Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Toen ik in het ziekenhuis ben bevallen mocht je de auto gewoon bij de hoofdingang parkeren, even knopje drukken van de slagboom en zeggen waar je voor komt en dan mocht je doorrijden, maar weet niet of dit overal zo is.

2. ff inbraak..

hier ben ik ook 2x naar het ziekenhuis geweest met weeën.. 1e x samen met de verloskundige, mocht mijn man me bij de ambulance ingang neerzetten en daarna met de vlos in de rolstoel richting verloskamer.. toen kon mijn man de auto wegzetten.

2e x heeft mijn man de auto bij de ingang neergezet (mogen ze normaal 10 min. staan) en heeft een rolstoel gehaald en bij de balie gezegd dat ik ging bevallen en toen mocht de auto gewoon blijven staan...

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zo even tijd gevonden om mijn verhaal te komen doen.

Vrijdagochtend zoals gezegd begon ik mijn slijmprop te verliezen. Vervolgens de hele dag wat krampen gehad, maar niet heftig of regelmatig.
    's nachts om 00.00 uur begon er wat regelmaat in te komen. Na een uurtje of 2 zakten de krampen tussen door ook niet weg, en 3 kwartier later mijn man wakker gemaakt, of hij misschien wilden gaan timen. Werd wat pijnlijker.
    Tegen 5 uur de vk gebeld en die stond even later op de stoep. Had anderhalve cm ontsluiting en baarmoedermond verweken. Ook zij had de indruk dat het begonnen was.
    Door verwezen naar het zk omdat ik net 1 dag voor de 37 weken grens zat.
    In het zk kwam heeft het rustig door gerommeld,en tegen 11.00 uur braken de vliezen. 3 wat heftigere weeën gehad, en toen hield het op.

In overleg met de gyn hebben ze me rond 15.00 uur aan de wee opwekkers gelegd. Had 3 cm ontsluiting.
    Vervolgens ook bij Joënna iets op het hoofd om ook haar in de gaten te kunnen houden.
    Rustig aan opgevoerd, en iets voor 17.00 uur nog steeds 3 cm. Toen is het in 1 keer hard gegaan. De weeën werden steeds heftiger en pijnlijker. Op een gegeven moment had ik het niet meer. Nog steeds in mijn hoofd dat ik 3 cm had, en dat je ongeveer een cm per uur zou krijgen. Dus nog 7 uur. Voor mijn gevoel trok ik dat echt niet.
    Gebeld, bleek ik al 7 cm te hebben, paar weeën later volledige ontsluiting, en 8x persen, en ze was er.
    In anderhalf uur tijd van 3 cm naar geboren worden. Ja zei de VK daarom deed het ook zo gemeen zeer:).

Ze had wel de navelstreng strak om haar nekje heen, dus die hebben ze toen haar hoofd geboren werd meteen doorgeknipt.
    Ook heb ik een onvergetelijke indruk bij mijn man achtergelaten, door tijdens het persen ook mijn darmen te legen, maar vooral de lucht die er vanaf kwam:). Hij is nog trots op mij:D

Moet achteraf vreselijk lachen om het persen. Ze legden uit hoe ik dit moest doen. Het enige wat ik zei: Dat kan ik niet:$. Ik gedachten dacht ik: Ik heb een dikke buik, benen vreselijk opgezet door het vocht, handen die nog dikker zijn, hoe moet ik mijn benen dan vast houden:(. Na 4 keer persen had ik het door, en 4 pers weeën later was ze er dan ook.

De vk heeft wel 3x tegen mij gezegd: Je dochter is geboren. Ik zat nog zo in het ritme dat ik weer wilden gaan persen, dat ik niet goed beseften dat het al klaar was.

Ze heeft een paar kleine opstart "probleempjes" gehad. Kon zich niet warm houden, en haar glucose schommelde vreselijk.
    Ze heeft even in de couveuse gelegen, en meteen met bijvoeden om haar stabiel te krijgen.
    Nu druk bezig om de BV op gang te krijgen dmv kolfen, en met een cupje bijvoeden voor haar glucose gehalte.
    Het kost haar allemaal veel energie, die ze eigenlijk niet heeft. Ze zuigt een keer of 3 á 4, dan komt er nog niks, en slaapt ze al weer.

Ze word nu om de 3 uur gevoed. Eerst borst proberen, daarna cupje met KV. Daarna ga ik kolven.

Ik ga stoppen dames, want de kleine huilt.

4. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Gwenolyn, valt tegen he zo'n weeenstorm, maar gelukkig is het persen wel lekker snel gegaan. Grappig van je darmlediging! haha, kun je later wel om lachen.

Hopelijk gaat de borstvoeding gauw goed lopen en kan ze zelf drinken.

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    nou gwendolyn wat een verhaal en ja je kan er later om blijven lachen om de poep momenten hihi. fijn dat t nu allemaal goed gaat en t belangrijkste is dat ze de voeding binnen houd en zo toch kan groeien en als de bv echt op gang is zul je zien dan gaat t hard.

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    whoeohehoeheoe volgens mij helpen de radio en inbakering bij Lisanne wel!!! ff niet helemaal te vroeg juichen en na de laatste voeding de nacht maar ff afwachten!!!!

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Nou, niet altijd hoor. Zat vanmiddag Nienke de fles te geven en zij zat d'r sokken in de limonade te dopen. Ze weten het precies wanneer je niet in kan grijpen.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Helaas, het was tegen half 4 en tijd om mijn dochter van psz te halen.

9. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Linda, oooeeh spannend!!
    Maar dan ben je al een mooi poosje onder de pannen zeg!
    Hopelijk zet het nu gauw door! Ik duim voor je meis!

@ Johannal, hihi, "Benieuwd wie/wat er eerder is, de kleine of de telefoon" :D Hoe verzin je het??
    Eigenlijk wel apart dat jij zelfs nog geen voortekenen heb gehad terwijl je toch al dik 39 weken bent!
    Wat voor telefoon heb je besteld dan? :D
    Vind altijd wel interessant 8)
    En jeetje daar zeg je me wat.. Sta je daar midden overdag te puffen en allemaal mensen die in en uit het ziekenhuis lopen!
    Maar het schijnt dat je wel zodanig in jezelf gekeerd bent, dat je er weinig van merkt! Daar hoop ik dan maar op :D

@ Gwenolyn, woow toch wel heftig!! Maar toch ging het dus ook sneller dan je dacht :$
    En het lijkt mij dus wel heel genant als er meer naar buiten komt dan alleen de baby, ik ken mijn vriend tenslotte
    nog nie eens zo lang.. Dat is iets waar ik nog het meest tegenop zie...
    Geloof dat ik hem dan nooit meer durf aan te kijken...

@ Setti, ik ben zeer benieuwd of het vanacht ook helpt! Of ze lekker rustig blijft!! Ik duim voor je!

Liefss vanuit hier...

Ps. Tis hier nu wel erg rustig...
    Ik hoopte eigenlijk dat het vandaag door zou zetten! Maar helaas!!
    Dit gerommel gaat vast nog wel een tijdje duren!
    Gelukkig voel ik de baby wel goed, maar ik vermoed dat de kleine niet meer goed ligt :(

Trusten meiden!

10. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Ik denk dat het hier is begonnen hoor! harde buiken gaan steeds meer pijn doen, ben al 4 keer voor grote boodschap naar toilet geweest, steken van onderen en zere rug en benen. Ga zo naar bed, hopelijk kan ik nog even slapen voor het echte werk beging.

Liefs Moons

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dianne, fijn dat Thom morgen mee naar huis mag.

Johannal, hihi, vroeg net aan hubbie, hoe wij het de eerste keer hebben gedaan. Maar volgens mij is hij naar de hoofdingang gereden. Heeft een rolstoel gepakt en mij erin gezet en binnen gereden. Hij is toen de auto weg gaan zetten. Het was zondagavond, dus niet echt veel volk in het zh. Stomme is, dat ik het echt niet meer wist.

Linda, hopelijk zet het door vannacht.

Setti, ik had bij de oudste ook vaak een cd aan met rustige muziek. Een beetje new-ageachtig. Het ruissen van de zee en meeuwen op de achtergrond. Daar werd ze heel rustig van.
    Hopelijk heb je weer een stukje van de gebruiksaanwijziging gevonden.

Gwenolyn, heftige bevalling zeg.

Marije, eerst even goed slapen, dan alles op papier zetten en dan even je naar je manager. Vind niet dat hij dit nu kan maken.

Hier, vanmiddag is de fysio geweest. Nienke lag lekker te slapen en die heeft ze laten slapen. Ze heeft wel even in het bedje gekeken of het nestje, waar Nienke in ligt, goed was en dat was goed. Voor de rest had ze niet echt veel te vertellen. We moesten goed opletten, dat ze geen voorkeurshouding gaat aannemen, maar dat wisten we al. Daar moet je altijd opletten. Volgende week komt ze nog een keer en dan net voor de voeding, zodat Nienke (hopelijk) wakker is, zodat ze haar beter kan bekijken.

Morgen om half 9 staat er iemand van het transmuraalteam op de stoep. Dan komen ze weer wegen. Hopelijk is ze gegroeid. Ze heeft de laatste 2 dagen niet echt super gedronken. Wel veel geslapen. Ze zeggen, dat ze daar ook van groeien he.

12. Soda Pop

Ohh meid!! HEEL VEEL SUCCES!!!
    Hou je taai en ik denk aan je!! (lig toch nog uren wakker, dus das wel het minste wat ik kan doen ;))
    SUCCESSS

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Jaaa, go Moons, succes. Morgen weer babynieuws.:)

14. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    IK hoop het, bedankt meiden!!

15. Soda Pop

Ik zal duimen dat ze toch is gegroeid, want indd ook ik heb vaker gehoord dat ze ook groeien als ze veel en goed slapen!
    Dus nog geen zorgen maken meis! Het is vast allemaal goed morgen!!
    Ik duim voor je!
    En die fysio is dus voor Nienke? Ik heb denk ik iets gemist?
    Waarom is dat nodig voor haar?

Liefs

16. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    @ kussiexx.. Logisch dat je het 'eng' vind omdat je je vriend nog niet zolang kent. Meestal zijn ze erg snel hoor als je wat laat "lopen".. Er gaan wat matrasjes doorheen tijdens een bevalling :D. Wat helpt is het van te voren ff zeggen. Ik had met zoë erg last van mijn darmen.. Heel veel bloed en slijm dat steeds mee kwam en aambei(en) (sorry dames) en heb het van te voren gezegd dat ik het best gênant vond als dat mee kwam. Ze snapten dat best en ik voelde me daardoor wat relaxter. Achteraf viel het errug mee vertelde de vk.

@ alle trotse mama's.. Fijn om te horen dat alles goed gaat.

@ rommelende buiken.. Ben benieuwd bij wie het van8 gaat doorzetten.

@ hier.. Rommel de rommel.. Lig al lekker in mijn bed en laat me niet gek maken hihi. Ga het allemaal wel meemaken. Het einde is iig in zicht. Morgen om 14 uur weer naar de vk voor controle.

17. hannelore

hannelore Actief lid

26 sep 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    voor de nieuwschierigen :)

18. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Gwenolyn: als je in het begin nog net precies wist hoe je moest persen is ze dus eigenlijk in 4 persweeen geboren! Helemaal stoer!

Moons: veel succes, ik hoop voor je dat het door zet!

Over poepen tijdens het persen: het schijnt echt fysiek onmogelijk te zijn om het niet te doen, dus het hoort er echt gewoon bij. Het is opgeruimd voordat je het doorhebt hoor! Mijn man heeft het vorige keer helemaal niet gemerkt, die was meer bezig om mij te coachen! Daarbij heeft het ook nog een functie: je baby krijgt op deze manier nog wat darmbacterieen van jou mee, die dan weer goed helpen in de darmen van je kindje, dus het is ook nog eens niet voor niets, de natuur heeft het allemaal mooi uitgedacht! Misschien dat die gedachte helpt?

19. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Hannelore: mooie foto van Amelie hoor! Lief met dat speentje!

20. Soda Pop

Ik zal het mijn vriend wel even vertellen, haha!!
    Dat het pure noodzaak is :D:D
    Ik heb het er al wel met hem over gehad hoor; dat ik tegen dat soort dingen enorm op kan zien, en hij is daar heel nuchter over, zo van het hoort erbij en het is normaal, dus SO WHAT, maar jah.. Hij heeft makkelijk praten, hij ligt daar nie, haha! Hem worden die genante dingen wel bespaard...

@ Hannelore, wauww ze is prachtig!!
    Echt een super foto!! :D

Vind zo leuk dat iedereen de foto's met ons deelt! :)
    Kan nie wachten om een foto van m'n eigen wondertje te plaatsen, maar jah, tis hier nog akelig rustig..
    Misschien wel stilte voor de storm, haha!

Liefsss en welterusten, ga nu echt de laptop uit doen, haha!

Deel Deze Pagina