Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De zijkant:

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Oh ja en de wipstoeltjes die sinds vandaag binnen zijn:

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Mooie buik hoor Marye!! En ook super leuke wipstoeltjes.. Een tweeling is wel handig als je twijfelt over een kleur.. Je neemt ze gewoon alle 2 ;)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wit is de kleur die het gaat worden. Komt ook het mooiste uit op de kamer.
    Bedankt meiden!!!!

@ Marye1986: Wat een bescheiden buik heb je nog. Dat daar 2 baby's inzitten.
    Leuke wipstoeltjes!!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marye: mooie buik :)

Gwenolyn: mooi schilderijtje :) ik zou de wolken ook wit houden je kan dan eventueel altijd nog kijken of je het gaat veranderen toch?

over een camera: wij hebben een digitale super zoom camera met verschillende functies, ben er best tevreden mee! Volgens mij is ie van olympus....

Verder wil ik iedereen bedanken voor de sterkte wensen :)
    Maandag wordt hij gecremeerd en gelukkig heeft mijn vriend een dag vrij kunnen krijgen....

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Iedereen die ik tegen kom zegt trouwens steeds tegen mij: Zooo wat heb jij een buik zeg!! Die kleine komt vast eerder...
    Terwijl ik het zelf nog wel mee vind vallen... Veel mensen denken ook niet dat ik maart ga halen, vreemd dat ze dat denken! Tja ze kunnen natuurlijk gelijk hebben maar dan denk ik: Waarop basseer je dat? Alleen op de grootte van mijn buik?
    Volgens mij wil dat helemaal niks zeggen! En aangezien het nu allemaal rustig is en de vorige keer mijn baarmoedermond niet korter is geworden denk ik dat het nog wel mee zal vallen.....

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @wennepen: binnenkort beginnen de Spelen, volgens mij is dat 's nachts ;)

@Gwyn: wit laten, was ook mijn eerste gedachte!

@Marye: mooie buik meis, en schattig he die wipstoeltjes, vind het ook zo leuk als ze naast elkaar staan!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heb de wolk wit geschilderd8), en de tekst erin gezet. Tevens het groen nog een keer overnieuw gedaan, en ben nu heel tevreden over het eind resultaat:

9. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    @Gwenolyn, Wauw wat een super leuk schilderij zeg! Ik wou dat ik zo crea bea was

@Marye, als ik je buik zie heb ik de neiging om er in te willen prikken hihi:p Super mooi buikje!

De beeb is ondertussen weer wat in beweging gekomen, en dan vooral als ik zit... pfff geeft zo'n poep gevoel :) Zolang die zo nu en dan maar een kick geeft dan vind ik het prima. Alleen niet te vaak hoop ik want het voelt alles behalve fijn.

10. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Kleintje, :( Gecondoleerd!!!! Heh, ik had nog zo gehoopt voor je dat er nou jah, een wonder zou gebeuren...
    Maar helaas het mocht nie zo zijn, maar als je oom indd een kasplantje zou zijn geworden, kun je denk ik hoe hard ook,
    misschien wel vrede hebben met de situatie zoals die nu is? Heel veel sterkte meid!! En een dikke knuffel!!
    En wat fijn dat ze op je werk toch anders reageerden als waar je bang voor was!!
    Daar ben ik heel blij om voor je! Want pfff, hoe ze daar deden, sloeg echt nergens op!!

@ Lara, meid ik hoop wel dat je het nie verkeerd of persoonlijk hebt opgevat :).. Ik snap je punt helemaal, maar ik vind het
    wel heel apart, dat (wat je hier ook ziet) sommige papa's zo lief en betrokken zijn en anderen zoveel minder, het er zo moeilijk mee hebben om zich in te leven... Vind dat gewoon heel jammer, vooral voor de mama's in spe! Juist zoiets wil je
    zo graag delen en dan is de papa toch minder betrokken als ze hadden gehoopt.. Vind dat beetje sneu zeg maar.. Snap je?
    Maar misschien komt het ook wel dat ik het zo heftig voel, omdat ik het gewoon echt verschrikkelijk vind hoe de vader
    van m'n kleine op de zwangerschap reageert.. Dat deed zooo pijn!!!:(

@ Johannal, tuurlijk mag je dat vragen :) Nouwww mijn vriend zal wel naar het ziekenhuis komen, maar het echt erbij zijn
    ziet San nog nie zo zitten.. Ik bedoel, de eerste keer dat hij mij all the way gaat zien, heb ik liever eigenlijk nie
    tijdens de bevalling hahahaha!!!
    Maar hij wil er wel voor mij zijn en stel dat ik dan anders denk zal hij er bij komen zitten, wel met moeite, want bij iets van bloed gaat hij van zijn stokje, omdat hij er absoluut niet tegen kan.. Dus hij zegt ook wel, ik ga nix zien, want ik ga dan braaf bij je gezicht zitten, haha, maar toch :)!! ;)
    Oww en wat liefff van je opa :) Lees het echt met een glimlach!
    En wat je over je mannetje verteld!! Helemaal geweldig!! Ik hou d'r zo van!! Vind geweldig als mannen zo meelevend zijn!!! (Ja ik ben van het überromantische type ;):D:D:D)
    En harstikke fijn, dat jou zwangerschap je over het algemeen als zo prettig ervaart! Super toch!! Geniet er van!!
    Heb ik ook hoor!! Behalve de laatste week (erg misselijk weer, maar vertel zo hoe dat nu blijkt te komen;))

@Gwenolyn, ik dacht eigenlijk dat ie al af was, vind hem prachtig zo hoor!!!! En als je de wolk toch een kleurtje
    wilt geven, zou ik het heeel licht doen (oww dat heb je ondertussen ook gedaan, haha! Superrr mooi!!

@ marye, ohhh mooie foto's!! Van zowel je buik als de wipstoeltjes!! Helemaal superrr!! :D:D

@ Kleintje, ik vind dat zo raar dat mensen zulke opmerkingen maken!! Van dat je "zo dik" bent..
    Of dat het nooit tot maart meer duurt :(
    Ik hoor het ook geregeld, en ik vind het zelf ook nog wel heel erg meevalt...
    Snap het niet, tis zooo on tactisch! En lullig vind ik het ook...

Zal nog even hieronder een bericht plaatsen, anders word deze weer zo lang, en weet nie of ie dan word geaccepteerd :)

Liefs

11. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@hier!!!
    IK BEN WEERRRR ZOOO BLIJ!!:D:D:D

Vandaag weer bezoekje gehad bij de verloskundige, de 8e in tussen!!:D En mijn vriend ging mee!! 8) :D Zooo liefff!!
    En ik heb even mijn angst uit de doeken gedaan, over dat de beebs in een stuit ligt... Nou hele uitleg gehad over hoe dan een bevalling zal gaan enzo.. Gaat ze even later voelen en wat blijkt
    JEEEEEJJ de kleine is gedraaid! (wij lachen)
    Wat gelijk ook verklaarde waarom ik 2 nachten geleden nie sliep, omdat ik dacht dat ik van binnen werd verbouwd, maar toen draaide de beebs dus!! En daar komt dus de misselijkheid ook vandaan!! Waarschijnlijk is alles een beetje boel in de verdrukking gekomen (darmen, maag) waardoor dat zich nu uit in misselijkheid...
    Maar joh, dat kan me nie meer bommen, ben zo blij dat de kleine Uk is gedraaid!!!
    Hopelijk blijft het nu ook zo, haha!! Maar goed, het begin is er!! En ik voel nu dus ook regelmatig wat (krachtigere) schopjes tegen mijn ribben!! Maar ik neem het allemaal voor lief! Als het maar zo blijft liggen!!! :D:D:D
    Verder ben ik 200 gr gegroeid de afgelopen 2 weken. In totaal nu 8 kilo precies!! Keurig toch?! Zo blij om!!! :)
    Bloeddruk is nu iets gestegen, maar dit was normaal gezien we tegen het einde lopen.. 130/75... Ik deed het volgens het boekje zei ze!! Nou laten we hopen dat het zo blijft!! :D Ben zo trots op mijn beebsje!!!
    Het schijnt dat ik zo glom, want toen ik voor een nieuwe afspraak me melde bij de receptioniste begon die nog te lachen!! Haha.. Ik had het zelf nie in de gaten, maar nou jah, was zooo opgelucht, en zo blij!!!
    Mijn vriend had er ook schik van!! Hahaha!!!

12. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    @kleintje gecondoleerd met je oom.

@gwenolyn leuk schilderijtje! :)

@over digitale camera. Wij hebben een Fuji S5800. Er is al weer een opvolger van. Deze camera is makkelijk te bedienen en niet duur in aanschaf.

@marye mooi buikje hoor!

Ik krijg nu regelmatig te horen dat ik zo mooi zwanger ben. Een mooi rond buikje zeggen ze. :)

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kussie: Wat fijn dat ze gedraaid is! Weer een zorg minder en de kans dat ze nog eens draait wordt steeds kleiner...
    en al je berichtjes zijn steeds zo opgewekt, jij zit duidelijk op een orze wolk!

Bregt: De beweging van zo'n kleintje stelt ook wel weer gerust he...

Kleintje en Kussie: Volgens mij weten mensen niet zo goed wat ze over zo'n buik moeten zeggen hoor. De 1 zegt, wow wat een grote buik. De volgende zegt, nou weet je zeker dat het er wel 2 zijn? dus is je buik groot of klein? Ze weten het volgens mij zelf helemaal niet....

En jullie allemaal bedankt voor de opmerkingen en complimentjes :D

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie wat fijn dat alles goed was bij de VK en dat de kleine is gedraaid :) Super zeg!!!

Jij was toch ook degene die vroeg of ik er wel wat vrede mee heb met het overlijden van mijn oom?
    Ik heb er zeker vrede mee, eigenlijk had ik er onbewust al wel rekening mee gehouden en ik weet gewoon (heb zelf veel mensen gezien die als "kasplantje" leefden) dat dit het "beste" is... Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er nog maar weinig verdriet om heb gehad, vond de schok groter toen ik een telefoontje kreeg dat hij een zwaar hartinfarct had gehad dan nu het telefoontje dat hij is overleden...
    Misschien klinkt het raar maar ik had in mijn hoofd min of meer al afscheid genomen want ik wist gewoon dat hij niet meer de oude zal worden!

Maandag zal het verdriet er wel uitkomen denk ik als ik mijn tante en de rest van de familie zie!
    Alleen zat ik net ineens te denken zomaar: Ohhh als mijn vliezen maar niet breken tijdens de crematie ofzo!
    Ik weet niet hoe ik erbij kwam maar ineens spookte het in mijn hoofd :S Maar goed het zal allemaal wel meevallen!

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meiden

kleintje gecondoleerd met het verlies van je oom!ook al was het in deze situatie misschien beter het blijft natuurlijk heel erg, heel veel sterkte.
    fijn dat het gesprek op je werk goed ging!

laar hahaha ja idd kan ze altijd nog verven, ja had gewoon een beeje de balen, tis nu gelukkig ietsje minder al.\wel jammer dat je niet mag zwemmen maja als t risico heeft is het inderdaad beter van niet.ja me man heeft het erg naar zijn zin, moet nog veel leren, maar das niet erg word ie alleen maar wijzer van haha.

mannen:mijn man is qua buik en baby erg lief.smeert mijn buik iedere avond in, en voeld dan even, meestal reageerd ze dan ook meteen das wel erg leuk.
    soms doet ie t ook als ik slaap dat vind ie heerlijk haha.
    hij spreekt me ook van met ons, zoals ik hou van jullie, en hoe gaat het met jullie enz das allemaal erg lief.
    qua huishouden tja hij doet niet zoveel maar dat heeft ie nooit gedaan, vind ik ook logisch want hij werkt de hele week en ik werkte maar 24uurtjes en nu helemaal niet meer.
    maar zware dingen doet ie wel hoor en als ik iets vraag doet ie t ook wel, maar hij ziet gewoon zelf niet wat er moet gebeuren, tja een echte man he ahha.

lindavnr"fijn dat de echo weer goed was meid, heb je de kleine wondertjes toch weer evn kunnen zien, heerlijk zeg!!

kussiexx:wat fijn dat je beeb niet meer in stuit ligt!!kan me voorstellen dat je opgelucht bent.en wat leuk dat je vriend mee was!!!

slapen:tja opzich is het in slaap komen alleen moeilijk, want krijg dan last van me benen die gaan irriteren, moet wel steeds vaker plassen snachts das wel irri!!

een vraagje:als ik in bed lig heb ik volgens mij een beetje last van een moedervlekje wat jeukt, merk het verder eigenlijk nooit alleen als ik in bed lig.
    zou dat komen doordat me buik zo groot is???

morgen weer naar de vk, ben benieuwd.
    bij mij denken ook een aantal dat ik eerder zal bevallen omdat ik al best groot ben, maar vind t zelf reuze meevallen en denk eigenlijk ook niet dat dat wat zegt maar goed...

xxx

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Bregt: Hahahahaha, zit het heerlijk tegen je ribben aan te trappen?

@ Kussiexx: De tekst moest er nog in komen. Heb er een klein verhaaltje van gemaakt. In de andere 2 schilderijtjes komt ook tekst te staan.
    Meid zo te lezen zit jij op 2 roze wolken!!! Wat heerlijk allemaal.

@ Mannen: Mijn man is er niet echt mee bezig. Wel legt hij vaak uit zich zelf even zijn hand op mijn buik als ik op mijn rug lig.
    Verder zal hij niet tegen mijn buik praten of zo. Als ik aan hem zou vragen of hij mijn buik wil insmeren, doet hij het, maar niet uit zich zelf.

Net weer terug van zwangerschapsgym. Weer heerlijke oefeningen voor de bekken gedaan, en ontspanningsoefeningen.

Nu lekker Hell's kitchen kijken!!!!

17. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Wennepen: ik zou gewoon overdag gaan slapen, hoor als je moe bent. Het is niet erg om je ritme om te gooien want als de baby er straks is kun je ook maar beter overdag slaapjes pakken als dat kan.

Kleintje: gecondoleerd met het verlies van je oom.

Eliesah: wow, wat heb jij een mooie buik!

Johanna: ik kan helemaal aan je berichtje zien dat je lekker aan het genieten bent van je verlof, lekker ontspannen!

Gwenolyn: bedankt voor de camera tip. Ik denk niet dat we een spiegelreflex willen, ik ga toch geen lenzen wisselen. Leuk dat je vraagt naar het boekje. Het is een boekje voor 3/4 jarige in de gestreepte boekjes serie (daar kunnen ouders en scholen een abonnement op nemen) Het gaat over twee laarsjes naar de boerderij en het komt uit in september. Ik ben er best trots op!
    De draakjes zien er super uit!

All: net terug van de ouderavond en ik heb nu dus VERLOF!!! Hoera, ik heb er zin in. Nu maar hopen dat de baby even blijft zitten, dat ik er ook lekker lang van kan genieten! Morgen voor de tweede keer naar zwangerschapscursus (mensendieck). Erg leuk en ik merk dat ik het wel fijn vind om me even twee uur lang op de kleine te concentreren. Ik ben er deze zwangerschap veel minder mee bezig. Dat is ook niet zo raar natuurlijk met een mannetje in huis dat graag veel aandacht wil!

18. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi meiden

ben er nog wel hoor maar heb weinig puf meer. ben echt op.
    mijn dochter vraagt op moment veel aandacht.
    ben druk bezig met de baby kamer en kleertjes de kleertjes zijn wel allemaal gewassen.

ik slaap ook zo ontzettend slecht vannacht pas om 1 uur in slaap gevallen en om 5 uur al weer wakker. ben toen wel weer in slaap gevallen maar je slaapt niet meer vast.
    heb ook ontzettend last van zuurbranden zit bijna rechtop te slapen.

heb de geboortekaartjes klaar adressen lijst uit geprint op stickervel. pff.

ben er wel klaar mee. heb het gevoel dat het niet lang meer gaat duren hier.

moet trouwens van de vk een bed beneden hebben omdat ik waarschijnlijk super snel ga bevallen en dan geen tijd meer heb om naar het ziekenhuis te gaan. en boven de 100 kg mag je hier niet boven bevallen. nieuwe regel van de ambulance voor dat het geval dat er wat mis gaat en ik naar het zkh moet.

nou ga er weer vandoor. doei

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Even Ego hoor...

Volgens mij heb ik al eens verteld, dat mijn vader afgelopen jaar erg ziek is geweest. Aantal keer gereanimeerd enz... Nu moest hij vandaag voor controle naar de cardioloog en ik ging er vanuit dat wanneer het niet goed zou zijn, hij dit wel zou vertellen. Verder was hij werken, dus kon hem niet bellen.
    Nu hoor ik dus net via mijn stiefvader (Hij eet iedere woensdag bij mijn moeder en stiefvader :D) dat hij te horen heeft gekregen dat hij er niet op moest rekenen dat hij nog lang zou leven.
    Wat de precieze prognose is weet ik niet, want dat had mijn stiefvader weer niet onthouden. En hij zei dat mijn vader mij niet had gebeld omdat hij niet wil dat ik me nu druk ga maken hierom...
    Helaas is het nu te laat om hem te bellen, wil zo graag weten wat de arts precies gezegd heeft. En vindt het zo stom dat hij mij er niet over opbelt! Hij weet toch wel dat ik het te horen zou krijgen. En dat ik me dan druk zou maken. Logisch toch? Pff..... ga morgenvroeg maar meteen even contact met hem opnemen... Hoop zo dat hij een paar jaar heeft en niet een paar weken....Hij is net 51!

Verder ook goed nieuws: De bedjes die zijn geverfd staan nu eindelijk in elkaar dus ik ben ze even aan het opmaken...Vindt het nog een hele klus hoor en heb echt het idee dat ik iets vergeet....

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh Marye wat een rot nieuws zeg :(
    Sterkte meid *knuffel *

Deel Deze Pagina