Jeetje meiden, wat is er veel gekletst het weekend Bedankt voor de complimenten over de schilderijtjes!!!!!! @ Nijnja en Channes: Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!! @ EliesahGefeliciteerd met je vriend!! Maak er een leuke dag van. @ Darcy: Wat heerlijk zo'n midweekje ertussen uit. @ Floor20: Wat een zalig bericht dat het met Ivar zo goed gaat. Hoop dat Ivar snel word overgeplaatst. @ Johannal: Fijn dat jullie een plekje op het KVD hebben. Zelf vind ik het ook een prettig gevoel dat het goed gekeurd is. @ Wennepen: doe je wel rustig aan. Als het nog 2 weken langer kan blijven zitten, zou natuurlijk helemaal ideaal zijn. @ Lindavnr: Jammer dat de gastouders hebben aangegeven het niet te willen doen. Gelukkig heb je nog even voordat je de oppas nodig hebt. Zo te lezen heb je een goede achterhoeden die jullie kunnen helpen. @ Meiden die 37 weken zijn: Jeetje wat spannend!!!! De gedachten dat het ieder moment op gang kan gaan komen. Het komt nu wel heel dichtbij allemaal. @ Vriendlief: Mooie foto! @ Boba80Gefeliciteerd me jullie zonen Bas en Wim. @ Kleintje88: Sterkte vandaag!! @ Hydrofiele luiers: Ik heb ze alleen gewassen, niet gestreken. Kraamzorg heeft er ook niks over gezegd dat ze gestreken moesten worden. @ Kraamweek: Ik zie er best wel tegenop. Aan de ene kant ben je natuurlijk super trots op je kleine spruit, en wil je die graag aan iedereen laten zien. Aan de andere kant is alles nieuw, moet je helemaal wennen, waarschijnlijk bek af van de bevalling, en dan ook nog eens een keer "gezellig" gaan lopen doen. Je kan moeilijk eerst 2 weken Hawaï boeken om even lekker bij te komen, en dan te beginnen aan het "moederschap". Wel heb ik besloten om de eerste dagen heerlijk in bed te blijven liggen. Zo ie zo komt op de kaart te staan dat ze eerst moeten bellen. Mocht het met mij goed gaan na de bevalling, dan neemt mijn man uiteraard de eerste 2 dagen vrij. Dan de dagen dat de kraamzorg er is, gaat hij gewoon werken, en zorgt hij ervoor dat als de kraamzorg weg is, hij thuis is. Als de kraamzorg afgelopen is, om dan 2 á 3 weken vakantie op te nemen.
Zaterdag ons mozes mandjes terug gekregen met een schitterend anti allergie matrasje erin. Thuis gekomen wil ik het wiegje opmaken, kom ik tot de conclusie dat ik helemaal vergeten ben om voor het mandje beddengoed te kopen Ik heb van mijn man de lakens voor de wieg waar hij zelf ondergelegen heeft (ik vind het heeeeeeeeeeel schattig, hij niet8)), maar verder niks voor het mandje. Gisteravond even nog snel beddengoed besteld
Zo mijn eerste dag verlof zit er alweer bija op, zag hier van de week meiden die niet meer wisten wat ze moesten doen. Misschien een goede tip. Ik heb lijstjes gemaakt: - voor de huishoudelijke klussen, iedere dag iets doen ipv op een dag alles in huis te moeten doen. Dan heb je in het weekend met je vriend/man ook echt weekend - lijstje van leuke dingen die ik nog wil doen in en om het huis zoals foto's inplakken, administratie opruimen, laatste dingen babykamer kopen, enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven enz... - lijstje voor mijn ventje welke klusjes nog gedaan moeten worden in de komende weken Verder merk ik dat inderdaad de verleiding erg groot is om de laptop aan te laten staan en daar lekker achter te gaan zitten met een kop thee,...moet ook kunnen toch. @kleertjes, ik heb een apart koffertje voor de kleine met: rompertje, broekje, shirtje en vestje zowel in maat 56 als 62, spuugdoekje, tuttel, een paar luiers(?) sokjes, slofjes en een wrapper voor in de maxicosi. Vanmiddag komt de kraamzorg voor een intake, ben benieuwd! Groetjes aan iedereen!
Boba van harte gefeliciteerd met de jongens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ga duimen dat ze lekker hard doorgroeien!!!!!!!! Moet morgen even extra naar het zkh, twee nachten nauwelijks geslapen van de pijn van onder, de verloskundige die ik gister belde uit het zkh dacht aan een spatader, zelf dacht ik later toch meer aan aambeien dus ben vanochtend even naar de huisarts gegaan, hij denk een ontsteking of cyste..... mmmmm en nu........ is de pijn bijna weg zoals altijd wanneer je de dokter gaat bellen, maar goed morgen toch maar even bij de Gyn langs, moet maandag ook dus mocht de pijn helemaal weg gaan wacht ik wel tot maandag eventueel. Sorry heb super hoofdpijn dus ga weer even liggen.
@ Wendie: ohja, da's ook wel een goeie; spuugdoekjes en een tutteltje.. hahah, die had ik nog niet eens ingepakt (luiertas zit al vol met alleen alle kleertjes hihi) Luiers heb ik gelezen, hoeven niet; die krijgen ze van het ziekenhuis..
Oja heb klossen binnen gekregen (ben benieuwd) en een steuntje waardoor ik in bed lekker half recht op kan zitten, net zoals een strand stoel zeg maar met meerdere standen, zat er bij mij bij de kraamzorg allemaal in, wist ik ook niet, handig he, ga ik direct gebruiken.
ff een vraagje hoe gaat dat met de kinderbijslag gaat dat automatisch?? of moet je dat echt nog aangeven ergens ofzo?
kleintje: sterkte vandaag meid! channie: beterschap meid! settie en chantal: 37 weken meid! lindavnr: tot hoe lang moet jij dan werken? heb je nog geen verlof? gwen: leuk he die mandjes? ik heb er ook een. Mooi gedoe gehad met het opmaken. Ik had de bekleding gewassen en dacht ff het bedje op te maken. Eerst die hoesje er weer op, toen een badstof onderlakkentje, en de luier er op. Maar alles is zo groot echt vond het zo'n gepruts. Maar het is gelukt echt zo schattig Dus als je tips hebt wat betreft het opmaken hoor ik het graag haha. wendie: herkenbaar die lijstjes. Ik vergeet echt alles dus op het prikbord in de keuken hangt een lijstje met wat ik nog wil kopen, wat er nog gedaan moet worden en een briefje met wie en wat er gebeld moet worden als ik moet bevallen haha. Hier heeft mannetje van het weekend geopperd dat ik nu echt ff eent tasje moet inpakken, hij heeft volgens mij harstikke nesteldrang. Alles moet af en netjes. Roept de hele dag wat ligt dit en waar ligt haha. Vanmorgen heb ik de keuken en de badkamer ff gedaan, ook de kastjes enzo lekker uitgesopt. strijk is al klaar alleen het beddegoed van zoon moet nog even in de droger. vanavond lekker chillie koken. Ben bezig 'vriezer koken' vind het fijn gevoel dat mijn zoon en man toch een goede, gezonde maaltijd hebben als ik bevallen ben. Niet dat hij niet kan koken hoor maar altijd makkelijk als hij moe is of een lange dag heeft gehad. weet nog van de vorige bevalling dat mijn vriend helemaal kapot was heeft wel een week nodig gehad om bij te komen.
@ Dianne: officieel krijg ik a.s. donderdag verlof. 6 weken voor de uitgerekende datum dus.. Maar zit wel volledig in de ziektewet en werk dus alleen therapeutische uren (6u per week).
Lindanvnr: Ah oke, dus officieel was dat een paar dagen nadat je 34 weken zwanger bent. Nou je hebt gelijk ff lekker bij tanken.Je moet straks wel bevallen dan is het wel fijn dat je een beetje uitgerust bent.
Heyyy meiden belastingvoordelen::kinderbijslag gaat idd automatisch. Inkomensafhankelijke combiantiekorting en kindgebonden budget moet je als het goed is zelf aanvragen als je dat direct per maand uitbetaald wilt krijgen, anders kun je het aan het eind van het jaar gewoon met je aangifte doen. ik ga na de geboorte gewoon ff naar onze adviseur en vraag of hij alles aan wil vragen en in orde wil maken, ook qua verzekeirngen enzo. denk dat t met de kosten van de chreche ook zo gaat maar dat weet ik niet want die van ons gaat niet naar de creche. boba en man van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2 zonen!!hopelijk gaat alles goed, geniet van elkaar!!!! kleertjes:haha fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich over zulke dingen druk maakt! ben nu kleertjes voor de baby aant klaarleggen maar pfff nog moelijk, heb nu een luierpakje maat 50, super schattig rose met strikjes hoop dat ze het past.voor de zekerheid ook nog een luierpakje maat 56, en dan een romper lange mauw maat 50-56.haal morgen nog even een maat 50 ook. en dan 2 mutjes, wikkeldoek, en dan die dikke voetenzak van maxicosi in de maxicosi...straks maar even vragen wat manlief ervan vind....
nog ff over die belastingen. Ik heb het een paar dagen na geboorte aangevraagd. Igg toen ik het sofinr van de baby heb gekregen om te voorkomen dat ik een maand creche moet voor schieten. Was gelukkig vrij snel geregeld.
Ik vind het inderdaad ook zo schattig. Ik heb er verder geen hemeltje of iets dergelijks boven hangen. Hahahahaha, opmaak tips heb ik helaas nog niet. Er ligt hier alleen een kaal matrasje in. Zal morgen of overmorgen wel het beddengoed binnen krijgen. Dan is het echt klaar.
Boba, Van harte gefeliciteerd met je 2 jongens! Hopelijk gaat het allemaal goed en herstel jij snel van de keizersnede. Echt fijn dat je de 34weken grens behaald hebt! Ik had gisterennacht en gisterenochtend om de 4 minuten harde buiken die verder niet zeer deden. Tegen 2 uur smiddags is het tot rust gekomen. Nu is mijn buik rustig, maar ik heb wel een soort druk van onderen. Ik had vanmorgen echt het gevoel dat de kleine er zo uit zou kunnen vallen Nu heb ik de hele middag op de bank gelegen en is de druk wel bijna weg, maar wat zou dat kunnen zijn? Morgen moet ik weer op controle bij de gyn en dan vraag ik het wel even na, maar misschien dat jullie het ook weten of ook hebben?
de druk kan komen doordat het kindje gaat indalen. het voelt inderdaad net of het kindje er uit gaat vallen.
boba gefeliciteerd met je zoons!!! ik heb de vluchttas ook klaar: pakje maat 50 van nijntje 2 rompers van nijntje maat 50 2 pakjes 1 paar sokjes 1 paar slofjes nijntje 1 mutje nijntje 2 rompers met langemouw 1 skipakje 1 maxicosie+ voetenzak voormezelf: 2 pyama`s paar sokken ondergoed zak snoep 2 joggingsbroeken haarlak deodorant toilettas met inhoud. badjas de rest neemt mijn man wel mee