Hoi Nijnja, Onze beeb is behoorlijk groot! Ik zat met 31 weken al op een gemiddels kindje van 35 weken! Ik ben zelf niet zo groot en heb het dus erg benauwd! Over twee weken...als mijn lichaam het toelaat willen ze afspraak maken voor inleiding! Zit alles nog potdicht dan moeten we wachten maar wordt de kans op keizersnee steeds groter!! Dit laatste hoop ik persoonlijk niet! Vorige keer inleiding gehad ivm langdurig gebroken vliezen en dat was alles behalve prettig vandaar dat ik nu bij inleiding gelukkig gelijk ruggeprik mag! heel spannend allemaal! Mooi filmpje trouwens! xx nina
Hoi meiden, Op internet zijn ook veel handige lijsten te vinden met wat je mee moet nemen naar zh-bevalling. Vergeet ook vooral oplader mobiel en batterijen/accu voor in je fototoestel niet! @Ledikantje, ik heb het ook opgemaakt, gewoon omdat het er dan zoveel leuker uitziet! Ons kleintje gaat de eerste weken gewoon bij ons op de kamer in een wiegje waar m'n vader nog in heeft gelegen . En ik en m'n zusje ook trouwens. Wel zo makkelijk met voeden en ik vind het gewoon een fijn idee! @Ehmmmm, ik wilde eigenlijk voor de bevalling ook nog wel een keertje sex. Gewoon omdat het volgens mij nooit meer hetzelfde wordt . Haha! Helaas mogen wij nu helemaal niks doen omdat ik miss. vruchtwater verlies. Dan is het risico op infectieidingen veel te groot! Ik denk dus dat onze laatste keer in december blijft... Gelukkig hebben wij er tijdens onze vakantie toen nog flink van genoten @Boomer, hoop éigenlijk wel iets langer dan 2 jaar... hij is nog maar 4 jaar oud en het is een diesel dus die kunnen wel naar de 3 ton (qua km's). Ben benieuwd, hij moet eerst maar's blijven rijden... Hier vind ik het allemaal ook flink zwaarder worden. Heb vanmorgen wat opgeruimd, was helemaal kapot. Nu weer buikkrampen met een soort regelmaat erin. Dus beetje eng en net lekker 2 uur op bed gelegen! @Marye, raar hé dat het écht bijna is terwijl het nog niet zo voelt! Heb ik ook hoor. Leuk dat de cursus interessant was. Ook al had je gister eigenlijk niet zo'n zin, hihi. Ik zal meeduimen voor Don, hoop dat'ie de baan krijgt!! @Kleintje, heel véél sterkte!!! *knuf* @Hier, wou dat ik jullie de letters kon laten zien!! Heb ze helemaal klaar (3x geschilderd) en ze zijn echt super!!! Maar de naam wil ik toch nog even voor onszelf houden Misschien kan ik de letters door elkaar gooien en dan fotograferen, hahaha! @Bevallen, ik denk ook gewoon liggend hoor. Wij zijn 2 weken geleden in Dordwijk naar de info avond geweest incl kijkje in de verloskamers. Vind het eerlijk gezegd flink sfeerloos. maar goed, poliklinisch dus hopelijk snel weer weg! Pijnstilling, ik wil het eerst zonder proberen en mocht het ECHT niet lukken of 40 uur duren ofzo.... spuit me maar plat dan!! @Nijnja, mooi filmpje!!! Liefs Laar
hoi dames Nu we allemaal zo ver zijn komen de verhalen en de ervaringen van de bevalling ook voor bij. We zijn er toch allemaal mee bezig zo te zien. Hier ook hoor. Maar nu heb ik toch een vraagje, per wanneer gaan jullie een matje en zo op je bed leggen, en hebben jullie standaard een extra broek in de tas zitten voor als je vliezen breken, als je ergens naar toe gaat?? En gaan jullie de laatste maand nog ver van huis?? Ik was van plan om de laatste maand eigenlijk niet meer zo ver van huis te gaan alleen als het echt heel erg nodig is. Maar ja voor iedereen is dat lijkt me ook verschillend. nou iedereen sterkte met deze laatste loodjes. groetjes sherly
hahha toevallig gisteren een matrasbeschermer gekocht, die gaat er over een weekje of 2-3 wel op denk ik.. just to be sure. in de auto leg ik bij een week of 35 ofzo wel een keer een vuilniszak of zoiets op de stoel.. en op de bank thuis..weet ik eigenlijk nog niet. Wat doen jullie (voor diegene met een stoffen bank )? Een extra broek? hihi, totaal niet aan gedacht...hmm nu ook nog niet hoor. Dat doe ik ook wel vanaf een week of 35. Laatste maand ver van huis.... hmm ik zou niet weten waarvoor.. Maar als er een dagje zou zijn dat we weg zouden gaan, zou ik niet thuis blijven voor eventuele vliezen die kunnen breken hoor...
Doe de 1e graads lerarenopleiding, heb Engels gestudeerd, de onderzoeksvariant, maar wil naast het vmbo ook op havo en VWO blijven lesgeven
Wij gaan over een ruime week nog een midweek op vakantie... en daarna ga ik ook gewoon nog dagjes weg. Als het gebeurt, gebeurt het. Denk dat het wel los zal lopen. Zo´n matrasbeschermer is handig als ie goed is / heb er eentje bij HEMA gekocht, van die uit het kraampakket ging ik enorm zweten. Pas rond 36 weken op het bed gelegd, vroeg zat.
Hoi dames, Hier gelukkig geen blaasontsteking. De pijn komt van de beeb die heeeel laag in mijn bekken lig. Zogezecht op me bekkenbodemspieren. En daarom bij elke beweging van de beeb dus extreem gevoelig. Ook heb ik het idee dat de kleine is ingedaalt. Me buik is ineens ene stuk kleiner en hangt nu echt. Hier is de sex echt over hihi. Moet echt niks van dat gepriegel hebben. Bah Bah hahah. Vriendlief heeft trouwens last van nesteldrang. Is nu de wc deur aan het verven en straks wil hij verder...... Ik moet dus vluchten voor de lucht BAH @wennepen Fijn dat je thuis ben. **gaat weer even verder bij lezen**
Ik heb gisteren toevallig een matje in mijn auto gelegd aan de bijrijders kant.... Voor als we naar het ziekenhuis gaan tijdens de bevalling en de vliezen breken in de auto... of gewoon voor als je ergens onderweg bent en je vliezen breken daar... Verder neem ik denk ik geen extra broek mee hoor als ik ergens naartoe ga, zowiezo zou ik niet weten waar ik nog naartoe zou moeten behalve naar mijn ouders die 50 minuten verderop wonen en af en toe eventjes naar de winkel of de stad maar echt lang weg zit er toch niet meer in.. Op mijn bed leg ik denk ik ergens volgende week ofzo zo'n matrasbeschermer neer, ze adviseren het bij de 36 weken neer te leggen maar ja wat als de kleine toch iets eerder komt? Verder maakt mijn vriend zich niet zo'n zorgen om de bank, ik ook niet (leer) maar wel om de nieuwe vloerbedekking hahahaha! Maar goed ik denk niet dat het allemaal zo'n vaart zal lopen en ik ineens een hele plens zal verliezen op de vloerbedekking en anders zien we het wel....
Heb nog niet gelezen. Vanmorgen groeiecho gehad. Puk weegt nu 1696 gram. Alleen lopen zijn beentjes zo'n 8 dagen achter in groei. Toen de vk me belde om te vragen of ik de afspraak kon verzetten, heb ik meteen gevraagd of dat erg was. We kijken donderdag even naar de papieren en als ze twijfelt komt er nog een groeiecho.
Hier lopen de beentjes ook een aantal dagen achter. Heb er nog niet over ne gedacht hoe dat zat. Ga ik woensdag ook eens vragen hihi. Hoe is het trouwens met je verder? Nog een keertje vloertje poetsen in de nacht? hihi
Heb er wel over gedacht vannacht (toen ik weer niet kon slapen) Verder, tja veel harde buiken en regelmatig menstruatiekramp. Mn bekken gaat beter nu ik bij de fysio loop. Lief dat je het vraagt. Dus bij jou lopen de beentjes ook achter? Hoeveel?
Funnyme: Bij mij lopen de beentjes ook achter. Met alles zitten de kindjes op de middelste lijn of er boven bij de groeicurve. Maar de beentjes lopen een dag of 5 achter.... Tegen mij werd er gezegd dat het geen kwaad kon, dat het of misschien nog wel zou bijtrekken en dat ze anders gewoon korte beentjes hebben... Vliezen breken: Ik ga niet overal een matje neerleggen hoor. Alleen 1 in bed. Bij heel weinig vrouwen begint de bevalling daadwerkelijk met het breken van de vliezen. En dat er ook zo'n plons uitkomt . Meestal druppelt het wat. En heel vaak heb je allang weeen voordat ze breken/gebroken worden. Dan heb ik nog tijd zat om in de buurt van een matje te komen...
Ik dacht dat ik iets van 5 of 6 dagen achter liep. Maar weet dat niet precies. Ik zal vanavond even op de echodvd kijken. daar stond het op geloof ik. Hier ook nare mensturatie achtige krampjes. Baby lig heeel laag in mijn bekken. Dus drukt op mijn bekkenbodem en daardoor dat gevoel. Hier is het slapen ook nogsteeds een ramp. vanacht wilde ik gaan strijken. Maar mocht een paracetamol innemen als ik echt weer aan het nachtbraken bleef. gelukkig ben ik daarna snel in slaap gevallen.
Hier ook niet aan de matjes slepen. Wel een waterdichte molton voor het bed (probleem is matras is 220x80) Auto word straks maar matje in de buurt hebben voor het geval. Anders pech gehad en moet ie maar een reinigingsbeurtje krijgen. Op de bank weet ik het nog niet. wij hebben ook stof. Dus zal straks met badhandoek onder me kont gaan zitten hihi. Als ze dan spontaan breken kan ik altijd me kont van de bank hangen.
De beentjes van ons kleintje lopen toevallig ook een week achter, dat hebben we op de pretecho gezien. Ik heb daar verder eigenlijk nooit bij stil gestaan. Van mij hoeft het geen voetballer te worden, als de hersentjes maar groot genoeg zijn, haha. Nina: was je vorige kindje ook zo groot? Inderdaad wel spannend, ik hoop dat een keizersnede je bespaard gaat blijven. Setti: dank je, wij vinden Karel ook erg goed gelukt! Hij heeft zelfs al eens modellenwerk gedaan, haha. Via een vriendin van mij, maar toch, een hele rapportage in de "ouders van nu". Darcy: waar doe je de lerarenopleiding? Ik heb zelf die van de VU gedaan, was ik erg tevreden over. Matrasbeschermer: die heb ik er vorige keer een paar weken van te voren opgedaan, maar eigenlijk meteen weer afgehaald. Het kraakte zo erg dat ik er niet van kon slapen. De vliezen zijn bij mij toevallig in bad gebroken, dus hoeveel vocht er vrij komt weet ik niet, maar volgens mij valt het wel mee. Daarna viel het in ieder geval gewoon op te vangen met zo'n kraamverband. Wij gaan nog wel tripjes maken, hoor. Een eerste bevalling duurt gemiddeld 12 uur, dus je hebt nog tijd genoeg om thuis te komen! Trouwens, de kans dat de bevalling begint met het breken van de vliezen is geloof ik maar iets van 30%.
Iemand trouwens een idee hoe die dorst te lessen? Wil snachts er ook niet vaak uit voor het plassen. Zit echt de hele dag al aan water maar blijf dorst houden.
Dorst: tja ik heb een flesje water naast mijn bed staan en meestal red ik het daar wel mee.... Benen: bij ons lagen de benen juist voor op groei een aantal weken terug, zaten op de bovenste lijn, ik weet niet hoe dat nu is? Het hoofdje lag wel een aantal dagen voor dinsdag maar daar hebben ze niks over gezegd dus het zal dan wel goed zijn