owja de kinderfysio gaf wel aan niet te veel te proberen met het ritme te veranderen daar worden ze nog onrustiger van. Ik had namelijk ook zoiets van misschien moet ie een extra fles. ben blij dat ik het uit eindelijk niet gedaan heb, maar het was wel moeilijk. Ik was vergeten te vertellen dat wij thom inbakeren maar ook op zijn zij laten slapen, niet helemaal(want dat doet pijn met het bakeren) Maar met een rolletje onder zijn zij. zodat ie half op zijn rug half op zijn zij ligt (begrijp je het nog?)Hij kan slecht op zijn rug liggen namelijk.
Eliesah: ik denk aan je, het zal nu wel doorzetten, toch? Channie: wat naar zo'n migraineaanval. Hoe doe je dat met twee kinderen? Floor: Ivar doet het goed, zeg! Boomer: volgens mij gaat het altijd wel goed met bv en voeden op verzoek, als ze maar 6 keer komt is dat mooi, toch? Zeker met jouw kloven... Is er nog een lactatiekundige bij je langs geweest eigenlijk? Kleintje: of het "normaal" is weet ik niet, maar Karel was ook zo rustig en Toon is zo mogelijk nog rustiger. Ik zou zeggen: geniet ervan! (en mensen die je onzeker proberen te maken, zijn gewoon jaloers!). Leuke site trouwens, en Esmay lijkt erg op haar mama! Mamzie: wat leuk dat Owen al lacht en dan vooral naar zijn broer. Zoet, hoor! Ik kijk ook erg naar de eerste lachtjes uit. Ik zie nu al aan de lachstuipjes dat ze erg lief gaan worden! Germini: balen dat de osteopaat nog niets heeft uitgehaald, maar ik denk niet dat het door jouw scepsis komt, hoor! Hier: goede nacht gehad. Toon heeft weliswaar elke 4 uur gedronken, maar tussendoor goed geslapen, dus wij ook! Vanmorgen hebben de beide kids tot 10.30 geslapen, heerlijk, weer eens uitslapen dus. Ik dacht dat dat er pas weer van zou komen als ze 16 zijn of zo! Daarna lekker van het zonnetje genoten in de speeltuin en nu liggen de kinderen weer allebei te tukken, dus ik ga zo lekker op ons balkon in de zon zitten. Genieten!
Germini: ik zit met flesvoeding op 5x 150 cc + 5 schepjes maar ze drinkt dit niet altijd op soms laat ze tussen de 10 en 40 cc staan... Een enkele keer als ze s'nachts komt krijgt ze een extra flesje en drinkt dan zo'n 60 - 100 cc.... Eliesah; Spannend meid! Jij gaat vast of vandaag nog of morgen op de 10de bevallen succes en zet hem op!
ik denk wel dat ze maat 50 aan kam hoor. Lisanne is vandaag 7 weken en draagt pas sinds deze week maat 56. suc-6 voor vanavond
6 voedingen is wel goed hoor. ik moest lisanne steeds wakker maken in de eerste 2 weken om aan de 7 of soms 8 voedingen te komen en nu moet ik het zo plannen dat ze zeker 5 voedingen krijgt. omdat ze nu steeds om de 5 a 6 uur komt kom ik eigenlijk maar op 4 voedingen per dag maar ik kort dan wat in om zeker te zijn dat ze genoeg krijgt dmv een 5e voeding. als t voeden op deze manier gaat dan is dat goed toch of ff je tepels rust te geven.
nou liever dit dan een baby die de hele dag huilt toch? en misschien hebben hun esmay alleen in haar goed bui gezien ook esmay huilt wel eens. en als je kindje optijd haar voeding en schone luier krijgt huilt t eigenlijk niet of nauwelijks tenzij ze krampen of pijntjes hebben
180cc zoveel?? lisanne krijgt minimaal 3x 160cc afgekolfde meld en 1x nutrilon 150+5 en de nacht (eerste ochtendvoeding) gewoon de borst. heb je al voor owen dat met johannes broodpit gebeuren?? of speciale voeding voor hongerige baby's
whuhhaha, dat doet lisanne ook echt zo cute. heeft ze dan 5 luiers achter elkaar volgepoept of in een dag?
ik heb m ook ingebruik en ik ben er echt helemaal weg van!! het is wel ff belangrijk om op te letten: als je je kindje ingewikkeld hebt dat je dan de buitenste doek ff naar beneden trekt voor je m dicht doet anders krijgt de kleine zo'n overvloed aan stof in de nek. dit heb ik namelijk een paar keer gemerkt bij lisanne en er zit juist zo'n mooi randje dat voorgevormt is voor de schouders met elastiek. ben benieuwd hoe ze het ermee doen in de nacht.
misschien is overstappen op voeding voor hongerige baby's een idee? of anders johannes broodpit spul? lisanne krijgt zeker 4x 160 cc (3x afgekolft en 1x nutrilon) en 1x de borst zelf
wow wat goed zeg!! en zo heb jij ook lekker kunnen bijtanken. die pacco doeken is een grote buiten doek met klitteband en voorgevormde schouders doormiddel van elastiek en aan de binnenkant zit een lap stof dat uit 3 flappen bestaat. je legt je kindje erop en dan 1 flap om de buik heen doen en dan de armpjes een voor een per flap echt ideaal
zo na bijna een hele pagina vol geluld te hebben ga ik er maar eens vandoor. steef komt zo thuis en dan gaan we lekker makkelijk een broodje bal eten. ik heb de halve middag in de keuken gestaan. en ik heb een grote braadpan helemaal vol met ballen haha lekker voor in de vriezer. ik heb vandaag bij de action een hand en voet gipssetje gekocht voor 3,80. echt zo leuk. dus dan kunnen we een afdruk maken van haar handje en voetje. ook heb ik een scrabboek gekocht waar we alle geboorte kaartjes in plakken.
Leuk Setti Ben benieuwd na het resultaat van de hand en voet afdruk Wij hebben hier ook zo'n blik liggen waar je een afdruk mee kan maken, moeten we ook nog steeds doen....
hoi dames zo te lezen gaat het met jullie goed!! blij te horen ook dat we elkaar kunnen helpen met het een en ander. Ik praat niet zo veel maar ja wij hebben het ook erg getroffen met onze meid. Ze huilt alleen maar als ze honger heeft of een vieze luier, voor de rest is ze lekker rustig en heeft ze voor het eerst afgelopen nacht 8 uur aan een stuk geslapen. Ik moet zeggen dat is echt heerlijk dan kun je een beetje bij komen lijkt het wel. Maar ja volgens mij zijn wij als maart mama's niet de types die snel op bed gaan liggen om te rusten. ik in ieder geval niet echt. probeer wel op de bank te rusten maar ja dan zie ik weer iets in huis wat gedaan moet worden en dan doe ik dat weer hahahah. nu zie ik ook de gips afdrukken voor bij komen die heb ik ook gekregen in mijn 10 dagen doos. En wij gaan hem dit weekeinde even proberen te maken. (en als ik mijn man overgehaald krijg van vanavond nog). als ik het gemaakt heb ga ik er een foto van maken en proberen te plaatsen. hier nog een foto van Joy van afgelopen week toen ze 1 maand oud. p.s. elieza veel sterkte vandaag en hopelijk mag jij je kindje ook in je armen sluiten
wat een schatje, zij heeft ook al een wat boller koppie gekregen lisanne ook al hihi volgens mij krijgen alle baby's dat met een maand ongeveer.