Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    haha nee inderdaad......

Slapeloze nachten ben ik ook beu...... doe ook niet zoveel op een dag hetzelfde als jou eigenlijk chantal...... Ben alleen de laatste dagen Heel erg moe dus rust ook wel heel veel... Heb gelukkig een luie hond dus die slaapt gewoon mee... maar de dagen zijn lang en saai als je toch een beetje zit te wachten (wat eigenlijk niet mag)

2. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    had ik maar een hond dan kon ik lekker naar buiten om te wandelen want zo doelloos buiten zie ik niet zo zitten en aangezien ik geen mensen om me heen heb om een stukje mee te wandelen!!

En om nou mn katten aan te lijnen om te wandelen haha nee dat zie ik niet voor me dus wordt t maar gewoon knuffelen met ze.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Setti: hihi nou niet op mn knieen, gewoon op mn kont :p
    Maar toen ik zo ongeveer op het einde was kwam idd het maagzuur erbij kijken haha. Maarr de plinten zijn helemaal geschilderd en mooi :D
    haha geweldig, al die werkende mensen om me heen :D
    Ramen worden gelapt, alles wat in de huiskamer hoort te staan komt nu weer erin en wordt gepoetst.. heerlijk, zo'n schoon huis :D (waar ik zelf niets aan hoef mee te doen hihi)

@ Chantal: haha ik vul mn dagen ook met laptoppen overdag, af en toe een keer naar het dorp snel..en een wasje bij werken, dat was het hihi.
    Nu ben ik nooit een poetser geweest, dus ik ben ook totaal niet zo'n persoon die niet stil kan zitten.
    Ik kan gerust de hele middag op de bank gaan zitten hihi. :p
    Maar dat zal over een paar weken wel anders worden als de kindjes er zijn... dan wil ik toch alles wel gewoon fatsoenlijk elke week bijhouden hoor :D

@ Molton: haha dat was inderdaad een waterdichte molton, speciaal voor zwangeren of incontinente mensen. Dus niet een écht zeiltje.
    Maar er zit wel een zeiltje in die molton, zeg maar. hihi.

@ slapen: gelukkig slaap ik nog altijd prima.. magoed, loop dan ook 3 weken achter op jullie ;)
    Wel 's ochtends dat ik niet meer echt kan blijven liggen ivm mn benen die zo rusteloos zijn. (maar dat is ook pas na een uur of 10 half 11 hoor.. hihi nog luxe vergeleken met sommige van jullie die om 6 uur klaar zijn met slapen en eruit moeten omdat het niet meer gaat)

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    goeiemorgen :)

Hier ook nog alles goed lekker geslapen en daarna in bed een film gekeken en nu in bad.... een lekker relaxed dagje zeg maar. straks naar de verjaardag van mijn schoonvader en verder eigenlijk niks... Ik heb gisteravond tot laat nog dingetjes van mijn lijstje gedaan en nu staan er echt nog maar een paar op voor de aankomende week en dat is een erg relaxed gevoel voor zo'n controlefreak als ik....

@ Setti: die van mij heet Stefan. Maar dat ph spreek uit als f gaan wij wel krijgen mat onze kindernaam maar we gaan het niet veranderen vinden het veel mooier met ph!

We hebben een plekje voor ma en wo op het kdv en willen het liefst di en wo... maar goed we hebben wat en dat is heel fijn. Banen die passen zich maar even aan.... We wonen in het centrum van Utrecht.... 5 minuutjes fietsen van de stad.

@ setti & lindavnr: hij is ook waterdicht toch? die matrasbeschermer van de Action?? Moltons heb ik hier ook al wel genoeg... Oh het staat er al... nou dan komt die er hier ook fijn dat hij zo goed bevalt...

@ lindavnr: Ik ga per kwartaal om en om 3 en 4 dagen werken... die ene dag die er dan soms over blijft willen mijn schoonouders oppassen dus dat is hier ook al zo goed als geregeld. Wel een rustig gevoel.

Ik vind het heeeel fijn voor je dat je je huisje weer terug krijgt!!! geniet ervan.

@ slapen: gelukkig slaap ik ook nog steeds erg goed... heel fijn want als ik die berichten zo soms lees... heb ik wel echt medelijden met sommige meiden. Kunnen jullie mannen wel goed slapen? of worden ze helemaal gek van jullie gewoel? Zij kunnen overdag niet even in halen waarschijnlijk...

Hier eigenlijk nog steeds niks te klagen.... alles is bijna af.... ja ik begin een beetje tot rust te komen denk ik.... Maar nog wel even blijven zitten hoor baby want ik moet het kaartje nog gaan maken...

Oh trouwens... wij hebben gisteren met onze beste vrienden (met zoontje van 5 mnd) afgesproken dat we naar zo'n mega oord op vakantie gaan waar je dus lekker de hele dag met je kindje aan het zwembad kan zitten :) en bij wijze van spreken het ressort niet uit hoeft... vandaar dat land of plaats niet eens heel veel uit maakt... iemand aanbevelingen? Geen hotel wel iets van een appartementencomplex of het liefst iets bungalowpark-achtigs. Op de Canarische eilanden of Portugal of zo.... Is eigenlijk heluhmaal niet ons ding (we zijn meer van het kamperen, natuur, zwembad, kanoën, Dordogne, Provence ed. achtige soort) maar goed zo met twee baby's is dit voor een jaartje wel een goede oplossing dachten we....

5. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hoi mama's, pff hier weer zo beroerd geslapen! Lig nu heerlijk weer in bed met de laptop op schoot, net een filmpje gekeken en straks nog even proberen om te slapen.
    Gisteravond een hele gezellige avond gehad; eerst bowlen (heb niet meegedaan hoor) en toen wokken. Maar dat was dus van 5 tot een uur of 11 zitten. Dacht dat het erg goed ging, totdat we thuis kwamen en ik helemaal gebroken was. En nu nog steeds.

Ach komt vast wel goed! Gewoon lekker rustig aan doen..

Ik doe hier ook niet zoveel overdag; beetje laptoppen, tv kijken, beetje poetsen, keertje weer naar het dorp/stad. Heerlijk vind ik het haha.. Wil wel zo'n leven blijven houden :).
    Kan ook net als Lindavnr heel de dag met gemak op de bank hangen hoor ;).

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Heerlijk Johannal, een resort opzoeken lijkt mij ook wel eens lekker voor een keertje :) Zou ter oriëntatie eens kijken op d-reizen.nl of hier op het forum zoeken bij Vakanties, er is al eens zoiets voorbij gekomen namelijk.

Hier vanmorgen de keuken en hal een frisse lik verf gegeven (mijn man dan, hij is schilder), electra her en der aangepakt, de lampen verhangen, bankhoezen gewassen en zo meer van die klusjes waar je vaak tegenaan kijkt. NESTELDRANG!!!

7. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    De baby mag hier nog wel even blijven zitten, hoor. Ook omdat ik dan niet terug naar school hoef voor de zomervakantie en tot en met augustus vrij heb. Verder voel ik me prima. Maagzuur is goed onder controle te houden met gaviscon. Daar slik ik dan ook best veel van, maar ik weet dat het meteen na de bevalling weer over is.

We gingen vandaag naar de Apenheul. Lekker slim, die is dicht in de winter! We zijn maar doorgereden naar Burgers Zoo (lang leve de tomtom: dichtstbijzijnde dierenpark: 35 minuten), toch nog apies gekeken! En de aquariumtunnel is erg leuk, met die pijlstaartroggen die zo over je heen zwemmen.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Aaah bedankt voor de tip!

9. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej meiden,

Ja, het gaat inderdaad flink opschieten nu! 36 weken en 3 dagen zwanger... Volgens de vk zelfs al 37 weken en 1 dag. Hihi, de vk en gyn zijn het nog steeds niet met elkaar eens :D

Vriendlief en Setti, leuk om te lezen hoe jullie het nu beleven aangezien wij wel zo'n beetje 'even ver' zijn.
    Ik slaap gelukkig heerlijk en moet echt m'n wekkertje zetten anders slaap ik gerust 14 uur achter elkaar :p. Niets voor mij eigenlijk, voor m'n zwangerschap sliep ik maximaal 5 uur op een nacht!

Ik ga straks even het zeiltje op bed leggen (had ik nog steeds niet gedaan ;)).
    Verder hoop ik eigenlijk dat de baby tot een week of 41 ofzo blijft zitten (zeg ik nu hé!!!). Ben het niet zat (al zijn er momenten dat ik er helemaal doorheen zit). Maar heb vooral absoluut niet het gevoel klaar te zijn voor de bevalling (vind het nog steeds eng, stom hé). Het enige waar ik wel veel last van heb is maagzuur. Maar ook hier is het goed onder controle te houden met Gaviscon (wel de vloeibare variant, die tabletten krijg ik echt niet weg).

Ik verveel me doordeweeks helemaal niet, kom nog steeds tijd te kort voor alles wat ik wil doen, de dagen vliegen om nu :( en het verplichte rusten moet ook natuurlijk!
    Sinds de beeb is ingedaald heb ik wel wat meer lucht en dat is echt een verademing! Ik ben ruim 1.80m maar ook bij mij zit er van alles 'klem' als ik zit. Liggen of staan voelt echt beter!
    Alleen gister 3 uur in de auto gezeten (1,5 uur heen en terug) en dat was wel een beetje te lang. Was echt kapot toen ik thuiskwam!!

Lieve meiden, een dikke knuffel voor iedereen die er eventjes doorheen zit!!!!
    Liefs Laar
    Ps. ik ga nu echt m'n vluchttas afmaken schaamschaam!

10. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Kleintje, Is de taart nog gelukt?

Lindavnr, Leuk dat jullie een nieuwe kast gekocht hebben. Heb je er ook een foto van?

Chantal, ik kwam mijn dagen door met lezen, films en series kijken, beetje internetten en nu mag ik ook iets thuis gaan doen dus beetje huishouden. Het liefst zou ik ook nog lekker weg gaan, maar dat mag helaas niet.

Johanna, Lekker zeg, zo'n vooruitzicht. Er is hier op het forum ook een vakantietopic. Misschien dat ze je daar advies kunnen geven?

Nijnja, Gelukkig dat er nog een dierentuin in de buurt was. Anders zou je voor niks gereden zijn.

Lara, Heb je je tas nog kunnen pakken?

Mijn buik is gelukkig wel wat rustiger geworden. Ik zat hem toch wel even te knijpen hoor. Ik heb wel ontzettende koppijn gekregen, dat is weer minder.

11. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Werd weer even afgeleid door wat topics :p Ga het NU doen!!

Fijn dat je buik weer wat rustiger is. Sterkte met de hoofdpijn, hoop dat het snel wegtrekt. Veel water drinken werkt altijd goed bij mij. En desnoods een paracetamolletje hé!

Liefs

12. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    :(Meiden nog even een vraagje!:(
    Nemen jullie een jasje mee naar het ziekenhuis en zo ja in welke maat?? Of is alleen zo'n maxicosi-zak en omslagdoek voor de baby genoeg (over de kleertjes natuurlijk ;))

Bedankt!

13. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Lara,
    Ik heb van die schattige jasjes gekregen (maat 50) en die zitten in de maxicosi zakken in de maxicosi dus die gaan pas mee het ziekenhuis in als wij er weer uit mogen en dat is bij een KS waarschijnlijk pas na een dag of 5. Gek he, wij hebben het eerste 'kraambezoek' in het ziekenhuis al gepland...

liefs Minke

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Johannal: yep, die is waterdicht van de Action!

@ Wennepen: haha nee hebben geen foto gemaakt..maar over 3 daagjes staat ie hier al in huis, dus dan show ik 'm wel ;)

@ Lara: Wij doen ze rompertjes aan, dan een boxpakje (die dingen aan 1 stuk weet je wel haha met voetjes eraan..en dan die hele zachte! :)), broekje erover heen, eventueel nog een shirt/truitje indien nodig, een vestje en dan daarover de babynomade.. en dan in de maxi cosi. hahah. :p
    Lijkt me warm genoeg aangekleed :) Indien het te warm is, kan er altijd nog een shirtje achterwegen blijven ofzoiets :)

@ hier: pffff ben kapot. Stiekem doe je toch nog veel zo tussendoor. Kleine dingetjes af doen en opruimen/inruimen.
    Nu is vriendlief aardappels aan het schillen en ga ik zo lekker stamp maken (HEERLIJK :D:D hutspot! :D) en dan op de bank ploffen en kom er niet meer af vandaag! :p

Box staat trouwens weer op zn oude vertrouwde plek hahah.
    schoonmoeders had hem toen een keer verzet, maar nu staat ie dus weer mooi bij ons bij de bank :) lekker dichtbij :D

15. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hai Allemaal, :)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of jullie mannen wel goed slapen! En of jullie mannen jullie nie wakker houden?
    Ik ben eigenlijk wel blij dat ik het bed voor mij alleen heb.. Pfff.. Ik draai en woel al genoeg.. Moet er persoonlijk zelf even nie aan denken om een snurkende partner naast me te hebben liggen!! :):)
    Hihi.. Soms heeft het voordelen om "alleen" te zijn, al gaat dat nu ook nie meer op voor mij, maar toch... ;)

Verder wens ik iedereen die het nu (even) erg zwaar heeft een dikke knuffel toe!!

En iedereen die er zo van geniet, nog heel veel plezier toe :)

En bedankt dat jullie zeggen dat ik het rustiger aan moet doen, gek genoeg neem ik het nu serieuzer :) Hihi!!
    Soms ben je het gewoon nodig om het even te horen!

Liefs vanuit hier!

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy

ik zit ook steeds te denken over kleding uit het ziekenhuis.
    Maar linda over zo'n luierpakje heen nog een broekje????volgens mij krijg ik dat er nooit overheen haha.
    maar ik neem ook rompertjes mee met lange mauwen, en dan zo'n luierpakje, dan een vestje, en dan heb ik zo'n speciale voetenzak van maxicosi, en voor de zekerheid nog een wikkeldoek, nou denk dat dat wel genoeg is....

lara haha wwat zijn wij toch lekker hetzelfde, ik heb ook nog zoveel wat ik wil doen, dat ik bang ben dat ik echt tijd te kort ga komen haha, en ben zoo benieuwd naar als ze er is, maar daar staat nog wel 1 obstakel tussenin::bevallen!!!!!hahaha zie er ook behoorlijk tegenop hoor, vind t echt eng.
    had je me andere berichjes nog gelezen van gisteravond?over t gordijn en de 2e naam??????hahahahahaha

ik vraag me trouwens steeds meer af bijvoorbeeld::::::::::
    stel de baby is een paar weken en ik neem haar mee naar de winkel of iets dergelijks.
    Dan doe ik d'r een rompertje aan, daar overheen een luierpakje of kleertjes, en dan???moet het dan in de reiswieg onder een laknetje en dekentje, of kan ik ook zo'n winteroverall aantrekken (soort van skipakachtig ding, je legt ze er met de kleren in, en dan zitten er ritjes van tenen tot nek zodat ze er helemaal inzitten) en dan eventueel nog een dekentje erover???
    en waar is eigenlijk die afdekkap voor die over de reiswieg heenzit zeg maar (dat ding wat dus zeg maar aan de bovenkant van de reiswieg zit waardoor je de beentjes niet ziet enzo)

heb vrijdag generatie 2010 opgenomen op advies van me moeder, heb net t begin gezien maar t lijkt me zo leuk dat ik wacht tot me man er is kunnen we t samen kijken, ben alleen bang dat hij dat niet zo leuk vind hahaha.

17. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ kleertjes uit het ziekenhuis..

Ik neem mee:

Maxicosi + voetenzak
    setje kleding ( zacht broekje met truitje)
    rompertje
    sokjes
    mutsje
    slofjes
    Winterjasje (maatje 56)

Mocht het te warm zijn dat laat ik het winterjasje wel achterwege..

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah ja ik weet ook niet of het past maar ik dacht, ik neem ze gewoon mee en dan zien we wel! :p
    Stel dat ze klein zijn..wie weet dat het dan wel past :p

19. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    he meiden ik kom jullie even vervelen met een foto. nu net gemaakt door mijzelf dus hij is niet helemaal geweldig.....

20. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    Vriendlief wat een mooie foto!!

Ooh en Chantal ik zou minimaal 2 hele kledingsetjes meenemen naar het ziekenhuis, mijn eerste had binnen no time het eerste setje vies door spugen (was misselijk van de vacuumpomp) en mijn 2e zoon had ook snel zijn eerste setje uit door meconium (1e poepluier) die door lekte. Wel zo fijn als je dan lekker je eigen kleertjes mee hebt!

Als je de eerste weken naar buiten gaat moet je toch een beetje dezelfde kleding voorschriften als voor jezelf aan houden. En eventueel een extra dekentje of voetenzak maar niet te warm, en natuurlijk ook niet te koud.

Deel Deze Pagina