Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dianne: Wat een geweldig nieuws!!!!

Lindavnr: Dat denk ik dus ook, zou niet weten warom ik ineens geen recht heb op betaling in Julie. Ga het inderdaad maar tot op de bodem uitzoeken!

2. hannelore

hannelore Actief lid

26 sep 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hallo

ik kom effe online als kersverse mama.bedankt voor de felicitaties!en succes aan de as mama's!!

3. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    Dianne, wat een goed nieuws!

Hannelore, gefeliciteerd met jullie dochtertje Amelie!

Lindavnr, ben benieuwd naar de uitslag vd echo :)

Ben net terug vd vk, alles was goed.. niks aangekomen deze wk, maar ja, dat kan ook niet gezien ik vannacht van alles dr uit heb gegooid, bloeddruk was 115-75 prima volgens vk. Aangezien dat ik vannacht zo'n beroerde nacht heb gehad.. heb ik t daar ook met dr over gehad, tja.. zoals we al wisten, t hoort erbij. Moest het wel in de gaten want de kans bestaat dat het natuurlijk doorzet, ook moest ik in de gaten houden of ik blijf overgeven en aan de diarree maar ja, das ook rustig nu.

Heb wel aangegeven dat ik de kleine vanaf gisteravond wat minder voel.. sinds ik me eigenlijk zo beroerd ben gaan voelen. Moest dit vandaag afkijken, als de kleine begin vd avond nog zo rustig is, moet ik bellen en kan ik naar het ziekenhuis voor een uitgebreidere controle.. maar ja, zul je zien dat er dan niks aan de hand is.. ik houd me nu dus lekker rustig, laptopje dr bij, boek, chocolaatjes :D en dan hopen dat die kleine zich wat meer laat voelen..

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ja ts wat lastiger als je al een kind hebt dus idd eerst daar t ritme in vinden hoor!!!

misschien ff een dutje als de fysio weg is??

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wat een vervelende situatie zeg!!! Komen ze nu mee hadden ze dat niet eerder in de zwangerschap kunnen aangeven??? Suc-6 ermee. hopelijk kan je t toch op een of andere manier op een goede manier oplossen.

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    thnx
    dit zei t cb ook al dus we kijken t ff aan. Ze heeft net weer een voeding gehad en ligt nu in haar eigen bedje te slapen pff ff rust voor mama.

7. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    wat een goed nieuws zeg. eindelijk je lekkere ventje thuis.

8. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Naatje: gefeliciteerd met je 40 weken!

Vriendlief: wat een mooi mannetje is Jan. En wat kijkt hij helder uit zijn oogjes!

Sherly: gefeliciteerd met Joy! Ik vroeg me al af waar je was!

Hannelore: gefeliciteerd met Amelie!

Marye: wat ontzettend balen van je werk. Hoeveel lesweken heb je nog in mei?

Dianne: Hoera voor Thom! Lekker dat hij naar huis mag.

Hier: net naar een vriendin gaan fietsen. Pffff, was best ver weg, maar ik fiets ook als een oud omaatje nu! Was wel heel gezellig, ze heeft een dochter die even oud is als Karel (en waar Karel volgens mij een beetje verliefd op is, haha) en die hebben lekker achter elkaar aangerend. Karel is op de fiets terug in slaap gevallen en ligt nu nog heerlijk te snurken. Ik kon dus even lekker het forum bijlezen en nu ga ik ook even dutten!

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    sherly gefeliciteerd met jullie dochter joy

10. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    halllo allemaal

ff kort berichtje van mij
    ben helaas nog niet bevallen het bleek dat me vliezen nog niet gebroken waren maar met de echo zat er nu wel minder vruchtwater in als vorige week ze konden ons niet precies vertellen wat ik dan wel ben verloren verder is alles wel goed met het kindje we kwamen er nu ook achter dat ik nu 38 week en 5 dagen zwanger ben duszz ben woensdag alweer 39 week tis nu allemaal even afwachten maar had zo gehoopt dat ik me kindje vandaag in me armen zou hebben maar helaas zo dra er weer wat is zou me buddy shezze jullie op de hoogte houden .

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #191 jedalin, 8 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
    @ Sabine: aah wat balen dat je vliezen niet gebroken zijn. Dan denk je dat het op gang gekomen is, is dat niet :( tegenvaller!
    Mgoed..gaat hopelijk alsnog gauw gebeuren!

@ hier: echo gehad en alles okee weer. Onze jongen die als 2e geboren zal worden ligt gelukkig nu weer meer in hoofdligging :) vorige keer lag hij bijna dwars, dus dat is wel fijn nieuws.
    Verder nog voldoende vruchtwater en dat was 't weer voor vandaag.
    Morgen een afspraak bij de gyn en dan ga ik maar eens vragen hoe het zit met een evt. inleiding bijv. volgende week bij 39 weken..
    Hopelijk doen ze er niet moeilijk over... maar ben er wel een beetje bang voor moet ik zeggen, dat ze er niet zo happig op zijn.

Pff heb sinds een paar dagen echt flink last van vocht in mijn enkels en kuiten, doet erg pijn. :(
    En de echoscopiste zei net dat ze zag dat ik ook vocht in mn gezicht vast hou.. dus met andere woorden; kheb een dik hoofd! hahah, dat had ik zelf nog niet eens echt gezien en mn vriend ook niet, maar hij zei dat hij het nu idd ook wel zag... Fijnnn..:(

Oh en een vraagje; ik heb de laatste week ofzo de eerste keer dat ik er snachts uit moet om te plassen echt zooo'n pijn in mijn benen.. echt van boven tot onder begint het dan te tintelen en steekt het in mijn benen. Dit is elke keer alleen de 1e keer dat ik op sta, de keren dat ik daarna ga plassen voel ik het niet.
    Herkent iemand dit toevallig?? :(

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Sabine balen meid dat het niet je vliezen waren nu weer opnieuw afwachten...

Linda super dat alles weer goed was en de tweede jongen nu weer goed ligt.

Hier een heel druk kindje in me buik zo zeg.
    Morgenvroeg weer naar de vk ben benieuwd hoor.

13. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    @Sherly & Hannelore: gefeliciteerd met jullie dochters!

@Marye: klote zeg van je werk. Erg fijn dat ze daar nu pas mee aankomen! Ik hoop voor je dat er een goede oplossing komt!

@Setti: zielig als ze buikkrampjes heeft. Je hebt toch tegenwoordig ook iets nieuws... Infacol ofzo. Dat zie ik wel eens op tv bij de reclame.

Hier is de sneeuw opgehouden en is het zonnetje toch nog doorgebroken! De rest van de week zou het ook best goed zijn geloof ik.
    Volgens mij heb ik toch wel degelijk last van voorweeën... Het voelt als menstruatiekrampen, die houden even aan en dan zijn ze weer weg. Vannacht was het helemaal feest! Amper geslapen dus, maar goed.
    Verder ben ik m'n 'things to do' lijstje af aan het werken. Vandaag zijn de koelkast en oven schoongemaakt! :)

14. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Zo hier ons bevallings verhaal:

Zo als jullie weten ben ik op vrijdag 5 maart mijn slijmprop verloren en had ik savonds last van krampen, door dat deze niet echt heftiger werden zijn we lekker thuis gebleven en hebben we nog lekker in ons eigen bed geslapen. Op zaterdag ochten werd ik rond 5 uur wakker en dacht ohe jhee nu begint het, Dus ik even aan kijken om te zien om de hoe veel minuten de weeen kwamen. Maar rond 6 uur heb ik mijn man wakker gemaakt omdat ik op de wc zat een wee had en onder tussen ook moest overgeven. Mijn man heeft het zieken huis gebelt en daar kwamen we daar aan rond 7 uur. Eerst hebben we 3 kwartier aan de ctg gelegen, en daar na kwamen ze toucheren en toen bleek dat ik al 6 cm ontsluiting had en dat mijn vliezen ook waren gebroken (maar dat had ik dus niet meer gekregen wanneer dat was gebeurt). Na 1 uur heb ik gevraagt om een prikje om de ergste pijn van de weeen af te halen, nou ik moet zeggen die dingen zijn echt goed en weeen waren heel goed op te vangen. Dus ik moest nog even puffen. Rond half 11 gingen ze weer voelen en bleek in 9 cm te hebben nou dat ging snel dacht ik nog. Ik vroeg nog aan een verpleegkundige hoe weet ik nou dat ik moet persen. toen zei zij nou dat voel je wel, ik naar de wc dacht te moetten plassen maar toen ik op stond voelde ik echt de pers weeen op komen, het eerst wat ik zei nu weet ik wat het is pers weeen. En na 7 goede weeen is onze meid terwereld gekomen, Toen het hoofdje er uit was zat haar navelstreng om haar nek heen en moest ik stoppen met persen maar dat ging niet, en toen kwam ze helemaal en dat vond de verpleegkundige erg leuk :):) want die zat helemaal onder. Gelukkig deed onze meid het gelijk goed alleen met mama ging het wat minder. Er was een kleine bloeding die gehecht zou worden. Maar toen de placenta er uit kwam ging ik ook gelijk bloeden, uit eindelijk ben ik na de bevalling nog naar de ok gemoetten en heb ik een ruggenprik gehad en hebben ze gekeken waar de bloeding vandaan kwam. gelukkig was er geen bloeding alleen wou de baarmoeder niet kleiner worden. Dus uit eindelijk heb ik 1 nacht in het ziekehuis gelegen en ben gister naar huis gekomen. Nu kunnen genietten van onze meid en aan sterken.

Hopenlijk kan ik snel weer komen om te reageren
    en iedereen die nog moet bevallen ik zou het zo weer doen.

groetjes sherly

15. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Pfff wat had ik veel om bij te lezen zeg, hahahaha!!

Maar hier wederom mijn reacties op jullie mama´s en bijna mama´s :D:D

@ Boomer, daar ben ik al achter, hahaha!! Tis allemaal weer afgezakt en over... :) :(

@ Naatje, 40 weken, wauw!! Nou laat ze nu dan toch maar gauw die uitgang es op gaan zoeken :D

@ Vriendlief!! Heeej buddy!! Fijn om van je te horen hier op forum!! En wat heeft Jan al een bos haar!! Wauww!!
    Echt een prachtig kindje!! Kan me voorstellen dat je het veelste druk hebt voor andere dingen.. Hihi!!

@Wendie1979, hier ook steeds meer van dat soort vragen! Via sms, via hyves, ze bellen zelfs mijn ouders al :(
    Pfff ik heb ok zoiets van, joh, het kan nog wel dik 3 weken gaan duren... Maar goed.. Het is natuurlijk beter
    als wanneer mensen totaal geen interesse tonen!!

@ Ano, heey meis! Fijn om van je te horen!! Vervelend dat jullie kleine meis zo last had van krampjes!
    En ookal helpt het dan om haar op je buik te leggen, dat hou je denk ik indd ook nie de hele nacht vol!!
    Heb je wel es gehoord van Inflacol? Schijnt ontzettend goed te werken bij baby's met krampjes...
    Wel fijn dat je al wat kilo's kwijt bent!
    Ik lees bij veel mama's hier dat ze onder hun gewicht al zitten :$
    Nou ik heb nu al zo'n voorgevoel dat dat hier dus echt niet gaat gebeuren :) :(

@Sherly182, gefeliciteerd meid met jullie dochter Joy!
    Fijn dat alles goed gaat, en je hebt groot gelijk dat je eerst es even lekker wilt genieten!! We horen vanzelf weer van je!

@Channes, heeyyy buddy!! Getderre, ik had zo gehoopt dat je vanacht zou zijn bevallen.. Dat gevoel had ik steeds...
    Maar door laten lopen tot 43 weken? Dat kan (en mag) toch nooit???!!
    Vervelend dat je steeds wel krampen hebt, maar misschien scheelt dat voorwerk wel heel erg voor strax bij de bevalling?

@lisetje809, hmm, dat diarree en overgeef verhaal ken ik nu dus ook, had ik vanacht ook, maar zulke heftige krampen als jij
    beschrijft heb ik er niet bij gehad, maar heb omdat ik toch nie kon slapen wel even gegoogled, en het schijnt dat dat overgeven en
    diarree ook een soort van teken kan zijn dat de bevalling binnen 2 dagen begint.. (´t zal wel) Het lichaam wil zichzelf dan gereinigd hebben ofzo, zodat je er (letterlijk) schoon aan begint...
    Nou ben benieuwd!!
    Schoner kan geloof ik nie hier :D:D

@ Sneeuw, gisteravond ging mijn vriend naar huis en hij liep naar buiten, schrokken we er van hoe wit het was! En toen ik
    vanacht voor de zoveelste keer
    uit mijn bedje moest was zelfs de weg spierwit, maar nu is alles weer weg hier (Thank god!!) Ik ben er ook zoooo flauw van,
    die afgelopen 2 dagen met een zonnetje deden me zo goed!!

@ Hannelore, wauwww meid!! Een jonge dochter!! Amelie, wat een mooie naam ook weer!!
    Hopelijk gaat alles helemaal goed met jullie!! En horen we gauw van je!! Geniet ervan meid!!

@ Setti "dan vergeet je de hele wereld om je heen" Wauww, daar spreekt een hele trotse verliefde mama :D:D
    Heerlijk!! Ik geloof je gelijk!
    Ennuh, ik kan me voorstellen dat de buddy's die nu zelf bevallen zijn, wat minder snel de kans krijgen om nieuws te melden
    dan anders..
    Das ja logisch!! Geen probleem meid!

@ Kleintje, er was dus nog geen ontsluiting van alle voorwerk wat je al gehad hebt :( Dat valt tegen...
    Ik hoop dat ze strax kunnen zien dat het wat heeft gedaan!! Veel succes meid!
    @ Marye, :x:$ dat is toch ook niet te geloven! Dat kunnen ze volgens mij nooit maken!! Jou eerst maanden voorhouden dat alles
    prima geregeld is en nu met zoiets op de proppen komen!!
    Kan je geen rechtsbijstand inzetten? Al is dat natuurlijk wel het laatste waar je nu behoefte aan hebt.. Dat stomme gedo**er ook altijd!
    Hele dikke knuffel voor jou meid!
    Ik wou dat ik je kon zeggen wat te doen, maar ik weet het ook nie! Maar het lijkt me toch wel overduidelijk dat je idd
    nie fulltime wilt gaan werken!! En al helemaal nie op 25 mei als je je had ingesteld op augustus! Zijn ze nou helemaal!!

@Johannal!! Hihi, sorry!! Kan het nie helpen, dat het hier vanacht ook begon te rommelen! :D

@ Eliesah, volgens mij doen ze normaal geen pijn, maar zodra ze veranderen in weeen, gaat het wel pijnlijk worden! Dus een harde buik zonder pijn is eh.. Een harde buik :D
    En een harde buik MET pijn kan een wee zijn! Zoiets meen ik :D

@ Dianne, gaaffff!! Dat is echt superrr fijn nieuws meid!!
    Wat zul jij na morgen uitkijken :)

@ Channes, oohhh, mooie buik meid! :)
    Vind hem helemaal nie lijken alsof je al dik overtijd bent! :$

@ Nijnja!! Sportief hoor, nog op de fiets naar een vriendin! Hier fiets ik ook nog wel es (nie mer als 3,5 km) en ik voel me
    dan zo maf, zo wijdbeens op de fiets, hahahaha!!

@Lindavnr, steken in je been of in je liezen?
    Ik heb namelijk wel steken in mijn liezen, en dan krijg ik wel een soort van zwaar gevoel in mijn benen, en das vooral
    snachts als ik er weer es uit moet... Wel fijn dat "kleine jochie 2" er beter voor is gaan liggen!! Zo hoort dat :D
    En indd lekker als je vriend "opeens" ook ziet dat je vocht vasthoud in je gezicht!! Maar ik denk dat het nogal meevalt meis, anders was hem dat
    toch wel eerder opgevallen *knuffel*

Geloof dat ik nu iedereen wel weer gehad heb!

@ hier, nou jah, weer rustig dus!!
    Had wel weer hoofdpijn vanmorgen! Dus ik ben lekker in mijn bedje gebleven! Maar die krampjes etc die ik had zijn weer weg...
    Vond toch wel spannend, en ik was vanacht ook nie moe, dus ik had zoiets van, kom maar op, ik kan het aan! Maar jah... Er kwam nix, hahaha!

Nu maar weer afwachten!!

Liefs en een knuffel voor iedereen!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sherly: wat een fijne bevalling als ik het zo lees, tot op het einde na dan met de placenta.
    maar verder, teken ik ervoor hoor! :)
    Geniet van jullie meisje!!

@ Kussie: nee het is niet in mijn liezen. het is een pijnlijk gevoel van tintelingen en steken wat helemaal door mn benen heenstroomt, van boven tot beneden..
    Moet dan echt snel gaan zitten want anders doet het gewoon echt te pijn, als ik blijf staan.
    Zal morgen de gyn het eens proberen uit te leggen..tis nogal een vaag verhaal dus weet niet of ze begrijpt wat ik bedoel haha.

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Buddynieuws Kleintje88
    ***Ben nu naar de afdeling. Had nog niet voldoende ontsluiting om de vliezen te breken en dus hebben ze een nieuwe ballon ingebracht. Morgen kijken ze verder of er moet vannacht wat meer op gang komen. x ***

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ kleintje: aahh balen dat de eerste ballon niet voldoende heeft gedaan. :(

Weet iemand hier hoeveel ontsluiting je moet hebben dan, om vliezen te breken? Is daar meer als 1 cm voor nodig?

19. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    Nou ik mag hopen dat dat uitkomt, dat binnen 2 dagen de bevalling begint ;) nog een paar van zulke nachten trek ik echt niet.. maar wel grappig dat ik niet de enige ben die er last van heeft.. bij mij is het vandaag ook redelijk rustig geweest vandaag, oet zeggen dat ik ook weinig heb gedaan, maar nu lijkt het weer of het weer beetje onrustig begint te worden in mn buik..

Wat je zegt, t is idd afwachten!! Misschien duurt het nog wel weken :)

20. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

We zijn d'r mooi mee gezegend nie :D
    Hier is het ook zo rustig als wat :( Best wel jammer, want ik ben zooo nieuwsgierig!!

@ Kleintje, jeetje, wat een pech dat het weinig tot nix heeft gedaan!!
    Daar word je ook moedeloos van!
    Hopelijk gebeurd er vanacht opeens een wondertje!

Liefss

Deel Deze Pagina