Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey lieve allemaal,

*Bloos* :):) Sorry voor mijn heftige berichtje vanmiddag!! Ik zat er echt even helemaal doorheen (en ben er nog nie weer uit hoor,
    haha) Maar ik ben gewoon best wel heel erg geschrokken dat het toch nie vanzelf zal gaan... Zag dit stom genoeg, zooo NIET aankomen...
    Nou jah en het feit dat ik die angststoornis heb helpt natuurlijk ook nie mee, maar het is wel net wat jullie zeggen...
    Het is wel voor een heeeeel goed "doel" Daarna kan ik wel mijn kleine wondertje EINDELIJK in mijn armen houden!
    Kunnen we eindelijk zien wie er al die tijd zo lekker heeft zitten/liggen rommelen in mijn buikie!!
    Zo probeer ik dan ook vanaf nu aan te gaan denken.. Ik schreef het bericht ook vlak nadat we uit het ziekenhuis kwamen, het
    was zo'n koude douche! Sorry dat ik jullie er zo mee op scheepte!! Vind dan ook harstikke lief dat jullie me dan toch zo lief
    al die dingen zeggen, en jullie hebben ook gewoon gelijk ook!!
    Het heeft ook zo zijn charme dat ik gewoon weet wanneer ik nu mama ben (maar het blijft apart) En nou jah.. De weeen zullen
    me dan inderdaad bespaard blijven.. Maar ik zie het zo gebeuren dat Uk het nog gekker maakt.. Dat bv. morgen nacht gewoon de
    weeen beginnen en ik dan alsnog een KS moet...
    Dubbelop dus!! (Heb ik hier ook al bij een paar gelezen)

Vraagjes...
    Meiden die een KS hebben gehad?
    Is het een heel eng gevoel? Dat je van onderen nix meer voelt je benen enzo (oei dat geen controle gedeelte, jaiks)
    En hoe lang duurde het bij jullie voor jullie je gevoel weer terug hadden?
    En toen jullie naar de uitslaap kamer gingen? Mocht daar wel jullie kindje komen?
    Of mochten jullie al die tijd de kleine nie zien?
    Hadden jullie ook naweeen?

@ Lynette, huh, je hebt geen ontsluiting maar ze willen wel GEL proberen? Mijn gyn zei, dat als alles potdicht zit, je kan proberen wat je wil, maar dat er dan toch nix op gang komt!!
    Wat raarrr!
    Nou ik hoop maar dat het bij jou wel lukt!!
    En dat je gewoon "normaal" mag bevallen!! Zal voor je duimen morgen meis!! Heel veel succes!! Moet je na het inbrengen van die
    gel ook in het ziekenhuis blijven? Of mag je dan weer naar huis ofzo?

@ Kleintje, daar heb je helemaal gelijk in!! Daarom hoop ik nu dan ook voor het eerst sinds de afgelopen 4 weken dat het
    NIET op gang komt, hahaha zodat ik nie dubbelop hoef mee te maken... Want indalen zal het toch wel niet, ookal krijg ik wel weeen, dus zou dan idd betekenen dat ik van beiden m'n portie krijg.. En jou bevalling (en van nog meer meen ik) is heftig genoeg geweest jah!! Pfoeh! (daarom ook nog een digitale knuffel voor jou)
    Fijn trouwens dat je morgen al op controle mag voor je wond!! Tis toch wel apart als je zo moe blijft!! Heel goed dat je er
    achteraan hebt gebeld meid!!

@ Eliesah, haha indd komisch jah :D
    Hopelijk zit hij met deze voorspelling beter in de richting ;)

@ Lynette, ooh krampjes worden duidelijker/heftiger!! Bliksie, zou het dan toch!! Ik gun het je zo meid!!
    Hoop het echt voor je!!

@ Ano, ohh wat een schatje!! Heerlijk die foto's!!

@ Angststoornis, ja heb dat inderdaad wel aangegeven, en dat ik ook heel graag bij een raam wil liggen.. De Gyn zei toen dat ze
    zo veel mogelijk rekening houden met mijn "wensen" (harstikke lief natuurlijk) maar kon wel janken, zo'n zeikmuts als ik me
    voelde.. Maar ik moet dat die dag dus gewoon 's morgens aangeven... ( 9 uur al melden in ziekenhuis en pas tegen de middag aan de beurt, en vanaf 12 uur die avond er voor NIET meer eten.. Dat houd toch geen mens vol :$:()

@ grappig, weet je wat zo grappig is, beebs schopt vrolijk door in mama's buik, heeft nix in de gaten van wat staat te gebeuren!!
    Ik zei al tegen mijn vriend, misschien schopt hij/zij wel zo omdat het er uit wil, maar dat het niet kan doordat het te krap is!
    Strax heeft ons kindje al claustrofobie voor het er goed en wel uit is.... :$

Nou ik ga zo maar es proberen te slapen, daar zal de komende nachten wel niet veel van komen ivm me van alles in mijn hoofd halen... *zucht*

Welterusten allemaal!!

Dikke knuffel en liefsss

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ kleintje, Milan en ik moeten om 10.00 uur bij het cb zijn... In de Keen

3. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    @Kussie

Je mag hier je ei altijd kwijt hoor. Beter even je hart luchten dan er mee gaan zitten. Ik voel met je mee zeker dat je het niet verwacht had dat het een KS zou worden. Dan zou ik ook in paniek raken hoor. Het lijkt me doodeng maar ze willen het niet voor niks doen.
    Eind van de week zijn we Mamma :D

@Me
    Ik weet niet precies hoe of wat maar ze vertelde dat ze me met gel aan de gang gaan en het nog mogelijk 3 dagen kan duren voordat er iets op gang komt. Maar ik heb een stukje op internet er over het inleiden gelezen heb het er maar even bij geplakt.

(bij mij dus een onrijpe baarmoedermond)

Dus ik moet er erg vroeg uit, moet me om half 8 melden in het Zkh.
    Best pittig ben geen ochtendmens. Me moeder staat om 7 uur voor de deur om me naar het ziekenhuis te brengen. Hopelijk komt er snel wat op gang na het inbrengen van de gel. En kan ik me moppie bellen dat hij van zijn werk naar me toe kan komen. Vluchttas en babytas staan klaar voor mee te nemen.

Groetjes

Stukje van internet:

Wanneer is een inleiding mogelijk?

Een inleiding is pas mogelijk als de baarmoedermond al een beetje open en verweekt is. Verloskundigen en gynaecologen gebruiken hiervoor de term 'rijpheid'.
    Op de tekeningen ziet u voorbeelden van een rijpe en een onrijpe baarmoedermond. Een onrijpe baarmoedermond is nog lang en voelt stevig aan. Dit noemt men een staande portio (portio is het medische woord voor baarmoedermond). Meestal is er nog geen ontsluiting.
    Een rijpe baarmoedermond is over het algemeen korter. Men spreekt dan over een verstreken portio. Deze voelt ook weker aan, en vaak is er al wat ontsluiting. In dat geval is het mogelijk een inleiding af te spreken.

Als de baarmoedermond onrijp is

Wanneer de baarmoedermond onrijp is en er toch een dwingende reden is om de bevalling op gang te brengen, kan de gynaecoloog adviseren de baarmoedermond 'rijp' te maken. In medische termen spreekt men dan van 'primen' (Engels voor voorbereiden).

Methoden om de baarmoedermond rijp te maken
    De meest toegepaste methode is het inbrengen van prostaglandinen in de vagina (schede) of de baarmoedermond. Prostaglandinen zijn hormonen die de rijpheid van de baarmoedermond bevorderen; ze spelen ook een rol bij het op gang komen van de bevalling. Prostaglandinen zijn er in tabletvorm, in gelei-vorm (gel) en in de vorm van een kleine tampon.
    Een andere methode is het inbrengen van dunne staafjes die opzwellen in de baarmoedermond (Dilapan-stiftjes). De gynaecoloog bespreekt met u welke methode wordt toegepast.

Wat gebeurt er bij het rijp maken?
    Het inbrengen kan gebeuren door middel van een vaginaal toucher (het voelen met vingers in de vagina). De arts brengt met de vingers de gel, het prostaglandinetabletje of de tampon diep in de vagina in de buurt van de baarmoedermond. Dit is meestal niet pijnlijk, hoewel het inwendig onderzoek onplezierig kan zijn. Deze middelen kunnen ook via een spreider (speculum) ingebracht worden. Als de baarmoedermond nog erg stevig aanvoelt, brengt men de gel soms aan via een ballonkatheter in de binnenkant van de baarmoedermond. Het inbrengen van de spreider of de katheter geeft soms een onaangenaam gevoel. Men kan de gel ook met een spuitje in de vagina inbrengen; daar voelt u doorgaans weinig van.

Na afloop
    Na afloop is er vaak wat bloedverlies. U hoeft daar niet van te schrikken. Na het inbrengen controleert men de conditie van het kind met behulp van een CTG. Zeker bij een erg onrijpe baarmoedermond is het nogal eens nodig de behandeling te herhalen, soms gedurende een paar dagen.
    Prostaglandinen maken niet alleen de baarmoedermond rijp, maar ze kunnen ook weeën veroorzaken. Vaak ontstaan er na het inbrengen harde buiken. Dit zijn meestal nog geen weeën. Men spreekt pas van weeën als er ontsluiting ontstaat. Soms gaan de harde buiken wel over in weeën en komt de bevalling spontaan op gang.

4. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    #2064 Naatje80, 29 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
    @kussiexx.. Kwam ff kijken of er nog nieuws was van je... Lees dat je een ks krijgt. Vervelend dat het allemaal zo loopt.. Maar.. Volgende week om deze tijd ben je iig een hele trotse mama! Ik heb geen ervaring met ks maar wel met ruggeprik en paniekaanvallen.. Ik ben 2 jaar geleden geopereerd en heb toen een ruggeprik gekregen omdat ik ook zwanger was. Helaas ben ik ook bekend met paniekaanvallen...
    Heb er toen geen last van gehad.. Iedereen is zo lief en er is constant een anestesist bij je die je in de gaten houdt, tegen je praat.. (die doet de verdoving, houdt je bloeddruk in de gaten enz.). Het idee dat je geen controle meer hebt omdat je onderlijf verdoofd is zeker een raar idee. Maar als je via de natuurlijke weg bevalt heb je ook geen controle meer over je lijf.. Dan gaat ook alles een eigen leven leiden en kan je op een gegeven moment bijv ook niet meer opstaan als het echt heftig wordt.. Denk eerlijk gezegd dat je minder last krijgt van paniekaanvallen met de ks dan met een natuurlijke bevalling.. Ik ben met de bevalling van milou 2x giga in de paniek geschoten en begon te hyperen. Kon geen kant op, opstaan was echt geen optie meer. En je hebt dan zo'n pijn wat je ook niet meer kan sturen. Geen pretje dus. Met een ruggeprik heb je ook geen controle meer over je onderlijf maar dat is omdat het verdoofd is.. Je hebt wel controle over de rest van je lijf. Je kan bijv. nog gewoon praten. En volgens mij kan je idd van te voren wat kalmerends krijgen. Hoop dat je hier wat aan hebt! Hoop dat je de komende dagen een beetje goed door kan komen! Sterkte meis!

5. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Kussie meid dat was iets waar je absoluut niet op gehoopt had. Kaart je angsten daar echt aan. Naweeën heb ik niet gehad. Geen gevoel in de onderkant hebben was best raar bij mij was de dag na de keizersnee de ruggeprik er pas uit gehaald. Dus heb geen idee. De kleine heb ik gelijk na de keizersnee gezien daarna pas weer op zaal op de uitslaapkamer was liam niet. Meid dikke knuffel voor jou.

Hier liam wil met geen mogelijkheid op zijn bed slapen iemand nog een goede tip?

6. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Waarom hebben ze pas de dag daarna de ruggeprik eruit gehaald? Denk dat kussie dat wel wil weten, want die zit er vast niet op te wachten om de hele nacht nog half verdoofd te zijn.. Is niet echt bevoordelijk als je bekend bent met paniekaanvallen/ angststoornis.

Is het de eerste keer dat liam niet in zijn eigen bed wil slapen? Anders maar gewoon lekker in slaap wiegen en daarna wegleggen.

7. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Naatje, wat fijn om jou bericht te lezen...
    Je hebt gelijk, als ik de bevalling wel natuurlijk zou doen, heb ik ook nie alle controle, en dat kan zelfs wel 20 uren duren.. Ik heb begrepen dat deze operatie opzich een half uur duurt!!
    Dat moet ik dan toch gewoon "kunnen"
    En misschien kan ik inderdaad iets kalmerends krijgen.. Zal dat toch es even vragen 's ochtends.
    Ik had het gewoon voor me gezien dat ik de meeste tijd van de bevalling alleen thuis zou zijn, (ik wilde pas vriend en VK bellen als het echt om de zoveel minuten zou komen) Zodat niemand zou zien als ik wel even paniekerig raak. Dat beeld had ik me zo aan vast gehouden...
    En nu word het gewoon bam, in één keer helemaal anders! Maar jou bericht stelt me wel gerust!! Vind echt super lief van je hoor!!

@ Channes, ben inderdaad benieuwd waarom ze bij jou de ruggeprik een dag hebben laten zitten?
    (Of wil ik dat liever nie weten, vlak voor mijn eigen KS :) )

@ hier, nou ik HEB dus even geslapen, maar nu ben ik alweer klaar wakker...
    Ik word er nie goed meer van :( Die slapeloze nachten die maken een mens ook helemaal dol!!!
    Als het kindje er is heb je tenminste een reden dat je wakker word.. Maar nu? Lig elke nacht uren wakker zonder dat ik weet waarom, bah bah bah!!!

Ps. van Boomer later ook nix meer gehoord heh? En van Wendie nog nie... Zou het dan toch???
    Ik hoop het zo voor ze!!!

Ennuh Lynette?? Zetten de krampjes door bij jou meid?!?! Bedankt voor dat stukje.. Heb het doorgelezen en vraag me toch wel af waarom ze dat dan bij mij nie proberen... Misschien bel ik morgen wel gewoon naar ziekenhuis toe.. Zou dat kunnen bij Ziekenhuis?
    Ik bedoel, bij VK had ik zo'n nummer, maar heb van ziekenhuis uit geen nummer of nix gekregen :(

Liefs

8. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    kussiex hij is er bij mij niet uitgehaald omdat er niemand was die hem eruit kon halen. De volgende morgen is hij er gelijk uit gehaald.
    De operatie duurt ook ongeveer een halfuur.

Naatje hij slaapt al twee week in zijn eigen bed als we hem nu in zijn bed leggen is het alleen maar huilen wij wiegen hem nu ook op schoot in slaap en leggen hem er dan in.

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    mogguhhhh

lynette heel veel suc6 zometeen!!spannend hoor!!

kusie nog een beetje kunnen slapen??

nou na de fles van 11.00 is neomi net weer wakker geworden, weer bijna 7 uur! nu dus weer een flesje en dan hopelijk nog even lekker slapen...

10. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Heey kussie

Kon jij ook al niet slapen vanacht?
    Gewoon vragen bij je VK of Gyn denk ik. Het is allemaal erg vervelend. Maar is er bij jou dan wel genoeg ruimte in je bekken voor de bevalling. Anders vraag je nog een keer wat nou precies de redenen is dat je een KS moet ondergaan.

Ik heb ook geen indalende beeb en geen ontsluiting. Maar ze doen het vast niet voor niks.

Helaas heeft het vanacht bij mij niet doorgezet. Heb echt een slapeloze nacht gehad. Bah en last van mijn banden.... Vreemd.

Ohhh zit er nu even doorheen. Hopelijk loopt het allemaal soepeltjes en heb ik weinig last van mijn slaaptekort.

Dankje Anoniempje voor het succes wensen...

Ik ga naar het Zkh doeiiii......

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Goedemorgen,

jaa Loréana heeft voor het eerst bijna 7 uurtjes geslapen vannacht!!! Ze had gisteren avond om 22.00 laatste voeding en ze kwam pas weer om 04.45! Ze slaapt nu nog. Ben trots op haar.

Oohja en sinds gisteren lacht Loréana bewust! Zo leuk! Ze heeft een mooie lach. Lachen jullie kindjes al?

Lynette heel veel suc6 vandaag!!

Kussie meid het komt goed, het is allemaal gewoon rond uit balen dat het nu niet op de normale manier gaat! Maar net als andere zeggen, je krijgt er straks wel iets heel erg moois voor terug. Ik denk dat je het allemaal maar over je heen moet laten komen, hoe moeilijk ook.

Ano mooi kindje hoor! Ik heb ook een blauw setje, rose is ook niet altijd maar leuk.

Ga weer want me meisje moet zo naar de peuterspeelzaal.
    Groetjesss

12. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Buddynieuws van mezelf;

Vanacht om 03.45 is geboren: FENNA
    3500 gram

Alles is goed gegaan en ze is gezond en wel en nu zijn er alweer twee uur thuis!!

Later meer!

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Boomer gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Fenna!

Lynette balen dat het niet heeft doorgezet :(
    Je zal dit wel niet meer lezen maarre succes in het ziekenhuis!
    Je bent bijna mama! :)

14. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Boomer gefeliciteerd met jullie dochter fenna geniet van elkaar!

15. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Lynette succes meid!

16. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Boomer, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!!!

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    JAAAAAAAAAAAAAAAA BOOMER EN BOOMERMAN
    GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER!!!DAS NOG SNEL GEGAAN!!!!NOU GENIET VAN ELKAAR!!!

CHANNIE nee neomi lacht nog niet, teminste niet bewust!!kan niet wachten tot ze dat doet hha.
    fijn dat je zulke goeie nachten hebt!!!!

nou was weer een goeie nacht dus, eerst van 23.00-5.45 daarna ff wakker en nog van 7.00-9.30

xxx

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boomer: Gefeliciteerd met jullie dochter Fenna!

kom straks even meer lezen en reageren, maar hoor 2 kindjes huilen..:(

19. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Jaaaah, daar is ze dan.. :D :D!!
    Boomer; gefeliciteerd met jullie dochter Fenna!
    En nu maar genieten, en hopelijk snel weer goede nachten voor jou :p!

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ boomer: jeeeeeeujjjj proficiat!! :D:D:D
    Ben heel benieuwd hoe het allemaal gegaan is!
    Eindelijk mn eerste buddy bevallen! :D:D

@ hier: Jeuuuj vandaag 24 uur met de stoma gehaald! :D

En nog meer goed nieuws; onze mannen zijn vanmorgen door de wijkvk gewogen:
    Jesse weegt 3550 gram!!!!! (500 gram aangekomen in 8 dagen! haha) en Daan 2870!! :)
    Gaat super goed dus! :D

Deel Deze Pagina