@allen die jarig zijn (geweest), alsnog van harte gefeliciteerd! Ik heb weer es nie opgelet met datums, las wel van alles over 6 februari, maar had geen idee dat het al 6 februari was, haha!! Sorry!! @ Marye, das spannend... En natuurlijk ook een beetje eng denk ik nog voor je, omdat het wat vroeg is, maar volgens mij is het voor een tweeling niet heel erg vroeg toch? Gezien die vaker eerder worden geboren? Maar elke dag is er één dus doe maar zo rustig mogelijk aan!! @Setti, Lara en Vriendlief , jullie zijn geloof ik de eerste 3 die officieel bijna uitgeteld zijn, is dat nie ontzettend spannend? Ik las ergens 36 weken en 6 dagen!! Het word echt zo menus nu!!! Vind wel onwijs spannend worden nu!! @ namen, Nou als het een jongetje word komt 361 keer voor en als het een meisje word, komt de naam 546 keer voor! en de 2e naam (die voor beide kan) komt 520 keer voor Lekker populair dus!! @hier, hmm ik las dat jullie wel ervaring hebben met druk op de onderbuik als jullie te druk zijn gweest? Hier begint dat nu ook... Heb vanavond een bruiloft gehad, en hoewel ik de hele avond zat (behalve dat ik tig keer naar wc moest) voel ik toch een soort van druk nu in mijn onderbuik.. En ook mijn rug is nu toch best wel gevoelig!! Is dat normaal? Gister was ik helemaal duizelig en ging ik bijna ondersteboven, ook krijg ik de laatste dagen buikkrampjes, zijn dat voortekenen? Of is het een teken van rustiger aan moeten doen? Want echt harde buiken ken ik nog steeds nie , doordat de kleine strak tegen mijn placenta aan ligt (dus voor in de buik) is mijn buik altijd wel vrij gespannen zeg maar, dus weet ook nie echt goed wanneer ik evt een harde buik heb en rustiger aan moet doen, Weet wel dat ik nie meer tegelijk de was kan doen, het huis kan stofzuigen en de auto daarna afspuiten alvorens deze door de wasstraat te halen... Get wat voelde ik me naar gister... Heb maar heeeel lang op bed gelegen, en gaat nu gelukkig weer beter, maar schrok wel!!! Herkenbaar voor jullie? Is het een teken dat ik te druk ben (al heb ik al het gevoel dat ik geen klap meer uitvoer ) Liefsss
Joepie: Lekker druk bezig geweest zo te lezen. Doe maar een beetje rustig aan hoor! Nijnja: Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben daar. En ook leuk zo'n verrassing! Johanna: gefeliciteerd met het plekje bij het kdv! En wat fijn dat de verbouwing afgerond kan worden... Kussie: Ik denk wel dat het een teken is dat je teveel doet. Maar ken het gevoel hoor, voor je gevoel helemaal niks doen en volgens je lijf teveel gedaan te hebben. Hier: Weer midden in de nacht uit bed...Kan sinds half 2 niet meer slapen, dus ben maar even een beker warme melk aan het drinken. Verder weinig verandering gisteren overdag was het weer rustig en nu weer die krampen.... Maar goed ze blijven onregelmatig en niet heftig. Dus ik denk dat we er weinig aan hebben. Heb nu ook niet meer het gevoel dat het zal leiden tot bevallen... Maar meer dat het gewoon een nieuw vervelend kwaaltje is
Klinkt als indalings/voorweeën, Marye? Pijnlijk, irritant en wel ergens toe leidend, maar toch ook weer niet... probeer nog wat te tukken overdag, alle slaapjes zijn welkom immers... sterkte... Floor, wat fijn om je goeie berichten te lezen! Nu duimen dat Ivar snel over mag naar het ziekenhuis bij jullie in de buurt! Nijnja, lekker gegeten? Leuk dat jullie het zo fijn hebben en Karel ook (wij deden het ook vooral, om ons zoontje nog wat éxtra stevige aandacht te geven voordat de drukke periode begint.) Geniet! Joepie, jij bent er écht klaar voor. Alles schoon en klaar... nu maar afwachten... ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten (kan je wéér een rondje door het huis doen ) 'k Ga ook wat dingen van mijn lijstje afwerken nu. Hadden gisteravond een uk van 11 weken om op te passen, nou, da's wel weer wennen hoor Krampjes... flesjes... ik wist het meteen weer: de slapeloze nachten komen eraan
irritant is dat he?? ze zien me iedere x al zitten hoor dat ik de kleine weer naar beneden duw. Ben benieuwd naar je wiegje verloskundige praktijk ik optijd mn bed uit om t te kunnen zien komt t niet vandaag. lekker stom als ik dat geweten had lag ik nog lekker in mijn bedje. ik lag er gister pas om 03.30 in.
jaa zeker. haha die van mij heet int echt stephen veel mensen noemen hen stefan hihi terwijl hij toch echt (steven heet) omdat t anders geschreven is snappen de meeste het niet hihi
johannal handig zo'n crea bea als schoonmoeder. Fijn dat je terecht kan bij kdv. op welke dagen is de kleine ingedeeld dan. wij wisten met 26 weken al dat t geplaatst was. bij ons gaat de kleine op woensdag en vrijdag. en ook regio utrecht. wijzelf wonen in houten. Waar woon jij dan??? Volgens mij zijn wij bijna de enige uit regio utrecht!
kussie jep dat is een teken dat je rustiger aan moet doen. ook al zit je alleen maar op een stoel kan je geestelijk toch erg druk zijn hoor. al ben je alleen maar aant beppen je houding is dan anders waardoor je toch weer last krijgt van je rug. ja vanaf morgen mag ik thuis bevallen mocht ze eruit willen. van mij mag ze komende week komen want ik ben de maagzuur echt spuugzat. t zwanger zijn gelukkig nog lang niet en ik zal t getrappel zeker wel missen.
Jarigen: Alsnog van harte gefeliciteerd! Zijn jullie flink verwend? Matjes: Op mijn bed heb ik een celstofmatje onder de molton en hoeslaken gelegd. Het kraakt niet, maar is wel warm. Op de bank zit ik ook op een celstofmatje. Het ziet er niet uit, maar liever dit dan dat de bank naar de haaien is. Omdat ik met mate iets mocht gaan doen van de gyn ben ik gisteren gelijk aan de slag gegaan. Maar ik ben echt weer ongelofelijk stom bezig geweest en heb natuurlijk weer teveel gedaan stomstomstom. Ik ben eerst de halve keuken gaan soppen. Ik ben er een tijd mee bezig geweest en toen kon ik niet meer omdat ik zo moe was. De helft is in ieder geval gedaan. Daarna lekker gezeten. Smiddags hebben we de muursticker op de babykamer geplakt. Het was echt een ramp om te doen, maar hij is echt geweldig!!! (kan geen foto's op zetten ivm geslacht) Daarna kregen we vrienden op visite. We hadden ze al heel lang niet gezien en het was super gezellig! Wel ontzettend druk voor mijn gevoel, maar ja ben niks meer gewend he haha. Savonds zijn we nog een rondje gaan lopen van 5 minuten en toen was ik bekaf. Mannetje moest nog een uur naar zijn vader. Ik had gisteren eigenlijk de hele dag bijna geen harde buiken. Dus ja dan ga je maar door natuurlijk. Maar zoals ik al zei, stomstomstom, want vannacht werd ik regelmatig wakker van harde buiken die pijn deden, maar steeds viel ik weer in slaap. Vanmorgen werd ik wakker omdat ik zo naar de wc moest. Mijn darmen zijn van slag en ik ben wel 6x geweest! Nu heb ik dus continu harde buiken (door het vele doen gisteren en mijn darmen die van slag zijn). Ik ben al in bad geweest en het werd niet echt rustiger. Ook nu met een kruik op mijn buik is het niet rustig. Maar goed, de harde buiken doen geen pijn dus ik vind het heel moeilijk of ik nu het ziekenhuis moet bellen of niet? Ze zeiden wel, kom op tijd, maar goed wanneer is dat dan? We besluiten het nog even aan te kijken en zakt het niet dan zal ik wel bellen. Maar ik heb echt nog niet het gevoel dat het nu gaat beginnen dus vandaar dat ik het ziekenhuis bellen uitstel. Ik roep steeds: Als het nu komt zitten we gelukkig een stuk veiliger (35 weken en 1 dag jippie) of ik ben wel benieuwd naar wie ons zo in spanning heeft gehouden. Maar nu ik ineens weer die harde buiken heb, vind ik het toch wel erg spannend en heb ik geen praatjes meer!
@ Wennepen, rustig aan doen hoor, en anders gewoon even naar het ziekenhuis bellen.. Hier, gaat alles zijn gangetje.. buik wordt nu wel met de dag dikker en heb het idee dat ik hier niet voor gebouwd ben, hahaha... Morgen alweer 37 wkn.. wat gaat de tijd toch snel... Moet wel zeggen dat ik er nu wel klaar mee ben hoor.. Opzich ben ik het zwanger zijn niet zat maar meer de kwaaltjes erom heen.. + verveel me echt heel erg thuis met mijn verlof.. Doe elke dag hetzelfde Kleine baby kom maar, alles staat al voor je klaar.....
Kussie: ik denk ook dat het een teken is dat je rustiger aan moet doen!! Wennepen: rustig aan meid!! En gewoon bellen als je steeds harde buiken blijft houden! Marye: ook jij rustig aan hoor! Hier: zo meteen krijgen we visite en ik was een appeltaart aan het bakken boerenappeltaart en daar zat dan ook zo'n créme spul in zeg maar! Ik alles gedaan volgens de verpakking, taart klaar om in de oven te doen lees ik: "smeer het restantje van de ei op het deeg" Ik denk restantje van de ei???? Ik had namelijk niks meer! Bleek ik dus een hele stomme fout gemaakt te hebben door de créme mengsel met melk en EI te vermengen in plaats van met alleen melk Grrrrrrr ik kon wel janken!!!!! Stomme zwangerschapsdementie..... Hopelijk is het niet erg en smaakt de taart alsnog lekker! Hij ruikt in ieder geval wel goed...... Heb alleen te lang achter elkaar gestaan maar ja komt wel goed.... Oh ook ik hoopte trouwens de VK praktijk te kunnen kijken maar helaas mijn moeder belde al op: "het komt vandaag niet"
heb ook de matrasbeschermer van de action, eergisteren erop gelegd en helemaal fijn Niets warm, niets glad of weet ik 't... gewoon fijn Wat fijn dat jullie een plekje hebben! Helaas heeft onze gastouder aangegeven niet te willen ivm de onregelmatige en weinige uurtjes.. Balen dus, maar goed, had het wel verwacht. Volgende week heb ik een intake met het gastouderbureau hier uit het dorp, wie weet hebben zij iemand voor ons Daarnaast ook wel goed nieuws ivm kdv: wij hebben ook een brief gekregen dat onze kinderen in principe geplaatst zijn voor maandagochtend, woensdag en vrijdag. En per september ook de maandagmiddag. Wel fijn dat we dan dus iets achter de hand hebben, mochten we echt geen gastouder kunnen vinden. Maar denk eigenlijk dat we nog 2 van de 3 dagen die we op moeten lossen opgelost gaan krijgen met familie.. mijn peettante heeft aangegeven wel een dag te willen en hopelijk ons pap en zijn vriendin ook...denk het wel... dus wie weet komt het allemaal wel gewoon goed @ hier: gisteren weer geld gebrast hihi, hebben een nieuwe kast gekocht! was wel nodig hoor, we hadden 2 ikea kasten, zonder deur enzo, gewoon soort boekenkast. Zag er altijd zo rommelig uit en nja, ook niet praktisch als over een tijdje de kindjes gaan kruipen en alles bij kunnen wat in die kast ligt. Dus hebben we een nieuwe heeele mooie buffetkast gekocht Die komt a.s. woensdag al. Verder is de vloer nu gedaan en zó mooi geworden! Mn schoonvader is nu alle plinten aan het schilderen en schoonmoeder maakt alles schoon haha. Mn vriend is samen met mn vader alle spullen weer in de huiskamer aan het zetten. En ik..zit op de bank hihi. Nee, ik heb net voor alle plinten de vloer afgeplakt! Goed bezig hè...wat een werk, voor een hoogzwangere vrouw Mgoed, tis gebeurd nu lekker rustig aan doen. @ jarigen: proficiat nog!! @ marye: balen van die slechte nachten zeg!!! @ matje: hahah wist niet eens wat een celstofmatje was joh! Dus nee; die liggen hier nog niet klaar Leg wel een vuilniszak met handdoek erover ofzo op de bank @ meiden die 37 weken zijn morgen: jeeetje!!!! 37 weken al!! Dat klinkt nog zo ver weg, terwijl ik zelf ook al bijna 34 ben.. hahah. Gods.....het komt nu wel een beetje eng dichtbij hoor!!
appeltaart lekker zeg. dat ruikt altijd lekker en zeker als er een vleugje kaneel op zit. mmm ik krijg er ook gelijk zin in.
lindavnr. lekker he als alles bijna kindproof is!!! altijd leuk om andere spulletjes in je huis te zetten. en plinten afplakken meid ben je gek geworden ofzo hahahah ik zie t al helemaal voor me jij op de knieen met afplaktape. dat je niet constant maagzuuraanvallen heb gehad zeg. ik heb ook gekeken naar die matrasbeschermer van de action maar dat is een gewone molton. en daar heb ik er al 4 van. dus ik heb gewoon de matrasbeschermer van de babydump onder de molton gelegd. voor na de bevalling of mocht tie toch kapot gaan ofzo dan heb ik nog die mooie blauwe vanuit t kraampakket.
setti en chantal: spannend he dat we al bijna mogen bevallen...! Ik hoop net als jullie (denkik) dat het snel gaat gebeuren. Ben de rugpijn en kwaaltjes echt beu en kan het gewoon niet afwachten...pfffffffff straks duurt het nog tot 42 weken
Bij de kruidvat hadden ze eergisteren nog een waterdichte molton in de aanbieding. Heb hem meegenomen. Was geloof ik rond de Eur. 7,-.
O nee moet er niet aan denken dat ik nog tot 42 weken moet wachten.. Pffff.. Ben die pijnlijke nachten echt bui.. heb s'nachts zo last van mijn bekken. Ben elke 5 minuten aan het draaien en aan 't woelen.. Overdag doe ik niks anders dan laptoppen.. beetje poetsen, beetje met de hond kroelen enz. Waar vullen jullie je dagen mee??
de huishoudelijke klusjes zo lang mogelijk uitstellen en er zo lang mogelijk over doen. een keer extra de tafel afnemen (is van glas) een keer op de babykamer kijken !! De was is constant weg gewerkt. en zodra ik weet dat er iemand vrij is ben ik daar op de koffie te vinden. hihi en als ik snachts weer eens slecht geslapen heb dan lig ik van 3 tot 5 op de bank. de tv programma's overdag slaan ook als een flag op een modderschuit. dus de tv staat overdag eigenlijk niet echt aan.