Maart 2010 mama's Deel 2

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kleintje88, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Eindelijk is het me gelukt om wat creatiefs te bedenken voor de canvas schilderijtjes. Het gaat een 3 luik worden, en onderstaande had ik in gedachten.

Bij de 3de tekening komt dan in de bovenste wolk de geboortedatum en daaronder de naam.
    Alleen nog opzoek naar een leuk lettertype om te gebruiken.

Wat vinden jullie ervan?

2. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

Jul 26, 2009
    1,679
    0
    36
    Female
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ah gelukkig!! Dankje voor het snelle antwoord! :D Het kamertje is inmiddels wel helemaal op orde (op dus de gordijntjes en kledingboom na). Dus daar mag ze wel naar kijken, maar alle gestreken kleertjes/luiers liggen in de commode nog niet netjes gesorteerd :p
    Ik hoop dat ze wat info op papier hebben dan, haha want ik ben momenteel echt een zeef...

En natuurlijk neem je dingen wel van ons aan en niet van de kraamzorg, hallo zeg, wie zijn er nu de experts.... ;) Haha!

Oeoeoe, colaflesjes... ZIN IN... wel jammer hebben we niet in huis.
    Vanavond weer naar Samen Bevallen, zou liever op de bank blijven hangen :) Erg hé, voel me spontaan schuldig tegenover onze baby!

@Gwenolyn, LIEF zeg dat draakje!! Heel mooi hoor!

Liefs

3. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    hahah ja ik heb alles op papier nog eens gekregen gelukkig :)
    Samen met de zorgplannen voor de kinderen waarin alles tijdens de kraamtijd bijgehouden wordt van de kindjes.
    Die moet ik ook meenemen naar het ziekenhuis zodat ze de eerste dag(en) daar ingevuld worden.
    Temperatuur, enz.
    Wel een leuk ding, staat ook nog allerlei leuke informatie enzo in.

Ik denk dat iedreen zoiets wel zal krijgen waarin alles bijgehouden wordt, niet?

4. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ gwen: wat leukkk; de schilderijtjes! en ook heel leuk zo, dat verhaaltje erbij!! :)
    Super! :D

5. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    pfff, teveel van die colaflesjes wordt je best misselijk van... hahah. zakje maar weer aan de kant gegooid :p

6. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Gwenolyn: Wat ben jij creatief zeg! Erg leuk!

Laar: Net als linda zegt, heel veel info.

Lindavnr: Bij mij hebben ze niet gezegd dat ik er zoveel moest hebben hoor. Ik koop wel bij als het nodig blijkt te zijn. Ik vind dat die kast al zo vol ligt met hydrofiel doekjes, luiers, washandjes enz....

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Morgen eens op pad gaan voor canvas doeken. Dan kan ik gaan schilderen

Hahahahaha, maar wel erug lekker:D:D

Bij mij hebben ze ook niet gezegd hoeveel ik overal van moest hebben. Ze vroeg of ze het kamertje mocht zien. Niet om te controleren, maar omdat ze het altijd leuk vind om babykamers te bekijken:D
    Ik heb zelf 18 hydrofiele luiers, en 6 kleine monddoekjes. Laatst nog 3 grotere erbij gekregen.
    Mochten we ergens te weinig van hebben, dan is bijhalen zo gedaan (denk ik altijd).

Ja ook hier een hele map gekregen waarin alles de eerste dagen in bijgehouden word. Ligt al op de commode.

8. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

Jul 26, 2009
    1,679
    0
    36
    Female
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha! Nou gooi maar mijn kant op hoor, dat zakje!! Ik vang wel... :D

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ mannen, wat een leuke foto's!! Ik hou d'r van!! :D:D
    En wat zijn ze lief voor jullie!!
    Ik geloof alleen dat bij Germini en Stroopie er wat "mist" zoals jullie het zeggen?
    Ik las dat Lara zei dat mannen zich soms nie echt kunnen inleven ofzo? Omdat zij de baby nog nie voelen en wij wel?
    Ik vind dat een beetje moeilijk...
    Want zij willen toch ook papa worden?
    En zij zijn er toch ook bij als het ehm... Nou jah, gemaakt word ;)
    Dus dan is het toch logisch dat ze interesse tonen?
    Of zie ik dat verkeerd?
    Vind het namelijk zelf verschrikkelijk hoe laks en lullig de "echte" vader reageert... Al is dat misschien weer een extreem geval!!
    Dus ik wil niemand hier voor het hoofd stoten, maar zelf vond ik het erg pijnlijk dat de echte papa nix geen gevoel toonde (en toen werd mij ook gezegd van, tjah zij voelen geen leven enzo) maar mijn vriend is nie eens de "echte" vader en nou, hoe hij het dan doet!! Dan nou jah, ik vind het geweldig!! Heb zoveel respect voor hem hoe hij hier mee omgaat!! EN hoe lief hij is, voor ons!!!

Ow en is het echt zo dat sommige mannen het nie waarderen hier op te staan?
    Ik heb mijn lief maar even gevraagd maar hij vond het juist super grappig!! En leuk!! En natuurlijk vooral omdat jullie zo leuk reageren, hahaha!! ;) :D:D
    Hihi, mijn vriendje is dus superrr lief voor de kleine, voor zover hij dat kan zijn.. Vraagt altijd naar "Uk" Toont altijd interesse, en zodra Uk begint te schoppen, legt hij zijn hand op mijn buik maar helaas is ons boefje dan zo eigenwijs om te stoppen met bewegen, en zodra mijn vriend dan weer los laat, schopt de kleine er weer vrolijk op los, hahaha!! Vind zo mooi, dat ze echt nu al een karaktertje hebben!!:D:D:D
    De echte vader heeft nog geen ene drol aan interesse getoond, helemaal nix!!
    Alleen maar wat hem allemaal nie aan staat en wat ie NIET wil :(

@ draakjetekening (ik geloof van Gwenolyn) Superrrr lief en leuk!!
    Ik zeg DOEN!! :D

@ lindavnr, haha, dus de colaflesjes zijn nie goed gevallen:p:)
    Ik had er wel zin in gehad.. Zucht ik heb de laatste week weer enorme zin in allerlei ongezonde dingen; snoepjes, chocola, ijs, noem maar op.. Gut wat moet ik me toch inhouden nu! Valt me nie mee, hahaha!!

Morgen weer controle!!
    Noem geen tijd (je weet nooit wie er mee leest, en wil niet dat de vader opeens op de stoep staat! :):))
    Jullie horen dan natuurlijk hoe of wat.. Ik hoop zo dat het kleintje nu goed is gaan liggen, al betwijfel ik het, want ik voel overal geschop en beweging.. Begrijp er werkelijk geen hol van, hoe het nu eigenlijk ligt...
    Maar we wachten af!!

Liefsss

10. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Ik was weer te snel met mopperen.............prompt komt mijn mannetje thuis met een bosje bloemen en een dikke kus op mijn buik!!:):):):)
    Zou hij stiekem meelezen:p
    En als ik terug denk doet hij toch best wel af en toe wat voor de baby....hij lag immers laatst nog met een toiletrol op mijn buik te luisteren naar het hartje..........Alleen is hij niet het soort man die dat dagelijks doet en hij vind het gewoon een beetje raar. Machoman;).En hij is nu ook megadruk met verbouwen! Zucht.........het zullen mijn hormonen wel weer zijn dan doet hij even niet wat ik wil en lijkt de hele wereld inenen een stuk zwarter.

Leuke mannen allemaal zag ik voorbij komen hoor!!

Ik ga morgen kraamzorg maar eens bellen waar die intake blijft!

11. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    gwen, leuk hoor!! knap dat je dat kan!!

lara, zijn die krampen onderin je buik?? niet pijnlijk maar zeurderig gevoel. geen steken........ik heb dat namelijk! en loop leeg qua afscheiding sinds gister. Sorry voor de ranzigheid:) wel gewoon wit en ruikt niet geloof ik.
    Balen dat je niet mag zwemmen!

12. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    hahahah wat een pérfecte timing van je mannetje!! :D:D

Hij moest eens weten dat je hier nog over hem zat te roddelen vandaag ;) hahaha.

13. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Whahaha!! Prachtig dit!!!
    Wat heerlijk meid!! Dat hij je zo onverwacht toch even zooo in het zonnetje zet!!
    Jeej! :D
    Misschien inderdaad je hormonen :)
    Ben blij voor jou!! En de beebs, want die krijgt zowel een lieve papa als een hele lieve mama!! ;) :D :D

14. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    haha wat een giller he. Ik schaam me diep dat ik zo zat te mopperen!;)

Trouwens ano, ik heb die wrap van de prenatal gekocht!! hij is keileuk!!

ga nu ffies eten maken, want mannetje is boodschappies doen (de lieverd..........hahhaha). Tot vanavond en anders tot morgen!!

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    heyyy

germini heb je ook die paarse?leuk is ie he?
    wat lief zeg een bosje bloemen, haha ik krijg dat nooit maar dat is omdat ik t zelf niet wil, haha hij had een keer een bos met tig rozen en t eerste wat ik zei was:ahh wat zonde van t geld.....hahahaha hij haald nu dus nooit meer bloemen..

mannenfotos, leuk hoor, mijn mannetje vind dat niet zo leuk dus ik doe dat maar niet haha.

marye fijn dat alles goed was!!!ze groeien dus wel goed, wel balen dat het nu qua bevallen anders is als je dacht, moet je toch weer ff omschakelen he?maar komt vast allemaal goed!!

@all:pff zit een beetje te balen van me kamertje, vin d t ineens allemaal een beetje te wit rose hahah, had eigenlijk toch wel wat meer zilver/grijs willen hebben.
    heb bijvoorbeeld 2 van die kleine opbergmandjes in wit en lichtrose maar die had ik liever in t zilver willen hebben, en me grote mand voor flesjes is wit had ik ook liever zilver gewild en nog veel meer dingen....maja kan nu moelijk alles nog eens in t zilver kopen, beetje zonde van t geld.....he bah tis me allemaal even niet naar de zin....en baal dan van mezelf dat ik zo zit te mokken, nou ja zullen de hormonen wel zijn.....

16. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    dianne fijn dat je weer door de keuring heen bent is altijd weer een lekker gevoel

eliesah ja ik dacht ook dat ze de rest ook ging controleren maar verder dus niet. ik weet niet of dat regio gebonden is of per kraambureau anders is ofzo!! Ach je hebt nog tijd zat om dingen te kopen.

lindavnr haha 12 spuugdoekies??? ik heb er wel 18 haha ze waren ook zo goedkoop bij zeeman en wibra hihi. int begin zal je idd meer hydrofiele luiers gebruiken, tenzij je ze gaat gebruiken om over je schouder te leggen voor tijdens t boeren dan is t wel handig om er meer te hebben want er zullen er altijd een paar in de was zitten.

lara nee ze kijkt niet in je kastjes en vraagt verder nergens naar tenminste bij ons niet. alleen of t bedje makkelijk bij ons op de kamer te zetten was en dat we anders de reiswieg op 2 stoelen bij t voeteind neer moeten zetten. de meeste dingen regelen of spreek je pas af als ze er is bij de geboorte zoals t huishouden als je echt niet wilt dat ze kookt of wast of dergelijke dingen dan kan je daar afspraken over maken. of zij beschuit met muisjes smeert of je partner dat soort dingen.

gwendolyn crea bea, t is je gelukt en t ziet er echt heel leuk uit.

kraamboek ja dat krijgt iedereen daar wordt vanalles in bij gehouden de eerste 10 dagen.

germini haha misschien heeft je buddy hem wel gesmst!!! nee grapje hoor. Leuk zeg dat hij daar zo mee thuis komt echt een verrassing en zeker omdat je t er nog zo over had.

vk de controle was weer super!! bloeddruk 143/74 en ze is volledig ingedaald en heeft haar gezichtje laten zien en heb een hele mooie foto van haar profiel en mondje gekregen. zal ze zo ff plaatsen.

17. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
  18. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
  19. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ Setti: oohh als die zo te halen zijn daar, dan haal ik er wel wat bij. :) Niet aan gedacht dat ze die idd ook gewoon bij de zeeman hebben, ipv duur bij de prenetal enzo ;)

Super dat jullie meisje ingedaald is! :D

20. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    ja idd. bij de zeeman zijn de spuugdoekies 3 voor een euro en bij de wibra 5 voor een euro en bij beide winkels zijn ze gewoon van handdoekstof.

Share This Page