Kleintje ik kon vrij snel terecht bij de gyn (was kwestie van paar dagen) Lindavnr, tja maar toen had ik alleen 'gewone weeën' daarna weeenstorm en ruggenprik (en kreeg ik erg weinig mee van de weeen)
Alies, wat een dotje om te zien. Snelle bevalling is leuk, maar die naweeën mochten van mij ook wegblijven. Ik heb ook heel wat paracetamolletjes gegeten. Hopelijk is de adrenaline wat uit je lijf en kan je vannacht wat slapen. Joepie, fijn dat je extra kraamzorg krijgt. Ik heb de zak met paaseitjes maar gepakt. Kreeg trek na jullie m&m verhalen.
@ Kleintje ben even vergeten waarom je ook alweer naar de gyn gaat maar ik heb met mijn hoge bloeddruk van de laatste dagen steeds op de triage gelegen dus nou ja dacht misschien heb je er wat aan...
Lynette, wat leuk zo'n gipse buik. Jeukte dat niet? Boomer, als de bevalling begint, dan laat je het gewoon maar op je afkomen. Weet niet meer wie het vroeg over zhbevalling. Toen de vk vroeg waar ik wilde bevallen, zei ik, dat ik thuis begon, maar ben nu 2 keer in het zh beland. Op zich is me dat goed bevallen en ik heb het niet als onprettig ervaren. Je hebt natuurlijk alles bij de hand, mocht er toch iets niet goed gaan.
Zo meiden, ik ga lekker slapen... Lekker vroeg naar bedje toe.. Morgenvroeg naar de vk . Ga ik gestript worden.. Ben erg benieuwd of dat het gaat doorzetten.. Welterusten meiden!!!
Ik vroeg dat... Ik moet nog echt een beetje overtuigt raken van de voordelen Dus meer positieve verhalen zijn heel erg welkom.... bedankt x
Ik wordt maandag waarschijnlijk doorgestuurd omdat het allemaal te zwaar aan het worden is steeds met die voorweeën, slecht slapen, kind dat constant tegen mijn ribben aan duwt etc. en omdat de kleine te groot is en erg voor loopt op groei willen ze me niet de 40 weken over laten gaan en willen ze dus waarschijnlijk volgende week ergens gaan inleiden maar dat doet dus alleen een gynaceoloog en niet een vk.... Moet daarom eerst naar een Gyn en dan wordt er bepaald wanneer er ingeleid gaat worden, al had ik daarvan begrepen dat dat soms al kon op dezelfde dag (afhankelijk van hoelaat je je afspraak hebt natuurlijk) of de dag erna..... Ben zelf ook weleens op triage geweest maar dat was dan b.v omdat ik een bloeding had of harde buiken etc. Geen idee of dit mogelijk ook een reden zou kunnen zijn denk het niet eigenlijk!
En nu ga ik maar weer eens lekker naar bed Hopen op weer een goede nacht vannacht! Als is mijn buik op dit moment erg van streek Dit keer helaas mijn darmen alles blijft er ook maar uitlopen (sorry voor de details) Weltrusten allemaal en ben benieuwd wie er vannacht / morgen aan de beurt is
@ Kleintje: Slaap lekker meid en hopelijk kan je goed slapen! Enne....ik wil vannacht!! hahaha. Zou in ieder geval het gepiep van onze hond verklaren..die ligt al de hele avond een beetje te janken en te doen.. heel apart. maar goed, vorige week had ik ook een moment dat ik dacht 'wat doet dat beest raar' ... maar dat was dus ook niets haha. Gewoon een rare hond
Als ze vinden dat het haast heeft kan je er bij wijs van spreken gelijk terecht... belt de VK met de gyn. Hebben ze maandag ook voor mij gedaan ivm evt. vruchtwaterverlies. Hoop voor je dat het daarvoor al doorzet.. inleiden is ook niet altijd echt een pretje.
hihi wat een gedoe he, voorweeen, krampen, steken, indalen, je weet gewoon niet wat te verwachten, heb me net maar bedacht, ze zullen er hoe dan ook uitkomen alleen wanneer hihi @linda: ik ben ook helemaal niet bang voor de bevalling alleen vandaag dacht ik, jeetje als ze nu beide doorgroeien tot een mooi gewicht zou het dan geen zware bevalling zijn, ik bedoel, het zal toch wel iets uitmaken?
Mijne staat ook ergens een paar pagina's terug.... Ik vond het het belangrijkst dat als er wel wat met de kleine is je gelijk op de goede plek bent. Nederland is nog steeds het enige land waar thuisbevallingen gedaan worden.. en ondanks de nederlandse VK's nog steeds zeggen dat het niet uitmaakt of je thuis of in het zkh bevalt... buitenlandse artsen en vk's hebben daar toch vaak een andere mening over. En een groot aantal beland uiteindelijk alsnog met een medisch stempel in het zkh (en een medisch stempel heb je al erg snel)... Daarbij vind ik ze op de verloskamers echt erg lief en behulpzaam en ze doen alles voor je. En ook manlief wordt niet vergeten. Je hebt totaal niet het gevoel dat ze je aan je lot overlaten.
lindavnr: ik hoop het voor je Hier doet de hond ook al een tijdje raar maar helaas nog niks dus Zal wel gewoon in de lucht zitten ofzo? En nu ga ik echt! Weltrusten!
Ik duik mijn bedje in.... mocht het wel ineens beginnen vanacht (wishfull thinking) ben ik in ieder geval een beetje uitgerust . trusten.
Hoera: de hele dag weg geweest en nu een paar pagina's met goed nieuws! Ano: gefeliciteerd met Neomi! Ik ben benieuwd naar je verhaal. Alies: gefeliciteerd met Melanie! Klinkt als een superbevalling, hoewel pijnlijke naweeen minder zijn natuurlijk... Wat een mooi meisje is het.
Wauw dames wat een voorwerk hier. Hoop dat het door zet hoor. @Stroopie Mooie foto van jullie kleine uk. Ik wil ook hiihh Gelukkig jeukte de gipsbuik niet. Maar wel me neus hahahaha Ohh jou kleine uk al weer bijna 3 weekjes oud. Wat gaat de tijd hard zeg. @FunnyMe Ohh hoop voor je dat het door zet. Al die harde buiken/oefenweeen lijkt me ook een ramp als het niet wil doorzetten. Knufff Trouwens een flink gewichtje al van jullie binkie. Spannend met het vooruitzicht van volgendeweek mischien al weer mamma te worden. @Boomer2009 Ook hier met de meet aperatuur begon de kleine als een gek te schoppen en te draaien. gelukkig dat verder alles goed is. Maar een hoogzwangere zonder telefoon? Hopelijk heb je snel weer je mobiel terug. Ik kan niet meer zonder (durf niet zonder ivb de zwangerschap) En die bevallingsverhalen zijn spannend he. Voor ons nog zo onbekend. En dat is mijn angst ook "het onbekende" Ik laat het echt met het idee van we zijn gemaakt om kinderen te baren over me heen komen. Het gaat pijn doen maar we krijgen er iets moois voor terug @Kleintje88 Lekker he zo een goede nacht, Zeker na al die nare rusteloze nachten. hoop dat de rest van de nachten ook zo lekker gaan. Als het echt niet mocht gaan lekker die nacht in het ZKH nemen. Ik ben daar echt van opgeknapt. Hopen dat het niet hoeft en je de kleine snel in je armen mag houden. Ohh jij ook al last van je darmen hier ook alles van slag. Over de Gyn. Ik kon dezelfde dag nog terecht. Ze houden meestal wel rekening met ruimte. Anders passen ze je er vast wel even tussenin. @Kussiexx Fijn dat je je lekker voelt, Gelukkig heb ik nu ook weer goeie dagen @Chantal84 Spannend Succes morgen!!!1 @Alies05 Wauw dat is nog eens een bevallingsverhaal snel en heftig. jammer dat je zoveel last heb gehad van de naweeen. Ga maar lekker genieten van jullie mooie meissie. Echt een plaatje @Hier Kat is hier echt heeeeel aanhankelijk. Vandaag hebben we samen een gedeelte van de enveloppen geschreven. Ohh kreeg er een lam handje van hihi. Hier heel veel last van me rug. Ook kleine krampjes in buik en af en toe een keiharde buik. Hebben jullie ook zo een raar gevoel in/op je huid van je buik? Hier lijkt het bijna gevoelloos. Jeuk en krabben geeft echt een raar gevoel. Over keuze ZHbevalling/ thuisbevalling Ik ga voor een thuisbevalling. Het is ons eerste kindje. Met het idee dat ik toch de eerste paar cm thuis moet opvangen denk ik als alles goed ga ik liever in me vertrouwde omgeving wil blijven. Ik zie er zo tegenop om naar buiten te gaan en naar het ziekenhuis te rijden en dan in zo een verlos kamer de rest te doen. Voor mijn gevoel als alles goed ga kan ik het dan thuis ook wel. Nu ga ik lekker slapen. Succes voor de dames met het Voorwerk en de dames die morgen mogen gaan bevallen. Groetjes
@ Eliesah, volgende week donderdag pas... Dus ik zal het gewoon moeten afwachten haha!! En ik moet zeggen, ik heb me er ook bij neergelegd als het WEL zo is.. Ik bedoel, ik kan (letterlijk) hoog en laag springen, daar veranderd nix van. Als ik een keizersnede zou moeten, dan moet het toch... Laat het maar op me af komen! Maar ik hoop stiekem toch dat het gauwww helemaal indaald en dat ik op normale wijze kan bevallen! Maar lief dat je er naar vraagt en dat zegt @Gwenolyn, heel voornaam, dat ze in iedergeval wel snel zijn gekomen om een nieuwe te plaatsen zodat jij wel lekker kan douchen! Zo hoort dat!! En dat 6 jaren plan klinkt goed! Als ik het goed begrijp mag je dan de kosten van dat ding over die 6 jaar verspreid zonder (extra) rente betalen? Zo hoort het wel in iedergeval!! Bijna niemand heeft in ene zo'n smak geld liggen, en al helemaal nie als je zwanger bent en daarvoor al de nodige dure (eenmalige) aankopen hebt gedaan! @ Eliesah, ik snap nie waar jij de kracht weg haalt om de ramen te lappen enzo! Ik krijg het echt nie voor mekaar, al zou ik willen.. (hihi, tis ook nie bepaald mijn favo klus) Ik heb vandaag het buitenhok van mijn konijn onder handen genomen, en mijn broer was zo vriendelijk geweest om het stro van 't beessie ergens op zolder te gooien zonder me dat te melden. Dus stond ik daar met mijn 38 weken zwangerschap op zo'n wankel trappie, en op een overvolle zolder te zoeken enorme chaos naar mijn stro! Moest me in rare bochten wringen om het uiteindelijk te pakken te krijgen en heb nu goed last van mijn bekken/rug!! Was wel even pissig!! Morgen zal ik het wel merken vermoed ik!! Maar zowaar, het hok is schoon! @ Moons, woeps sorryyy!!! Hihi... @ Chantal84, spannenddd!! En ik had zelf wel gebeld... Maar ik geloof dat bij het begin van de bevalling een beetje bloedverlies indd wel normaal is maar het blijft bloed, dus raar is het niet als je belt! @ Johannal, ik heb niet echt perse last van zweethanden, maar hoewel ik altijd een ENORME koukleum ben, kan het me nie koel genoeg zijn sinds ik zwanger ben.. Het is mij al gauw ergens te warm, en word daar dan ook helemaal naar van! Snap er nix van!! Ben ik zo nie gewend, hahaha! Ennuh, mijn voeten... Zelfde als Gwenolyn, altijd al last van gehad @ Stroopie, hmmm klinkt toch best aannemelijk dat het haar (nog) veel energie kost om haar flesjes leeg te drinken en als ze in ieder geval NIET is afgevallen dan is er toch nog nix aan de hand?? Hopelijk volgende week gewoon heel goed nieuws, en haalt ze alles weer in!! @Jodelahiti, hmm okeej, thanks voor de uitleg ennuh succes met klussen, haha, hopelijk geeft het het "gewenste resultaat"!! Ook een manier om te beslissen te gaan klussen, hahahahahaha! @ Setti, hoeraa, fijn dat Lisanne boven haar geboortegewicht zit! Dat is natuurlijk altijd goed ! En ik hoop maar dat de stuipjes afnemen zodat een bezoek aan een arts niet nodig zal zijn! Ik duim voor jullie! @Alies, zowww wat een verhaal!! Een vrij snelle bevalling en dan toch die akelige naweeen! Snelle bevalling zegt dus ook nie alles! *knuffel* En wauwww, wat is ze mooi!! Kijkt al zo lekker helder uit haar oogjes!! Ga jij nu eerst maar es lekker tot rust komen en genieten, wij blijven wel, hahaha! @Lynette, mooi hoor, die gipsbuik incl. handen, nog nie eerder gezien ,leuk hoe je dat gaat doen met verven en de naam er op zetten!!! En hahaha, wel jeuk op je neus!! Moest erg lachen om die opmerking! @ Joepie, dat zijn wel heel letterlijk gebroken nachten; als de kleine om het uur komt, hopelijk vind Milan gauw een wat gunstigere regelmaat!! Fijn dat je extra kraamuren krijgt!! Neem het er maar van en pak zoveel mogelijk rust!! Je hebt voor de bevalling ook al zo weinig rust gehad! @ Boomer, ik herken je verhaal volkomen!!! Ik vind het ook zo onwerkelijk en het gebrek aan controle kan me soms echt naar de keel vliegen, vertelde dat ook aan mijn vk, maar dat schijnen hele normale gedachtes te zijn, o.a. door die gekke hormonen!! Maar meid, het komt helemaal goed!! @Johannal, ik moet dus poliklinisch bevallen, maar ook zonder dat had ik gekozen voor een ziekenhuisbevalling.. Een thuisbevalling heb ik eigenlijk nie eens over nagedacht.. Kijk er beetje hetzelfde tegen aan als Lindvnr, dat je gewoon op de juiste plek bent waar de beste hulp het snelst voor handen is en bijzaak maar toch prettig is de kans op pijnbestrijding! @ Lindavnr, van die hond zou je het spontaan op je heupen krijgen, hahaha! Gekke beest Ist trouwens nog gelukt met je telefoon @ Hier, ik ben zowaar moe, ik hoop dat ik vanacht es VOOR 6 uur slaap, zou wel erggg fijn zijn!! Maar die zuurbranden houden hier maar nie op!! Moest op aanraden van VK Gaviscon proberen, maar die vieze rommel is nog een grotere straf dan de zuurbranden zelf! Ik ga toch maar weer over op Antagel strax, werkt bij mij ook nie zoals ik had gehoopt, maar beter iets dan nix! Dit is ook nix!! Zucht!! En goh het is 0:00 uur geweest, ik ben 38 weken!! JEEJ!! Hihi!! Liefs en truste meiden!! Tot morgen
Even weer een update, nu het nog kan... Heb namelijk sinds ongeveer 23.15 last van weeen die steeds sterker beginnen te worden. Ze duren nu ongeveer 1.10 minuten en komen om de 8 minuten... Misschien dus zodra jullie wakker worden weer babynieuws...
Chantal: Super spannend! Heel veel succes Stroopie: Mooie foto van Nienke! Kussie: Nog een beetje kunnen slapen? Gefeliciteerd met het behalen van de 38 weken! Kleintje: Hopelijk heb je vannacht wel een goee nacht gehad! Funnyme: Hoe staat het ervoor bij jou? Linda: Als ze allebei een mooi gewicht zullen hebben, denk ik alsnog dat de bevalling niet heel veel zwarder zou zijn. Misschien de bevalling van het eerste kindje. Maar ervan uit gaande dat die plek genoeg heeft gemaakt voor het tweede kindje, maakt het denk ik niet zo heel veel uit? Als ze een mooi gewicht hebben heb je ws wel minder getob met hun tempeatuur enz. Dat lijkt mij dan wel weer heel fijn. Hier: De kids slapen al 2 dagen achter elkaar meer dan 4uur aan 1 stuk. Lekker hoor. Nu nog even voor elkaar zien te krijgen dat ze dat van 3 tot half 8 doen ofzo. Ipv van half 2 tot 6. Verder hebben we vandaag kijkers en ga ik voor het eerst met ze naar oma en het consultatiebureau. SPANNEND! Nog even een foto van gisteren. Ze worden al zo groot!