Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Nou, hier een uitzondering, maar dat komt ook omdat ik absoluut niet van het huishouden ben, dus het al snel goed vind :D:D. Heb nu wel een beetje last van nesteldrang, dus wil het iets schoner en opgeruimder, maar ik kan het nog steeds goed loslaten!

2. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Verveel me, dus even wat buikfoto's showen!

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    en nog een

4. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    En het volledige beeld!

5. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goedemiddag!

@Boomer, denk dat dat inderdaad andere papa was!! Wel één met heel veel geluk dan ;) Bart was 2 weken vrij, ook al wel heel lekker aangezien het een drukke periode op z'n werk is. Was blij dat het lukte vrij te nemen!
    Vannacht weer zo lekker geslapen? Het is een prachtige zonnige dag om te bevallen in elk geval! Zet het rommelen al een beetje door?

@Babystuff, wat een heftig verhaal zeg!! :( Kan me voorstellen dat zoiets je niet in de koude kleren gaat zitten. Hopelijk kunnen ze iets aan je bekken doen en nu vooral genieten van Jasmijn!!

@Eliesah, wat een mooie buik zeg! Lijkt alweer zo lang geleden m'n zwangere buik... :)
    Ja, inderdaad die maartmama die zonder vk wilde bevallen, met die rode bloemetjes in d'r avatar toch?? Ben ik ook wel heel benieuwd naar!

@Moons, gefeliciteerd de geboorte van Tycho!!!

@Setti, nou ik was best gespannen eigenlijk ;) Gelukkig loopt alles soepel, ze heeft om 12 uur lekker gedronken en is nu aan het slapen. Al hoor ik door de babyfoon wel wat gerommel dus ben benieuwd hoe lang nog...

@Mamzie, wat een schitterende foto van Owen!!
    Enne, dat verwaarlozen hier ken ik hoor ;) Drukdrukdruk en vooral aan het genieten van alles thuis.

@Nijnja, mooie buikfoto!

@Gwenolyn, wat fijn dat je ondanks alles zo positief bent en jullie meid vooruit gaat!! En wat een schatje zeg!

@Sabinelovessven, gefeliciteerd met Sievert!

@Ano, jup vermoeiend, maar wel genieten ;) Hier is het de afgelopen twee nachten heel rustig, ze komt wel strak om de 3 uur voor de borstvoeding (12u, 3u, 6u) maar valt daarna ook gelijk weer in slaap. Fijn dat inbakeren goed helpt! Ohjaaaaa Zippie heette die maartmama inderdaad! Jeetje wat ben jij toch altijd goed in namen... :$

@Johanna, spannend!!! Duimen draaien hier ook! Ik denk aan jullie, zet'm op! Ik hoop dat ze vanmiddag zien dat het ballonnetje helemaal heeft gewerkt!

@Mannen, Bart heeft 's nachts tot nu toe elke voeding Robine uit bed gehaald bij me gelegd, verschoond, andere kant, en dan weer terug in bed gelegd. Maarja vandaag is'ie werken dus vannacht heb ik het voor het eerst alleen gedaan, haha, wennen hoor!!

@Kleintje, onze kraamhulp was gek van chicklit boeken (jill mansell enz.) dus ik heb een leuk boek voor haar gekocht en wat voorin geschreven en daar een kleine foto van Bart, Robine en mij geplakt.

@Eliesah, bedankt voor het bijwerken van de lijsten!! Jeetje wat worden ze kort...

@Borstvoeding, het is hier elke keer zo'n kliederboel!! Als ze niet gelijk goed hapt of even loslaat... FONTEIN!! Dan spuit het alle kanten op en zitten zowel Robine als ik onder de melk. Haha, we moeten ons elke keer verkleden na het voeden. Druk nu m'n zoogcompres (die ik trouwens driedubbel in m'n bh moet doen..) maar tegen m'n tepel als ze even niet drinkt... Luxeprobleem, maar toch!!

Nou, ik ga maar's even lunch maken, tot later, met hopelijk babynieuws!
    Liefs Laar

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Jaaaaaa lijstjes ik ben er van!!! Fijn eliesah. En wat is ie nog maar korrrrrrt jemig. Is inderdaad ook wel te merken aan de vele babyberichten en de weinige (maar oh zo terechte) verwachtingsvolle berichten. Ik hoop dat het voor niemand lang meer hoeft te duren. Het wordt toch wel echt lastiger als je zo in de minderheid bent 'en idereen je lijkt in te halen' kom op dames! Iemand trouwens al iets van kussie gehoord vandaag???

Hier ook vol van verwachting.... Ik heb een hele stijve rug en beurse onderkant (Zou dat wat betekenen?) maar nog steeds geen enkele harde buik allen tot nu toe iets van een stuk of drie krampen... Ik heb geen enkel idee of het ballonetje werkt??? Einde van de middag komen ze dat checken...

7. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Hier is echt alles schoon, heb voor iedere dag iets op het programma staan maar gister nog een samen het hele huis gedaan. Ben er nu dus echt wel klaar voor!!!

Bij deze nog de felicitaties voor de moeders die bevallen zijn, lekker hoor!

Terwijl ik dit zit te typen krijg ik weer een paar ontzettende steken in mijn buik. Wou dat het eens door zou zetten, sinds vrijdagavond al steeds wat last maar na een tijdje zakt het weer.

Afwachten maar weer, maar het gaat ineens wel hard, bijna 40 weken en dat terwijl ik had gedacht op 8 maart te bevallen!

8. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Volgens mij wel. Je geeft dan gewoon op het tijdstip dat je de fles geeft weer de borst. Maar helemaal afbouwen doe ik nog niet. Vind het nu ook wel prettig dat mijn man nu 1 voeding kan geven. Geeft wat rust.

9. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    zo ff mama tijd ;)

Moons van harte gefeliciteerd met Tycho! mooie naam!

Alies: Jammer dat je pijnlijke borsten krijgt van de voeding. Goed dat je voor je zelf kiest, hoop dat je snel opknapt! Knuffel meid! is natuurlijk niet leuk dat je er mee moet stoppen.

johannal: spannend meid! hoop voor je dat het snel door zet!! Succes!

kleintje: goed dat je vriend ieer wat van zegt, pak je rust meid en geniet van je kleintje! Ik kan me helemaal voorstellen dat het irri is dat ze zomaar langs komen en ook nog een aantal anderen meenemen. knuffel!

boomer: hoop dat het snel doorzet meid!!

nijnja: mooie buik meid!

wendie: ik duim voor je dat het doorzet!

alleen ff de laatste bladzijden bijgelezen, het is zoveel.
    Hier voor het eerst alleen met mijn jongens. Vanmorgen al de hele benenden verdieping en badkamer gesopt. De was gedaan en het eten voorbereid. Ook zijn we al aan het wandelen geweest. Zit nu net ff op de bank en de oudste zal zo wel wakker worden.

Thom spuugd de laatste paar dagen erg veel en de arts van het cb denkt dat ie een voedsel allergie heeft. Ik moet nu een soort dag boekje bij houden en dan kijken we woensdag verder van hoe en wat. Hij heeft ook erg veel krampjes( en hij poept erg weinig). Hij alle nachten dat ie thuis is wakker geweest van ongeveer half drie tot aan de fles van negen uur. Hij doet niet anders dan kreunen en huilen en niets helpt zo zielig. Ik bakeer hem nu wel in daardoor word ie wel rustiger en zijn speentje wil ook wel even helpen (al is ie die steeds weer kwijt) Als er iemand is met een tip houd ik me aan bevolen!

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meiden,

geen tip, Dianne... behalve Cinababy of Infacol, tegen krampjes? En Kindicol (ook homeopathisch) tegen de verstopping?
    Zielig hè, ze hebben zo'n pijn dan...

Johannal, lijkt me zó bizar, dat ballonetje :( Gaan ze bij mij ook doen als ik overtijd loop, omdat ik een ks heb gehad en inleiden met infuus geen optie is. Wellicht kan gel nog wel... maar da's maar de vraag. Hoop dat jij vanavond je ukkie vasthebt ;)

@kloofjes: je kunt je BV weer opbouwen, ja. Misschien een idee om je tepels in te smeren met Bepanthen na de voedingen, Alies - hoef je er niet af te halen voor de voeding en helpt erg goed. Misschien wist je dit zelf al, bedenk ik me net ;)
    't Is een pijnlijk probleem, ik ken het.

Hier om 10:10 uur naar de gyn geweest, alles weer goed... bloeddruk 90/60... kindje lekker in het bekken... wordt nu wel zwaarder dan 6 pond geschat... en verder een afspraak voor volgende week maandag (maar die hoop ik niet meer te halen, hoor!)

Bedden verschoond, tassen voor het ziekenhuis opnieuw ingepakt, proviand bijgehaald in de supermarkt, de hortensia's in de tuin gesnoeid en nu vind ik het wel welletjes met dat regelen en wachten ;)

Nijnja, jij ook nog zo bezig met vanalles?

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja idd darcy zo zielig, ik gebruikt nu infacol. hoop dat het gaat werken. fijn dat alles goed was bij de gyn!

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dianne: ligt Thom bij jullie op de kamer of in zijn eigen bedje?
    Misschien vind hij het anders prettig als hij even tijdelijk bij jullie op de kamer ligt (b.v in de wandelwagenwieg) zodat hij het gevoel heeft bij jullie te zijn en zodat jij misschien af en toe over zijn buikje kan wrijven als hij krampjes heeft?
    Of misschien deden jullie dat al?

HIer trouwens gisteren nog wat meegemaakt wat mama minder grappig vond :p Wilde gaan temperaturen en mevrouw vond het leuk om ineens alles onder te poepen rompertje en alles zat onder spoot er zowat uit :O
    Maar vanmorgen heet ze ook papa gehad :p haha papa deed de luier los en mevrouw ging vrolijk over papa's hand plassen ;)

13. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik gebruik na elke voeding Bepanthen. Ik heb geen kloofjes, maar er is gewoon een stuk aan de buiten hoeken geschaaft. En als ik Melanie al iets verkeerd aanleg, maakt ze dat wondje al weer kapot omdat ze soms enorm had zuigt. Dan moet ik maken dat ik mijn vinger in haar mondhoek doe om weer opnieuw aan te leggen.

Maar ja liever 4 a 5 borstvoedingen en 2 flesvoedingen die goed gaan, dan door blijven etteren met 6 tot 7 borstvoedingen met pijn.
    Ze krijgt in ieder geval nog haar borstvoedingen, alleen niet allemaal. :)

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik stop er niet definitief mee. Ik ga een paar borstvoedingen vervangen door fles. ;) Om zo mijn borsten wat meer rust te gunnen.

15. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ja, ik houd mezelf wel bezig! Net even in de stad geweest. Ik heb wollen vilt gehaald om babyslofjes mee te maken, als ze klaar zijn zal ik ze laten zien! Maar ik ga geen hortensia's meer snoeien, haha!
    Wel lekker uit eten met vriendinnen vanavond, dus ik hoop nog even op een dutje; Karel ligt wel in bed, maar lijkt nog niet van zins om te gaan slapen!

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Lieve meiden,

Hier vandaag niet zo´n leuke dag!
    Vanmorgen hadden we dus de groei-echo in het ziekenhuis.
    Nu blijkt uit de metingen dat de groei van het hoofdje van ons kleine Ukkie bijna 5 weken achterloopt...
    Terwijl buikje/beentje meting wel ongeveer gelijk loopt, met de uitgerekende datum...
    De gyneacoloog zij er niet zo heel veel over, het was best wel vaag.. Ze vroeg of we een 20 weken echo
    hadden gehad, heb gezegd dat die er goed uit zag, en dat stelde haar gerust. Ze zei dat we ons nie per
    direct zorgen moeten maken. Maar dat ze nu niet kan zien wat er eventueel aan de hand kan zijn (kan ook aan
    meting liggen)
    Dat zou pas kunnen als kindje is geboren, door kinderarts
    Hoe dan ook, ze wilde dus inwendig onderzoek doen, en als het "rijp" was (???) wilde ze gaan inleiden.
    Ik schrok me een hoedje, komt opeens zo op je af dan!
    Maar ik had nog 0 aan ontsluiting...
    Toen moesten we aan tafel gaan zitten voor plan van aanpak.
    Het volgende zei ze erover..
    Deze week mag ik nog gewoon naar verloskundige en vanaf volgende week (als de kleine er dan niet al is) word ik dan
    overgedragen aan ziekenhuis voor de controles.
    Verder adviseerde ze me een ruggeprik omdat ik waarschijnlijk vaker inwendig onderzoek zal krijgen, omdat het kindje dus NIET
    wil indalen.. (vrijdag was dit nog wel zo, nu al weer niet meer :'( ) en dat is bij mij wat pijnlijker ivm vaginisme.
    Ik heb dat afgewezen. Ik kan er nu nog wel voor kiezen TIJDENS de bevalling, maar het is nie zo dat ik nu verplicht ben zo'n spuit
    te nemen...
    Brrr, wil het zo graag "zelf" doen... (zo denk ik nu dan heh)
    Ik weet ook nie goed wat ik hier van moet denken..
    Er schiet van alles door je hoofd, zou het down hebben? Zou er wat anders helemaal nie goed zijn, noem maar op!!
    Pfff.
    Maar ik wil er niet naar gaan googlen of wat ook...
    Want dan maak ik mezelf alleen maar gekker...
    Misschien (her)kent iemand van jullie hier deze situatie?
    Nog gerusttellende woorden?
    Ik ga nu even terug lezen!
    Ben benieuwd of er nog baby's zijn geboren!!

Liefs Kussiexx

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow Kussie dat is schrikken zeg :(
    Kan me voorstellen dat je je nu heel erg zorgen maakt.
    Helaas heb ik geen geruststellende woorden voor je. Ik herken de situatie niet.
    Ik hoop gewoon heel erg voor jullie dat jullie kleintje helemaal gezond zal zijn en dat je de bevalling helemaal zelf kunt doen!
    Sterkte!
    En idd slim om niet te gaan zoeken op internet over dit. Zo maak je jezelf alleen maar meer bezorgd
    KNUFF!

@Nijnja : Mooie buik hoor! :)

18. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    @ alle kersverse mama's (en papa's) natuurlijk weer van harte gefeliciteerd!!!

Het lijstje wordt echt steeds korter... 15 zag ik geloof ik. Maar goed ik sta in principe laatst samen met Eliesah, dus ik houd daar ook maar danig rekening mee. Zo kan ik m'n ongeduld nog enigzins bedwingen. ;)

@ hier: vandaag lekker narcisjes en hyacinthen in huis gehaald. De lente mag van mij beginnen! Dan kunnen wij straks allemaal lekker gaan wandelen met onze kleintjes!
    Morgen naar de gynaecoloog. Ondertussen rommelen de voorweeën lekker door, vooral 's nachts! :( Vannacht dus een heel slechte nacht gehad.

19. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    @nijnja, mooie buikfoto's!

@kussie, jeetje, dat is even schrikken! heb je net het ene gehad waar je je niet meer over druk hoefde te maken, komt dit weer om de hoek kijken.. ik hoop voor je dat jullie ukkie helemaal gezond ter wereld mag komen. Veel sterkte ieder geval meis!

@hiero, vanmiddag weer naar de vk geweest.. alles was in orde.. bloeddruk/urine prima.. kleine lag vorige wk geheel ingedaald en was nu weer wat verschoven?! heb gevraagd of dit teken is dat het nog langer gaat duren of dat het toch kan komen.. kon geen kwaad gaf ze aan. hij is nog lekker beweeglijk en doet het verder prima... 22 mrt volgende afspraak, hoop ik aleen niet te halen want ben de 21e uitgerekend!

20. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    @ Kussie; jeetje meid, wat een nieuws zeg :$ Maar meten ze dan bij de vorige echo's het hoofdje dan niet, bij elke echo die ik elke week krijg meten ze standaard het hoofdje en bovenbeentje. Nou ik hoop dat het mee valt allemaal, en dat het een kerngezond kindje zal zijn! Afgelopen vrijdag hadden ze het bij mij ook over "rijp" en volgens mij betekend dit dat het hoofdje/kontje dan goed in het bekken ligt. Ook bij mij was het niet "rijp", oftewel het kindje lag nog erg hoog in het bekken.

Alle kersverse moeders en vaders, van harte gefeliciteerd!!

Ook zag ik hele mooie buikfoto's.

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, en we hebben een datum... We weten wanneer onze uk komt, vindt het toch ook wel weer een raar idee.

Deel Deze Pagina