Maart 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kleintje88, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Kun je trouwens "voelen" of je ontsluiting hebt? Niet inwendig ofzo, maar gewoon zo zeg maar.

2. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    wen: klinkt als voorweeen. en die druk kan volgens mij komen omdat je kindje indaald. Wel heel herkenbaar. volgens mij kan je ontsluiting niet voelen. Er zijn wel dames die dat inwendig kunnen voelen maar daar heb ik geen verstand van ;) haha.

3. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Boba!! HOERAAAAA je bent de 2e maartmama :D:D
    En jullie hebben 2 prachtige zoontjes heb ik begrepen!!
    Van harte gefeliciteerd meid!! En natuurlijk ook voor de kersverse papa de hartelijke felicitaties!!! :D
    Ben zo blij voor jullie!!
    Gelukkig hebben jullie de 34 weken mijlpaal gehaald!! Dat is natuurlijk altijd goed!
    Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat, hou hyves en je site natuurlijk in de gaten!!

@ Kleintje, pfff crematie vandaag.. :( Hopelijk is het een beetje gegaan... Het is zowiezo al moeilijk om zulke dingen mee
    te moeten maken, maar als je ook nog es hoogzwanger bent, EN vol hormonen zit, lijkt het me helemaal verschrikkelijk :(
    Hopelijk horen we gauw even van je hoe het nu met je is!!

@ Setti, wat weer akelig actief, hihi!!
    Hopelijk heb je er geen last van naderhand!!
    Preischotel klinkt goed!! Mmmm!! Wil ik eigenlijk ook wel weer es hebben :D
    Hihi!!
    Moet maar es het recept opzoeken op internet! ;)

@ Lindavnr, heerlijk dat je hebt besloten om dan ook lekker thuis te blijven!!
    Goed gedaan!!

@ Linda, hopelijk zakt je hoofdpijn gauw af, en ik zou de afspraak bij de arts gewoon door laten gaan meid!
    Kunnen ze altijd even kijken jah, wat het kan zijn? Ookal is de pijn nu minder!! Gewoon doen denk ik!

@ Setti, volgens mij is het zo dat als je het kindje gaat aangeven, de kinderbijslag automatisch in werking word gezet... En ik geloof dat dat ook al gezegd is hihi :) Kom ik aan, als mosterd na de maaltijd..

Bedankt voor de reacties over dat het dus toch wel normaal is om af en toe ergggg onzeker te zijn!!!!
    Ben blij dat ik nie de enige ben, al gun ik niemand dit gevoel...

Liefss

4. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Boba; gefeliciteerd met je 2 zonen! Mooie namen, erg leuk..
    Hopelijk gaat alles goed met jullie :).
    Dikke knuffel van ons!

Hier geen tijd om verder bij te lezen; vriend is jarig vandaag en hebben bezoek. Maar wilde even snel bijlezen en zie dat er nieuwe maart baby's zijn :D!
    Morgen ben ik weer van de partij hihi..

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Boba, van harte gefeliciteerd met je prachtige jongens en wat een leuke namen! Super, heel veel geluk gewenst! :)

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nou, een update van mijn kant...

Vanmorgen controle bij de vlos gehad - alles goed, bloeddruk, hartactie - maar toen ik aangaf dat ik Heidi al een paar dagen heel weinig voel bewegen werd besloten om een hartfilmpje te laten maken.

Loop ik naar de assistente (om de laatste afspraak te maken vóórdat Gynaecologie het overneemt), zegt ze: "Ha, je mag meteen door naar Verloskunde..." Pardon?? :$ "...voor het filmpje natuurlijk." (bijna hartfalen aan mijn kant ;))

Enfin, filmpje toonde wel beweging, was niet zorgwekkend, maar de komende dagen moet ik meer rust nemen. Arts Harm was daar héél duidelijk in ;) Net zo duidelijk als zijn geruststellende opmerking, dat er nog best een jongetje uit zou kunnen komen (zit je dan met je knalroze maxi-cosi) én dat het geen groot kindje zal zijn.
    Ik vertelde nog aarzelend, dat ik niks meer ben aangekomen (de teller staat op +8 kilo) en verwacht had, dat Heidi zich een weg naar binnen aan het vreten was. Hij geloofde dat niet zo.

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik lees al veel over ziekenhuistassen. Hier de mijne gisteravond ingepakt, de ervaring heeft me geleerd wat nodig is :D

Voor Heidi:

eerste pakje, maat 50 (valt vrij ruim)
    wit broekje, maat 56
    2 rompers met lange mouwen, maat 56
    2 paar sokjes
    2 mutsjes
    knuffeldoekje (slaap er nu zelf mee)
    jasje

Voor mama:

nachthemd
    1 paar sokken
    badslippers
    2 onderbroeken
    1 voedingsbh
    1 voedingsshirt
    1 huisbroek
    toilettas
    "bevalplannetje" (slechts een paar punten)

(toe te voegen: foto/filmcamera, mobieltje, papieren verloskundige! en maxi-cosi)

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    nemen jullie niks voor de papa mee??

Papa hier krijgt ook een tshirt mee + tandenborstel en ipod...

9. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Boba, gefeliciteerd met jullie mannetjes!!! Hopelijk gaat alles goed met jullie!

10. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik heb tegen de papa gezegd dat als hij wat dingen mee wil nemen zoals een schoon t-shirt dat hij die zelf in de tas mag doen. Maar ik geloof dat hij het alweer vergeten is ;)

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    darcy wat schrijf je dat mooi! :D Ik hoop dan maar voor je dat het toch heidi word, anders zo zonde van die roze maxi he ;) haha. rustig aan meid!

eliesah: gefeliciteerd met je mannetje!

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Boba, gefeliciteerd met je 2 mannetjes!! Ik ben benieuwd naar je verhaal

Marye, flink aan het rommelen! Succes!!

Bevallingslijst: is het niet makkelijker om de lengte van de kindjes er niet bij te zetten? Meestal worden de kindjes niet meer gemeten, alleen gewogen.

Kleertjes: hier gaat hij straks in romper, shirtje erover, broekje erover en sokjes. En dan in de lodger. Indien nodig krijgt hij een jasje of een vestje aan. Of hij gaat in zn jasje en dan een dekentje over zn beentjes.

Slijmprop: kan begin van de bevalling zijn, maar het kan ook nog weken duren.

Linda, sterkte morgen in het zh!

Setti: zodra je je kindje aangeeft bij de gemeente wordt de kinderbijslag automatisch geregeld.

Hier vandaag bij de diabetesverpleegkundige geweest. Heb een apparaatje meegekregen en moet 7x per dag mn bloedsuiker prikken. Heb wat staafjes meegekregen, maar moet ze over een paar dagen echt zelf gaan kopen. Ze worden niet vergoed door het ziekenfonds dus dat is wel weer jammer.

Ik merk echt dat ik superweinig van de meiden kan hebben. Herkennen jullie dat? Ik heb ook weer harde buiken vandaag en pijn in mn rug. Maar dat ik zo weinig van ze kan hebben heb ik eerlijk gezegd al sinds dat ze terug zijn. Sophie wil ook alleen maar papa en Anna wil alleen maar oma, dus dat doet het ook geen goed.

13. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Het maakt mij niet uit om de lengte van de babies eruit te laten. ;) Dus dames wat vinden jullie?

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nee mij ook niet, maar bedacht me dat het allemaal ruimte inneemt en dat niet iedereen de lengte weet omdat het vaak niet gemeten wordt. Was maar een ideetje, kijk maar wat jullie willen!

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    als de lengte bekend is, is het wel leuk om het er bij te zetten toch? bij mij werd (gelukkig) wel gemeten. zou het jammer vinden als de vk dat nu niet ging doen eigenlijk.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Alies/funnyme: ach kunnen even kijken of het wordt gemeten en zo niet, laten we het weg :)

@ hier: bijgelezen maar even niet de puf om te reageren op vanalles... dus, fijne avond! :)

17. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik laat het dan idd gewoon weg bij degenen die niks opgeven. ;)

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Dat kan ook nog!

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie

het is gewoon een pakje van maggie, preischotel met kerrie

aardappelschijfjes bakken in koekepan. gehakt rullen. prei gesneden en gewassen natuurlijk nog ff kort mee bakken dan een grote ovenschaal daar leg je wat aardappelschijfjes in dan de gehakt met prei en dan weer een laag aardappelschijfjes en dan de mix uit t doosje mengen met 400 ml water en een ei dan over de schotel gieten en 45 min de oven in en klaar.

best simpel en mega lekker.

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Gefeliciteerd met je vriend.

Deel Deze Pagina