Boomer - gefeliciteerd met jullie dochter... Lynette - succes, we denken aan jullie... Hier - gaat alles zijn gangetje. Ik ga zo meneer in bad doen. Maar eerst ff kolven want mijn borsten staan op spanning. Roué heeft babyacne, hebben jullie daar ervaring mee?  
Boomer, eindelijk is je meisje er, gefeliciteerd. Channes, misschien eens een lekker warm kruikje vooraf in het bedje leggen? Dat helpt hier heel goed. Zeker in de avond en nacht. Channie, zit ook echt op het eerste lachje te wachten. Enne....waar blijft de foto. Lynette, veel succes meid. Fijn dat je naar huis mag. Ano, succes bij het cb Kleintje, ik nam altijd een thermoskannetje met warm water mee en een flesje met koud water. Dat mengde ik dan en dan deed ik er de poeder bij. Die had ik in een apart bakje zitten. Die bakjes kan je bij de Hema kopen. Is zo'n torentje van 3 bakjes. Hier, een knorrende Nienke. Ze is een beetje verkouden. Gelukkig slaapt ze en drinkt ze nog goed.
@ Boomer: Gefeliciteerd met jullie dochter Fenna!! @ Lynette: Succes vandaag meid!! @ Hier: Loopt het al een paar dagen niet helemaal goed, en ik loop op mijn tandvlees. Ben zo vreselijk moe (slaap nog steeds heel slecht) en Joënna overprikkelt (hierdoor te moe om te kunnen slapen, dan doet ze hazen slaapjes, wilt weer aan de borst, maar is te moe om te drinken, en zo zitten we in een cirkel) Het word me soms even allemaal te veel: Mezelf, Joënna, honden, huishouden. Iedereen kan van mij het dak op. Heel mijn omgeving vind mij er goed uitzien (ben lijk wit), en verwacht dat ik weer alles kan doen als voor mijn zwangerschap. Dit onder het mom van: Je bekken doet het weer goed, Joënna is een makkelijk en tevreden meisje, je zit nu al zolang thuis, dus hup erop uit trekken. Wij trekken het niet meer. Gisteravond flink liggen te huilen, omdat het niet goed gaat, en ik niet meer wist wat te doen. Ook lijkt het wel alsof er steeds vaker maagzuur in combinatie met melk terug komt. Was het in het begin maar dat er soms wat terug komt, nu ligt ze na iedere voeding bijna een uur te slikken en te "kulken". Heb de achterkant van haar bedje en wieg al omhoog gezet, maar het lijkt niet echt te helpen. Hierdoor slaapt ze ook onrustig, en verschoon ik regelmatig haar bed (dus weer wakker). De ene keer komt er een mondje melk, de andere keer een hele/halve voeding. Vandaag zorgcentrale opgebeld, en die hadden als oplossing om haar zittend te voeden (ben al blij dat ze liggend goed aanhapt) en na de voeding een half uur rechtop houden, zodat het goed kan zakken. Rechtop voeden weet ik niet of ze dit al kan, maar heb haar nu wel een stuk rechter liggen. Daarna een half uur rechtop gehouden, maar ik leg haar neer, en het begint weer. Iemand tips? Sorry, geen fut en energie om op iedereen persoonlijk te reageren.
Heey allemaal!! Slapen?? Wat is dat??? Heb tot half 8 vanmorgen zowiezo wakker gelegen... Dat was voor het laatst dat ik op mijn tel keek!! Pfff.. Ik heb dáárna zowaar even geslapen en ben in die tijd 2x door het ziekenhuis gebeld... (voicemail) Tijden zijn wat veranderd (in het voordeel voor ons, hihi) @ Boomer, whoeeehhhheeeejjj jullie hebben een dochtertje!!! Van harte gefeliciteerd meid!! Vind het helemaal te gek!! En Fenna is een mooie naam!! Fijn dat jullie al weer thuis zijn!! Hopelijk horen we gauw van je hoe of wat met natuurlijk een prachtige foto!! 8) @ Lynette, jaks, das wel balen zeg, dat er nog nix lijkt te veranderen... Misschien ondertussen wel? Wat apart dat de hartactie even was verminderd, gelukkig daarna weer goed! Vind wel spannend voor jou!! @ Hannelore en Channes en Darcy Bedankt voor jullie uitleg over keizersnee... Het geeft me wat rust nu ik er iets meer over weet, toch nog IETS van controle... @ Kleintje, geloof dat je ondertussen al lekker met je vriendin en kleine meis er opuit bent!! Spannend!! Hoop dat het allemaal goed gaat (met flesje geven enzo!!) @ Nijnja, pff, wel naar dat Karel zo ziekjes was, maar indd een opluchting dat het "nix" te maken heeft met je andere kleine schatje!! @ Ano, en en?? Hoe was het bij CB? Helemaal tevreden natuurlijk over jou wolkie van een dochter!! @ Gwenolyn, meissie toch!! Wat vervelend dat je je zo naar voelt.. En dan is je man ook nog de hele week van huis!! Ik wou maar dat ik vanuit hier wat voor je kon doen!! Helaas heb ik (nog) nix geen ervaring met spugende baby's etc. Dus ik kan je ook geen tips geven!! Hopelijk hebben de andere meiden hiero wel tips waar je wat aan hebt!! Van mij krijg je in iedergeval wel een dikke digitale knuffel!! Ik weet, veel heb je er niet aan!! Maar wil toch dat je weet dat ik voor je duim dat het gauw weer beter gaat en dat je uit die cirkel kan stappen!!! @ all, sorry als ik mensen vergeet hoor, ik kan me op één of andere manier nie meer zo best concentreren!! Dikke knuff voor jullie allemaal!!! Liefsss
ow meis wat vervelend voor je zeg! Ik leef met je mee! Erik was ook zo'n moeilijk beebje Klinkt erop dat je meiske verborgen reflux heeft 1) De gewone reflux: geven de kindjes vaak over, of geven melk terug. Ieder kindje geeft wel eens melk terug, maar bij refluxkindjes komt het meestal terug als het al verzuurt is in de maag. Dat komt omdat het maagklepje niet goed werkt 2) Verborgen reflux: De melk verzuurt ook in het maagje, maar het komt omhoog tot in de keel en zakt dan weer via de slokdarm. Deze kinderen geven niet over, maar ?herkauwen? hun melk tijdens het slapen. Doordat de verzuurde melk die in de slokdarm terecht komt, "verbrand" de slokdarm, en geeft dit een enorm branderig gevoel. Waardoor de meeste reflux baby?s veel huilen. Hier de site met info over gewone reflux en verborgen BABYenKIND Informatie over reflux bij baby Ik hoop dat je er wat aan hebt! Knuff!!
yep Owen heeft ook baby-acne. Erik had het ook. Kan je niks aan doen. Hoort erbij. Gaat vanzelf ook weer over.
Dank je, ik zie het bij n baby voor 't eerst. Ik ken 't wel maar dat heeft met mijn beroep te maken... Ik heb hem vannacht met wantjes laten slapen want hij had er 1 opengehaald.. Als ze het open halen is 't schadelijk of niet..
Dank je wel voor je knuffel. Dat doet mij goed!!! Dat mijn man er niet is, is inderdaad zwaar. Het weekend was heerlijk! Even tijd om te slapen, normaal douchen, fatsoenlijk eten. Niet hoeven te denken aan het huishouden, honden etc. Voor jouw word het ook spannend deze week! Leuk om eindelijk de kleine vast te kunnen houden.
Dank je wel voor de site! Ik herken een hoop punten: Kenmerken van een reflux: Heel vaak huilen; Yep, vooral als ze slaapt, wilt slapen - Pijnlijke gezichten trekken;Yep - Hoofdje naar achter trekken;Als het echt heftig word - Weinig slapen; 's nachts best goed, overdag niet veel - Zuur spugen, en daar dan heel erg bij huilen; De geur is soms echt vreselijk - Regelmatig kokhalzen; - Kort nadat ze een fles hebben gehad, weer willen drinken (dit is om het zuur niet meer te voelen). Daarom krijgt ze een speentje Misschien een hele domme vraag, maar kan ik hiervoor de huisarts bellen, of moet dit via het CB lopen?
Gwenolyn: sterkte hoor, lijkt me zwaar, helemaal nu je er door de week alleen voor staat en iedereen denkt dat het zo goed gaat... Volgens mij mag huisarts en cb allebei, maar ha is handiger want het cb mag niets voorschrijven, dus dan moet je soms alsnog naar de ha.
Kussie: Wat rot dta je weer zo'n slechte nacht hebt eghad, maar dus wel iets positiefs vanuit het ziekenhuis qua tijden...En weet je het komt echt allemaal goed! Gwenolyn: Allereerst een *Knuffel* voor jou! Wat rot dat het allemaal niet zo lekekr gaat en je zo vreselijk moe bent.. je kunt volgens mij gewoon de HA bellen hoor! Lynette: Spannend, succes meid! ano: Hoe was het op het CB? Is ze goed gegroeid! Nijnja: Wel fijn dat Karel zijn gedrag niet door Toon komt, maar omdat hij zich niet lekker voelde... Lindavnr: Hoe was de fotoshoot? Hier: vandaag naar de kinderarts geweest en alles was helemaal goed! Ze waren weer flink gegroeid. Pepijn weegt al 4050 gram en Florine 3580. Zo goed van ze! Nu moeten we over 6 weken weer terug, krijgt Florine eerst een echo van haar heupen ivm stuitbevalling en daarna nog even een gewone controle. Misschien krijgt Pepijn dna nog Fysio omdat hij toch wel heel gespannen is, maar de arts wilde het nog even aankijken.
heyy meiden!!! nou alles was prima, neomi is sind 12 dagen geleden 35ogram aangekomen, ze zit nu op 4035. ze is bijna 54cm en de oofdomtrek 36cm. met alles zat ze precies op de middelste lijn!! ben zo trots op me kleine meid!!!!ze doet het echt super, met alles!! gwenolyn he meid wat vervelend allemaal, helemaal omdat je nu in je eentje zit!en andere mensen kunnen wel heel makkelijk denken, maar jij weet als enige hoe je je voeld en wat je wel en niet kan!!dikke knuff kleintje idd je hebt van die bakjes om de poeder in te doen.ik heb/had er 1 van difrax, alleen had t strakke plan m in de sterilisator te doen...dat kon dus niet haha. kussie pff meid kun je niet vragen om slaapmedicatie???ben benieuwd wanneer je moet??!!!!!!!!!!en wist jij wat het word?ja he??ik gok n jongetje haha
@ Mamzie, wat weet jij overal veel van af!! @ Gwenolyn, ik hoop zo dat je wat aan die tip hebt over dat refluxverhaal!! Wat zou het fijn zijn als je in ieder geval de oorzaak weet, dan kan er aan een oplossing worden gewerkt!! Ik duim voor je!! Ennuh, is er niet iemand in je omgeving die een paar uurtjes op je kleine moppie kan passen, zodat je even wat voor jezelf kan doen?? Tenslotte voelt kleine Ukkie het toch ook aan als mama zich nie lekker voelt!!? Je mag je zelf niet vergeten meis!! JIJ bent het belangrijkste in het leven van je kleintje!! @ Ano, hoeraaaaa!! Heerlijk dat alles zo goed is!! Kan me voorstellen dat je zowat "barst" van trots, hihi!! Zou ik ook doen.. Ennuhhh wat het geslacht betreft.. 50% kans dat je gelijk hebt!!! Je hoort het snel meid!! Ik had het graag willen delen hier op het forum WANNEER de dag is... Maar dan is de kans groot dat ook mensen het komen te weten, waarvan ik dus nie wil dat ze het weten!! Dat is het nadeel dat zo'n forum niet "gesloten" is!! Maar goed... Jullie horen het natuurlijk gelijk zodra kleine Uk er is!! Ik heb zoveel al aan jullie gehad, denk dat jullie het zowaar eerder gaan weten dan mijn familie!! Whahaha, tenminste, als mijn buddy's kans zien om online te komen!! Geloof dat Vriendlief en Joepie nu even niet zo actief zijn.. (logisch hoor meiden, hihi ) Dus Channes.. Hou je tel de komende dagen maar flink paraat.. Hihi!! Ik ga jullie trouwens wel missen als ik 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven Jaiks!! Niet te veel schrijven hoor!! Wil wel beetje bijblijven!! Hoop dat in de dagen dat ik in het ziekenhuis lig alle andere maartmama's ook bevallen, zodat we officieel de nieuwe "mama"forum kunnen openen, (dat was toch de bedoeling???) Laten jullie hier dan wel die link achter, haha!!! Strax vind ik jullie nooit weer!! Liefsss
@ Marye, oohhw wat toch heerlijk dat jou kleintjes het zo goed doen!! Tuurlijk ben je megatrots!! En terecht ook!! @ Darcy, oww wat een snoepie!! Logisch dat je even komt spammen!! Je grote trots mag de hele wereld wel zien denk ik
Kussie: Haha toen ik in het sh lag, miste ik ZP ook heel erg! best triest eigenlijk Ano: Super dat alles goed was!