Oohh super!! Goed teken dat ze hem zelf meer gaan laten ademen.. hopelijk is hij daar al sterk genoeg voor! Succes Floor! En zet 'm op, Ivar!
@Ano, ik heb je even ge pb't is toch makkelijk hé, zo dezelfde smaak Zelfde vierkantjes/zelfde idee lamp/zelfde kleuren haha! Onze lamp is trouwens klaar, heb foto's gemaakt en die zal ik er morgen even opzetten (accu is leeg nu). We zijn zoooooooooooooooooo trots erop, toch maar mooi in 2 daagjes gedaan en hij is echt geweldig geworden! Nou, lieve meiden, vergeet vooral niet positieve gedachten richting Floor en Ivar te sturen en weltrusten voor straks! Liefs Laar
Wennepen: het is heel normaal hoor, dat je je zo voelt. Ik heb het ook een beetje en voor mij is de verandering veel minder groot. Ik denk ook af en toe, waarom wilde we ook al weer een tweede? Alles staat met Karel lekker op de rit en we hebben een lekker ritme gevonden en dan gaan we het weer helemaal omver gooien... En geloof me, als de kleine er eenmaal is ben je heel erg blij, maar dan heb je ook dagen dat je denkt: waarom wilde ik dit eigenlijk ook al weer zo graag? Gewoon over je heen laten komen en je vooral niet schuldig voelen! Sue: gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Leuk zeg! Floor: wat fijn dat het de goede kant op gaat. Heel veel sterkte! Geboorteplan: ik ga inderdaad toch maar een paar dingetjes opschrijven. Ik weet wel dat je zoiets niet kunt plannen, en je kunt het beste maar gewoon op de golven meedeinen, maar toch vind ik het een goed idee om over sommige dingen vooraf al na te denken. Karel werd wel bij me gelegd, hoor, maar het was erg druk op de afdeling en ze moesten meteen allemaal door naar de bevalling van de buren, dus door de hectiek duurde het even voordat ze weer aandacht voor ons hadden en ons hielpen met de borstvoeding. Ik weet eigenlijk niet of een geboorteplan wel geholpen had, maar dan was ik misschien zelf wat oplettender geweest, omdat ik er van te voren over na had gedacht. Net zoals ik eigenlijk wil dat ze de navelstreng pas doorknippen als die niet meer klopt, maar bij Karel was dat al gebeurd voordat ik er erg in had. Dat soort dingetjes, dus.
@ wennepen, ja ik was inderdaad alleen... Lang en moeilijk verhaal, maar ik ben nu zo ontzettend gelukkig dat het gewoon eng is... Ik ben zoo blij dat ik mijn vriend ben tegengekomen!! Echt heel erg gelukkig! Kan het gewoon zelf nie bevatten dat hij zo voor mij en Uk kiest En ik vind jou "gekke" gedachtes helemaal nie gek... Ik zie overigens dat veel meer meiden daar al op hebben gereageerd!! Ben weer es laat (letterlijk nu... ) Ik denk dat het heel logisch is (vooral) zo vlak voor de bevalling... Er staat zoveel te veranderen, en niemand weet hoe het strax zal zijn, voor sommigen het eerste kindje, voor anderen de 1e 2, of voor sommigen een 2e of 3e of misschien zelfs 4e kindje..Hoe dan ook bij iedereen gaat zoveel veranderen, en het is allemaal zooo ehm hoe zeg je dat, onzeker, als in, we weten (totaal) nie wat ons te wachten staat. En het feit dat je die controle nie hebt, kan af en toe gewoon opspelen en zulke gedachtes geven, dat heeft er nix mee te maken of het kindje nie welkom is.. Het schijnt juist dat elke moeder in spé dit wel heeft, en dat dit juist een teken is dat je het als moeder zijnde goed wil doen, dus alleen maar goed teken, maar je kan je er flink schuldig of onzeker door gaan voelen.. (Tenminste, zo is het bij mij wel) Maar mijn verloskundige zegt (en heel veel boeken en sites) dat het allemaal harstikke normaal is (ook gevolg van hormonen) En dat het er bij hoort!! Dus je bent zowiezo nie de enige, en het hoort erbij hopelijk stelt je dat gerust!! @ Lynette, hele mooie foto's!! Die buik is ja zo rond, dat je voor model door kunt gaan!! Wauw, ik heb die ronde vorm nie hoor!! @ Sue, van harte gefeliciteerd met het nieuws dat jullie een zoontje verwachten!! Wat superrr leuk!! En trouwen, het kan nie op!! Vind heerlijk voor je!!! Ook daarmee gefeliciteerd @ Lara, ik vind zo mooi om te lezen, dat iedereen die vermoedens al had @ Channes, dankje wel voor je lieve woorden, ik ben ook zo gelukkig, haha, ben helemaal uit mijn dip van gister. Ook omdat ik mijn nicht TOCH een bericht heb gestuurd met de vraag wat er aan de hand was, wat ik dan toch had gedaan.. En ze bele me vanavond en we hebben alles uitgepraat! Ben ik zooo blij om!! Pfff, het was een stom belachelijk misverstand, ze had iets wat ik had gezegd totaal verkeerd opgevat...Zo zie je maar dat als je soms contact hebt via mail etc. dat dat heel verkeerd over kan komen... Gelukkig is het goed gekomen!! Sorry dat ik jullie er mee heb lastig gevallen!! Maar wel lief dat jullie allemaal zeggen dat het hier mag Hihi, hoop vanaf nu alleen nog met superrr nieuws te komen 8) Ik lees nu verder en zie dat je er een heftige zaterdag op hebt zitten!! Dikke knuffel voor jou, het is allemaal al zo heavy en dan dit er bij, en dan ook nog zo'n pijnlijke bekken... Pfff en dan ook nog die honden die hun kop nie houden, Geloof dat ik allang tegen het plafond op was gevlogen... Ik heb momenteel nie zo'n lang lontje, hihi, anders ook nie trouwens.... @ Lara/Floor, fijn om van Floor te horen... En dat ze zo positief zijn door te willen gaan minderen met beademing, wat een spanning zeg!! Pfff... We gaan gewoon heel hard duimen hiero!! Dat dat kleine manneke, snel zelfstandig goed kan ademen!! Ik ga nu als een speer op bed!! Heb weer es een heerlijke avond gehad.. En ik vermoed dat jullie nu allemaal genoeg weten hahahahaha!! Wat is het heerlijk om iemand te hebben die echt om je geeft Ik moet eerlijk bekennen, dat ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt.. Dit voelt zo goed en nieuw en oprecht! Oei.. Ik geloof dat ik zwaarrrr verliefd ben Liefssss Kussiexxxx
Goeiemorgen, ben ik gewoon de eerste op een normaal tijdstip? Werd keurig om exact 05:55 uur wakker Bizar. Me toch nog maar eens elegant omgedraaid in bed Floor, wat een fijn nieuws, ik hoop meer van zulke positieve berichten te mogen lezen! Mijn gedachten zijn bij je, hoor!
Uiteraard heb ik ze allemaal opgestuurd, maar een paar extra korting stickers zijn natuurlijk nooit weg. Kan Lara 2x gaan winkelen Hahahahaha, zie het al helemaal voor me. Van de zomer de box in de tuin, even naar binnen een drankje halen, kom je terug kippen in de box @ Germini: Dat is nog eens een leuke verrassing!!! Heb je leuke cadeaus gekregen? @ Sueskes: Leuk dat je een zoon krijgt. Alles geregeld voor jullie bruiloft? @ Lynette84: Mooie foto's!! @ Floor: Wat een goed nieuws dat Ivar zo goed vooruit gaat!!
Floor: Goed nieuws! Ik hoop dat het zo in een stijgende lijn door blijft gaan! Kussie: Van jou bericht krijg ik gewoon helemaal een big smile! Heerlijk om te zien dat je zo gelukkig bent. Ke hebt het al moeilijk zat gehad! Dan kun je nu eens echt genieten he... Nijnja: Misschien is een geboorteplan bij een 2e bevalling ook makkelijker omdat je al een beetje weet wat je wel en niet fijn vindt? Wij hebben het er wel over gehad en mijn wensen over aanleggen en ruggenprik zijn bijv. wel gewoon bekend in het ziekenhuis... Lynette: Mooie foto's! Laar: FOTO's! is je camera opgeladen? Welke kolf ga je kopen. Ik zit er toch ook hard aan te denken nu met die 20% korting... En wat schrijf je toch leuk over je katten die zich lekker niks van de ballonnen aan trekken... Germini: Wat een leuke verrassing zo'n babyshower en voor je man een mannendag! Ik hoop dat je er flink van genoten hebt! Channes: Sterkte voor jou en je mannetje vandaag!! Hier: Ik zie het eindelijk allemaal weer zitten. Toch wel fijn hoor. Heb een heerlijk weekend achter de rug, gisteren lekker samen uit eten geweest, had ik even nodig. Toen ik thuis kwam had ik nog een maailtje van mijn moeder over het feit dat ze, mij Don en de kinderen van de zomer 8 dagen mee op vakantie nemen. Dus ja dan mag je niet meer klagen....
@Floor gelukkig dat het beter gaat met Ivar en jou. @Suekes gefeliciteerd met jullie zoontje en huwelijk. @Germini leuk zeg dat je zo verrast bent met een babyshower. @all gisteren was een geslaagd dagje. We hebben van mijn man's broer en 2 zussen met aanhang een grote canvas doek met een foto van mijn man en mij er op gekregen. En nog een grote fotolijst met ons gezinnetje en 2 kleinere lijstjes met op de 1 een foto van mijn dochtertje waar ze een kus op mijn buik geeft en op de ander haar oor op mijn buik heeft. Zo leuk! En schoonpa had een reportage gemaakt met foto's van mijn man vanaf baby tot nu en ook af en toe in de latere fase kwam ik ook nog in beeld. En een filmpje van de huwelijksplechtigheid en foto's daarvan. @all straks weer naar de VK.
@Floor: ik denk en duim voor jullie kleine jongen!!!!!!!!!!! Vraagje all: Wij gaan voor een aantal mensen (oom, tantes, neven, nichten en wat oud collega's en huisgenoten uit de studententijd) een kraamfeestje geven. Vrienden en direct fam. komen gewoon tijdens de kraamperiode en collega's en nog wat andere mensen zullen tussendoor wel op bezoek komen. Nu leek het ons handig om onze ouders daarbij te hebben zodat zij een beetje kunnen helpen. We doen het ongeveer 3 uurtjes met koffie/thee en lekkers. Aangezien mijn ouders ver weg wonen (400 km) zaten we even naar een datum te kijken. Nu kwamen we uit op zondag 9 mei. Wij blij, geregeld. MAAR nu blijkt het moederdag te zijn. Vinden jullie het stom om het op zo'n dag te doen?
Stom is het niet. Kans is alleen groot dat sommige mensen niet komen, omdat ze moederdag gaan vieren.
Meiden, dankjullie wel voor jullie reacties op mijn babyshower!! Ik heb er zo onwijs van genoten, had gister nog een smile van oor tot oor op mijn gezicht Heb leuke kadootjes gekregen, kleertjes, speelgoedjes, leuke hangertjes, sokjes, maar ook dingen voor mezelf lekkere douchegel, ketting en...........chocolade hahaha. Ano, Kom jij uit Zoetermeer?? Wel leuk daar, was er nog nooit geweest. ben de naam kwijt van dat zaakje maar het was een bakkerswinkeltje in het oude gedeelte. Ken je het?? Ik weet nog dat ik zo jaloers was op jouw babyshower hahaha en nu kreeg ik er zelf 1! Wat zijn wij een bofkonten! Floor, gelukkig een beetje goed nieuws!! Ik hoop dat Ivar heel snel zelf kan ademen. Lief dat je ons op de hoogte houdt. In gedachten ben ik bij jullie. alies, wat leuk meid die foto's!! Canvas vind ik altijd zoooo mooi!! Wat lief dat er ook een foto is dat je kleine meid een kusje op je buik geeft!! wennepen, meid, die gevoelens horen er allemaal bij!! Vooral nu we richting eind gaan. Ik heb dat ook hoor, niets om je voor te schamen!! Je leven staat even op zijn kop, maar dat komt straks vanzelf goed. En net zoals Darcy zegt, je ken het ook jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt...... marije, Fijn dat je je weer wat beter voelt!! Doet je soms echt even goed he zo'n avondje er tussenuit!! hier, de badkamer is bijna getegeld!! oeiiiiiiii.........nog kleine 2 weekjes en ik kan met mijn dikke buik in bad........joehoooeee!! heerlijk!! VAnacht stressmoment!! Bedacht me inenen dat ik nu echt met mijn man dingen door moet gaan spreken zoals..........hoe willen we het na de bevalling (wanneer halen we zijn zoontje erbij enzo, ik wil namelijk graag eerst even samen met mijn man en de baby genieten en dan pas zijn zoontje erbij, of is dat raar??!?!) maar ook dingen als, waar maken we foto's van? Wel of niet als de baby eruit komt etcetc........... Vanavond maar eens babbelen
Geloof???? Ik weet het wel zeker. Geniet er maar lekker van. Heeft je ex het kindje nu erkend? Zo niet, zou je nieuwe vriend het doen? Want wat ik begrijp uit jouw woorden is, dat hij waarschijnlijk meer een vader gaat worden, dan je ex.
linda, stom vind ik het niet hoor, alleen je hebt wel kans dat niet iedereen komt ivm moederdag. MEnsen willen het eerst zelf vieren en dan misschien naar eigen ouders ofzo. Das een keuze die je maakt.
Hihi, ik kan me een beetje indenken hoe dat gaat. Ik heb al tegen hubbie gezegd, dat ik zo'n papagaai boven m'n bed wil hebben.
Alies, leuk kado hebben jullie gehad. Marije, heerlijk vooruitzicht, van de zomer lekker op vakantie. Je batterijtje weer opgeladen. Kan je er weer even tegen. De beruchte laatste loodjes zijn echt zwaar he. Linda, ik vind het niet raar, want wij houden hier geen moederdag. Nou ja, wel met ons gezinnetje, maar voor de rest niet. Verstuur gewoon de uitnodigingen en als er heel veel mensen afbellen, kan je het altijd nog verzetten. Germini, als het zoontje niet bij jullie in huis woont, heb je denk ik zowiezo wel de tijd om eerst eens rustig met z'n drietjes te zijn. Ik weet ook niet hoe wij het hier gaan doen. Als het 's nachts gebeurt en ik blijf gewoon thuis, dan doen we gewoon de deur van de slaapkamer maar dicht en hopen dat dochter er doorheen slaapt. Moeten we naar zh in de nacht, dan roep ik mijn vader, die woont hier om de hoek. Overdag bel ik mijn vriendin of schoonzus. Ik denk dat het zo iets wel zal worden.
En het sneeuwt weer. Ben die sneeuw nu wel zat. Dochter moet vanmiddag naar de peuterspeelzaal, ik moet boodschappen hebben. Weet niet hoe ik dat moet gaan doen, met die gladheid buiten. Dan moet de keuken nog leeggehaald worden, want die wordt morgen gesloopt. En de was zit ook in de machine, want daar heb ik de komende dagen ook geen tijd voor. Ik heb al tegen hubbie gezegd. Als ik ben bevallen, blijf ik een week op bed zitten en laat me lekker verwennen door de kraamhulp.
stroopie, hij woont bij ons. We hebben al wel afgesproken dat hij (op welk tijdstip ook) opgehaald wordt, omdat ik anders als de dood ben dat hij inenen op de slaapkamer staat Ik heb voor mezelf alleen zoiets van als de baby geboren is wil ik ook graag even een half uurtje of zo alleen met mijn man en de baby zijn. Dus niet meteen zijn zoontje erbij. (of opa en oma) Niet dat ik zijn zoontje niet lief vind hoor, het is een schat en beschouw hem als mijn eigen kind, maar ik vind het belangrijk om eerst zelf even tot de aarde te komen zeg maar. Snap je?? Ik vraag ook aan de kraamhulp en vk of we een half uurtje voor ons zelf mogen nadat ik gedoucht ben enzo. Geloof dat sommigen al uit hun zelf weggaan. En daarna mag hij uiteraard als eerste bij zijn broertje komen kijken!
hahaha dat moet je ook doen hoor! je lekker laten verwennen!! Ben die gladheid ook zat!! moest vanmorgen ook naar school rijden en zometeen weer, bah! gaat nu wel wat dooien geloof ik.
Stroopie: Irri he die sneeuw! Ik wilde vandaag eigenlijk even naar Prenatal om wipstoeltjes te kopen. Maar met ditw eer kom ik niet zo ver.... Hopelijk is het vanmiddag weer over....