heyyy meiden sjaantje:jeetje zeg wat heftig allemaal, lucht hier maar lekker je hart hoor, hoop dat je kleine uk een groeispurt krijgt!! slechte nachten::tja bij mij zijn ze ook niet super meer, kom moelijk in slaap, last van me benen en rug vaak, en het plassen snachts is weer helemaal terug... inwendige echo::nou de eerste keer was ik strondzenuwachtig, heb er echt een week tegenop gekeken, had ook niet gedacht dat ik daar ooit aan kon wennen, maar tis toch zo. omdat ik een lange cyclus had na t stopppen met de pil, kreeg ik een soort van hormoonpillen die de eisprong opwekten.ik moest dan regelmatig naar de gyn voor een inwendige echo, soms wel 4 keer per week, nou en echt dan went het wel hoor, lig er geen minuut meer om wakkeer haha. maar denk wel dat t bij een verloskundige toch weer even ander is, en inwendig voelen heb ik nooit gehad dus das wel weer raar haha. verlof:::::joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik heb verlof!!!moet in princiepe pas in mei weer werken, hoor hier trouwens een hoop over juni juli, hoe kan dat?plakken jullie er nog vakantie achteraan?? gipsbuik::heb t weekend van me zus 4 rollen gips gehad, dus we kunnen binnenkort zelf mijn buik gaan gipsen, leukkkk. weten alleen niet wanneer, liefst zo laat mogelijk maja natuurlijk ook niet te laat..... nou mijn man moet morgen de auto inleveren en de nieuwe auto ophalen op zijn nieuwe werk. had jullie toen wel verteld dat ie aan t solliciteren was, maar volgens mij niet dat ie aangenomen was haha dus bij deze..... Alleen in t begin kreeg ie een auto die ze nog hebben staan en na een tijdje kan ie er dan zelf 1 uitkiezen, dus we hoopten natuurlijk wel op een wat ruime, ivm de baby straks, kinderwagen en de hond. nou een grote word het hahaha, citroen picasso c4(nieuwe model) jeetje wat groot zeg, benieuwd of ik er wel in kan rijden haha die voorkant lijkt wel een halve kockpit ofzo hahahaha. xxx
heh wat raar ik stond ook op die lijst ben ik opeens verdwenen hoe dan? naja ik schrijf mezelf gewoon weer opnieuw in en ik wilde iets vragen maar net als altijd vergeet ik het
@ Ano, allereerst gefeliciteerd dat je man dus is aangenomen!! Ik had het in iedergeval nie gelezen, dus of ik heb er overheen gekeken, of je had DAT inderdaad nog nie gemeld, hahaha!! Maar vind super voor jullie!! En dan ook nog een C4!! Helemaal de wauwie!! Hihi!! Daar heb je nog es wat aan!! Lekker van gaan genieten dus!! @Jongman, welke lijst bedoel je? Je naam komt mij nie bekend voor, ben minstens zo vergeetachtig als jij dus, hahaha!! Weet je je vraag al weer? Liefsss
Kussie: als alleenstaande is het misschien ook wel handig om iets op papier te laten zetten over waar je wilt dat je kindje geplaatst gaat worden als jou iets overkomt.... Jongmam: ik weet dat die lijst wordt aangepast als iemand b.v 2 maanden ofzoiets niet post? Maar verder weet ik het ook niet precies... Linda of Alies houden die lijst bij... Ano: gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man Inwendige echo: Ook niet mijn favoriete bezigheid :S Blijf het irritant vinden en ik heb vaak toch best wel wat pijn tijdens een inwendige echo of onderzoek, dat wordt nog wat tijdens de bevalling....... Oh iemand misschien nog een tip waar we eventueel (internet mag ook in de buurt van Brabant ) grastapijt vandaan kunnen halen? Mijn vader wordt 50 en we wilde voor de serre grastapijt kopen maar het is nu nergens te verkrijgen... Behalve echt van die nep grasmatten maar wij moeten echt gras tapijt hebben! Kwantum, Leen Bakker, Carpet right en tuincentrums in Etten-leur en Breda hebben het niet... Dus alle tips welkom
Ik zal dat inderdaad eens doen.. Maar dat zal wel nie genoeg zijn als ik dat zelf doe, zal wel via notaris moeten of nie? Zucht! En uh, juist, grasmatten? Tapijt grasmatten, is het heel erg als ik nie eens weet wat je bedoeld. Bij mij kwamen namelijk dus gelijk die kunstmatten in me op, maar die bedoel je dus nie.. Ik kan je dus helaas nie helpen!! Maar hoop iemand anders hier wel!! Vind het super dat je het hier op forum vraagt! Want iedereen wil elkaar overal mee helpen, of het nu om baby's, honden, verhuizingen, of grasmatten gaat! Liefssss
Ano: Super dat je verlof is begonnen! Ik ga 23 augustus pas weer aan de slag. Ik heb namelijk verlof en daaraan vast onbetaald verlof tot aan de zomervakantie. en dan dus de zomervakantie. En wat fijn dat je man een nieuwe baan heeft! Gipsbuik willen wij ook gaan maken. Denk over een week of 2 ofzo.... Nou ik ga even puffen van 19:45 t/m 22:15 is de tweede en meteen laatste keer
Hallo meiden Ik red het even niet meer om jullie te volgen en hier mee te kletsen. Alles gaat nog wel goed hoor. Moet nu wel echt rustiger aan gaan doen omdat ik regelmatig harde buiken heb...afgelopen vrijdag zelfs om de 4 á 5 minuten. Gelukkig nog geen ontsluiting. Ik heb afgelopen dinsdag weer een groei-echo gehad. Ukkie werd nu op 1260 gram geschat en zit daarmee nog wel onder de groei-curve (dus onder de 1% lijn) Pukkie werd op 1860 gram geschat en zit daarmee net onder het gemiddelde. De waardes van de navelstreng doorbloeding zijn nog steeds stabiel, maar wel is de flow af en toe heel even afwezig. De gyneacoloog heeft vandaag uitgelegd dat dat op zich niet zo heel veel kwaad kan. Wel moet ik nu 2 x per dag aan het CTG. Als de jongens het vol blijven houden krijg ik met 36 weken een keizersnede. De gene die mij verder willen volgen kunnen zich ook aanmelden op m'n hyves www.boba80.hyves.nl
Sjaantje: wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat het kindje goed groeit en dat het nog even mag blijven zitten. Veel sterkte!
Boba: sterkte meid! Kussie: Hier even een voorbeeld van een grastapijt... Is eigenlijk gewoon een stuk groen tapijt maar lijkt een beetje op gras... Kunstgras heeft van die uitpuilende grassprieten dit niet...
@Wennepen; wat Setti zegt; laat iemand zo'n borduursetje met een voorbeeld in een knutselwinkel kopen voor je. Dan borduur je iets leuks voor de kleine wat je dan weer later op de muur kan hangen
Dag meiden, ik heb de laatste pagina's bijgelezen, maar meer lukte me niet, heb erg branderige ogen en ben behoorlijk moe uit bed gekomen. Sjaantje, wat een nare berichten - ik wil je graag heel veel sterkte en rust wensen en ik hoop dat je baby nog kan doorgroeien de komende tijd. Hou ons op de hoogte als je dit wilt? Nogmaals sterkte! Kleintje: als je zelf iets op papier zet heet dit een codicil - maar in geval van jouw overlijden denk ik niet of het net zo rechtsgeldig is als een akte bij de notaris. Ik zou dus eens een (gratis) gesprek aanvragen bij de notaris om meer te weten te komen. M.i. gaat je kindje nu niet rechtstreeks naar je moeder, maar bepaalt de Staat wie de zorgplicht over je kindje krijgt. Belangrijk om uit te zoeken, dus! @all: gisteren over de bevalling gepraat bij de verloskundige, dit is m'n 2e en dus moeten we eerder bellen. Ik hoop op een voorspoedige bevalling mét bewegingsruimte tijdens de ontsluitingsweeën, al ben ik bang dat het ziekenhuis een "lekker plat op bed aan het CTG" beleid wil gaan voeren Nou ja, we zien het wel. Ben voorlopig nog niet uitgezwangerd, vind het nog steeds heerlijk om zwanger te zijn (en kan nog tig dingen verzinnen om te doen thuis, mijn sociale leven floreert ) Fijne dag allemaal!
Ik vind een tuintje ook best lekker hoor, en ik wil straks over een paar jaar echt wel weer een tuin, maar het tuintje moet gewoon betegeld zijn! Nu heb ik één groot braakliggend stuk grond van 6 bij 4 ofzo en wil ik het onkruid bijhouden, dien ik zo´n 4 uur per week bezig te zijn. Nou, mij niet gezien. En dan als je dat dus niet doet, krijg je één grote wildgroei zodat we dus de hele zomer niet buiten hebben gezeten omdat ik zo´n hekel heb aan die wildgroeituin... Snappie?
@Boba; Fijn dat de ukkies nog in je buik zitten. Hopelijk blijven ze voorlopig nog even zitten. Heeeeel veel sterkte en succes de komende tijd! En we blijven de website volgen.
Vk was gisteren helemaal goed. Bloeddruk 120/70. Geen eiwitten in mn urine en geen (beginnende) blaasontsteking. Kindje ligt met zn koppie naar beneden en groeit goed. Is een lekkere druktemaker, maar dat wist ik al! Zij vond het ook een goed idee om wat eerder in te leiden. Volgende week maar even met de gyn bespreken.
Alies, oke, fleece is dus aan te raden!! die heb ik nog wel in de kast liggen Ga het wel proberen, want het lijkt me vreselijk om een blubberbuik te hebben die niet meer weggaat! Ano, Heerlijk met verlof!! Ga er lekker van genieten! En wat fijn dat je man is aangenomen! Geeft ook wel wat rust lijkt me. En meteen een leuke auto erbij das ook niet verkeerd! boba, gelukkig gaat alles nog goed! je krijgt het wel voor je kiezen. STerkte met alles! en ik hoop met je mee dat de boys tot week 36 blijven zitten! funny, fijn dat alles goed was bij de vk! wel lekker dat ze het ook een goed idee vond om eerder in te leiden. kraamzorgintake, ik heb nog steeds niets gehoord HEeft iedereen zijn intake al gehad dan?? ik las op de site van de kraamzorg dat de intake voor week 36 plaats moet vinden, dus als ik volgende week nog niets heb gehoord (ben dan 35 weken) dan ga ik maar eens bellen! Al 3 avonden achtereen s'avonds om 23u het hele huis van boven (2e verdieping) naar beneden gestofzuigt (stof gezogen..........huhhh..........ik weet het niet meer hoe je het zegt hahaha) en gedweild. Mocht het niet doen van me man maar hij is zo druk met werk en verbouwen dat ik hem wilde helpen. 1 en al stofbende dus ik moest flink boenen. Nou ik heb het geweten!! kan amper lopen! lichaam straft mijn goedheid meteen af:x hoop dat de verbouwing snel voorbij is!
Ik heb ook nog niets gehoord van de kraamzorg. Maar ik weet dat ze bij ons het begin van de maand voor je uitgerekende datum contact opnemenen met je. DUs dat zou bij ons begin februari zijn. Bij wie zit je?
ik zit bij de waarden. nou ja, ik wacht het nog wel even af en anders ga ik bellen. Het zal wel goedkomen hoor, want ik weet ook al welke kraamhulp ik krijg (voorkeursgezin). Maar lees dat zoveel het hier al gehad hebben vandaar.
Funnyme: Fijn dat alles goed was bij de vk! Germini: De intake van onze kraamzorg was ook in week 36, alleen omdat ik een tweeling krijg, heb ik hem vervroegd gekregen. En een beetje rustig aan doen hoor, je lijf straft je meteen! boba: Ik vind het zo knap hoe je het allemaal volhoudt. Eerst dachten we dat je 2010 niet zou halen en ondertussen worden het al februari kindjes. Daar mag je wel heel trots op zijn!
Bij mijn kraamzorg belden ze mij ook bij 30 weken al op. Intake is over twee weken, dan ben ik dus 34 weekjes. Ik vind trouwens 36 weken wel aan de late kant hoor!! Bevallen met 36 weken is toch niet zo'n enorme uitzondering? Funnyme; fijn dat alles weer goed was! Ben benieuwd wanneer je wordt ingeleid....