@ Groeiecho's, Ik hoor velen van jullie allemaal praten over het voorliggen / achterliggen van de groei van de baby... Hebben jullie dan allemaal een groeiecho gehad?? Ik ben na het weekend 35 weken zwanger maar heb mijn laatste echo met 20 weken gehad.
Wij hebben met 28 weken een pretecho gehad. Groeiecho's doen ze alleen als ze denken dat het kindje erg afwijkt.
@ Nijnja, ik heb met 27 weken ook wel een pretecho gehad, maar hier hebben ze niks van het kindje opgemeten ofzo... Nu dacht de verloskundige dat onze kleine man 5 weken geleden veel te groot voor de termijn was maar dit is 3 weken geleden weer bijgesteld.. Ik zal het toch eens aangeven aankomende maandag..
Wij krijgen maandag een groei-echo maar dat is niet omdat het erg afwijkt hoor. Tenminste zo heeft de vk dat niet gezegd; ze wil gewoon even kijken hoe het er bij ligt. Wel ligt mijn baarmoeder? al wat hoger dan het zou moeten zijn zeg maar. Vandaag belde de kraamzorg. Maandag 8 feb. komt ze voor een intake! Ook weer geregeld haha.. Bij ons liepen bij de 20weken echo de beentjes voor; bijna 1,5 week zelfs haha. Ben benieuwd hoe het er maandag uit ziet .
hoi, pff alles even bij gelezen maar niet alles onthouden. kleintje: heel veel sterkte meid darcy: wat een puff om te leren zeg. ben vorig jaar gestopt moet alleen nog scriptie wil ik na de zomer vakantie proberen weer op te pakken bevalling: mijn dochter is binnen 4 uur geboren. moet dus nu van de vk goed in de gaten houden want bij een tweede gaat het nog sneller. en ze is 4 weken te vroeg geboren. werd sochtends wakker met krampen moest naar het toilet had diarree en moest overgeven dus dacht aan een buik griepje maar de krampen gingen niet voorbij dus de vk gebelt had toen al 2cm ontsluiting dus moest naar het ziekenhuis dat was om 7 uur smorgens en om elf uur is ze geboren ging erg snel. het 2 x geperst ofzo. hoop dat het bij deze ook zo is. maar het nadeel vond ik dat ik van begin tot het eind heb gespuugd bah. sex: uuu wat is dat heb er totaal geen behoeft aan wel zielig voor mijn man hoor maar ja moet hij zich zelf maar een beetje helpen als hij behoefte heeft. als het goed is gaan we morgen veder met de babykamer in orde maken ga wat kleertjes wassen enzo. ga nu naar bed.
bij ons loopt het hoofdje ietsje voor, de buikprecies goed, en de benen ietsje voor, echte damesmaten dus hahahaha. ik krijg ook geen groeiecho, daarom heb ik vorige week zelf een korte echo laten maken, om ff alles te zien... kom morgen ff langer reageren, maar ga nu naar bed, heb last van me rug pffff
hai, Settie over twee weken wordt ik doorgestuurd naar de gyn! Dan zal ik rond 35/36 weken wat onderzoekjes hebben en denk op z'n vroegst pas met 37 weken misschien inleiden mits mijn lichaam dat daar ook de nodige seintjes toe geeft! Nijnja mijn 1e zoontje was 3635 gram.. de verloskundige gaf aan dat dit ook boven het gemiddelde ligt en ik hem zonder kunstgrepen eruit heb gekregen een goed teken is maar ja we gaan het horen van de gyn! Ik hoop ook op natuurlijke bevalling maar belangrijkste is dat het dan wel een veilige keuze is en ik hoop dat de gyn mij daar in kan geruststellen! Ik kreeg groeiecho omdat ik het best benauwd heb en ze konden voelen dat kindje aan de grote kant was! Bij mijn eerste heb ik dat ook nooit gehad! Weltrusten Nina
zoo goeienacht meiden! Net terug van een kletsavond (voor de niet-carnavallers onder ons: dit is een avond met optredens, voor de carnaval alvast haha... en ik houuuu van carnaval!!! Beetje jammer dat ik er weinig van mee ga krijgen dit jaar ...maargoed) Was erg leuk... en nu is 't alweer laat hihi. Dus even frikandellen gebakken net en nu lekker naar bedje toe @ Matrasbeschermer: wij hebben ook een waterdichte molton ofzoiets, had iemand hier mij getipt dat ze die bij de Action hadden... helemaal super Dus die kraakt niet enzo hahah, gewoon als een normale molton maar dan 1 die dus geen vruchtwater doorlaat @ uhh...iemand.. haha.. die zei dat ie een bed van 220 bij 80 had.... hahaha, ik neem aan bij 180??? hahah, anders heb je wel een heel apart bed @ hier: hmmmm... moe.... welteruste!
Goedemorgen meiden, Ik ga ook gewoon nog dagjes weg hoor. Ben nu 34 weken zwanger en straks duurt het tot 42 weken Ga geen 2 maanden binnen zitten hihi. Matrasbeschermer heb ik nog niet op bed en over een broek, misschien leg ik er wel eentje in de auto @FunnyMe, hier lopen de beentjes ook wat achter! @Ano, vervelend die rugpijn!! Hoe gaat't nu? @Menstruatiekramp, daar heb ik ook last van, en steken door m'n buik. Maandag ga ik toch even aan de gyn vragen wat dat is. Dan ben ik er toch. @Groeiecho, dat klopt niet helemaal hoor. Bij ons dachten ze helemaal niet dat het kleintje iets afwijkt maar krijgt iedereen rond de 35 weken een groeiecho. En vaak is het ook om naar de ligging te kijken (ligt'ie al koppie-down). Nu weer even verder met op de bank liggen . Zit wéér een babywas in (de 100e ofzo). Ghighi. Kledingboom is trouwens klaar, moet alleen nog geschilderd worden. Hij is moooooooooooooi!! Er waren wat leveringsproblemen voor de gordijnen dus die komen pas volgende week binnen *mopper*! Hihi. Fijne dag meiden! Liefs Laar
Ohja nog even een vraagje... Ik wil graag bv gaan geven. Zijn er meiden die daar een cursus voor gaan volgen?? Wij zijn wel naar bv-voorlichtingsavond in het zkh geweest een paar weken geleden. Maar is het echt nodig een hele cursus te volgen? Ervaringsdeskundigen?
Morgen meiden, hier even druk dagje, gaan zo ff vlees halen bij de slager. Hebben we dat ook weer voor een paar maanden in huis. Dan ff boodschappen doen en dan gaat mijn vriend verder met de planken voor de kast schilderen. Oohja over bevallen weet niet meer wie was bevallen van een kindje van 3600gram maar dat is een gewoon gemiddeld gewicht. Mijn dochter was 3810gram en mijn verloskundige zei me laats nog dat dat prima te doen was zeg maar. Dit kindje schat ze overigens kleiner in. Ik geloof niet zo in die schattingen want bij onze dochter zeiden ze dus ook dat ze echt heel klein zou zijn. Op de echo's die we kregen en qua voelen zeg maar zeiden ze allen hetzelfde. Ze zou maar 2500 gram worden. Jaja dus niet hahah wat hebben ze allemaal lekker staan kijken! Kom straks nog even neuzen!
Hey meiden.. Gister een naar telefoontje gehad dat mijn oma plotsteling is overleden... Vanacht amper geslapen. Woensdag zijn we met me mannetje naar het zh geweest hij word vrijdag al geopereerd aan zijn hernia numaar hopen dat ik niet twee week eerder ga bevallen.. Kom snel weer op iedereen reargeren.. Liefs
Channes: Gecondoleerd Laar: Ik ga geen cursus doen, ook 1 avond voorlichting... Jammer van de gordijnen, maar wel fijn dat je kledingboom er is Lindavnr: Zo'n avondje klinkt gezellig! En Carnavallen kan misschien volgend jaar wel weer joh... Linda: Ben je al thuis? Ik hoop het zo voor je! Pff ben de helft vergeten, dus laat het hier bij. Ik ga vandaag lekker een beetje de was doen, strijken en schoonmaken. Zodat we het weekend lekker in kunnen gaan met een schoon huis.
@Channes gecondoleerd. @borstvoedingscursus. Heb ik toen met mijn dochtertje niet gedaan. De kraamzorg hielp met aanleggen. Ons dochtertje was 2 weken en 5 dagen te vroeg geboren en woog 3300 gram en was 48 cm. Verloskundig zei ook dat als ik op de uitgerekende datum was bevallen ik een 8 pondertje had gehad. Bij mij begon het om 7 uur 's ochtends met het breken van de vliezen. Ik voelde een plopje en ineens wat vloeien. Had daarvoor geen weeën gehad. En binnen 5 uur (11.55 uur) is ze geboren. 3 tot 4 keer persen en ze was eruit. Aangezien ik dus grote kans heb dat het bij deze bevalling nog vlotter zal gaan moet ik zodra de vliezen breken of als het met weeën begint en ik vertrouw het niet, gelijk de verloskundige bellen. Zij komt dan niet eens bij ons thuis, maar stuurt ons dan gelijk naar het ziekenhuis. Om zo tijd te besparen en niet kans te lopen dat ik weer thuis zal bevallen (in Duitsland)
Channes, gecondoleerd. Sterkte, meid. Channie, aangezien je mijn buddy bent, moet je wel in je SMS zetten hoeveel deze beeb uiteindelijk weegt, he Lara, ik heb een heel goed boek dat "Borstvoeding" heet (uit 2008). Verder aangegeven dat de kraamhulp hier de meeste aandacht aan moet geven - het huishouden loopt wel, de borstvoeding is de eerste weken het allerbelangrijkste. Cursus volgen ga ik niet doen. Hier gisteravond om 22:00 uur naar bed gegaan, heerlijk - maar werd 's nachts wakker en kon niet meer slapen. Volle blaas deed mijn buik gewoon pijn Nu brak - ga straks nog even tukken, hoor
Channes gecondoleerd en veel sterkte meid Hier: vannacht weer slecht geslapen heeft weer ruim 3 uur geduurd voordat ik in slaap viel gek wordt ik ervan!!!!!! Daarna regelmatig wakker om te plassen.... Maar op een gegeven moment werd ik wakker met enorme pijn in mijn buik aan de zijkant rechts, zeg maar een beetje van de ribben naar de onderkant van mijn buik toe! ik kon ook bijna niks, ik moest naar de w.c maar kon met moeite uit bed komen en moest echt strompelend naar de w.c Ik heb wat op mijn buik gedrukt want ik dacht misschien is het de kleine die toch ineens is omgedraait en nu wat ongunstig ligt voor mij (Kan dat zo'n pijn doen?) en later zakte het wel weer af maar ik blijf zo'n vervelend gevoel houden aan de zijkant beetje in het midden van de zijkant (snappen jullie het nog?) Voor iemand herkenbaar?
Marye, Jammer dat de info avond pas in maart is. Misschien mag je tussendoor wel even komen kijken als je de situatie uitlegt? Toen ik de eerste keer in het ziekenhuis lag ben ik ook in de verloskamers gaan kijken en moet zeggen dat ik dat toch wel fijn vind. Je weet nu waar je terecht gaat komen en wat je ervan kan verwachten. Nijnja, Grappig filmpje van jou dat het leek of jij stoned was na de bevalling. Wat je zegt, alles gewoon over je heen laten komen en je lichaam het werk laten doen. NinaV, Ik kan zeker nog de 40 of zelfs 42 weken halen, maar dat is niet wat we verwachten. Ik moet tot week 34 de weeënremmers blijven slikken, daarna gelijk stoppen. Dan is het even kijken wat het allemaal doet. Ik zal ook aan de gyn vragen of ik nog rust moet blijven houden of dat ik voorzichtig toch wat dingen mag gaan doen (aangezien ik nu echt niks mag, alleen op bed en de bank liggen) Waarom wordt jij over 2 weken al ingeleid? Ik lees het al, is jouw kindje zo groot dan? Hoe kan dat? Kussie, Ben jij ook zo misselijk en moet je overgeven? Ik heb dat dus ook. Ik baal er echt ontzettend van, want kan bijna niks eten of binnen houden. Wat zegt jouw vk ervan? Ik heb van de gyn emesafene voorgeschreven gekregen, maar dat helpt dus niet. Als het eruit moet, komt het toch wel. Funnyme, Wij hebben vorige week nog een groeiecho gehad. Het buikje liep een week achter in groei, maar ze zeiden dat als het meer dan 10 dagen achterliep dat ze zich dan zorgen zouden maken. Het liefst wil ik volgende week eigenlijk wel weer een groeiecho, gewoon voor de zekerheid. Ons kindje heeft juist lange benen zei de echoscopiste! Chantal, Ik heb een groeiecho gehad vorige week bij de gyn, gewoon voor de zekerheid. Channes, Gecondoleerd met je oma. Aan de ene kant fijn dat je mannetje zo snel geopereerd kan worden, maar ik kan me voorstellen dat je het ook spannend vindt ivm de bevalling. Sterkte in ieder geval. Kleintje, Bij mij kan het ook erg zeer doen als de kleine zich van links naar rechts omdraait of als het erg in mijn ribben trapt. Kan dat het misschien zijn? Matjes: Ik heb hier nog niet eens over nagedacht eigenlijk Misschien volgende week maar eens een matje in bed en op de bank gaan leggen. Vandaag ben ik 33 weken!!!! joepie!! Ik ben echt zo blij. Ik heb nu ook een goed gevoel erover, dat als de kleine komt dat we het wel gaan redden. Hiervoor was ik steeds onzeker en angstig. Vandaag heb ik helaas wel een rotdag. Ik heb vannacht gewoon wakker gelegen van half 3 tot half 7 en om 8 uur weer wakker. Ook mijn maag voelt vandaag niet fijn aan en weet ik dus dat ik bijna niks hoef te eten omdat ik anders over moet geven. Ik geloof dat ik het ook wel een beetje beu begin te raken om mijn dag te vullen met hetzelfde; boek lezen, film kijken of internetten. Iemand nog leuke ideeën voor mij?