Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Goedemorgen,

Leuk al die mannenfoto's. Ik ben inmiddels 8 jaar getrouwd, dat wil ik zo wel houden. Hier geen foto van mij en hubbie. :D

Lara, leuk die lamp.

Funny, sterkte vandaag, zo'n datum staat voor altijd in je geheugen gegrift.

Bregt, ik zou die hoes gewoon even lekker wassen op laagste temperatuur. Lekker met je eigen wasmiddel, dan gaat die nare lucht misschien er wel uit.

Boomer, super dat je meubels komen. Kan je eindelijk alles gaan inrichten.

Hier, zit weer in de puinhoop. Keuken wordt er nu uitgesloopt. Zit met een tas tussen m'n benen, waar ik wat spulletjes in heb gedaan, die ik regelmatig nodig heb. Zoals bananen, diksap, snoepjes. Beleg voor brood. Morgen wordt de keuken gezet. Dan ga ik maar even bij mijn pa zitten heel de dag. Het is voor een peuter ook niet leuk. Ze kan echt nergens heen. Overal staan weer dozen.
    Nog 2 dagen afzien. Donderdag kan ik de keuken weer inruimen.

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Daar zijn wer weer!

ben weer door de keuring gekomen... Bloeddruk 118/68 dus netjes. Wel weer zwaarder dus de teller staat nu op 19 kg :(
    Jongentje is volledig ingedaald en is nu 2151 gram. Was slechts 500 gram zwaarder geworden.
    Meisje ligt in stuit en is nu 2520 gram, was dus 900 gram zwaarder geworden...
    Verder te horen gekregen dat ik in een ander ziekenhuis moet bevallen dan waar ik op controle ga. Terwijl wij juist dachten dat we op deze locatie zaten vanwege de tweeling, blijkt dat tweelingen alleen op de andere locatie geboren mogen worden...
    Dus even omschakelen.

Ik kom later wel weer reageren, maar heb nu zo'n last van mijn buik dus ga eerst even liggen...

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ allemaal, bedankt voor jullie lieve reacties op onze foto!!
    Ik zie dat ook heel veel geen foto's plaatsen.. Ik geloof dat ik maar beter ook eerst even om toestemming kan gaan vragen, haha! Straks ben ik net helemaal happy en is het dalijk gedaan!! ;)
    Dat mag nooit natuurlijk ;)

@ Funnyme, jeetje meid!! Ik kan me voorstellen dat dat een apart gevoel geeft!!
    Ik weet ook nie zo goed wat ik moet zeggen, maar niet op jou stukje reageren wilde ik ook nie, daarom een dikke knuffel voor jou!!

Liefs

4. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    kleintje, ik was laatst 1,5 kg in 3 dagen tijd aangekomen en schrok me ook wezenloos!! maar daarna bleef de teller weer een hele tijd stilstaan, dus denk dat het wel kan hoor! maar zou je vocht wel in de gaten houden, want teveel vocht vasthouden is niet goed! Ben je er al mee naar de vk geweest?

stroopie, nog even doorbijten dus en dan staat je keukentje er!! is niet handig nee met een peuter en dan is het ook nog zulk weer!!

marye, gelukkig was alles weer goed!! zo flinke meid hoor vergeleken bij haar broer haha. Wel jammer denk ik dat je naar een ander zh moet om te bevallen. Rust lekker uit met je buik!!

Gister mijn wieg gekregen. Onwijs gave hangwieg!! Zo'n oude bakkersmand!! Als hij eenmaal hangt maak ik een foto en kom ik m showen!:D

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Germini: ik ga zo naar de VK toe even extra controle....

ik voel me echt een zeur wat dat betreft :( En nu mijn vriend ook zegt: eigenlijk moet je alleen bellen als er ECHT iets aan de hand is voel ik me al helemaal klote :S
    Ze zullen daar bij de vk ook wel denken: oh daar is ze weer :S

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #866 jedalin, 2 feb 2010
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
    @ mannen: haha leuke foto's meiden! :)

@ lara: gave lamp!!! :) MOoi gemaakt hoor!

@ Linda: heb er ook altijd een hekel aan als hier mensen rondlopen en bezig zijn met iets.. voel ik me altijd een beetje opgefokt door. Ben ook altijd weer blij als alles rustig is en ik lekker alleen met mn mannetje kan zijn! :D

@ kleintje: hahah jij kan onderhand wel een abonnement nemen bij de vk, hihi ;)
    Maar wel goed hoor dat je even voor de zekerheid belt!
    Als je echt erg last van vocht hebt denk ik dat die 2 kg best daarvan kan komen trouwens.

@ marye: Wat stom dat je nu ineens hoort dat je toch niet in dat ziekenhuis kan bevallen! Jullie hadden toch ook al de verloskamers enzo bekeken daar??? :(
    Zeiden ze er verder iets van dat jullie jongetje zo weinig gegroeid was t.a.v. jullie meisje? Of maakte dat niet zo veel uit?
    Goed dat het jongetje al helemaal is ingedaald! Die is er dus klaar voor! Spannend! :D

@ Germini: mijn vriend is onwijs lief naar de 2 kleintjes toe. Hij komt elke dag wel een keertje tegen mijn buik praten. In bed legt hij altijd even zijn hand op mijn buik en zoekt hij contact (wat ook super goed lukt, ze reageren bijna meteen :))
    Hij smeert 's avonds ook m'n buik in (niet dat dat helpt tegen die stomme striae :x hihi)
    Kadootjes enzo neemt ie verder niet mee hoor, maar zou ook niet weten waar ie de tijd vandaan zou moeten halen om die te kopen aangezien hij tot half 6-6uur werkt. En de dagen dat hij vrij is, ben ik ook vrij dus zijn we samen ;)
    Als je dat bij je eigen vriend mist, mag je daar gerust iets van zeggen hoor vind ik!
    Mijn vriend zou het alleen maar fijn vinden als ik er iets van zou zeggen...wellicht is je vriend zich er niet eens bewust van?

@ hier: Gisteren gesprek gehad met de gastouder. Ging op zich goed, tenminste, we hebben wel een goed gevoel bij haar. Alleen was zij dus niet door dat gastouderbureau fatsoenlijk ingelicht over het aantal uur dat wij een gastouder zoeken. Zij zocht iets voor wat meer uur, rond de 20-24.. en dat kunnen wij gewoon niet bieden.. 12 uur gemiddeld per week, en dat is ook nog niet eens zeker aangezien ik onregelmatig werk.
    Op zich stond ze er wel voor open om dan ander werk erbij te zoeken enzo, maar ja..tis niet ideaal voor haar.
    Ben dus benieuwd wat ze er mee gaat doen.. Ik zou heel graag horen dat ze akkoord gaat, maar snap het ook wel als ze dit niet gaat doen. Even afwachten dus maar..

7. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even een vraagje, hebben jullie je bed allemaal al op klossen staan? En ligt er bij iedereen al een matje (of niksdoorlatende molton) op bed? Hier nog niet namelijk en denk toch dat ik dat maar's moet gaan regelen... :(

Over mannen, We doen natuurlijk de cursus Samen Bevallen dus ook elke avond samen de ademhalingsoefeningen en dan smeert hij ook m'n buik in. Hij kletst dan ook gezellig even 'met' ons meisje.
    Verder ruim ik overdag gewoon lekker op en dan gaat hij 's avonds stofzuigen/dweilen/stoffen zulke dingen. Zelfs koken als ik'm niet tegenhou!
    Hij neemt ook elke week een bosje bloemen mee en perst sinaasappels. Nu ik met verlof ben belt hij ook vaak tussen de middag even.
    Oftewel ik word wel verwend ja!! ;) En als jij dat bij je vriend niet zo beleeft denk ik dat je dat gerust eens tegen'm kan zeggen toch??

In het weekend draai ik de rollen altijd lekker om en maak voor hem een ontbijtje op bed. Verder doe ik alle was en zorg dat het huis er gezellig uitziet. Bart is morgen jarig en ik heb alles helemaal gezellig versierd met slingers en ballonnen. En we hebben het gisteravond als verrassing al samen gevierd (uit eten/gezellig met z'n tweetjes en heb ik ook alvast de cadeautjes gegeven). Morgen veel visite en dan vrijdag weer dus vond het zo wel gezellig!

Lekker jut en jul geklef dus hier :D

Ohja, minder romantisch...
    Ik heb trouwens sinds gister de hele tijd zo'n raar gevoel in m'n buik. Net of ik ongesteld moet worden (lijkt me niet ;)). Herkent iemand dit gevoel? 't Zijn beetje buikkrampen en ik doe wel heel braaf rustig aan.

Kleintje, ik hoop dat de vk je straks gerust kan stellen!!

Liefs Laar
    Ps. dit topic is trouwens goed te volgen nu zeg, is echt rustig!!! Moet je's bij de februari mama's kijken :$ 40 blz. per dag ofzo?

8. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ooow heb weer zo heerlijk geslapen!! :D
    Voel me weer erg fit; komt misschien toch door het stoppen met werken. Geen zorgen meer aan m'n hoofd etc..

Mannetje van mij is hier ook zo lief; hij staat gelijk voor me op als ik drinken wil pakken. Of gaat naar de friettent als ik weer eens zin heb in een milkshake haha! Praat ook elke keer tegen m'n buik en geeft kusjes op m'n buik. En als ze druk is en ik er last van heb legt hij zijn hand erop en word ze helemaal rustig. Bij papa word dat kleine ding altijd rustig; ben benieuwd of dat straks nog zo is haha!

Heb van de week mijn eigen gegevens gevonden van toen ik net geboren was. Mijn geboortegewicht was 3860gr dus ook wat zwaarder; ze heeft t niet van een vreemde haha..
    Wel leuk om dat nu allemaal zo te lezen en te vergelijken!

Lara; ik herken dat gevoel wel. Heb dat ook wel eens hoor. Maar gelukkig gaat dat bij mij altijd snel over.
    Heb nu vaker last van zo'n drukkend gevoel; of bandenpijn.
    Gave lamp trouwens ;)!

Lindavnr; wel jammer dat de gastouder niet goed was geinformeerd. Hopelijk kiest ze toch nog voor jullie.

Kussie; wat een heerlijke verliefde foto van jou en je vriend!!

Marye; jongentje al ingedaald en meisje eigenwijs is stuit haha..
    Wel raar dat ze dat nu pas vertellen over dat ziekenhuis zeg!

Stroopie; pff moet er nu ook niet aan denken dat ze in m'n huis an het verbouwen zijn. Succes met bivakeren :p!

Kleintje; wat vervelend zeg met dat vocht. Hopelijk is alles goed als je zo naar de ha gaat.

Hier niks op de planning staan vandaag; alleen boodschappen doen.
    Maar vind dat altijd wel gezellig haha..

9. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Whaaa had net op iedereen gereageerd is alles ineens weg :(

kwam ook even een ego bericht plaatsen.
    Moet zo naar bloed laten prikken voor leverfunctie. Ik word GEK van de jeuk...... Niks helpt tegen de jeuk :( BAH.

@Kleintje88
    Beter vaak gaan dan van de onzekerheid gek worden. Ze zijn er niet voor niks.

Sorry iedereen had zo veel beandwoord maar nu alles weg :( maar ga nu even douchen en weer even me insmeren met talkpoeder. Hopen dat het helpt.

Knuff voor Funnyme

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Lara85: Veel plezier met de stickers. Wat een verwennerij van oma:)
    De lamp is erg leuk geworden.
    Die krampen heb ik ook, net alsof je ongesteld moet worden. Bij mij heeft het vaak wel te maken dat ik teveel doe.
    Zelf neem ik een lekkere warme kruik, en word het al snel minder, of helemaal weg.
    Nee hier nog niks op opgehoogd, of iets op bed gelegd.

@ Gordijntje: Welkom!!

@ Funnyme: Rare gedachten. Dat dezelfde datum verdriet en blijdschap met zich mee brengt. *Knuffel*

@ Marye1986: Dat is even omschakelen dat je op een andere locatie moet gaan bevallen.
    Rust lekker uit!

@ Germini: Ben heel benieuwd naar de foto van de wieg:D

@ Lindavnr: Fijn dat het klikten met de gastouders, alleen jammer dat er niet goed gecommuniceerd is naar de gastouder toe over de tijden. Dan loopt een gesprek al anders als wat je zelf in gedachten had.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Germini, hier ook totaal niet. Ik zit er ook niet echt mee. Hij komt nog wel aan de beurt als de kleine er is. ;)
    Als we in bed ligen en ik zeg, IEtje beweegt, moet je voelen. Komt er met veel gemopper een hand op mijn buik en binnen 5 sec een hoop gesnurk. Dan is hij gewoon in slaap gevallen.

Laar, best kans dat dat oefenweeën zijn hoor.

Kleintje, geen zeur voelen hoor. Echt, met die klachten van jou, zou ik ook de vk bellen. Beter een keer te veel, dan 1x te weinig.
    Ik heb gisteren ook de vk nog even gebeld. Gewoon een vraag over waterpokken. Dat vinden ze helemaal niet erg.

Lynette, ik heb ook jeuk, maar niet zo erg als jij hebt. Ben benieuwd wat er uit de bloedtest komt. En wat ze er aan kunnen doen.

Marye, welk ziekenhuis moet je nu? Jij zat toch ook in Zwijndrecht?

Eliesah, het is nu kamperen. Geen water, geen gas en de cv is ook uit. Zit nu met een dekentje op de bank, dochter naast me, Nijntje te kijken. Moet eerlijk zeggen, dat ik het nu wel echt gehad heb. Mijn lontje word ook steeds korter.

12. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Wat zijn jullie mannen allemaal lief!! En lara, die van jou lijkt uit een sprookje! elke week een bloemetje en uitgeperste sinaasappelen woww!!
    Niet dat de mijne niet lief is hoor (al lijkt het wel zo zoals ik het schrijf;)) maar ik mis gewoon iets. Hij wil ook dat ik rustig aan doe en doet een hoop in huis, is erg attent enzo maar tegen mijn buik aan praten enzo dat vind hij lastig. Hij legt wel af en toe een hand er op maar weet niet zo goed wat hij ermee moet. De baby reageert er vaak ook niet op, denk juist omdat hij het niet zo vaak doet of al heel snel stopt. Terwijl die bij mij continue trappelt en doet. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lijkt niet echt te helpen. en er tegen praten vind hij maar raar volgens mij haha. hij vind het gewoon eng, alsof er een alien inzit ofzo haha.
    Maar merk dat ik het toch wel mis om samen lekker bezig te zijn met de baby.

13. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    haha stroopie, nou zoiets is het bij mij ook vaak!! ik vind dat wel jammer!

14. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Nou we zijn dus net terug van de gyn. Hij vind het niet meer nodig om de hals te meten, omdat de kleine nu in principe geboren mag worden. Vonden wij wel jammer, omdat we toch graag hadden willen weten hoe het ervoor zou staan. Maar goed, als het niet belangrijk meer is, dan is dat alleen maar mooi. Hij heeft nog naar de baby gekeken en even de groei van de buik gemeten en de kleine zit idd op de laagste lijn van de groeicurve, maar nog niet om ons zorgen om te maken zei de gyn. Ik moet zelf wel goed in de gaten houden dat ik het goed voel bewegen en zodra ik weeën krijg gelijk naar het ziekenhuis. Er hoeft namelijk nog maar iets te gebeuren en hops daar zou de baby al kunnen zijn. Volgende week weer even terug voor controle. Dus al met al best goed nieuws!

Foto's: Leuk om de mannen ook eens te zien. Ik weet dat mijn man het niet zo fijn vindt dus helaas geen foto van hem.

Bed: Wij hebben gisteren een zeiltje op het bed gelegd en op de bank lig ik nu ook op een absorberend matje. Gewoon voor de zekerheid. Ons bed staat nog niet op klossen. Ik geloof dat ze die in week 36 komen brengen.

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Lindavnr, Ben heel benieuwd of die gastouder het doet. Wel lullig, dat het gastouderbureau, die mevrouw niet heeft goed ingelicht.

16. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden,

ik zie een hoop leuke mannen voorbijkomen!! Lekker hoor ;)

Hier staat het bed sinds gisteren op klossen.. Jeetje wat een hoogte! Vond het gewoon eng om erin te gaan liggen!! Ik ben maar 1,64 en moet gewoon met een sprongetje uit bed komen, hahaha...

Kleintje, hoe was het bij de vk??

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wennepen: balen dat ze het niet meer even opgemeten hebben :( en rot zeg dat de kleine op de onderste lijn zit maar gelukkig dat dat niet erg is!
    Sterkte meid en ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten...

Verslagje VK:
    Bloeddruk was gelukkig goed en heb ook niet TE veel vruchtwater ofzo.... Is gewoon hetzelfde gebleven zoals ze kon voelen (wel veel maar dus niet TE )
    Die 2 kg komt waarschijnlijk echt alleen door het vocht en kon ook niet veel kwaad, moet het wel in de gaten houden en ze gaan mijn bloeddruk nu ook extra goed in de gaten houden om erop tijd bij te zijn mocht er toch nog iets veranderen daar in... ook nog een keertje extra prikken op suiker voor de zekerheid!

Ik voel me echt overbezorgd ofzo Gewoon weer voor niks gebeld en langs gegaan, ik kan idd beter maar een abbonement nemen ;) zei ik ook tegen haar maar ze zei dat het helemaal niks uit maakte en ze wel kon voorstellen dat ik extra bezorgd ben gezien die MK die ik ooit heb gehad en het verdere gekloot in deze zwangerschap... Maar ik ga vanaf nu gewoon niet meer bellen maar pas als het echt nodig is!! (en dat is als ik lig te bevallen hehe)

Hartje klopte overigens goed en de kleine ligt met het hoofdje nog steeds naar beneden, veel mensen dachten dat de kleine al is ingedaald maar dat is nog niet het geval waarschijnlijk maakt ze er beetje een spelletje van door iedere keer een stukje in te dalen en dan weer een stuk omhoog te schieten (vandaar dat ik vaak een enorme druk onder op mijn buik / blaas heb) volgende week moet ik weer terug...

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
  19. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Heb weer bijgelezen en een paar leuke foto's gezien van lampen en mannen en mannen met lampen!

Te moe om verder te reageren. Karel is bij oma dus ik ga maar even een dutje doen...

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Bij de eerste was hij er ook iets meer bij betrokken. MAar nu met die verhuizing, nieuwe keuken plaatsen, zijn we zo druk bezig met andere dingen, dat deze beeb, bijna vergeten wordt. :)
    En de ene man heeft er gewoon iets meer mee, dan de ander.

Deel Deze Pagina