Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Funnyme; Sterkte meid!! Lijkt me erg moeilijk om Luca zo te zien strubbelen. Maar het klinkt verder nu positief. Goed dat je naar een andere HA bent gegaan!

@Eliesah; Gelukkig heb je een goede dag! Ik begrijp je gevoelens over je omgeving. ik had vorige week geloof ik een soortgelijke post hier op het forum gedaan ;). En toen kwam ze al snel! En serieus, als je nog lekker even een nachtje kan doorslapen, geniet nu effe van. Ik heb nu al iedere nacht deze week met weemoed terugverlangd naar vorige week de nachten :)
    Maar ik begrijp dat dat je niets interesseerd, je wilt gewoon je kleintje!

@Kleintje, leuk kaartje, mooi lettertype. Hoe heb je dat ingescand? Ziet er nl. erg professioneel ingescand uit.

@Marije; groot gelijk dat je gaat bellen voor Florine. Erg sneu lijkt me dat. En toch ook niet de bedoeling dat het zó lang duurt. Alleen rot dat je zo lang moet wachten.

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hiero een slechte nacht gehad. Welgeteld een of twee uurtjes slaap meegepikt :(. Fenna sliep eerst goed tot drie uur. Toen heb ik dus een uurtje wel kunnen slapen totdat de wekker ging om drie uur. Na de voeding en het twee keer verschonen met spuitpoep terug naar bed. Hubbie zat vreselijk te snurken en ik kwam daardoor echt niet in slaap. Toen hubbie stopte met snurken, begon Fenna weer te jengelen. In bed nog om 5 uur de borst gegeven (auw), maar het mocht niet baten. Uiteindelijk nog wel in slaap gevallen maar dat bleek pas rond 7 uur te zijn. En om half 8 ging die stomme wekker weer. Fenna sliep toen nog als een roosje.

Vanacht mag ik van de kraamzorg voor het eerst de wekker niet zetten en wachten totdat ik wakker gemaakt wordt door haar om te voeden. Ben benieuwd hoe laat dat wordt.

Fenna is trouwens weer 80 gram aangekomen en zit nog maar 70 gram onder haar geboortegewicht. Erg fijn. De eerste twee dagen viel ze namelijk best veel af.

En dames met BV; hebben jullie nou ook de eerste week zoveel last van tepelkloven gehad? Het doet zóooo pijn. En Fenna geeft telkens melk met bloed terug, ziet er doodeng uit.

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    @ Boomer, Ik heb de eerste week ook last gehad van tepelkloven op mijn linkerborst.. Ook had ik wat last van bloed maar niet zo erg dat Milan melk met bloed overgaf.. maar wat deed dat een pijn zeg.. Ook aan de binnenkant van mijn borst waren er wat melkkliertjes kapot.. Waarschijnlijk omdat Milan heel hard kan zuigen :p Ik heb toen een dag of 3 alleen maar mijn linkerborst gekolfd en toen was het over.. Het is nog een paar dagen een beetje gevoelig geweest maar nu inmiddels gaat het perfect.. Nergens geen last meer van.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja hoor, had de eerste 4 dagen ook kloven. Gelukkig ging het met goed aanleggen over. Nu nog wat nachtrust zien te krijgen :p

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    hahahaha, heb ik weer...

Na mijn kerstcadeautjes / kraamcadeautjes blunder van afgelopen week... zijn mijn hormonen alweer op hol geslagen..

Zojuist had ik zin in vanille vla, maar ook in een glas sinas... Wat doe ik? Ik schenk de sinas in het vlabakje... Whuhahaha.. Is toch niet normaal???? :D Mijn vriend stond achter mij en zag het gebeuren... Hij deed het bijna in z'n broek van het lachen...

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier weer een stap in de goede richting. Luca heeft 70 aan de borst gedronken en omdat hij zo tevreden was hoefde hij niet bijgevoed te worden! (kinderarts wil dat hij 85 drinkt) Dan maken we hem wakker voor de voeding van 18 uur. En als hij meer dan 85 drinkt dan mag hij zelf komen voor een voeding en maken we hem niet meer wakker!

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Super Funny, Hopelijk drinkt Luca dadelijk meer dan 85.... *duimt*

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    hahaha chantal jij bent me er eentje :p Al heb ik zelf soms ook van die acties ;)

Funny: goed nieuws :)

Boomer: balen van je slechte nacht hopelijk wordt het gauw beter :(
    Trouwens ons geboortekaartje is gewoon gescant met een scanner maar mijn vriend heeft het gedaan, die is er net wat handiger in haha :p

9. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @Funnyme; goed nieuws! Hopen dat het goed gaat vanavond.

@Darcy en Chantal, bedankt voor jullie antwoord. Van de kraamverzorgende moet ik gewoon doorgaan met aanleggen, ook al doet het zo erg pijn. Ik zou het nog wel kunnen afkolven als het echt niet meer te houden is. Ik kijk zo wel erg tegen alle voedingen op moet ik zeggen. Misschien is een aantal keren kolven een beter idee?
    Ik ga deze vraag eens stellen in het lactatiedeskundige-gedeelte denk ik.

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Die hebben wij ook en hadden hetzelfde probleem. Bleek dat wij de speen veel te strak aandraaide!
    Als je die gewoon los aandraait, en totaal geen kracht hier bij gebruikt, zuigen ze niet vacuum en zijn ze dus zoals ze horen.
    Kwamen we door onze kraamhulp achter, haha. Onze Jesse zoog zich een ongeluk om melk uit die fles te kregen, maar bleek dus bijna niets te krijgen door dat die speen helemaal dicht zat.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Eliesah: aah je bent nog altijd gewoon online..
    Hoopte dat ik geen berichtje tegen zou komen van je (whaha) zodat je misschien wel aan het bevallen was!
    Wie weet wordt het toch nog 10 april voor de lodger ;) hahaha.

@ borstvoeding: Hier niet echt kloven gehad maar wel een dagje of 2 last van blaasjes. ook pijnlijk.
    Ik ga trouwens stoppen met bv en over op flesvoeding.. ik kolfde nog maar 3 keer per dag dus hoef niet heel lang af te bouwen denk ik. Gisteren nog 1 keer gedaan en vandaag geen tijd gehad ivm ziekenhuis dus nog niet gekolft..
    nu moet ik zeggen dat ik wel 2 pijnlijke harde plekken heb..even afwachten of ze wegtrekken of dat ik toch mn borst een beetje moet leeg kolven. Alleen heb ik d'r geen zin in haha.

@ hier:
    Vandaag naar het ziekenhuis gegaan omdat we in 12 uur tijd al 5 stoma's geplakt hadden en alles losliet..echt zo rot :(
    We hebben nu een of andere poeder gekregen die weer kan helpen dat de stoma's beter blijven plakken en minder snel lekken..dus we proberen het maar weer uit.

Daarna gebruncht bij ons pap en zijn vriendin.
    Morgen gaan we bij mn schoonouders brunchen.. druk druk dus, maar wel leuk :)
    Eerste keer dat we met onze kindjes naar iemand toe gingen. Ging prima gelukkig :)

12. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Lindavnr; hopen dat die poeder helpt dan. Hoe lang moet die stoma nog?
    Veel plezier trouwens morgen.

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy

lindavnr bedankt voor je reactie!!
    Was al gaan googelen en dat kwam ik inderdaad ook tegen plus dat je het sneetje onderin het ventiel open moet maken!
    Wat vervelend dat het weer niet lekekr liep met die stoma's.
    Ik hoop van harte vor jullie dat deze poeder helpt!!..mijn duimen draaien...

mirella bedankt voor je antwoord, had het inderdaad inmiddels op internet gelezen!!

funnyme sterkte meid, hoop dat Luca snel opknapt!!

Hier:
    Nou de flessen zuigen nu dus niet meer vacuum maar nu heeft ze ze dus binnen 10minuten op:$ mag dat wel?want dat is te snel toch?maja zou niet weten hoe ik t langzamer moet doen...???????????????????8)
    Ze krijgt nu sinds gister 140 en die gaan er ook zonder problemen in, nu net wel weer wat jengelig weet niet wat het is...honger??krampjes??weet het echt niet, zodra ze d'r bedje/bak ingaat is t weer hup speen eruit en jengelen...:(

maarrrr ze heeft vanacht 8uur tussen de voeidngen gelaten:D!!!!heel lekker maar volgens mij is dat iets te lang of niet?dacht dat dat niet mag zo lang als ze zo klein zijn???iemand ervaring ermee??

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Boomer; ja het komt ineens naar boven dat jij dit vorige week ook had. Hoop dat het bij mij dan ook deze week vanzelf gaat gebeuren. Maar jij bent wel 2x gestript en dat doen ze bij mijn vk niet, pas na 41 weken en nadat ik bij de gyn ben geweest.
    Ik geniet nog wel hoor van de heerlijke nachten die ik nu heb, als ik jullie zo hoor met 's nachts voeden. Al zou ik indd nu het liefst willen dat ons meisje er is hihi.. :p

Lindavnr; ja helaas ben er nog. En indd ik kan nog voor de lodger gaan, en ook nog eens voor de koelkast :D!! Had vanaf het begin 7 april in m'n hoofd. Dus wie weet klopt dat gewoon, al is 06-04-'10 ook een mooie datum. 6+4=10 hahaha, en vandaag was ook leuk; 40w, 4d op 04-04 haha. Zit nu bij elke datum iets te bedenken :p.

Hopelijk gaat het nu wel goed komen met de stoma's. Lijkt me ook zo frustrerend als het niet lukt zoals het moet.
    Wel gezellig zeg zo'n paasweekend met brunchen ;)!

Ik probeer me trouwens niet teveel meer aan te trekken van alle reacties op m'n hyves, reageer niet meer op krabbels. En probeer niet meer veel op hyves te kijken, haha. Voel me er wel beter bij!
    Smsjes reageer ik ook niet meer op. Eigenlijk erg toch, maar ja kan er nu gewoon echt even niet tegen!

Chantal; hahaha erg gelachen om je actie met de sinas ;) :D!

Funny; wat fijn dat Luca weer een stap beter doet!

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ano: Ze mogen s'nachts maximaal 8 uur zonder voeding had ik begrepen van het CB....
    Esmay heeft soms ook wel een dag dat ze 7,5 - 8 uur zonder voeding doet (over het algemeen 7 uur) en ze blijft gewoon helder en niet suf en dat is het belangrijkste!
    Overigens heeft Esmay ook snel de fles leeg idd ook binnen 10 minuten.... Vaak stop ik even tussendoor om het te laten zakken en dan gaan we gewoon weer verder met de fles maar tegenwoordig accepteert ze dat niet meer zo! Dus laat ik haar gewoon door drinken en wat langer opzitten om te boeren en het te laten zakken...
    Er schijnt ook iets te zijn wat het wat verdikt? maar ik weet niet vanaf wanneer ze dat mogen gebruiken....

16. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Funnyme wat naar zeg allemaal! Ik neem aan dat je naar het sophia gaat toch? Ik kan alleen maar zeggen dat ze daar je kindje heel erg goed kunnen helpen. Mijn dochter heeft wegens een hartprobleem daar 6 weken gelegen en die cardiologen zijn zo kundig! Er is daar bijna niet iets wat ze niet weten!

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Boomer: Hij houdt de stoma een half jaar ongeveer...dus hopelijk gaat het tegen die tijd wel wat beter.....
    Maar hij zit d'r nog op, sinds vanochtend 11 uur..dus gaat weer goed voor nu :)

18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    *****KANONNEN!!! Mijn hond heeft mijn Ria Blom boek (boek over huilen en inbakeren) te grazen gehad... Tony en ik waren Milan in bad aan het doen en toen ik beneden kwam lag mijn boek in duizend stukjes op de grond... Had het boek net een paar dagen in huis. Gekocht voor Eur. 19,- Nu heb ik hem net via marktplaats 2e hands gekocht voor Eur. 10,- want had hem nog niet uit.. Duur boekje!

19. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nou Chantal, het zit j niet mee. Erst de sinas en nu de hond.

Funny, Heftig allemaal zeg. Gelukkig gaat het met Luca nu weer wat beter.

Ano, soms hebben beebjes gewoon hun huil momenten. Dan is er niks, maar willen gewoon lekker bij mama zitten. Nienke ligt nu ook op mijn schoot. Beetje te dommelen met een speentje. Straks krijgt ze haar flesje en dan gaat ze wel lekker slapen.

Marije, gaf jij nu al helemaal flesvoeding? Soms kan dat het ook zijn, de overgang van bv naar fv.

Lindavnr, hopelijk blijft de stoma nu een poosje zitten.

20. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Tja Stroopie.. Blijkbaar vind hij het geen goede methode ;)

Deel Deze Pagina