Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kleintje gecondoleerd met je oom, sterkte komende tijd.
    fijn dat ze je toch een 24 uren contract geven dan heb je tenminste toch wat houvast. Raar zeg zo'n gevoel in je pols. is t al minder geworden?

lindavnr fijn dat de echo goed was en volgens mij is het gewicht voor bij een 2ling wel goed hoor!!! en ja t is en blijft een schatting natuurlijk. Suc-6 met de vloer

gwendoyn ik zou t wolkje gewoon wit laten ik vind t er nu echt leuk uitzien mijn complimenten.

marye wow wat een mooie ronde buik zeg. en leuke wipstoeltjes. Wat een naar nieuws van je vader zeg en nog zo jong!!! wat was nou precies de prognose?

kussie fijn dat de beeb is ingedaald en goed ligt. weer een pak van je hart he?? lief dat je vriend meeging.

ano, ja je buik groeit en dus t moeder vlekje ook. niet aan krabben hoor. merk je dat hij gaat veranderen van kleur of een rode rand gaat krijgen dan moet je er ff naar laten kijken door de huisarts maar zolang dit niet het geval is is er niets aan de hand hoor.

funny, goedzo meid gewoon aangeven als je moe bent dat moeten de mensen maar begrijpen hoor. en ts heel lief dat je moeder wilt komen soppen ( hier heeft nog niemand dat aangeboden ) ze kan een andere x terug komen om te soppen toch? hihi

linda, mooie gewichten van de beebs zeg. fijn dat alles verder goed was.

johannal je eigen werk misschien ook handig om te bellen? hihi

indalen ons meisje was met 33 weken al ingedaald

hier na 6 pagina's bijgelezen weet ik niet of ik iemand vergeet sorry daarvoor.

Ging ik vandaag ff naar de baby dump kom ik daar een goede vriendin van mijn zus tegen. ik was gelijk zo beperkt met kijken naar dingen dat ik me gewoon bekeken voelde. ik heb gewacht tot ze weg was anders zou ze t roze geblokte dekentje zien dat ik moest halen en de slingers en ballonnen. nog geen uur later krijg ik een sms van mijn zus of ik lekker geshopt heb. Leuk zeg maar niet heus.

De kleine meid is vannacht zo aant rommelen geweest dat ik niet heb kunnen slapen. dan weer gedraaid, dan weer schopjes dan weer een harde buik en dat ging eerlijk waar de hele nacht door en zelfs tot nu toe. dus ik ga zo lekker een middagdutje proberen te doen.

2. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hmmm lekker wazig weer!! Bij mij begint'ie met openen en dan staat er halverwege onderin het balkje 'gestopt'. Zal ik de naam even zeggen dan kan jij kijken Eliesah. Hihi ;)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Setti misschien ook wat last van oefenweeën?
    Doe maar rustig aan meid!

Ik zou overigens er ook niet tegen kunnen als ik een bekende tegen zou komen bij de babydump.... Ik kijk altijd rond als ik daar loop om te zien of ik geen bekende zie die me dan toevallig zien met roze spulletjes ofzo :p

Met mijn pols gaat het wel weer iets beter, gekke is dat ik met name in de ochtend er veel last van heb, mmm misschien wel een muispols ofzo ;)

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als ik de meisjes open kan ik door te scrollen gewoon alles zien hoor.
    Onze meisjesnaam is vorig jaar 60 keer gegeven, onze jongensnaam wel 300 keer!
    Begin gelijk te twijfelen aan de naam....

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Het heeft er hier al wel eens over gegaan maar toen was ik er nog niet zo druk mee.... Nu ik de tijd heb heb ik even een paar topcis over de 'vluchttas' gelezen en alle tips verzameld misschien dat jullie er nog wat aan hebben:

Baby: rompertjes, broekjes, sokjes, truitjes, mutsjes (x2)
    omslagdoek, jasje en maxicosi

Mama: onderbroeken, bevalingsshirt, badjas, slippers, sloffen, sokken, voedingsbh, voedingstop, makkelijk zittende kleding voor erna, toiletspullen, kruik(en), elastiekjes en haarband.

Papa: Schoon shirt e.d., zwembroek (voor evt samen douchen),

En verder: zwangerschapskaart vk, map van de kraamzorg, id, ponsplaatje, verzekeringspapieren, camera, extra accu, telefoon, telefoonoplader, lijstje met belangrijke telefoonnummers, kleingeld, flesje water of bidon, licht verteerbaar voedsel, dextro energie en iets voor evt. lang wachten (Nintendo, tijdschrift e.d.)

Nou je kan wel merken wie er met verlof is en aan het 'regelen' is geslagen :)

6. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hahaha, mag wel hoor Lara :p...

Marye, niet gaan twijfelen hoor. Maakt toch niet uit hoevaak; als dat jullie naam is gewoon voor gaan..
    Was ook niet de bedoeling om jullie aan het twijfelen te maken!!

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik hoef gelukkig niet geheimzinnig te doen, iedereen weet dat we een jongen en een meisje verwachten. Vindt de namen voor me houden al moeilijk zat!

Setti: Hopelijk knap je van een dutje doen een beetje op!

8. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

ja, pff ben ik ook blij om dat ik het gewoon verteld heb. Komt ook best vaak bekenden tegen als ik ana het babyshoppen ben.
    En indd de naam voor me houden vind ik al een hele klus.. ;)

Setti; lekker gaan liggen hoor vanmiddag! Jij loopt nu echt tegen het einde..

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

ja idd voelde niet fijn zeg!! muis pols zou goed kunnen dan zou t eerder een forum pols worden haha.

OEFENWEEEN?????? nee toch ik maakte me er eigenlijk niet ongerust over maar t is wel een keer door mijn hoofd geschoten vannacht.

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    @ setti was niet van plan om mijn eigen werk op de lijst met belangrijke telefoonnummers te zetten... Ik ga ze niet bellen om te zeggen dat de bevalling is begonnen of iets dergelijks :)

Steef's werk staat erop zodat ik hem evt. naar huis kan bellen als het begonnen is...

Ouders staan erop voor nood als ze ineens iets moeten weten of regelen...

en oefen weeen zouden best kunnen toch... Die kan je echt al een tijdje van te voren krijgen. Het verschil met echte weeen is dat ze onregelmatig zijn.... succes...

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ah nu heb ik de namen wel kunnen zien :)
    onze naam is vorig jaar aan 35 kindjes gegeven! Nou dat valt opzich best mee :)

12. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej Setti, wij zijn ongeveer even ver en ik heb er ook af en toe last van hoor. Kan geen kwaad (liever nog even niet doorzetten natuurlijk ;)). Schijnt dat het straks met de bevalling alleen maar in je voordeel werkt omdat het verweken van de baarmoedermond in de ontsluitingsfase door al dat 'geoefen' alleen maar sneller gaat.
    Gewoon lekker rustig aan doen (doe ik hier tegenwoordig ook maar ;)).

Nou meiden, ik ga zo even naar de oma's toe dan heb ik mijn brave kleindochterplicht ook weer gehad :p
    Fijne middag!

PS. Hier doet die stomme lijst het nog steeds niet. Onze 2 namen zijn in ieder geval vorig jaar niet aan een jongen gegeven. Hihihi, dus dat scheel weer ;)

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Zow wat ligt onze hond te snurken zeg :S pfffff!!!
    Die heeft sinds dinsdag een eigen honden sofa en sinds hij die heeft ligt hij nog meer te slapen en nu is hij gewoon enorm aan het snurken :p

Hehe Setti, ja dat zou best kunnen een forum pols ;)

En nu heb ik zin in een fruitsalade... Ga maar wat druiven wassen en een appeltje schillen.... En daarna maar even een filmpje ofzo kijken :)

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    o ja natuurlijk ik las t verkeer dat t lijstje zou zijn om te bellen als de kleine geboren is haha krijg je he met pudding hersens

naja onregelmatig was t zeker. we wachten netjes af.

ik heb zoiets van dat t best 3 wkn te vroeg mag komen want 1 of 2 wkn later hebben we veel verjaardagen dus dan zou t mooi zijn op of rond de uitgerekende data. maar je weet t nooit

15. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Onze meisjesnaam was ENORM populair!!!! Ben zo blij met onze zoon die naam zit er maar 3 keer bij :)
    pfffffff

Trouwens wel medelijden met de meiden die toch nog werken of andere dingen aan het doen zijn.... Niet meer bij te houden voor hen hier :)

Om daar niet nog meer aan bij te dragen..... Ga ik die tas maar es inpakken... laterrr

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    een eigen sofa wat luxe zeg. haha de katten bij ons hebben er ook een en ze zijn er gek mee. die hond van jou zal wel blij zijn met zn nieuwe stekkie.

de naam die wij geven aan ons meisje is vorig jaar +/- 160x voorgekomen dus valt eigenlijk nog mee.

zaten we dinsdag bij de vk hing daar een geboorte kaartje van 10 januari van een meisje met dezelfde naam in al die tijd dat ik bij de vk kom heb ik die naam nog niet eenkeer gezien tot afgelopen dinsdag.

Doeg meiden ik ga ff een tukkie doen.

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hehe ja volgens mij is hij wel blij met zijn sofa :)
    We willen hem afleren om bij ons op de bank te komen.... (eerst kwam hij namelijk steeds bij ons liggen maar de bank krijgt nu allemaal krassen etc) en overdag gaat het eigenlijk best goed, ligt hij de hele tijd op zijn eigen stekkie maar zodra het baasje thuis is en we samen op de bank liggen dan wil hij er ook bij!
    Gelukkig wordt het al minder en weet hij het goed als we tegen hem zeggen dat hij op zijn eigen plek moet gaan liggen! Of langs de bank zodat we hem toch nog kunnen aaien....

Tuk ze ;)

En ik ga nu echt naar het fruit :p

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    #1098 Linda, 4 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2010
    Onze namen staan beide wel in de top 100 maar ik vind ze gewoon leuk!

Jongen ... x en meisje ... x

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Vinden jullie het ook zo'n gek idee dat je straks de kindjes bij naam gaat noemen? Aan de namen zelf ben ik wel gewend omdat we er al een poos uit zijn maar nu noemen we ze altijd''de kindjes'en 'het jongetje' en 'het meisje'. Straks ga ik ze nog steeds jongetje en meisje noemen haha.

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Ik noem de kindjes thuis altijd bij naam en Don ook. Gewoon om te wennen, kan me dus ook geen andere namen meer bij ze voorstellen...Als Don hun namen noemt, krijg ik altijd vlinders in mijn buik!

Deel Deze Pagina