Veel plezier bij je schoonouders en ik kan je wel begrijpen hoor t campingbedje is nog zo groot en de bak is dan toch wat fijner. ff een vraagje hoeveel voedingen krijgt owen en hoelang laat hij er tussen?
ff een vraag aan de moeders met een kindje hoeveel voedingen krijgt jullie kleintje? en hoelang laten ze er tussen?? Lisanne is nu al een week aant klooien met de voedingen en de tijd er tussen. ze had een ritme van 4 a 5 uur en nu is dat al een week 2 a 3 uur en in de nacht als ik geluk heb 4 a 5n uur maar dat was vannacht ook maar 2 uur. ik ben helemaal op en wil zo graag bv blijven geven maar ik heb t vermoeden dat er niet genoeg voeding in zit. ze spuugt ook best wel veel de laatste paar dagen en huilt ook naar mijn idee veel. ik heb nu dus een opgevouwen badlaken onder t matras gelegt in de hoop dat t helpt want ik ben een beetje bang dat ze reflux heeft of de verborgen versie. maar ik weet niet zo goed of dat nou zo is omdat ze dus ook bijna van de spruw af is en hierdoor heeft ze ook wel veel geherkouwd en als een koe de tong uitsteken. kortom ik ben dus erg in dubio of ik door moet gaan met de bv wat ik wel heel graag wil maar als het op deze manier moet dus niet. want de regeldagen zoals ze bekend zijn is dat na 24 a 36 uur je melkproductie op peil moet zijn nav de behoefte van je kind en aangezien we dus al een week hiermee kampen heb ik niet t idee dat t dus de bewuste regeldagen zijn
Setti: Toon heeft zo een beetje een ritme dat hij na twee uur doet alsof hij wil drinken, maar als ik hem dat geef, heeft hij meer last van krampjes. Ik probeer het dus uit te stellen met speen of pink en meestal valt hij dan nog een uurtje in slaap, soms twee uur. Karel daarentegen kwam heel lang (tot een maand of vier) elke twee uur (behalve 's nachts, dan zat er wel eens vijf of zes uur tussen) en hij spuugde ook heel veel. Volgens mij dronk hij gewoon niet zo krachtig, maar kreeg hij wel genoeg binnen (zelfs teveel, vandaar het spugen). Met reflux heb ik geen ervaring... Waarom denk je dat Lisanne niet genoeg krijgt? Groeit ze goed, heeft ze genoeg plasluiers? Daar moet je volgens mij voornamelijk naar kijken.
Hier is de bv helemaal over. En ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Het was zo'n geregel met mijn dochter naar school brengen en voeden dat ik er gestresst van werd. En dus die wondjes op de tepels. Eergisteren heeft Melanie de laatste borstvoeding gehad. En Melanie kwam op een gegeven moment binnen 2 uur weer dat ze weer dorst had. Aangezien ik al bezig was met afbouwen, kon ik haar dus nooit voldoende bv geven. Sinds gisteren slaapt ze in haar eigen kamertje en ze had om 20.30 uur de laatste fles gehad. Daarna haar naar boven gebracht en er even bij gebleven. Ze was af en toe wat aan het jammeren in bed en rond 21.45 uur viel ze in slaap. Om 5 uur werd ze weer wakker. Jemig wat een slaapkop! Ben benieuwd hoe het deze nacht zal gaan.
ja elke luier die we verschonen is zeker een plasluier en ik heb t idee dat ze wel gewoon goed groeit. en als ze drinkt dan drinkt ze wel vrij krachtig. dus daar licht t niet aan. en ze krijgt wel genoeg binnen daar ben ik wel van overtuigt maar of er genoeg voeding inzit weet ik niet omdat ze zovaak komt. ik kolf t nu al 2 dagen helemaal af en geef t dan via t flesje zodat k kan zien hoeveel ze krijgt en ze heeft dus net voor t eerst vandaag een normale voeding op van 160 ml. en slaapt dus net een uur. ben benieuwd hoelang ze t nu volhoud.
@ Allemaal, hallooow hier ben ik weer!! Wowww heb, behoorlijk wat bij te lezen zie ik al!! Leuk leuk leuk!! Hier in ieder geval eerst eens een foto van mijn grote trots Stan Noah!! Hij is hier 2 dagen oud!!! Ik ben zooo ontzettend trots op mijn (ons, hihi) mannetje!!
Ik reageer maar even globaal ben helemaal op van een dagje weg geweest te zijn.... Zag wat foto's voorbij komen moooiiii!!!! Setti; Esmay krijgt nu om de 4 uur voeding een flesje van 120 cc + 4 schepjes en dat komt ongeveer uit op 135 geloof ik..... S'avond de laatste fles (meestal rond 21.30 ) krijgt ze 150 cc... Die drinkt ze ook helemaal op! En dan slaapt ze daarna vaak zo'n 7 - 8 uur.....
ik denk dat mijn bv te weinig voeding bevat want ik heb wel genoeg melk dus ik wil t nog ff aan kijken voor ik overstap op flesvoeding thnx voor je antwoord ik hoop ook echt dat lisanne t ook zo goed gaat doen
heyy meiden kussie wat een schatje zeg!!hoe gaat het verder met je?ben je de dagen in he ziekenhuis een beetje goed doorgekomen? nijna bedankt vor je reactie, fijn te lezen dat ik niet de enige ben waarvan de kleine zulke geluiden maakt haha. maar hier hud het mij ook uit me slaap hor, me man niet want die slaapt overal doorheen haha.leuke foto trouwens!! lindavnr en hoe is het vandaag verder gegaan met de stoma?is hij een beetje goed blijven zitten?werkt dat poeder ook een beetje? setti neomi krijgt 150+5 en dat giet ik af naar 140ml.daarvan krijgt ze er 5 per dag. overdag zit er 4 uur tussen en snacht meestla tussen de 6-8uur. maar wat verveldn dat ze nog steeds zo hangerig is, Neomi is het ook sinds gister dus weet een beetje hoe je je voeld. misschien ligt het idd aan je voeding, hoop dat je snel weet waar het aan ligt. <<<<<<<<<<<<<<<<Neomi zwaait naar de baby van Eliesah en vraagt wanneer kom je er nou uit??>>>>>>>>>>>>>>>> Bekijk bijlage 63405 nou Neomi ligt nu weer even rustig, ze is iets minder jengelig als gister maar nog niet in d'r hum..heb gelezen dat ze het eerste sprongetje bij 5weken (na de uitgerekende datum, niet 5 weken na de bevalling) hebben, misschien dat dat het een beetje is. en denk ook zeker dat ze ineens meer krampjes heeft, ga morgen sap simplex bestellen, dat schijnt erg goed te zijn.
Mooi kindje kussie!! En veel haartjes! @Eliesah, denk aan je meis! Verder reageer ik niet overal op .. sorry! Heb even jullie raad nodig.. Sem heeft ontzettend vaak en lang de hik en das vaak voordat ie t bed in gaat na de voeding (en dan hebben we m goed laten boeren), zo erg dat ie het zelf beu word en dan helemaal niet meer in slaap komt en ontzettend jengelig wordt.. Daarbij komt nog dat ie overdag echt zo moeilijk in slaap komt, hij is het liefst de hele wakker en in mn armen maar ja, ik wil dat ie toch in zn bedje slaapt.. vanmiddag ook, eindje ezen lopen, dan slaapt ie als een roosje.. komen we thuis, leggen we m in zn bedje en hup hij is klaar en klaarwakker.. natuurlijk als ie huilt, halen we m niet meteen dr uit maar ja, op een gegeven moment vind ik t zo sneu voor hem en haal ik m toch maar uit zn bedje en zo gauw ik m uit zn bed haal, is ie weer stil en heeft ie zn ogen wijd open.. 's nachts slaapt ie meestal tussen ons in op zn aankleedkussen met zn eigen dekentje omdat ie dan rustig is en goed slaapt, ong 4/5 uur achter elkaar.. maar in zn eigen bed ligt ie alleen maar te jengelen.. geen idee wat dat is, misschien aandacht ? ik weet soms echt niet waarom ie nie in zn eigen bedje wil slapen en alleen maar stil is als ie bij ons is... hebben nu zelfs de radio aan gezet op zn kamertje, wel heel zachtjes maar ja, heb t idee dat ie echt iemand om zich heen moet hebben.. want zo gauw hij dus bij ons is of beneden ligt is ie stil en tevreden.. iemand hier ervaring mee of tips voor de hik en het moeilijk in slaap komen?
Setti: Hier 6 voedingen zo'n 4 uur ertussen. Florine krijgt BV 130 cc per keer. En Pepijn per keer 170 cc BV. soms komen ze na 3,5 uur soms na 4,5 uur. Ondertussen zitten er dan ook wat flessen KV tussen maar goed. Lisanne kan best last hebben van een sprongetje. Dan is het waarschijnlijk na het sprongetje ineens weer helemaal goed.. Kussie: Mooie knul hoor!~ Ik kom later wel meer reageren maar Florine ligt weer te krijsen dus ga haar maar even kroelen!