Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Wist helemaal niet wat een easyfix was. Net even op gezocht; maar wat handig zeg. Kan je je maxicosi dan zo erop klikken ofiets?

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #562 jedalin, 29 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2010
    Bevallingslijst:

Floor20: 33 weken + 3 dagen - 28 januari 2010 - keizersnede - Ivar
    - .. gram - .. cm

Er zijn al 1 jongetjes en 0 meisjes geboren

De lichtste baby is van:
    De kleinste baby is van:

De zwaarste baby is van:
    De langste baby is van:

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dan maar een bevallingslijstje alvast gemaakt!!
    Tenminste; wel leuk om bij te houden toch?! :D
    (heb het opzetje van de januari mama's afgekeken ;) hihi)

4. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja, is echt superhandig! Wij hebben trouwens een Maxi Cosi Cabriofix. Weet niet of het met alle soorten maxi cosi's kan...

Ehmm even soort van uitleg... :D:D

Je hebt de easybase, die maak je vast in de auto met gordels. En die blijft dus ook gewoon zitten in de auto en daar klik je de maxi cosi dan op en af.

Je hebt ook de easyfix (die heben wij dus), die maak je vast aan de Isofix punten in de auto (Maxi-Cosi products - nl-nl staat een 'autotypelijst' om te kijken of jouw type auto die isofixpunten heeft). Deze blijft dus ook zitten en hier klik je dan de maxi cosi ook op en af.
    Het bevestigen was echt een eitje en aan de hand van de rood/groene knopjes die verspringen zie je of het ding veilig vast zit...
    De easyfix kún je trouwens ook met gordels vastmaken als je auto geen isofix punten heeft maar dan kan je beter voor de easybase gaan want die is goedkoper.

Nieuw is de easyfix 150 (?) euro. Ik had'm via MP voor 75 euro.
    En dan heb je ook nog de familyfix. Hierop kan een maxi cosi en straks ook het vervolg autostoeltje. Maar die zijn tweedehands nog niet echt te vinden en nieuw bijna onbetaalbaar ;)

Zo dat was mijn reclamebabbeltje wel weer :p Voor vragen kun je altijd even 'aankloppen' want ik vond het zo'n warrig uitzoekwerk dat het natuurlijk onzin is als jij dat ook nog's helemaal moet doen.

@Linda, mooi lijstje hoor!!! En Ivar kan dan mooi bij kleinste/langste/zwaarste én lichtste baby ;)

Liefs Laar

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah ja ik zat te twijfelen maar aangezien we toch nog geen gewicht en lengte weten dacht ik, laat maar ;) hahah

6. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hihi, ja anders ziet't er ook zo raar uit hé ;) Toch hoop ik dat de volgende op het lijstje nog eventjes op zich laat wachten! :p

Ik vind het trouwens echt een heel bizar idee dat de eerste maart baby gewoon al is geboren!!!!
    Floor was 2 weken later dan ik uitgerekend zag ik net, dus daar krijg ik helemaal de kriebels van.... Gelukkig gaat alles naar omstandigheden wel goed, want het had toch ook allemaal anders af kunne lopen :( blegh!

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lara: Is idd een raar idee he. Ze was tegelijk met mij uitgerekend. Komt zo dichtbij ineens!
    En die easyfix is echt handig. Alleen volgens mij kan dat niet in onze auto? Oh misschien die easybase wel :D

Lindavnr: Mooi lijstje hoor! Hopelijk laat de volgende wel nog even op zich wachten. Ik denk dat de babyboom over een week of 3 gaat beginnen!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ja het zet je wel ff aan het denken hè...
    Ik moet zeggen, ik denk d'r wel over na, maar totaal niet dat het nu al bij mij zou kunnen gebeuren, terwijl dat natuurlijk met een tweeling helemaal niet zo gek is.
    Hmm.....toch maar wat spulletjes dadelijk al inpakken in m'n vluchttas...want die staat nog altijd niet klaar, hihi.

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Bedankt voor je uitleg Lara; haha.. ;)
    Lijkt me indd wel erg handig.

Vind ik ook echt een raar gevoel; het kan nu ineens zo snel gaan. Pff hopelijk nog even niet hoor..

10. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maxi-Cosi products - nl-nl En dan klikken op 'carselecter'. Hier staat of die punten in jouw auto zitten... easybase kan sowieso want die zet je met gordels vast :p Dus als je die wel hebt...... ;)
    Hihi

Hier staat ook de vluchttas nog niet klaar (schaamschaam!). Gaan we gelijk vanavond doen. Ik sprak net Bart en die zit helemaal in de stress nu ;) over wat er allemaal nog moet gebeuren. Denk zomaar dat we dit weekend helemaal klaar gaan zijn met alles :p

Ben wel ontzettend blij dat met Floor alles naar omstandigheden goed is zeg. Gescheurde placenta dat lijkt me echt doodeng!! Hoe zou je dat merken? Buikpijn/bloedverlies??
    Liefs

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Hier ook de vluchttas nog niet ingepakt hoor. Ik doe er wel steeds spulletjes in, maar vindt het nog te vroeg.... En ik heb trouwens niet eens bedjes staan. Dus ze blijven nog maar even zitten :D

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Darcy: Je bedoeld Kussie denk ik over dat vastleggen of niet? ;)

Floor: Gefeliciteerd met jullie Zoon!
    Wat zullen jullie geschrokken zijn... Geniet ervan, al zal dat misschien moeilijk zijn in zulke omstandigheden?

13. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Gefeliciteerd Floor met jullie zoontje Ivar!!! Hopelijk blijft hij goed stabiel en kunnen jullie snel van elkaar thuis genieten.

Easybase / Easyfix.. Ideale dingen zijn dat zeg.. maar denk dat wij eerst maar gewoon met de gordels gaan stoeien... Op dit moment kunnen we alle centjes gebruiken die we kunnen besparen..

Vluchttas, Denk dat ik zo ook ECHT mijn vluchttas ga inpakken.. Het komt nu wel erg dichtbij nu Floor is bevallen.. Stel het iedere keer uit maar het moet er nu maar eens van komen..

Flanellen Luiers, ik zag zojuist op mijn kraamlijst dat ik naast de normale hydrofiel luiers ook flanellen luiers moet aanschaffen.. Hebben jullie dit ook op je kraamlijst staan?

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    en nu wil ik eigenlijk toch even wat aankaarten.....

Ik voel me de laatste tijd best slecht... Zie het allemaal soms niet meer zo zitten, voel me somber, slaap slecht en ik zit gewoon niet lekker in mijn vel!
    Ene dag gaat het wel hartstikke goed maar de volgende dag is het gewoon weer niks, heb gewoon echt het gevoel dat ik erdoorheen zit!
    Waarschijnlijk speelt het ook wel mee dat ik gewoon maar weinig mag en weinig mensen in de buurt heb die even langs kunnen komen ofzo (meeste mensen / vrienden wonen ruim 50 minuten hiervandaan) maar ik weet gewoon niet goed hoe ik met deze gevoelens om moet gaan :( en ik moet eerlijk zeggen ik zie er ook erg tegenop bij de gedachten dat de kleine misschien nog wel 8 weken blijft zitten! (al hoop ik nog steeds dat het over 3 - 4 weken komt maar dat heb ik niet voor het zeggen) en ook die gedachten maakt me niet al te vrolijk!
    Ook voor mijn vriend is het niet echt leuk op zo'n manier, hij is nu voor de 2de dag thuis en vandaag heb ik enorm zitten janken, ruzie maken met hem etc etc terwijl ik dat helemaal niet wil!!

Herkenbaar voor sommige?

15. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hihi, ik ben dus niet de enige die opeens 'tas pak neigingen' krijgt... ;)
    Jij bent dus ook al meer dan 35 weken zwanger, vind je het ook zo hard gaan nu?? Gelukkig staat het wiegje opgemaakt en het bedje ook. Is het kamertje bijna klaar én zijn alle kleertjes gewassen en gestreken :p
    En laten we er maar van uit gaan dat de meeste beebs toch nog even blijven zitten!

Flanellen luiers... geen idee! Wij zouden morgen de laatste dingetjes van de kraamlijst gaan halen (pak zout enzo ;)). Moet nu weg maar zal zo wel even kijken of dat er bij mij op staat!

@Kleintje, ik herken het zelf niet maar volgens mij heb ik al wel vaker gelezen over zulke gevoelens, hier ook op het forum. Schijnt toch allemaal door die gezellige hormonstertjes te komen... Je vriend begrijpt het vast wel en anders kook je vanavond lekker z'n favo eten voor'm, geef'm een dikke knuffel en vertel nog een keertje dat je echt heel veel van hem houdt en dat jij ook weinig controle over die gevoelens hebt. En ga lekker naar buiten! Van binnen zitten word ik altijd flink depri in ieder geval!

Liefs en knuffel!

Liefs

16. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Floor: Gefeliciteerd met jullie zoon Ivar!!! Hopelijk gaat het steeds beter met hem!!! Wel schrikken zeg, wat heftig ook! Hopelijk gaat het met jou ook beter. Sterkte en geniet van jullie mooie zoon!

@Allen; pfoehee, wat schikken zeg, dat Floor al is bevallen. Zo vroeg. Hopelijk gaat het goed met beiden. Het komt inderdaad erg dichtbij zo...

Herinnert me eraan dat ik de Babydump moet bellen. Onze kinderwagen zou eerst begin januari al geleverd worden, maar toen belden ze dat het eind februari wordt. Niet leuk natuurlijk, maar goed, het kán nog wel. Ben dan 36 weken. Maar ik wil al wél de maxicosy alvast. Stel dat ik bij 36 weken beval, moeten we de kleine natuurlijk wel érgens in kunnen vervoeren....

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het is ook niet niks toch? Zo fladder je licht en vrolijk door het leven en zo zit je met twintig kilo extra te niksen op de bank..... en te wachten op het wonder. Daarnaast spelen die stomme hormonen je parten en kan je partner nog eens irritant zijn. Je kan niet slapen, dus voel je je nóg vermoeider en depri. Ja, ik begrijp het wel hoor! Het enigste wat je kan doen, is begrijpen waarom je je zo voelt. het is echt wel normaal hoor! En er zijn betere dagen toch? Straks lekker deze dag vergeten, vanavond op de bank met chocolade en dan wordt morgen weer een goede dag! ;)

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Sjaantje: Wat een heftig verhaal. Veel sterkte!!

@ Anoniempjuh: Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man.

@ Boba80: Af en toe kijk ik op je site. Jouw jongens gaan het halen tot 36 weken!!

@ Eliesah: Ik heb ook mandjes voor de sokjes en de mutsjes gekocht. Wist anders niet hoe ik ze moest opbergen.

@ Lara85: Dank je wel. We weten het al lang dat het eraan zit te komen, maar nu met datum voor afscheid nemen komt het wel erg dichtbij allemaal.
    Vind het ook heel vervelend voor mijn zusje dat ik niet even bij haar langs kan gaan. Ze zit anderhalf uur rijden bij mij vandaan, en dat trek ik echt niet:(
    Dat is een luxe, pas in augustus weer beginnen met werken:D Geniet van je weekend niks doen!!

@ Floor: Meid dat is schrikken,Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Ivar..
    Heel veel sterkte, hopelijk knappen jullie snel op!!

Jeetje de eerste maar baby geboren.......... Hopelijk blijft de rest nog even zitten.

@ Lindavnr: Mooi lijstje!!

@ Chantal84: Ja, heb ze ook op mijn uitzetlijst staan. Heb ze dan ook maar gehaald. Ze zijn net wat dikker als de hydrofiel luiers.

@ Kleintje88: Ondanks dat ik de hele dag thuis ben en weinig mensen zie, en mijn man alleen in het weekend herken ik het gevoel niet.
    Bel je wel met je vrienden/familie? Bellen ze jouw?
    Probeer je vriend uit te leggen hoe jij je voelt (zonder ruzie te maken;)), huil even lekker uit, trek een jas aan, en ga samen naar buiten. Ook al is het even een rondje in het park lopen, koffie in de stad doen. Lekkere frissen, waarschijnlijk, natte neus halen.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja ik bel wel regelmatig met mensen... En als mijn vriend thuis is gaan we vaak idd wel even naar de stad, mijn ouders of iets dergelijks gewoon heel even om eruit te zijn....
    Het gekke is dat ik op zulke depri momenten ook weleens denk: Ik kan niet voor mijn kind zorgen, ik ben een slechte moeder....
    Gelukkkkkiiiiggg komt dat niet zo heel vaak voor die gedachten maar af en toe zijn ze er wel en daar baal ik dan achteraf van!
    Verder loop ik zelf ook wel 2 x op een dag met de hond om er in ieder geval wel uit te zijn....

Van mijn vriend heb ik soms het idee dat hij het gewoon niet begrijpt volgens hem is zwanger zijn een makkie (althans zo komt het op mij over dat hij er zo over denkt en dat zegt hij ook weleens) en moet ik niet zo zeuren... Maar op een ander moment is hij juist weer wel begripvol...

Ach we zullen het idd maar op de hormomen houden, mocht het nu veel erger worden dan ga ik het even aangeven bij de VK of HA, niet dat die er veel mee zouden kunnen maar dan zijn ze er wel van op de hoogte!
    Zowiezo op de volgende controle van de VK zal ik wel aangeven hoe ik me nu af en toe voel maar ik zal het eerder doorgeven als het erger wordt.... Niet dat het strax ineens doorslaat ofzoiets :S

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Overigens ben ik een echte doener! En nu moet ik dus gewoon afgeremd worden in alles wat ik doe en zijn gewoon kleine dingen doen al te vermoeiend voor me of ik krijg er harde buiken van, en dat is iets wat me ook enorm frustreerd af en toe!

Deel Deze Pagina