ Maria en Maria-man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Bonita!!
    Wat een verassing! We vroegen ons al af hoe het met jou ging!! Hihi!!

@ Dianne, kan me voorstellen dat je je kraamtijd anders had voorgesteld meis! Dikke knuffel voor jou!!
    En beterschap voor je mannetje!
    Hoe gaat het nu met je kleine Thom?

@ Channes, HEEEJ buddy, 40 weken zie ik!! Ik hoop gauw van jou een sms te mogen ontvangen hihi!!
    Ik ben zooo nieuwsgierig!!

@ Wikkeldoeken, eh, bedoelen jullie daar nou die badcapes mee?
    Moet je dan het kindje niet alleen een luier rompertje en pakje aan doen, maar ook nog inwikkelen in een cape?
    En moet dat dan ook als je het in de kinderwagenbak hebt liggen?
    Of is dat alleen als je de kleine in de box legt?

@ Ano, hmm, ik vind het er toch echt wel op gaan lijken hoor bij jou :D Wie weet zet het wel door en ben je morgen gewoon echt mama :D

@ Setti, dat komt vast helemaal goed hoor met Lisanne!! Laat je het donderdag even weten :)

@ Minke, fijn dat je thuis bent meis met je kids!!
    Heerlijk!

@ Ano, wauww wat een mooie foto's meid!!!

@ Gwenolyn, woww, das een heftig verhaal!! Ik hoop ook zo dat het goed gaat!! maar 500 gr. Das ja nix!! :$
    En ik vind het een hele lieve gedachte als je en kaartje stuurt!
    Gewoon doen dus!! Je gevoel volgen!

@ Ano, zo lief hoe je mannetje met je meeleeft!! :) En ik ben zooo benieuwd of dit doorzet!! Spannend!!
    Is de pijn wel draaglijk dan? Gezien je nog gewoon post hier :D

@ Nijnja, fijn dat je er niet te uitgebreid op in gaat, ik zou spontaan nie meer durven.. Brr ;)

Liefsss Kussiexx

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Johannal: Ik moet ook zeggen dat ik me ontzettend goed voel. Alsof mijn laatste loodjes steeds lichter worden. De verloskundige en cesar therapeuten vonden mij er vandaag ook zeer fit en energierijk uit zien (ondanks al mijn vocht en 25 extra kilo's:)).

Met de klusjes ben ik wel heel de middag bezig geweest. Dweilen doet wel zeer, maar dan doe ik een stukje dweilen, ga dan even zitten/liggen en ga dan weer verder. Zo ben ik ruim een half uur verder voordat de woonkamer gedweild is.

Het scheelt denk ik ook al een hele hoop dat ik nog goed slaap 's nachts (op mijn omdraai momenten na, en dat ik wakker word omdat ik geen gevoel in mijn handen heb vanwege het vocht). Ik sta ook uitgeslapen op. 's middags rust ik altijd en uurtje (of soms langer).

@ Naatje80: Gelukkig dat alles goed is, en het alleen waterige afscheiding was. Lijkt me toch wel raar als je in 1x iets in je buik voelt "scheuren".

@ Anoniempjuh: Leuk om te lezen dat je vriend er zo mee bezig is.
    Die van mij nog absoluut niet, tot afgelopen weekend. Ik heb een lijstje gemaakt wanneer je de verloskundige en kraamzorg moet bellen. Verder bijlagen erbij gedaan over weeën, water breekt, bloedingen etc.
    Vroeg hij aan mij: Moet ik dit allemaal weten????? eeehhhhh, ja. Hij voelden zich enorm schuldig dat hij dit nog niet wist. Tja als je verder niks vraagt.............. Hij heeft kopieën meegenomen de vrachtwagen in, om het allemaal nog een keer goed te kunnen lezen:D
    Bij hem speelt het niet zo. Hij maakt zich alleen heel veel zorgen om mij en vooral om mijn bekken.

@ Funnyme: Ik hoop voor je dat het doorzet meid!!

Morgen de stad in om een leuke kaart te halen!!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hebben jullie trouwens al iets van buitenversiering geregeld? Bord of ooievaar in de tuin, of een gave sticker op het raam?

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wij hebben alleen vlaggetjes voor in de tuin. Geen sticker of geboortebord

6. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!!

Jeetje, wat een drukte komt er op je af in die eerste weken zeg!! :D
    Alleen het voeden al kost zo'n 8 uur per dag. Maar wat is het genieten allemaal!!

@Ano, Ik zag je berichtje hier, maar zodra jij iets gaat 'doen' kom ik het hier gelijk melden hoor. Ik hou m'n mobiel strak in de gaten :p

@Robine, ze doet het echt fantastisch, slaapt lekker door en we zijn gister en vandaag naar buiten geweest. Morgen gaan we met z'n drietjes naar de markt, heb er helemaal zin in.

Nou, ik heb 300 pagina's ofzo bij te lezen dus ik ga maar's beginnen. Nu ze slaapt heb ik daar wel even tijd voor!

Heel veel liefs meiden en sorry voor al mijn afwezigheid!!
    Laar

7. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Ano, Ik heb mijn mobiel ook altijd binnen bereik hoor ;) Lees hier ook meerdere keren per dag bij, veel te spannend al die (aanstaande) bevallingen, die wil ik natuurlijk niet missen :D
    Heb alleen niet de tijd om steeds uitgebreid te reageren.:)

8. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ja, dat ken ik! Voordat ik bedacht heb hoe ik me uit bed ga hijsen, is mijn man meestal al bij Karel. Hij vindt het gelukkig niet zo erg (althans, hij klaagt er niet over!). Fijn dat je man vrij heeft kunnen nemen! Mijn man heeft het juist heel druk, hij heeft allerlei deadlines die hij hoopt te halen zodat hij straks als de kleine er is wat vroeger naar huis kan...

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy meiden

Kussiexx jeetje wat heftig allemaal zeg!kan me idd wel goed voorstellen dat je moeder dan zo reageerd op bepaalde dingen maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet moelijk is.
    Want hoe verschrikkelijk het ook is wat er met je vader gebeurd is, jij hebt ook gewoon je eigen gevoelens.
    En nu ben jij degene die zwanger is en bijna gaat bevallen en zou het toch echt om jou moeten draaien en het is jammer dat je moeder dat dan niet kan, kan het me wel goed voorstellen hoor, maar vind het wel heel jammer voor jou!zeker omdat je er ook best tegenop ziet allemaal zou die steun denk ik wel heel fijn voor je zijn.
    maar gelukkig heb je nu ook een hele lieve vriend en alle meiden hier die je steunen, dus van mij iig een hele dikke knufff.
    Ja die ongiekrampjes had ik ook al een paar dagen maar nu zijn het echt oefenweeen denk ik, maar tis wel te handelen \hoor.
    Grappig he die foto's vond ze zelf ook wel leuk, hebben me mannetje en ik samen gemaakt nu het nog kon haha.

laar:okeej dan sms ik jou ook gewoon haha.ja had op je hyves gereageerd en vorige week ofzo hier een pb, maar zoals ik al zei kan me voorstellen dat je met andere dingen bezig bent!
    maar jeetje 8 uur bezig met voedingen?pfoei das een hoop haha!maar verder wel alles goed dus??

funnyme:haha kan je de hand schudden, hier nu ook al de hele dag, moet soms echt een beetje puffen haha, voel me dan meteen een aansteller hahahaha.suc6 ben benieuwd...

gwenolyn haha ja ik heb ook een lijstje gemaakt met wat ie allemaal moet doen en alle telefoon nummers haha, leek me ook wel handig.
    Ah maar das wel lief dat ie dan zich wel heel erg bekommerd om jou!!en makkelijk zo'n briefje vor in de vrachtwagen haha, die van mij gaat zodra ie t woord slijmprop hoord gewoon zelf googelen en dan zelfs op afbeeldingen ielkssss, maar hij wil graag precies weten hoe t zit allemaal haha.

xxx

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    floor begrijp ik hoor, jullie met al die kleine wondertjes al!!

nou weet iig dat er altijd wel iemand is die mijn smsje dan post haha.
    alles goed met ivar?

liefss

11. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Joepie, gefeliciteerd met Milan!!

@Channes, ik was heel benieuwd, maar dus nog geen nieuws bij jou! Fijn dat de controles goed waren en dat je lichaam er druk mee bezig is!

@Ano, PRACHTIGE foto's weer. Wat ben je toch mooi zwanger!
    Leuk hé om je man zo te zien! Wacht maar tot hij na de geboorte jullie dochter in z'n armen heeft. Dat vond ik echt het mooiste wat ik ooit heb gezien (kwijl ;)). Je zíet'm gewoon papa worden in die seconde.

@Floor, hihi van jou ook gelijk reactie. Ziejewel Ano hoeft zich geen zorgen te maken, het wordt nog een race wie als eerste haar berichtje mag posten ;)
    Alles goed met Ivar??

@Belliebel, wat heerlijk dat jullie zoon thuis is! Geniet ervan!

@Channie, wat spannend allemaal zeg! Hoop dat het strippen maandag niet meer nodig is :D

@Spulletjes, ik heb hier 6 badcapes en dat is echt ideaal!! Je gebruikt ze inderdaad veel. Voor het voeden zowel overdag als 's nachts wikkelen we Robine ook altijd even in de cape.

@Lindavnr, spannend al die harde buiken! Wie weet gaat het nu wel heel snel allemaal...
    Herkenbaar hoor die striae :( Ik lijk wel een zebraatje en af en toe dacht ik ook echt dat ik het verder voélde scheuren! We troosten ons maar met het idee dat het strakjes lichter wordt hé

@Darcy, wat fijn dat jij je ook tot het eind toe zo goed voelt! Fijn hoor. :)

@Eliesah, wat fijn dat jullie kleintje wel gewoon goed ligt! Is toch een hele geruststelling hé...

@Maria, gefeliciteerd met Bonita!!

@Linda, Funny, Boomer, gefeliciteerd met jullie 37 weken vandaag! Boomer dat is inderdaad normaal hoor. Ik voelde ons kleintje die laatste week ook een stuk minder.

@Kleintje, wat fijn dat je kweek gewoon schoon was!

@Hier, de kraamzorg is zondag voor het laatst geweest. We doen het nu dus helemaal met z'n drietjes ;) Echt heel erg lekker, ze was zaterdag terug op geboortegewicht, na 8 dagen dus daar waren we heel blij mee. Gelukkig heb ik nog steeds geen last van de wond dus ik verwacht ook niet dat het nu nog komt. Denk gewoon dat ik heeeeeel veel geluk heb gehad :p

@Gewicht, ik ben tijdens de zwangerschap 4,5 kg aangekomen en nu alweer 9 kg kwijt ;) Haha, ideaal dieet hoor die borstvoeding...

Liefs Laar

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    buddynieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

na een pittige bevalling is vanmiddag om 2 voor 5 onze prachtige zoon kai geboren!

lieFs germini

13. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Nog op de valreep voor ik wilde aflsuiten....

Germini gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Kai!! Geniet!!

14. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ehmmm... ja nou ik vond dat infuus dus echt een miljoen keer zo erg als die ruggeprik!! Wat een rotgevoel is dat zeg! Maar goed, ik had van te voren geen idee dus het kwam nogal 'onverwacht'. Jij weet al dat het een rotgevoel gaat zijn ;)

Ohja en bedankt allemaal voor jullie lieve reacties op de foto's!!!! Ik ga hier helemaal naast m'n schoenen lopen.... :p

Liefs
    Ps. Florine en Pepijn zijn in het echie nog 100x zo mooi als op de foto's hoor!! :D Geweldig dat Marye, ik, Bart en Don in dezelfde periode in hetzelfde ziekenhuis waren!

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Grrr een heel verhaal geschreven en op mensen gereageerd en nu is alles weg :(
    Ben te moe om opnieuw te reageren dus sorry dames!

Wel wil ik Germini nog even feliciteren :) Geniet ervan!

En voor de rest wens ik iedereen een goede nacht toe en ben ik erg benieuwd of er morgen weer baby's geboren worden :)
    Weltrusten!

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ohja ik las ook nog wat over anticonceptie... Ik weet niet zo goed hoe het nou zit met vruchtbaarheid tijdens het geven van bv... Maar Bart en ik doen het nu maar gewoon met condoom.
    Ga ik daarna wel eens verzinnen wat we daarna gaan gebruiken. ;)

17. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    Germini gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Kai!! Geniet er van!!

18. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    pfff heb 8 pagina's bijgelezen maar niet zoveel puf gehad om alles te noteren.. dus was ik nog onthouden heb...

@ Nijnja.. laten we inderdaad nog maar niet teveel uitwijden over het hechten ;). Al viel het bij mij enigzins nog wel mee..
    Wel grappig dat ze zo dicht op elkaar geboren zijn.
    Ik klets ook mee met de mei mama's 2008 en daar is ook een jongetje op dezelfde dag als Zoë en Karel geboren.

@ Marye.. bedoel je een draagdoek?? Ik heb een minimonkey gekregen.. www.minimonkey.nl ik heb ook een babybjorn, maar die vind ik prettiger als ze een paar maanden zijn.. bij Zoë heb ik die pas gebruikt toen ze drie maanden was.
    Die minimonkey kan je ook gebruiken als hangmat in de box.

@ anoniempjuh.. spannend meid... hoop dat het doorzet!! En zo ja.. heb je iig nog wat mooie foto's van te voren gemaakt.

@ Lara.. wat ene plaatje is Robine.. enne je hoeft je toch niet verontschuldigen dat je nu ff niet zoveel op het forum komt.. dat hebben de meesten.. wij hebben nu gewoon nog ff alle tijd ;).

@ kussiexx.. heftig verhaal.

@ Gwendolyn.. zal idd gewoon een mooi kaartje sturen met een toepasselijke tekst. Wel een heel kleintje zeg.. 500 gram.

@ funnyme.. ben benieuwd of het bij jou ook doorzet.

@ mannen... die van mij is ook weer fijn zo gestressed.. vanmiddag natuurlijk onverwacht naar het zkh.. maar hij moest om 18 uur werken.. dus werk gebeld dat hij later is, maar je merkt aan hem dat hij dat toch vervelend vind. Dus ik beetje pissig gezegd dat er echt geen collega is die er wat van zou zeggen dat hij in deze omstandigheden later is ;).
    Nu werken wij allebei op hetzelfde bureau dus ze kennen ons allebei en ze leven natuurlijk helemaal mee dat er weer een beeb op komst is.
    Maar manlief heeft soms een beetje een te groot verantwoordelijkheidsgevoel... gelukkig is hij na de bevalling 6 weken thuis.. hier standaard 5 dagen bevallingsverlof en hij heeft nog een sloot ouderschapsverlof staan van Zoë die hij in één keer opneemt. Is ook wel prettig omdat hij onregelmatig werkt.. en de eerste weken late en nachtdiensten en ik thuis met een peuter en baby is niet echt prettig. Dus goed geregeld hier.

@ bellen/smsen.. hier ook veel smsjes en belletjes... soms best wel irri. Maar goed.. als niemand wat van zich laat horen vind ik het ook niet leuk.

pff verder weet ik ff niet wat ik allemaal gelezen heb... morgen weer een dag. Duik nu lekker mijn bed in.. vanmiddag niet geslapen, want mijn nicht belde onverwachts dus dat was weer een uur bla bla bla (wel gezellig).

19. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Germini, jaaaaaah gefelicteerd met de geboorte van KAI!!!!!!!!!

@Naatje, bedankt voor je reactie :) dan ga ik me gewoon proberen niet schuldig te voelen... Weltrusten en hopelijk slaap je lekker!
    Wat fijn trouwens dat je man straks zo lang vrij is, luxe hoor!

Bart is nu 2 weken vrij en dat vind ik al zo lekker, maar het idee dat ik het daarna 'alleen' moet doen... Bibber!!
    Met voeden hebben we ook echt samen een ritme, 1e borst, Bart gaat haar verschonen en brengt haar terug, 2e borst, Bart legt haar in bed. En als ze huilt ben je toch samen. Hoop dat ik het in m'n uppie ga kunnen!
    Maar goed anders heb ik altijd jullie nog voor advies ;)

20. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Germini, gefeliciteerd met jullie zoon KAI! Mooie naam!

Hier nog alles rustig, morgen weer controlle, hopelijk laatste keer!

Iedereen met voorweeen, slijmverlies, harde buiken, succes en hopelijk gaat het doorzetten, we willen nu alleen nog maar baby's!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina