Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ja ..... Oh ik begrijp zo goed hoe je je voelt... Heb je jezelf net weer een beetje bij elkaar geraapt....

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Jongmam, van harte gefeliciteerd met je meisje! Een bevalling van 20 uur... weet er alles van, da's een lange strijd. Heb je toch maar mooi even geflikt ;)

Ga mijn sieradendoosje maar eens sorteren - heb ik al jaren niet in gekeken... en mijn nagels lakken... en mijn benen beetje bijwerken met de Epilady... eerst een maskertje nemen en een douche... Nou, dan is het inmiddels wel 17 uur als ik klaar ben :p

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Johannal, als je op het endje loopt word je een soort algemeen bezit en heeft iedereen wel iets te melden over je buik :p

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Inderdaad voel me soms net een toeristische attractie: Mensen die ik niet ken staren me aan en hebben ineens een mening... gaan ze vanuit het niets tegen me praten... pffff vind dat soms best lastig....

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Channie: Mooie meid hoor!

Jongmam: Gefeliciteerd!

Linda: Supedat je thuis bent met de kleintjes. Ik wcaht met smart op de foto's en je verhaal!

Boomer: We gaan er gewoon vanuit dat die klachten na je bevalling over zijn hoor!

Johanna en Darcy: Kan me voorstellen dat jullie gek worden van die opmerkingen. als je zwnager bent heeft ineens iedereen wel wat te melden om gek van te worden!

6. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    @ Naatje & Jongmam: Van harte gefeliciteerd met de kleintjes!

Dat van een toeristische attractie zijn herken ik wel ja... Vanochtend bij de bakker nog... Hoe lang moet je nog?? Tja, als ik dat eens wist?! Duuhhh!!

Verder alles nog rustig hier... zowel in mijn buik als hier op het forum moet ik zeggen!

Fijn weekend allemaal!

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    haha Franny inderdaad. Sommige mensen schijnen echt niet te weten dat het bijna nooit op de uitgeerekende datum komt! Die denken echt dat ik nog 'maar' anderhalve week hoef haha, lomperikken.

@Jongmam; Gefeliciteerd met je meisje!! Wat een fijne bevalling zeg!

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even mijn bevallingsverhaal (sorry wel erg lang :O )

Op zondag 07-03-2010 is de Verloskundige bij ons langs geweest omdat de kleine minder actief was al het hele weekend. Hartje klopte goed maar voor de zekerheid zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze een CTG hebben gemaakt. Die zag er op het eerste gezicht ook goed uit maar als extra controle doen ze nog een echo maken om te kijken hoe het daarmee staat. Wij kregen te horen dat het vruchtwater nog maar minimaal was en de placenta schijnbaar niet goed genoeg meer werkte. In overleg is er daarom besloten om op 08-03-2010 te starten met inleiden.

De volgende dag werden we om 7.30 verwacht in het ziekenhuis en is het hele ritueel begonnen. Er werd gevraagd of we mee wilde werken aan een onderzoek waarmee ze in zouden leiden met een ballon die dan tegen je baarmoedermond wordt geplaatst om voor verweking en ontsluiting te zorgen. Voor ons maakte het in principe niet uit en toen heeft de computer besloten dat er een ballon catheter geplaatst zou worden. Deze zou 6 uur in moeten werken en dan zou men gaan kijken of het wat met de baarmoeder had gedaan. Helaas na 6 uur was er nog weinig effect. Er is opnieuw een ballon geplaatst en ik moest naar boven naar de afdeling.

`s Ochtends moesten we weer naar de Verloskamers en hebben ze de ballon eruit gehaald. Hij had wel weer wat effect gehad maar nog niet veel. Ze wilde nogmaals een ballon plaatsen maar we wilden dit beiden niet omdat het toch maar weinig effect had. Uiteindelijk zijn ze begonnen met gel om alles te verweken. Na 6 uur werd er weer gekeken en er was wel weer wat meer veranderd maar nog niet voldoende om mijn vliezen te breken. Er werd opnieuw gel ingebracht en ik werd weer naar boven gebracht om de volgende ochtend maar weer verder te kijken of er dan eventueel vliezen gebroken konden worden. Ze stelde zelfs voor om de woensdag een rustdag te houden......

Om 0.15 ben ik naar de W.C gegaan en toen ik terug kwam bij mijn bed had ik het gevoel weer te moeten. Ik liep richting toilet en voelde onderweg al wat lopen. Op het toilet verloor ik mijn slijmprop en nog meer vocht. De zuster kwam kijken en zei dat mijn vliezen waren gebroken. Dolblij was ik want dan zou het toch vandaag gaan beginnen!! En inderdaad al vrij snel kreeg ik meer kramp, in mijn benen en stuit, wat ik achteraf al de hele dag een beetje had maar had geen idee dat dit ook een soort van weeën waren. Uiteindelijk is er een Gynaecoloog komen kijken en constateerde een klein beetje ontsluiting ook werd er opnieuw gezegd dat het een erg grote baby zou zijn, wat achteraf dus wel mee viel qua gewicht. Ik werd meegenomen naar de Verloskamers waar ik een prik in mijn been kreeg om wat te slapen, nou van dat slapen is niet veel meer gekomen, al werd ik wel erg suf van dat spul! `s Nachts toch maar mn vriend gebeld met het goede nieuws en gezegd dat hij zo rond een uur of half 8 maar naar de Verloskamers moest komen. Om 7.30 kwam er een verloskundige bij me kijken en zei dat ik inmiddels 2 cm ontsluiting had, het zou vandaag echt beginnen. Ik werd voor de keuze gesteld om eventueel pijnstilling te nemen, in eerste instantie wilde ik dit niet maar ze adviseerde het me wel omdat ik toch al 2 dagen “bezig” was met opwekken van iets en ik dan mijn krachten kon sparen voor de bevalling. Uiteindelijk dus toch maar gedaan en ik kreeg een ruggenprik. Daarna aan de weeën opwekkers gegaan en om 11.30 had ik al zeker 8 cm ontsluiting. Vanaf dat moment is het allemaal vrij snel gegaan, de ruggenprik werkte niet meer en ik kreeg steeds meer weeën die bijna niet meer weg te puffen waren. Ik mocht nog niet echt persen maar alleen zachtjes meeduwen omdat Esmay nog niet genoeg ingedaald was.

Uiteindelijk om 14.15 mocht ik beginnen met persen. Esmay was nog wel niet helemaal ingedaald maar was al wel wat verder en het zou met het echte persen waarschijnlijk moeten lukken. Helaas na meer dan een uur mijn uiterste best gedaan te hebben bleef ons eigenwijsje toch zitten en wilde niet verder indalen. Maar wat een kracht komt er dan vrij om toch te blijven proberen!

De Gynaecoloog is komen kijken en zei dat het een keizersnee moest worden. Op dat moment vond ik het allemaal prima want ik was helemaal gebroken, al was ik liever natuurlijk normaal bevallen. Ik ben vrij snel naar de OK gebracht en mn vriend is met me mee geweest. Helaas was ik tijdens de keizersnee niet helemaal goed verdoofd en voelde ik de snee duidelijk die ze hadden gezet. Ik kreeg snel nog meer pijnstilling en uiteindelijk werd Esmay om 16.09 geboren! Daarna tijdens het hechten nog meer pijnstilling moeten krijgen omdat de linkerkant van mijn buik schijnbaar niet goed genoeg verdoofd was!!

Wat is dat bijzonder als je dan je kindje voor het eerst hoort huilen! Mn vriend ging met Esmay naar een andere kamer en na een paar minuten kwamen ze eventjes naar mij toe zodat ik onze prachtige dochter ook kon bekijken!

Nadat ze bij mij alles hadden kunnen doen moest ik naar de uitslaap kamer waar ik ook nog eens moest wachten, en geloof me dan duurt wachten lang!!!
    Uiteindelijk naar mijn eigen kamer gebracht waar het genieten kon beginnen!!

Ik ben veel bloed verloren waarvoor ik medicatie heb gehad maar het opknappen is gelukkig vrij snel gegaan op vrijdag morgen was ik Esmay al zelf aan het verzorgen, aankleden en stond ik zelf al onder de douche. In overleg met de Gynaecoloog is toen besloten dat ik vrijdagmiddag al naar huis mocht (normaal staat daar zeker 3 dagen voor) En wat zijn wij aan het genieten van onze mooie dochter....

Ook ben ik enorm trots op de trotse papa die me al die tijd enorm heeft gesteund en me heeft bijgestaan met alles! Zo’n vent gun je iedereen :)

Maar wat een oerkracht komt er vrij zeg tijdens zo'n bevalling!! Ik bleef maar persen soms zelf 4 x in 1 wee (tja mijn weeën duurde vrij lang :( ) zelf toen ik helemaal uitgeput was bleef ik maar doorgaan totdat de Gyn het uiteindelijk afkapte.....

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Mooi verhaal kleintje.. Wat was het heftig voor jullie!!
    Nu maar heerlijk genieten van jullie meisje, en wauw wat is ze mooi! Zag net de foto's. En zoals setti al zei; volgens mij lijkt ze heel erg op jou ;). Leuk hoor hihi..

Lisetje; verveel je je nog haha..
    Sorry hier ook niet veel online geweest vandaag, in het weekend zoiezo minder.

Vandaag even de stad in geweest (Waalwijk ;)). Maar je word echt zo bekeken indd, jeetje.. We waren ook snel weer naar huis want kreeg zo'n kramp in m'n buik. Kon bijna niet meer lopen, pff.
    Zou zo blij zijn als ons meisje er is.. ;)
    Wel een leuk jasje gekocht bij de c&a, die moest ik nog hebben kwam ik achter hihi.

Jongmam; gefeliciteerd met jullie dochtertje.
    Wat een mooie en aparte naam!

Marye; hoe is het met de ziekenboeg?

Stroopie; bij jullie ook alweer iets rustiger?
    Zo zou ook wel geschrokken zijn zeg, maar gelukkig was het niets ernstigs ;).

Ga nu lekker eten en vanaaf komen er vrienden van ons langs. Ze nemen allemaal eten en kadootjes mee. Een soort van baby-shower, heb er helemaal zin in. Het is gelukkig bij ons thuis zodat ik naar bed kan als ik moe ben.
    Nou mama's lees jullie morgen weer, liefs

10. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    Jeetje wat een verhaal kleintje! Maar wel heel mooi om te lezen!

Haha eliesah, nee het valt nu wel weer mee, vanavond denk ik maar filmpje huren of iets ;) Jij heel veel plezier vanavond! Maak er een leuke avond van :D

11. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mooi verhaal Kleintje!! Wel heavy hoor, maar met een mooie afloop ;)

Eliesah; have fun vanavond. Klinkt gezellig en lekker naar bed als je moe wordt.

Hiero is manlief naar de voetbal, ik heb hem al gezegd niet teveel biertjes te drinken :D Moet geen zatlap bij een eventuele bevalling eej..
    Moeder is zo lief om op dit moment te koken, tagliatelle met zalm en fruit de mer met kaassaus en champignons mmmmmm.... Heb zo'n honger.... gelukkig nog stokbrood nu.

Eet smakelijk allen.

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hier alles goed. daan heeft mijn 1e afgekolfde melk gehad via de sonde, 2cc. ben erg blij dat ik m dit kan geven, voelt toch wel heel fijn dat hij dit krijgt! daan ligt nog wel bijna helemaal aan de beademing omdat hij morfine extra gehad heeft vanmorgen ivm dat ie pijn had.. jesse ligt lekker te drinken nu aan de borst,wat prachtig zeg..wondertje!! :)

neiuwe mamas; proficiat!!!!!
    ik heb wel gelezen maar kan niet reageren ivm druk druk druk en een mini toetsenbordje wat heel onhandig is maar wil jullie bedanken voor alle lieve berichten!!!!!! super, jullie zijn schatten!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ps; wij zijn nog allemaa in nijmegen. ik mijn laatste nacht in t ziekenhuis en vanaf morgen blijven we in t ronald mc donalds huis hier naast t ziekenhuis. even kijken of we daar blijven tot daan naaar huis mag..

14. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Baby bluess

Kussiexx, marye1986, stroopie: Ja die baby bluess is erg emotiomeel niet erg down of zo maar gewoon niet meer weten wat je moet doen en of je het wel kunt, bij ons is vandaag voor het laatst de kraam zorg geweest en maandag moet mijn man ook weer werken dus dat was lastig om te verwerken om het dan alleen te moeten doen. Ook kan ik oma alles huilen dus die kaarten die in de bus vallen moet ik niet eens open maken want dan ga ik weer huilen. Dat zijn de kraam tranen waar ze het wel eens over hebben, ik moet zeggen best lastig. Maar gelukkig na veel lezen ben ik er achter gekomen dat ik niet de enige vrouw ben die er last van heeft en dat ik het gewoon moet accepteren.

Darcy, nijnja: Thx ik kan ze nu goed gebruiken hoor die sterkte wensen hahaha. Gelukkig doet onze meid het erg goed en kunnen we daar lekker van genieten.

Vandaag zijn we lekker met onze joy naar buiten geweest en hebben een stukje gewandeld. Wat is dat lekker zeg na een week binnen zitten, de kleine meid heeft er ook erg van genoten (ze bleef gewoon door slapen)

nieuw bakken mama's: geniet van jullie kleine en laat je niet gek maken, geniet ook nog van het rusten dan komt alles goed.

IEdereen die nog moet bevallen heel veel sterkte als je de kleine in je handen hebt dan ben je het snel vergeten.

15. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    hoi meiden,
    Hier alles prima.. Milou doet het supergoed en is een erg tevreden meisje.
    Zal jullie ook nog ff verblijden met mijn bevallingsverhaal ;). Vrijdag ochtend hele ochtend af en aan weeën maar niet heftig en erg onregelmatig.. Omdat ik de dag ervoor nog weer gestript was had ik het idee dat het niet echt veel deed. 'S middags geslapen en alles weer rustig in buik. 'S avonds toch zoë voor de zekerheid naar opa en oma. Om kwart voor 9 begon het weer.. Ong. Om de 5 a 6 min. En ze hielden zo goed als een minuut aan.. Wel ook weer rugweeën dus daar was ik niet blij mee. Om kwart voor 10 de vk gebeld. Die kwam en had 4 cm ontsluiting en mocht gelijk door naar zkh. Daar (om 23 uur) hebben ze mijn vliezen gebroken en heb ik een half uur gedouched om zo de weeën te stimuleren. Douche was wel erg prettig om de rugweeën op te vangen. Daarna onder de douche vandaan. Weeën werden steeds heftiger en belandde in een weeënstorm met rug en buikweeën.. Wist op een gegeven moment niet meer waar ik het zoeken moest. Kruik werkte wel iets en tegendruk op rug ook iets. Weeën kwamen om de minuut en hielden een minuut aan.. Weinig tijd om te herstellen. Om kwart over 1 had ik 6 cm ontsluiting en kreeg persdrang. Had dus 3 uur gedaan over 2 cm.. Toen was ik het zat want had zo'n pijn en al wel persdrang. Nog een 25 min het hele zkh bijelkaar gevloekt en gegild want de weeënstorm hield aan en kon het niet meer opvangen... Om 1 uur 44 voelde de vk nog een keer en ik was bij de 10 cm... Dat was snel gegaan. En mocht persen... 1e perswee stond het hoofdje en moest er 1 wegzuchten.. Daarna nog 2x geperst en ze werd letterlijk gelanceerd.. De vk kon haar nog net opvangen.. Schade viel mee.. 2 hechtinkjes. Wel paar keer in de paniek geschoten omdat de weeën overal zaten en ik door de weeënstorm niet kon herstellen. Milou liet gelijk goed van zich horen. Bevalling was heftiger dan bij zoë.. Maar bij zoë heb ik bijna 1 1/2 uur geperst en nu 4 min... Nu wel veel last van naweeën omdat het zo snel is gegaan.. Maar goed.. Ik heb het weer gefixt en john was weer super! Betere coach kan ik me niet wensen.

16. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    net geboren...

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Naatje gefeliciteerd meid :) Geniet ervan! En fijn zeg 4 minuten persen, lekker vlot!

Lindavnr: heb een beetje zitten terug lezen en las net pas wat er aan de hand is/was :( Heeellll veel sterkte meid! Hopelijk mag Daan snel naar huis!

Hier: beetje last van hormonen :(
    Esmay doet het overdag heel goed maar vanaf dat ze s'avonds naar bed gaat (wiegje omdat ze anders nog erg in paniek raakt) blijft ze een lange tijd huilen, ze heeft haar dag nacht ritme nog omgedraaid en dat is soms best vervelend maar goed we moeten het tijd gunnen komt vast wel goed strax :)

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    T gaat alweer ietsje beter... Ben even lekker in de tuin gaan werken... En vond het heel fijn iets nuttigs te doen... Hoop dat het wat uit haalt. Mooie bevallings verhalen meiden. Heel verschillend maar beide mooi en wat fijn dat jullie zulke goede steun van jullie mannen hebben gehad.

19. aloeetje

aloeetje Actief lid

25 aug 2008
    204
    0
    0
    huisvrouw
    hattem
    Na 3 dagen primen..en een stort bevalling..

Is onze dochter Tessa op 6 maart om 18:42 uur geboren.
    Met 38 weken en 4 dagen.

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    stroopie gelukkig heeft nienke t rs virus niet. hopen dat ze snel van t snotterig af is.

NAATJE EN MAN GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER MILOU WAT EEN MOOIE NAAM ZEG en dat ze gelanceerd werd moest ik wel om lachen hoor!! gelukkig is het goed afgelopen en wat een poepie om te zien zeg en wat heeft ze rode lipjes. haha die hoeft geen lipgloss te gebruiken hihi

speentje lisanne krijgt borstvoeding maar tussendoor heeft ze ook gewoon de speen hoor!! vaak tuft ze m wel uit maar door de vele zuigbehoefte krijgt ze m toch en dan ff wiebelen tegen dr gehemelte en dan pakt ze m wel. misschien ga ik nog zo'n speciale halen voor als je bv geeft die zijn aan beide kanten rond zeg maar.

BABY BLUES ik hoef niet te huilen om alles ik heb t alleen gehad op de stuwings dag. en als lisanne blijft jengelen dan heb ik soms wel t gevoel dat ik t niet meer weet maar gelukkig wordt ze na veel geduld wel weer rustig.

germini oohh lekker is dat dan he ff een keer bij slapen hihi. en ja koppijn heb ik ook al 2 dagen gehad vandaag gelukkig niet meer. nou was lisanne ook 2 dagen vreselijk jengelig. t zullen de regeldagen wel zijn!!

channie fijn dat jullie meisje t zo goed doet. en die foto is echt cute hoe ze haar zussie vast houdt.

linda fijn dat jullie weer thuis zijn en dat de kraamhulp zo meevalt.

jongmam gefeliciteerd met jullie meisje eloane

johannal gooi t eruit meid. is soms wel ff lekker om ff flink te klagen hihi. Helaas ken ik je gevoel niet omdat lisanne 10 dgn te vroeg is gekomen maar ik was er ook wel een beetje klaar mee. en ik kan wel begrijpen dat als iedereen tegen je begint te zeuren dat je t helemaal zat bent. gewoon zeggen: laat me met rust!!! de kleine komt wanneer het komt. helaas maar dat neemt niet weg dat je je rot kan voelen.

kleintje wat een verhaal zeg en wat een doorzetter ben je zet. en fijn dat je zoveel aan je partner hebt gehad.

lindavnr wat fijn dat je daan zelf wat kan geven zeg. tja ts t beste wat je je kindje kan geven nietwaar?? en dat jesse t ook goed doet aan de borst zal je ook wel goed doen. en ik geef je groot gelijk om bij ronald mc donald te verblijven lekker dicht bij daan.

aloeetje gefeliciteerd met jullie dochter

Deel Deze Pagina