HAHAHAH jaaa, in de bonus gekocht inderdaad, hahah. Geweldige edit ook, hahaha. @ eten: haha, wat een interessante vraag weer.. hihi. Wij hebben kip tandori gegeten @ hier: woehoe morgen groei echo heb er zin in! Verder morgen een drukke dag; onze hele huiskamer moet leeggehaald worden omdat ze onze vloer komen behandelen...dan mogen we d'r een dag niet op (donderdag) dus slapen we bij mn vader. Gelukkig hoef ik weinig te doen morgen; mn vader en schoonouders komen mn vriend helpen met alles eruit sjouwen
We hebben hutspot gegeten met worst. Normaal ben ik niet zo van de Hollandse pot, maar deze zwangerschap om de een of andere reden wel... Vorige zwangerschap was het pizza, nou dan is dit in ieder geval gezonder! Even heel verwend zeuren: ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, maar wat is dat moeilijk zeg... Er is zo veel keuze! Ik heb een behoorlijk budget (ik heb een leuk extraatje verdiend met het schrijven van een kinderboekje), maar ook best wat eisen. Hij moet vooral goed portretfoto kunnen maken in slecht licht (we hebben een nogal donker huis). Heeft iemand nog een aanrader?
Ben ik echt de eerste hier vanmorgen? :O Wow komt niet vaak voor Lindavnr: succes met je echo! Hier zo meteen naar mijn werk, blugh heb er nu al buikpijn van! We gaan definitief beslissen hoe en wat na mijn zwangerschapsverlof... Ik denk dat ik ook ga aangeven aan de hoofdmanager dat ik niet meer zo'n goed gevoel heb over die zorgcoördinator omdat ik het idee heb dat ik strax alleen maar goed ben voor de drukke weken (juni - juli - augustus) en dat ik dan kan oprotten omdat ze teveel personeel heeft (ze heeft ook gezegd ja als jij een nul uren contract aan zou gaan dan heb ik zelfs nog genoeg personeel) Dus dan lijkt het me slimmer om een overstap te maken naar een afdeling die me echt kan gebruiken of desnoods mezelf opsplitsen op 2 afdelingen maar nu kreeg ik een beetje het gevoel alsof ik wat overbodig ben ofzo.... Maar goed het gaat natuurlijk om hoe je je werk doet maar ja als ze teveel personeel hebben (en aangezien ik toch al lange tijd ziek ben door de zwangerschap) weet ik niet hoe ze dat in gedachten hadden...
Nijnja: Wij hebben de Panasonic Lumix DMC-TZ7 en zijn daar heel tevreden over. Maar ik moet zeggen dat ik er zelf weinig verstand van heb. Lindavnr: succes bij de groeiecho! Ben benieuwd hoe groot je kindjes zijn! En hoe ze liggenm.. Verder succes met de rest van je drukke dag! Kleintje: Succes op je werk. Hopelijk wordt het toch een goed gesprek met fijne oplossingen... Hier: Mijn buik is flink van slag. Misschien wel door al dat vgeduw en getrek van gisteren bij de gyn en die groeiecho. Maar heb steeds krampen... Ik ga vandaag dus maar languit op de bank liggen en hopen dat het snel weer wat rustiger wordt.
@ all: wat een leuke foto's van alle hubbies!! Hier geen foto plaatsen ivm prive redenen.. Gisteren naar de gyn: beide beebs helemaal gemiddeld en bijna hetzelfde qua groei! Meisje onderin ligt nog precies hetzelfde dus ik stuit, jongen er boven op, hoofdjes bij elkaar, schattig! Mijn bloeddruk was goed 122/78. Alleen 1 ding (ben ik jou vergeten te mailen Marye) ze hadden mijn bloed getest vanwege de jeuk op mijn buik en lever/galblaasfunctie werd getest, nou die waarden waren dus inderdaad verhoogd! Alleen wel heel licht dus ik mocht kiezen of ik medicijnen wilde maar dat sla ik dus liever even af want ik heb ook al medicijnen voor astma waar ik echt niet zonder kan dus vond het wel genoeg en de jeuk is uit te houden. Verder 34 weken grens bereikt dus ze zijn erg blij in het ziekenhuis, mocht er nu iets gebeuren dan laten ze de kids gewoon komen. Maar goed ik verwacht het niet, beviel van andere kids ook 2 weken te laat dus zal nu ook niet voor de 37 weken beginnen denk ik. Nouja de keizersnede blijft dus staan en daarmee is het nu weken aftellen over 3-4 weken zijn ze er al! ik ga eweer even plat, kan bijna niet meer zitten staan en lopen... alleen kort..
Marye krampen? Ik ben benieuwd, je weet wat ik je mailde dat ik echt verwacht dat jij je kids eerder hebt dan ik! xxx Minke
Vorige week had ik zo'n giga drukke beeb in mijn buik, je zag mijn buik gewoon golven van links naar rechts en weer terug. Bij de vk hadden we een "jogging fetus". Bovenin werd getrappeld en onderin gestompt. En nu is het echt 100% omgekeerd. Geen gegolf en getrappel meer, heel soms onderin wat gestomp en dan heb ik het gevoel of hij/zij op mijn darmen staat te dansen. Echt een heel naar gevoel....kan er soms gewoon niet van zitten of blijven. Meer mensen die dit herkennen? Beeb aan het indalen misschien
Setti, Ik woon in Bergen o Z. En we hebben ook een echt popcornapparaat zoals in de bios, jammie! Boomer, Ons ukkie heeft ook regelmatig de hik en soms voelt dat erg vreemd in mijn lichaam. Nijnja, Ik weet niet wat voor camera je zoekt, 1 met een grote lens erbij? Ik kan je dan geen tips geven. Wij hebben gewoon een hand modelletje, die wel mooie foto's kan maken (als je hem goed instelt haha) Kleintje, Veel succes op je werk, ik ben benieuwd wat ze zeggen! Marye, Doe maar lekker rustig aan, hopelijk wordt je buik weer rustig. Minke, Kon de lever en galblaas geen kwaad voor de kids? Heb je ook alleen last van jeuk of ook andere dingen? Bregt, Het gevoel dat de kleine op je darmen danst ken ik wel. Dat is echt een heel vervelend/pijnlijk gevoel. Ik zeg dan ook altijd tegen de kleine, stop er eens mee, dit is niet fijn haha. Misschien dat het dan luistert haha. Ik heb een vraagje over slapen: Ik weet dat slecht slapen bij de zwangerschap hoort, en vooral als ik overdag al veel moet liggen, maar het slapen bij mij is echt een ramp. Rond 10 uur gaan we slapen en ik word dan rond 1 a 2 uur snachts wakker. Ik probeer meestal dan te blijven liggen om toch te rusten, en meestal val ik tegen half 5 wel weer in slaap. Maar het is echt een ramp om zo lang wakker te liggen! Nu vraag ik me dus af of het zou helpen als ik snachts even ga lezen of uit bed ga. Overdag ben ik soms erg moe en zou ik wel kunnen slapen, maar dat doe ik dan maar niet omdat ik bang ben dat ik mijn ritme ga veranderen. Hebben jullie nog tips?
kleintje ik kan t gevoel heel goed begrijpen hoor ja je wilt toch echt nodig zijn op je werk en niet t overbodige gevoel hebben. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Lekker voor jezelf opkomen hoor!!! lindavnr suc-6 bij de echo en ja ook ik ben benieuwd hoeveel ze gegroeid zijn. minke fijn dat beide kindjes gemiddeld zijn dat is toch weer een zorg minder. bregt mijn meisje is volledig ingedaald en ligt met haar rug aan de rechterkant van mijn buik ik voel haar ook bijna niet terwijl ze veel beweegt. Als ik dan op mijn rechterzij lig dan hebben haar handjes en voetjes meer ruimte ofzo want als ik dan mijn hand op de linkerkant van mijn buik leg dan voel ik haar regelmatig bewegen. ts alleen geen wilde westen meer want daar heeft ze nou net te weinig ruimte voor. Ts heel normaal dat je de kleine dus minder gaat voelen maar het is wel belangrijk dat je de kleine wel iedere dag ff voelt. Vandaag de laatste keer bij de fysio geweest. Als ik ben bevallen dan moet ik haar bellen en dan komt ze thuis voor behandeling. Lekker makkelijk.
wennepen, ooohhh popcorn lekker hoor! het wakker worden in de nacht herken ik wel dat heb ik ook en gelukkig kan ik vaak binnen een uur weer slapen. ik denk dat t met t ritme van de kleine te maken heeft wat we straks gaan krijgen ik ben wel van mening moe is moe hoor. je krijgt t straks nog druk zat dus wil je overdag slapen doe dat dan maar want straks kom je slaap te kort!!! doe je dat niet en je slaapt snachts ook slecht is het helemaal balen dus je kan maar beter je slaap nemen wanneer je lichaam t aangeeft. Ga er anders eens uit snachts om idd te lezen of tv te kijken. daar wordt ik vaak weer moe van!!
Ja natuurlijk, en dat bedoelde ik ook helemaal niet hoor! Maar ik denk dat mannen de hele zwangerschap toch anders beleven dan de vrouw. Voor ons is het allemaal al zoveel realistischer doordat wij de hele dag door van alles voelen en de 'kwaaltjes' hebben. Dus het heeft niks met niet 'willen' te maken bij de man. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor hun soms minder goed voor te stellen is (ofzo). Maar dat heeft niks te maken met hoe graag ze willen of hoe enthousiast over het feit zijn dat ze papa worden!!
Marye: anders een lekkere warme kruik of doek op je buik leggen misschien dat het dan wat rustiger wordt? bij mij helpt dat meestal wel! Minke: kan dat geen kwaad dan die verhoogde leverwaardes? Bregt: Mijn kleintje was plots ook ineens erg rustig en ik maakte me er zorgen om heb toen een CTG laten maken en er was niks aan de hand... Dag erop was de kleine ineens weer erg levendig! Het kan zijn dat het nu minder ruimte heeft om lekker te bewegen en dat je het daarom wat minder voelt? Als je het niet vertrouwt zal ik wel even voor de zekerheid bellen! @ Wennepen: ik ken dat van dat vele wakker liggen! Ik doe het zelf nu als volgt: Overdag niet meer gaan slapen, wel gewoon plat op de bank om te rusten... En s'avonds vaak pas naar bed als je je echt moe voelt! bij mij werkt het..... Gesprek op mijn werk ging wel goed! Ik moest niet denken dat ik overbodig zou zijn want dat zou absoluut niet het geval zijn en we zijn tot de conclusie gekomen dat ik een contract krijg van 24 uur, ik kan dan altijd meer bij werken maar het zou mij waarschijnlijk meer rust geven om te weten dat ik altijd nee kan zeggen als ik mijn 24 uur al gewerkt heb! En ik denk dat daar zeker wel wat inzit... Verder blijven ze zeggen dat ze geen vaste dagen kunnen garanderen maar dat die kans nu wel wat groter is nu ik 24 uur ga werken, maar goed dat zien we gauw genoeg, als ze er uiteindelijk toch helemaal geen rekening mee houden dan kan ik altijd nog zeggen dat ik ermee stop! Verder heb ik aangegeven dat ik een baan op de dagbehandeling eventueel ook wel zag zitten en ik mag daar ook extra bij gaan werken als ik zou willen en mogelijk als er dan een keer plaats zou zijn en ik vind het leuk dat ik dan over kan stappen Helaas ook slecht nieuws gekregen vlak voordat ik naar het werk ging Mijn vader belde met de mededeling dat mijn "oom" is overleden...... Vanmorgen kwam de zuster op zijn kamer en die heeft hem dood in bed gevonden! Wel enorm klote maar het is denk ik het beste zo! Ze hadden al gezegd dat hij anders als een soort van kasplantje zou moeten gaan leven....
Jup, een zeurderig gevoel niet echt steken. Die had ik vorige week wel in m'n lies enzo. Maar dat komt volgens de vk doordat de baby toen aan het indalen was (en nu volledig is ingedaald). En die afscheiding word ik echt helemaal niet goed van! Hoop niet dat dat tot de bevalling blijft... @Ano, Hahaha, hormoontjes?? Je kamertje is hartstikke mooi hoor! En mocht je nou écht niet kunnen leven met de mandjes zijn ze ook heel makkelijk met een spuitbus zilver te verven hé! Wel je man laten doen hoor ivm de verfdampen!! Hoe heeft hij het trouwens naar z'n zin op de nieuwe baan?? @Dialect, wij eten vanavond krootjes en ik kom ook uit Zuid-Holland dus is inderdaad niet typisch Brabants . @Slapen, sinds ons meisje is ingedaald gaat het eigenlijk weer veel beter. Ik heb veel minder last van m'n bekken dus het omdraaien gaat ook weer wat soepeler. Maar bij mij werkt lezen altijd goed en proberen alle gedachten 'los te laten'. Trucje: elke gedachte in een 'wolkje' stoppen en wegblazen. Of terugtellen van 100 naar 0 en je daarop concentreren. Klinkt allemaal belachelijk maar werkt wel @Kaartjes, pffff ik moet geboortekaartjes gaan bestellen!! Haha, straks is ze d'r en dan hebben we het nog niet gedaan! Nou, ik ga me hier weer even nuttig maken want vanavond zit het huis vol visite dus ik ga me even uitleven op kwarktaart en appeltaart, mjum!! Liefs Laar
Minke en Marye kop aan kop, spannend hoor! Ik denk jullie eind feb. en de rest van de tweelingmama's begin maart. Ik moet zeggen dat ik zelf deze weken op dit moment nog wel spannend vind. De beebs zijn gewoon net nog te klein om al geboren te worden, zal blij zijn als ik in de 'veilige zone' zit. Van mij mag dus februari snel voorbij zijn .
@Kleintje, wat fijn dat het gesprek op je werk zo goed ging (mag ook weleens meezitten op jouw werk zeg )!! Moet wel een rustig gevoel geven dat ook dat weer een stukje verder is geregeld zeker? Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met jullie verlies! Je kunt rationeel weten dat iets 'beter' is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het gelijk ook zo voelt. Ik denk dat het extra moeilijk is dat je dit zo aan het einde van je zwangerschap moet meemaken! *Dikke knuffel*
Nee geloof niet dat het echt kwaad kon die (licht) verhoogde lever/galblaas waardes, anders had mijn gyn vast wel gewild dat ik toch die medicijnen nam, en ze liet nu de keuze aan mij. Trusten, ik ga even plat.. Kleintje toch naar zo'n bericht he, gecondoleerd en sterkte!
@wennepen, ik ga er tegenwoordig maar uit, ik kijk dan wat tv en drink even wat in de woonkamer, meestal na een uur wordt ik echt weer moe en kruip ik weer fijn tegen m'n warme mannetje, mijn buik is dan vaak ook weer wat ontspannender want vaak kan ik niet slapen als ik niet fijn lig.
Heel goed, een beetje gezonde competitie Haha, nou ik ben heeeeeel benieuwd welke tweelingmama als eerste 'mag'!! Aangezien Marye en ik tegelijk gaan bevallen (wel zo gezellig in hetzelfde ziekenhuis) ga ik voor Marye Des te eerder heb ik ons meisje in m'n armen En, Linda jouw kleintjes moeten inderdaad nog maar even blijven zitten hoor, das veeeeeel beter voor ze!! GOOOOOOOOOOOOOOOOO Maryeeeeeeee!!!!!!!!
Setti: Fijn hoor dat de fysio straks aan huis komt, hoef je daar de deur niet meer voor uit... Wennepen: Balen van dat slechte slapen. Ik sloeg eerst het slapen overdag ook over in de hoop dat het smachts dan beter werd. Dat hielp niet, alleen dat ik nog minder slaap had in totaal. Voor mij werkt het om er gewoon aan toe te geven en smiddags dus maar gewoon even te gaan slapen Minke: Ik wacht nog even met bevallen. Mijn gevoel zegt tegenwoordig dat ik rond 20 februari zal bevallen.... Maar goed we zullen het vanzelf zien. Ws ergens in de buurt van jou! Kunnen die verhoogde waarden verder geen kwaad, behalve dta het voor jou heel vervelend is? Lara: Ik had trouwens gedroomd dat jij vannacht aan het bevallen was Succes met taarten bakken, ik lust ook wel een stukje! En wij gaan gewoon tegelijk is wel zo gezellig ja! Bregt: Ik had laatst 4 dagen lang dta ik de twee nauwelijks voelde. Ws waren ze even hard aan het groeien ofzo... Daarna is het wel weer bij getrokken. Maar de kindjes hebben ook minder plek nu waardoor je ze minder zal gaan voelen... Linda: Jou veilige zone komt ook al aardig in de buurt. Maar wij gaan wel eerst. Stiekem hoop ik ook de eerste te zijn hoor. Ik ben er wel klaar mee en over 2 weken zijn ze echt allebei wel groot zat! Hier: De buikpijn is alweer wat aan het afzakken gelukkig.