Kleintje: Heel veel sterkte. Maar de kans is er ook dat hij er niets aan overhoudt. wil dat toch even met je delen! Mijn vader heeft afgelopen jaar zijn aorta gescheurd en daarbij nog 2 hartinfarcten gehad. En ze hebben hem 3x moeten reanimeren, waarvan 1x ook pas na iets van 5 minuten. En wonder boven wonder doet hij het nu weer helemaal. Dus ik ga keihard duimen dat het bij jou oom ook zo zal zijn en dat hij gewoon goed hersteld, al zal dat wel een tijdje gaan duren...*Knuffel*
Alies: nou, zoals ik al zei: stoer hoor, dat je zo lang doorwerkt! Nu moet ik zeggen dat bij mij ook wel meespeelt dat ik straks bijna meteen zomervakantie (van 7 weken, lang leve het onderwijs!) heb. Anders had ik misschien anders naar die tien weken na de bevalling gekeken. Setti: zaterdag 30 januari is mijn laatste werkdag. Ik ben dan 34 weken zwanger. Darcy: wat voor een studie doe je eigenlijk? Marye: hopen dat Don die baan krijgt. Hoeft hij dan iets minder te werken? Hij zit nu heel erg vast aan overuren, toch? En is het huis al gestuukt eigenlijk? Setti: ik vind sex ook een beetje vreemd, voelt toch alsof er een derde bij is. Als de kleine dan beweegt, is het helemaal raar. We doen het dan ook weinig, en als we het doen is het lepeltje, lepeltje, is de buik het minst in beeld, haha. Kleintje: heel veel sterkte. Dat koel houden is volgens mij om hem rust te geven, dan werken alle organen trager en kan hij beter helen. Het kan helemaal goed komen, hoor. Ook al heeft hij een lange weg te gaan.
Kleintje, Wat een vreselijk nieuws van je oom zeg! Veel sterkte! Het is echt zo lekker om weer thuis te zijn. Vanmorgen lekker lang in bed gelegen (en geen vervelende zusters die om 6 uur aan je bed staan om medicijnen te brengen of te temperaturen). Deze ochtend wel erg veel last van harde buiken. Ik moet wel zeggen dat ik dat toch allemaal erg spannend vind hoor. Maar morgen alweer 33 weken, dat hadden we echt nooit verwacht, de gyn ook niet trouwens. Hoe kijken jullie eigenlijk tegen de bevalling aan? Ik heb nu naast een paar kraamvrouwen gelegen die van tevoren de weeën op de kamer op moesten vangen en ik zie mezelf eigenlijk helemaal nog niet zo puffen of hulpeloos ohhh, ieeee, oeeeee roepen zeg maar. En sommige vrouwen vroegen bij de eerste wee al om pijnstilling, dat hoeft voor mij eigenlijk ook niet. Hebben jullie ook nagedacht over het bevallen zelf, in welke positie jullie dat willen doen, bv gewoon liggend op bed, op de baarkruk, in bad?
hahahah, moet je nagaan...wij doen dus gewoon elke keer 'n kwartetje...hoppa! 8) maar inderdaad, hier ook lepeltje-lepeltje. ahah moet er niet aan denken om andere standjes als op zn hondjes ofzo... dan hangt die buik daar zo vervelend te hangen joh! hahah. en bovenop, nja, dan zit je daar met die dikke buik.. hahah. trouwens heb ik geen last van baby's die schoppen tijdens ons kwartetje
kleintje, jeetje meid wat is dat schrikken zeg. en ja ik kan van je tante begrijpen dat ze niets gedaan heeft dan bellen ik zou ook helemaal in paniek raken. hopen dat hij er als hij er bovenop komt niets aan overhoud maar dat weet je nooit. STERKTE komende tijd wat het ook mag brengen!!
lindavnr kwartelje haha ja das waar!! wennepen, ik denk gewoon liggend op bed en ik zie wel hoe t verloopt.
Kleintje; wat een vervelend nieuws zeg! Heel veel sterkte en hopelijk komt je oom er weer helemaal boven op.. Wennepen; fijn dan weer he in je eigen bedje. Kan me dat wel voorstellen hoor! Ik wil het liefst thuis bevallen; gewoon op bed en alleen met m'n vriend en de vk erbij. Dat is het enigste waar ik over heb nagedacht haha, ik laat het gewoon op me af komen. Komt vast allemaal goed.. Pff sex; is hier ver te zoeken. Beiden hebben we er nu niet zo'n behoefte aan. Als het er is; is het heel fijn maar nee het staat bij ons nu even stil. We zeggen allebei; dat het straks allemaal wel weer komt . Gelukkig denken we daar hetzelfde over. Ach ja en soms hand/mond werk is ook leuk hahaha.. OEPS! (rood hoofd) wuhahahaha...
Op de site van onze vk staat een stukje over bv curcus; en dan een telefoon nummer erbij om een afspraak te maken. Alleen is het een verkeerd nummer haha. Ik krijg steeds een oud vrouwtje aan de telefoon. Wel zielig voor dat vrouwtje hahaha . Probeer nu de vk te bellen; het is nu spreekuur maar kom er niet doorheen..
een oud klasgenootje van mij is vanmorgen bevallen van een zoon zag ik op haar hyves maar verder weet ik nog niet hoe hij heet en hoe t is gegaan ze is 2 dagen tevroeg bevallen. ik ben echt zo nieuwsgierig.
Ohhh dat is goed nieuws Lief dat je het met me wilt delen Het stelt me wat meer gerust! Je hoort vaak op t.v enz bij reanimatie moet je binnen 5 minuten reageren anders is de overlevingskans nog maar 20 % en ik heb zelf ook al wat mensen na een hartinfarct gezien in het ziekenhuis die er niet zo goed vanaf zijn gekomen dus dat berichtje van jou doet me goed Thanx meid! Anderen ook allemaal bedankt voor de lieve berichtjes Heb mijn tante maar even een berichtje gestuurd dat ik een kaarsje aan zal steken en we met haar meeleven + sterkte gewenst....
@ Kleintje, wat verschrikkelijk nieuws.. Ik zal dadelijk een kaarsje branden voor je oom.. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop. @ Eliesah, Ik ben ook afgelopen maandag naar een borstvoedingscursus van de verloskundigen geweest.. Was erg interessant. Volgende week maandag deel 2. @ Wennepen, heerlijk weer lekker thuis he.. Wat betreft de bevalhouding.. Ik denk dat het gewoon liggend gaat worden, maar ik zie wel hoe het verloopt. In zo'n bevallingsbad te liggen lijkt me alleen helemaal niks. @ Setti, ik zal eens met de garage bellen wat de kosten zijn voor het doormeten van de auto.. 'k kan alle centjes gebruiken om dit moment voor de dingetjes die we nog voor de kleine nodig hebben. @ Sex, dat staat hier ook op een laag pitje.. komt dadelijk allemaal wel weer goed.. Hier, vannacht toch wel redelijk geslapen.. Heb gisterenavond expres geen cola of koffie gedronken. En vanochtend om 8 uur gingen de gemeentewerkers met een kettingzaag aan de gang ... :x
Nijnja: Wat leuk dat je dat vraagt! Het hele huis is weer in bezit van hele mooie gladde muren En hij heeft inderdaad gesolliciteerd ergens anders omdat hij nu met die overuren zit en ze zelfs rondom de bevalling er niets aan willen doen. En hij steeds werk moet doen waar hij niet voor is aangenomen en ze zijn klussen afketsen. Maar hij hoort van de week van dit bedrijf of hij is aangenomen en van de week heeft hij nog een ander aanbod gekregen. Dus ik zie het wel positief in ! Wennepen: Super dat je wer thuis bent en je natuurlijk de 33 weken al gehaald hebt. Elke week is er tenslotte weer 1!" De bevalling: Ik wilde nog even naar zo'n avond om in de verloskamers te kijken. Is de eerst volgende keer 16 maart. Helaas is het dan al te laat. verder zal ik gewoon liggend in bed bevallen volgens mij mag het ook niet anders met die tweeling. Ook ivm die ctg enz. En dat puffen en gillen enz zie ik mezelf ook niet doen. Maar ja ik ga er zo blanco mogelijk heen en laat het maar over me heen komen.....
Wennepen: ik kan me voorstellen dat je blij bent weer thuis te zijn! Bij mij kwamen ze toen ook rond 7.00 ofzo om de lichten aan te knippen, medicijnen uit te delen, temperaturen en ctg enz ik had echt zoiets van: Rot op laat me nog even slapen!! Lindavnr: hehe idd jullie doen dan een kwartetje... Hier trouwens ook geen seks meer sinds die bloeding, vriendlief vind het toch maar niks, dus doen we gewoon wat hand en mond werk.... Over de bevalling: Ik wil het eerst proberen zonder pijnstilling en mocht het niet gaan dan kan ik altijd nog over stappen... Verder denk ik dat ik gewoon liggend (nou ja half zittend is dat volgens mij?) op het bed ga bevallen....
Ik ga trouwens 1 februari op de verloskamers kijken... Bij ons is het zo als je poliklinisch bevalt je via het servicepunt van het ziekenhuis een afspraak kan maken om gewoon even te kijken hoe dat eruit ziet enz.... We konden afgelopen dinsdag al gaan kijken na het bezoek aan de gynaceoloog maar toen had mijn vriend geen tijd dus nu wordt het 1 februari mits er een verloskamer vrij is!
Lindavnr: haha ik heb echt hardop zitten lachen met je kwartetje! Marye: fijn, weer mooie muren! Heb je al zicht op wanneer je kunt verhuizen? Wennepen: Fijn dat je weer thuis bent! Ik had vorige keer allemaal gedachtes over hoe ik wilde bevallen, of in ieder geval over hoe ik de weeen op wilde vangen, maar uiteindelijk ben ik gewoon op de bank blijven zitten. Ik wilde vooral niet verplaatsen en lekker in mijn zone blijven. Als je de hormonen het werk laat doen, maak je zelf ook een beetje pijnstillers aan en ben je dus ook high! Ik heb ook een filmpje van net na de bevalling en dan kijk ik ook echt zo alsof ik onder de drugs zit, maar het was puur natuur! Kortom, je kunt van te voren wel wat bedenken, maar uiteindelijk moet je het maar gewoon over je heen laten komen! Vooral niet in paniek raken en je man goed instrueren wat hij moet doen als je wel in paniek raakt. Dat was bij mij in het begin wel even zo, maar mijn man kon mij er goed uitkrijgen, door rustig op me in te praten.
hoi, Ik moest zo lachen om opmerking van Linda met haar kwartetje....Hier staat het wel op lager pitje zo af en toe...en dan inderdaad lepeltje lepettje! Wordt nu toch best wel lastig! Wennepen fijn dat je weer thuis bent....moet je wel rekening houden met vroeggeboorte of kun je ook nog de 40 weken gaan halen? Hier wordt het sowieso een ziekenhuisbevalling dus liggend met allerlei banden helaas. Ik had nu wel graag een keer opbouwende weeen willen krijgen ipv inleiden en monitoren!! Maar ja een gezond kindje is het belangrijkste! Over twee weken naar de gyn voor inleiden! XX nina
Hier is trouwens het filmpje van mij onder de natuurlijke drugs! YouTube - tien minuten na de bevalling
Hallo allemaal, Allereerst kleintje, voor jou heel veel sterkte gewenst, ik hoop en duim met je mee dat het allemaal goed komt met je oom! En indd. Koude is veel beter als warmte. Iemand die bv in een warme huiskamer een hartstilstand krijgt terwijl er buiten sneeuw ligt, kan je het beste naar buiten brengen! Zo is mij dat verteld tijdens BHV cursus... Dus dat is heel goed dat ze dat doen!! Houd hoop meid!! Het kan net zoals ??? al zei ook echt wel meevallen! @ mijn babykamer, ontzettend bedankt voor alle lieve woorden en complimenten, maar eh, hoe zeg ik dit, tis donkerbruin en wit Hihi... En geen zwart wit! En ik heb indd voor het bedje en de commode een wand langs gekregen, omdat ik heel graag wilde dat het kinderkamertje afgescheiden word van de kamer... Want ehm hoe leg ik dat uit, mijn huisje is zeg maar onderverdeeld in 2 blokken, 2 hoeken die gewoon open zijn zeg maar. En je moet langs "de babyhoek" als je naar wc wilt, en ik wilde dat afgeschermd hebben, zodat de baby een eigen kamertje heeft; een eigen plekje!!! Dus geloof me, het is echt nie zo groot als het lijkt!! Haha, kan met mijn dikke buik nu maar net bij de inloopkast komen die achter de commode zit Pas er haast nie tussendoor, tussen kast en commode!! Verder moest ik zo lachen om het kwartet sex verhaal En hier ook weer misselijk Vind nie zo fijn, vooral omdat de VK zei dat als je elke dag boven de wc staat je gelijk moet bellen... En bij mij is dat van de 3x dat ik zo misselijk werd al wel 2 x gebeurd Verder voel ik me daarna weer kiplekker, zooo raar!! Herkenbaar? Liefsss