Dames, Dank jullie wel voor de reacties over mijn gevoelens. Fijn om te horen dat dit er gewoon bij hoort en niet dat ik gek aan het worden ben. Vandaag kijk ik er gelukkig weer op een positieve manier tegenaan. Lynette, Mooie foto's hoor! Maar lijkt me idd erg koud haha. Kleintje, Leuk dat jullie weer flink geshopt hebben. Wat heb je toch veel nodig he voor zo'n ukkie. Anoniem, En je buik nog opgemeten? Channes, is de hond nog gestopt met blaffen? Veel succes vandaag met de operatie van je mannetje! Floor, Spannend hoor dat ze de beademing af willen bouwen bij Ivar. Ik hoop echt dat het goed zal gaan. Ik ga voor jullie duimen! Kussie, Zo jij was er vannacht nog laat bij meid. Ik kan me voorstellen dat je helemaal in love bent. En je hebt het verdient hoor. Geniet er maar van en wat ik al zei, juist in deze periode kun je het goed gebruiken dat je vriend je steunt. Ik ben echt heel blij voor je! Marye, Dat is nog eens een leuk mailtje. Weet je al waar jullie heen gaan? Linda, Het is geen stomme datum hoor, maar misschien dat er toch een aantal mensen niet komen omdat ze zelf aan moederdag doen? Germini, Dat stressmoment herken ik wel hoor als je nadenkt over de bevalling. Ik zou samen met je man gaan praten en dan komen jullie samen wel uit de dingen die jullie graag zelf willen. Ik en mijn mannetje gaan er vanavond ook over praten. En het is helemaal niet gek dat jullie even wachten voordat je je zoon erbij haalt. De eerste uren na een bevalling kun je nooit meer over doen. Wij weten niet eens of we diezelfde dag nog mensen gaan bellen dat we een kleine hebben (bv als ik om 22.00 savonds beval, wachten we misschien wel tot de volgende dag) Maar weet je, vaak weet je op dat moment zelf wat je wil doen. Stroopie, Goede gedachte meid dat je je lekker laat verwennen door de kraamhulp. Daar zijn ze ook voor he. Vorige week kregen we een brief in de bus dat ze de gasleiding in de meterkast komen vervangen, binnen nu en de komende weken. Ik heb gelijk mijn mannetje laten bellen, want ik heb door de situatie liever nu dan over een paar weken. Stel dat de kleine komt en het moet in de couveuse wil ik niet thuis moeten blijven voor de werklui. We hebben kunnen regelen dat ze vandaag aan het werk gaan, gelukkig. Dus nu zijn ze druk bezig. Had ik al verteld dat mijn moeder klaar is met de chemo en bestralingen? Afgelopen donderdag was de laatste keer Ze moet nu rust houden, over een maand weer een scan en dan misschien nog een pakket chemo, maar dat is dus afwachten. Ik ben zo blij dat dit er nu voor haar opzit! Oja, en vandaag heb ik mijn laatste weeënremmer genomen! Ik ben benieuwd wat het gaat doen, want nu is mijn buik al iets onrustiger. Het is in ieder geval een februari kindje! Morgen weer naar de gyn om de hals op te laten meten, spannend!
Linda: ik vind het ook niet raar hoor! Maar het is maar net of de mensen in jullie familie het vieren of niet.... Germini: Als jullie lekker even met zijn 3tjes willen zijn moet je dat zeker doen en ook zeker van te voren aan iedereen aangeven zodat ze er rekening mee kunnen houden! Ik denk dat ik mijn ouders hier bij mij thuis laat, wij gaan naar het ziekenhuis en als we uit het ziekenhuis terug komen dan mogen ze de kleine zien Hebben jullie nog tips tegen vocht vasthouden? Ik voel me op het moment net een kamerolifant met dikke voeten / enkels en worstvingers (al vallen de vingers nog wel mee ze zijn alleen pijnlijk)
Oh en natuurlijk Floor: ik duim voor jullie dat alles goed gaat en hij strax snel helemaal zelfstandig kan ademen Sterkte meid!
En ook nog even een update over mijn "oom" : Hij heeft zijn ogen een aantal keer opengedaan maar kijkt niet gericht, herkent ook geen mensen en staart alleen maar een beetje. Artsen hebben besloten om nu niks meer te doen, zelfs geen zuurstof geven als hij dat nodig zou hebben dus eigenlijk is het aflopende zaak... Mocht hij het wel redden dan zou hij nooit meer iets zelf kunnen doen, niet kunnen praten etc etc of er moet nog een wonder gebeuren maar ja daar heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in.... al hopen we van wel natuurlijk!
Thnx voor jullie antwoorden, denk dat het 'vieren' in onze fam. wel meevalt (mijn tante en oma zijn helaas overleden) we gaan het dan denk ik wel 's middags doen ipv in de ochtend, dan kunnen mensen zelf met hun kindjes relax aan doen.
Germini, mijn dochter komt ook pas, als ik lekker gewassen en schoon weer in bed ligt hoor. Het zal al wel een hele schok zijn, dat er een ander kindje in mama's armen ligt, de rest hoeft ze niet te zien. Wennepen, fijn voor jullie dat de eerste chemoronde erop zit. Zolang de artsen nog moeite doen is er nog hoop he. Gelukkig komen ze vandaag voor de gasmeter. Groot gelijk hoor, dat je hebt gebeld. Kleintje, bleekselderij eten, dat zou helpen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik heb er helemaal geen last van. Het blijft nog spannend voor je oom en jullie natuurlijk ook. Marije, ik hoop dat de dooi ook flink inzet vanmiddag.
Kleintje: Ik heb begrepen dat je geen vochtafdrijvende dingen tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Dit omdat het dan ook vocht af zal drijven vanuit de placenta. Daarom moeten we het gewoon doen met een paar weken opgeblazen zijn En sterkte wat betreft je oom... *Knuffel* Wennepen: Fijn dat ze nu al aan de slag zijn gegaan! En hopelijk wordt het niet te onrustig in je buik... Linda: Ik vind het geen stomme datum hoor... Als je idd de ochtend vrij houdt zodat de mensen wel met hun eigen gezinnetje op kunnen starten.... Hoeveel weken na de bevalling is 9 mei ongeveer? wij moeten ook nog een datum voor het kraamfeest.....Wil het niet te snel want wil het in mijn nieuwe huis doen
wennepen, wat heerlijk dat je moeder nu even van de chemo's af is!! hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen. Kan ze heerlijk genieten van jouw laatste weken zwangerschap!! kleintje, sterkte met je oom! linda, ik zou het inderdaad smiddags doen dan ja, dan heeft iedereen tijd genoeg voor zijn eigen kids! Gelukkig vinden jullie het niet raar dat ik eerst tijd alleen wil met man en baby. Ik zal het er vanavond eens met mijn mannetje over hebben Ga nu weer door de sneeuw naar school. Bah!
Kleintje: Heb even info voor je opgezocht over het vocht vasthouden. Hopelijk heb je er wat aan... Vocht Vasthouden (Oedeem) Het is heel normaal om vocht vast te houden tijdens de zwangerschap. Dit kan gemiddeld wel 2 tot 3 liter zijn! Vooral in de laatste maand van de zwangerschap is dit te merken aan bijvoorbeeld opgezwollen handen, voeten en gezicht (vollemaansgezicht). Ook met warm weer houd je eerder vocht vast. Vocht vasthouden heeft niets te maken met de voeding. Het is belangrijk om veel te drinken. Het lichaam is namelijk beter in staat om het extra vocht af te voeren wanneer je meer drinkt. Het vasthouden van vocht kan in principe geen kwaad, zolang je bloeddruk echter normaal blijft. Oedeem kan namelijk een teken zijn van een verhoogde bloeddruk. Tips om oedeem tegen te gaan: Drink veel, het liefs water. Een kussen onder je voeten of onder het voeteinde van het matras helpt ook. Hierdoor bevorder je de terugstroom van het vocht naar de vaten. Hierdoor kan je het beter uitplassen. Wat vrouwen nog wel eens gebruiken om oedeem tegen te gaan, zijn vochtafdrijvende medicijnen. Dit wordt ten zeerste afgeraden (dit geldt ook voor de homeopathische variant). Dit is omdat er aanwijzingen zijn dat er door de plotselinge afname van vocht problemen kunnen ontstaan bij de placenta. Nog enkele tips die kunnen helpen: Wisselbaden met koud en warm water stimuleren de bloedsomloop. Wanneer het erg warm weer is, kan een koud voet bad verlichting geven. Speciaal voor handen en vingers: houd je handen en armen in een âhoeraâ houding omhoog. Vocht en bloed kunnen dan uit je armen stromen. Doe daarna oefeningen om de bloedsomloop in armen en handen weer te stimuleren. Doe op tijd je ringen af. Wanneer het je niet lukt om je ringen af te krijgen, smeer de vingers en ringen in met bijvoorbeeld afwasmiddel, of olie. Lukt dit niet, dan moeten de ringen waarschijnlijk worden afgeknipt, omdat er anders geen bloedtoevoer meer mogelijk is naar je vingers. Neem contact op met de verloskundige of gynaecoloog als het vocht plotseling erg toeneemt. Het kan een aanwijzing zijn dat je bloeddruk is gestegen. Juist wanneer je ook klachten ervaart zoals, een misselijk gevoel, of hoofdpijn, moet je de bloeddruk even laten meten.
Gisteren leek het alsof ik een plons vruchtwater verloor. Uur of 2 later begonnen de harde buiken. Begonnen met elke 15 minuten. Toen ze elke 8 min kwamen vk gebeld (ik zat bij mn s-ouders). Moest gaan douchen en 2 paracetamols innemen. Daarna rustig blijven zitten en niets doen. Als ik het idee had dat het door zou zetten dan moest ik daar in de buurt naar het zh. (ze wonen bijna 1 1/2 uur bij ons vandaan) Had aangegeven dat ik niet dacht het vruchtwater was omdat ik als ik op mn hand blies niets voelde lopen. Later kreeg ik ook lage rugpijn en flinke menstruatiekramp. In de auto naar huis kreeg ik elke 3 minuten harde buiken. Erg pijnlijk! Weer onder de douche en daarna naar bed. Heb ongeveer 3 uurtjes kunnen slapen. Vannacht nog uur onder de douche gestaan. Vanmorgen de vk maar gebeld. Harde buiken zijn minder regelmatig als gisteren maar ik wil even zeker weten dat alles nog goed gaat met mn baarmoedermond enzo. Meisjes zijn bij mn s-ouders. Ben ik nu wel even blij mee. Heb even genoeg aan mezelf. Inmiddels bij de vk geweest. Gelukkig geen ontsluiting. Harde buiken kunnen meerdere oorzaken hebben (gelukkig is blaasontsteking al uitgesloten) Heb tm vrijdag bedrust voorgeschreven gekregen.
Funnyme: Wat zou dat schrikken zijn geweest. Goed dat de meiden even bij je s-ouders zijn dan kun jij die voorgeschreven rust ook nemen. Sterkte!
Funny: pfff wat schrikken weer meid Doe rustig aan!! *knuffel* Marye: Thanx voor de tekst had het toevallig net ook op internet gelezen Zit er niks anders op dan er maar mee leven! En veel drinken, wat overigens toch al niet zo'n probleem is want wat heb ik een dorst zeg :S
Heb even snel snel bij gelezen.. Floor; wat fijn dat je mannetje Ivar zo'n harde vechter is! We blijven duimen voor jullie.. Funny; jeetje wat schrikken zeg. Hopelijk blijft jullie ventje nog even warm in je buik zitten! En nu echt rustig aan doen hoor.. Kleintje; veel sterkte met je oom. Heb trouwens van de week de yes gekocht; artikel ziet er echt goed uit. Daarna even op je site gekeken. Super mooie foto's zeg; vooral die op je home page met je bril op is helemaal super! Hier; alles goed. Lekker relaxed weekend gehad. Zaterdagaaf verjaardag gehad en gewoon tot 2uur 's nachts vol gehouden. Had daarna ook super geslapen en vannacht weer . Maar juich maar niet te vroeg haha.. Vanochtend weer goed door de keuring heen gekomen; ijzer was goed, suiker goed, bloeddruk goed en weer een kilootje erbij (helaas) haha.. Nu in totaal 6kg, dus mag niet klagen eigenlijk! En wat is ons meisje toch heerlijk eigenwijs; vorige week met de echo lag ze netjes naar beneden en nu weer in stuit net als 2 weken terug. Nu weet ik dus ook waar ik elke keer op druk en dat is het hoofdje. Als ik dan met 2 vingers heen en weer ga voel je het echt op en neer gaan van binnen; maar dat is dus het hoofdje hihi.. Zo even weer eens naar de stad en verder rustig aan ! Heerlijk zo'n leventje; haha maar voor hoelang .
germini leuk zo'n verrassing en ook voor de mannen zeg. linda haha pinkeltje en de gvr. klinkt gek maar op dat moment is het een nachtmerrie. gelukkig was t maar een droom. Je eerste moederdag. ik zou t persoonlijk lekker voor jullie 4tjes houden en eventueel lekker de ouders bij jullie uitnodigen of bij hun langs gaan. Het is maar net hoe jullie zelf er tegenaan kijken en of de rest dan uberhaubt wel wil komen. wennepen nee eigenlijk nog niet een keer aan gedacht om mijn buik op te meten. Ja mijn schoonmoeder is echt een schatje en ze kan goed breien. je gevoel kan ik goed begrijpen hoor maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen het is normaal dat je deze gevoelens krijgt want je leven staat op t punt voorgoed te veranderen. Maar je kan nog altijd spontaan winkelen of uit eten hoor. je neemt gewoon de kleine mee en op t moment dat tie de fles moet hebben ga je gewoon bij de v&d zitten om wat te drinken enof op een terasje ergens ofzo. Overal mag je gebruik maken van de magnetron om t flesje op te warmen. Ik verbaasde me erover hoe vriendelijk mensen zijn tegen je als je een kleine hebt. ik ben afgelopen zomer met mijn vriendin en haar kleine vaak wezen shoppen en overal werden we goed geholpen hoor. Wat fijn dat je moeder klaar is met de chemo, dan voelt ze zich waarschijnlijk goed over een paar weekjes als je kleintje komt. lynette mooie buik meid maar wat koud zeg zo'n blote buik in de sneeuw channes sterkte vandaat int ziekenhuis. hopen dat je man snel opknapt. Goed van je dat je er bij bent geweest met t leeghalen van oma's huisje. floor wat goed dat ze dat gaan proberen dat is toch al een beetje goed nieuws. Hopen dat ivar t heel goed gaat doen alies wat een leuk idee zeg zo die canvas doeken echt super lief van ze. en weer door de keuring gekomen? kleintje vocht in voeten en benen heb ik ook, ik heb sinds 2 dagen een kussen onder mijn matras aant voet einde en dat helpt wel goed hoor voor vocht in handen en vingers dat weet ik niet hoe je dat kan verminderen dat heb ik zelf gelukkig niet. Wat naar zeg van je oom. Hopelijk lijdt hij niet heel veel pijn. funny wat een dat zeg!!! hopen dat t kleintje nog ff blijft zitten en jij met de verplichte rust ff lekker bij kan komen zeg. Wel fijn dat de meiden ff weg zijn zodat je echt je rust kan nemen. eliesah fijn dat je weer door de keuring heen bent gekomen.
NOG een paar weekjes!!!!!!!!!!!!!!! T gaat zo hard. morgen zien we ons meisje weer ik heb er zo'n zin in.
heyyy meiden floor wat een goed nieuws zeg!!!!hoop dat het hem gaat lukken om al zelf te ademen, ik duim voor jullie!!! laar:haha ja makkelijk he dezelfde smaak.zal zo even je pb lezen!! maaruh fotoooosssss, ben benieuwd naar je lamp, als het rolgordijn hangt zal ik ook eens even fotos maken want de kamer is nu ook wel klaar. germini:haha ja ik woon in zoetermeer.ehh nee weet niet welk bakkertje maar dat zal dan wel in de dorpstraat zijn geweest.haha ja bofkonten zijn wij he!!!!en vind t ook niet raar dat je eerst even alleen wil zijn hoor!!! wennepen:wat fijn dat je moeder de eerste ronde er op heefdt zitten!!hopelijk ook met het gewenste resultaat!! mijn schoonmoeder word donderdag geholpen.ze hebben weer (ze heeft al een keer een borsttumor gehad) een knobbeltje gevonden. ze halen het donderdag weg en dan binnen een week hoort ze of het goed of kwaadaardig is. hier ook wel spannende tijden dus!!! kleintje:ik heb ook erg last van vocht vasthouden.al een paar weken, zie er savonds als de sokken uitgaan ook erg charmant uit hahahaha. funnyme:jeetje zeg das schrikken, was je niet bang dat het echte weeen waren en dat je al zou gaan bevallen?zou ik denk ik wel hebben hoor!!nou nu ook wel echt bedrust nemen he!!! @all:::nou vandaag is me eerste verlofdag!!!heb lekker uitgeslapen en voor de rest ben ik een hoop in huis aan t doen, ik besef nog niet helemaal dat ik waarschijnlijk nog wel een week of 5 heb voor de kleine er is, want wil t liefst alles vandaag al klaar hebben en anders morgen haha maja dat kan natuurlijk niet!!t besef zal nog wel komen....
De apk ben ik weer doorgekomen. Bloeddruk 122/71 en de VK vond de kleine al aardig groot voor mijn bijna 34 weken. Met de 20 weken echo lag het ook al 3 tot 5 dagen voor op groei, dus was ook niet heel verbaasd toen ze het zei. Hoop dus dan ook dat het ietsie eerder dan de uitgerekende datum zal komen. 22 februari moet ik weer heen. @funnyme dat is even schrikken zeg! Sterkte en ik hoop dat de kleintjes nog even blijven zitten.
@ alies: wat gaaf, die canvas doeken!! @ kleintje: hmm vervelend zeg, dat vocht.. Hier nog bijna geen last van.. een heeeel klein beetje maar. Hopelijk heb je iets aan de tips die - volgens mij - marye gaf! @ Funnyme: jeetje, da's ff schrikken zeg.. zoveel harde buiken enzo. Succes met rustig aan doen! @ Eliesah: Fijn dat alles goed was! @ Linda: hmm tsja, tis een beetje de vraag inderdaad hoe het gevierd wordt bij jullie familie/vrienden.. Is het een groot probleem om een andere datum te vinden als je erover twijfelt? @ hier: gaat ie wel goed. Vanmorgen weer gewerkt van 10 tot 1. Nog 2 diensten, en dan ben ik officieel met verlof! Nu woensdag weer een groeiecho, ben erg benieuwd! Vorige keer liep een van de jongens ietsie achter (niet veel hoor), dus ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Hopelijk zijn ze goed gegroeid allebei! In mn buik is het ondertussen echt niet meer rustig... vannacht en vanmorgen drukke kindjes! Continu voel ik schopjes, duwtjes en de hik. Echt wel suuuuper leuk! haha mn vriend is er een beetje onzeker over.. die is elke keer bang dat het te hard gaat, of misschien dat ze schoppen omdat iets niet goed is, en of de hik wel goed is, en of dat wel zo hoort. hahah heel lief, maar wel gezegd dat hij dadelijk geen onzekere papa moet worden hoor! Daar was ie ook niet bang voor, maar hij vind het lastig dat hij gewoon niets in de hand heeft van hoe het nu met de kleintjes gaat en alleen maar kan toekijken hoe het gaat! haha wel lief Verder vanavond gesprek met een gastouder. ik hoop zo dat dit iets wordt, da's weer een zorg minder!! @ sneeuw: pfff ben er ook klaar mee hoor!! Vind het harstikke mooi, maar tis wel erg irritant, die stomme gladheid! Hier sneeuwt het nog volop in ieder geval. Tussendoor ook momenten dat het stopt en de zon schijnt, maar ineens is die dan weer weg en weer een flinke sneeuwbui.
Hello, hier vanmorgen ook naar de verloskundige geweest. Ik had het bevallingspraatje. Kindje is al volledig ingedaald en zit diep. Ben benieuwd of dat wat wil zeggen..denk het niet maar ach hahah. Funny schrikken zeg! Doe maar rustig aan, zover dat kan natuurlijk. Kleintje, geen idee wat je zou kunnen tegen vocht. Ik ken het van de zwangerschap van me dochter en het is vervelend. Ik heb het nu gelukkig niet. Ano geniet lekker van je verlof!! Heb je verdiend, lekker rusten nu. Linda, pff hier is het af en toe al druk in mijn buik en moet dan altijd aan jullie tweelingmama's denken! Ik vraag me echt af hoe dat er dan uitziet hahaha. Lief die bezorgdheid van je vriend. Germini gaaf zeg zon babyshower! Geweldig! Sorrie meiden verder weet ik het niet meer haha.. Ik ben het zat! Ik wil weer normaal kunnen draaien en ik wil niet meer zon stuk chagerein zijn..want dat ben ik en dat is echt niet altijd even leuk voor mijn lieve dochtertje en mijn ventje..