Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    kleintje: thom ligt bij ons op de kamer in zijn wiegje. dat wrijen helpt helaas ook niet. Hij heeft vandaag de hele dag geslapen tussen het drinken door, zal dus wel weer een ramp worden vanacht...

alies: ow had ik niet begrepen joh ;) haha ik heb ook helemaal geen verstand van borstvoeding, bij beide mannen niet gegeven.

kussiex: hopelijk valt het mee.. wat eens schrik meid! knuffel!

marye: hoelang duurde het bij pepijn voordat de infacol aansloeg? en hoelang heb je het gebruikt?

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Oh liset ik begrijp je volkomen.... Wij hebben op een gegeven moment gezegd dat mensen om de dag mochten bellen hihi vooal schoonpapa kon soms wel 3 x bellen en tja als je dan aan de gang bent en dus niet opneemt weten ze gelijk hoe laat het is. En mijn ouders konden bellen en dan doen alsof zij het het ergste vinden dat de baby er nog niets is. Heb op een gegeven moment even duidelijk gezegd dat het voor ons nog net even wat lastiger is.... (ze hebben een vakantie gepland vanaf afgelopen vrijdag maar gaan pas als de baby er is. Die boort nu waarschijnlijk hun vakantie door hun neus jammer dan hoor....

Maar nu ze weten dat we worden ingeleidt hebben we heel vaag gedaan over de termijn.... Ergens deze week. En we hebben iedereen gez in een mail laten weten dat ze niet mogen bellen dat ik het wel fijn vind als ze sms'en en dat we niet gaan vertellen hoe ver we zijn.... Zo heb ik net weer gez gestuurd dat ik een rustig dagje heb gehad dat ze de baby voorlopig echt nog niet hoeven te verwachten maar dat er aan wordt gewerkt.... En dat alles verder goed gaat.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    even geen tijd om bij te lezen maar wilde even iets posten :)
    (copy-paste ;))

Waauuuww, voor het eerst sinds de bevalling heb ik vanmiddag onze Daan vast gehouden!!! Wat heerlijk...wow!!!!!
    Heb hem echt 3 minuutjes ofzo vast gehad na de bevalling, toen kwam Jesse al (die was we 12 minuutjes later...het hele bevallingsverhaal volgt een keertje..nog even geen tijd voor :))

We zijn nu thuis dus, met Jesse.
    Ons mannetje doet het geweldig, echt, wat een scheetje!
    Hij komt voor de voedingen ongeveer om de 4-4.5 uur en vaak zodra wij hem ongeveer willen wekken voor de voeding, komt hij zelf. Super dus!
    Ook het gaan slapen gaat vooralsnog goed, hij dut lekker in na een tijdje zonder te huilen ofzo. :)
    Ik weet 't, dat kan natuurlijk echt nog wel komen, maar voor nu is het heerlijk, haha.

Ohja, ik heb ook kennisgemaakt met de eerste spuitluier! Die maakte hij namelijk toen we hem nét aan het verschonen waren, hahaha. Bij de luier verschonen heeft hij nu al 2 keer richting de kraamhulp geplast, haha. Lekker nog niet naar ons, lief van 'm hè? ;)

Verder met Daan gaat het goed! Hij is volledig van de beademing en morfine af. Hij krijgt nog wel paracetamol.
    Hij houdt nu ook de borstvoeding deels binnen en heeft vandaag voor de eerste keer ontlasting gehad via de stoma! :D

Hij is nu op de afdeling chirurgie. Dat is echt weer een hele stap in de goede richting! Geen intensive care of high care meer, maar een babykamer waar hij dus gewoon vastgehouden en geknuffeld mag worden.

Ik ga nu weer gauw stoppen, dadelijk Jesse voeden (en dan mezelf voeden ;) haha)

4. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ow super Lindavnr; fijn dat het zo goed gaat met jullie!! :D
    Het duimen draaien heeft dus echt geholpen hihi..

5. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Snap dat je er gek van word meis! Erg lief bedoeld allemaal maar ja.
    Hier gelukkig niet echt last van..
    Eerst wilde iedereen nog even snel afspreken voordat de baby er is, maar had/heb er zelf geen zin in. Ook echt duidelijk gemaakt en heb nu nergens last meer van haha.. :p
    En als ik wat afspreek zeg ik van te voren al dat het kan zijn dat ik afbel omdat ik me niet goed voel of lig te bevallen haha ;).

6. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    lindanvnr,

Wat heerlijk meis dat je hem eindelijk in je armen hebt mogen hebben!! het is vast een vechtertje en een bikkel (net als zijn moeder) dus alles komt vast en zekers goed met hem!! En wat fijn dat Jesse het zo goed doet!! Geniet van al die dierbare momenten!!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Lisetje809: Kan me goed voorstellen dat je er helemaal giechel van word. Als er wat is bel je zelf wel.

@ Lindavnr: Wat een super goed nieuws van Daan!! Heerlijk dat je je mannetje vast hebt kunnen houden. Heerlijk!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kussiexx: Jeetje meid dat is schrikken. Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is, en je een heerlijke bevalling hebt.
    Succes meid!!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vandaag voor de eerste keer met de kleine meid gedoucht. Wat een heerlijke ervaring!! Ging ook heel goed zelf.
    Ook heeft ze vandaag "live" zonder tepelhoedje aan de borst gedronken. Toch zeker 90 CC. Helemaal trots op onze kleine meid.

Helaas met de voeding van 19.00 uur was madam het er niet mee eens om aan de rechter borst te gaan........... Deze vind ze toch lastiger leeg drinken. Alleen maar op haar handjes happen.
    Toen toch maar even de tepelhoed er weer opgezet. Vervolgens was ze niet tevreden na het drinken, en toen maar de linker aangeboden. Vervolgens dronk ze super goed.

Ben benieuwd hoe het om 19.00 uur gaat met de rechterborst.

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    @kussie; meid, ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt hoor. Zo'n mededeling wordt je maar opeens in je schoot geworpen. Vind het ook een beetje vreemd zoals alle anderen het zeggen. Misschien morgen even bellen naar de gyn hoe zeker ze van deze meting zijn en wat de eventuele gevolgen zijn? Meid, rustig aan, je hoortt vaak dat metingen heel anders blijken uit te pakken wanneer het kleintje geboren is!! Net als bijvoorbeeld een zogenaamd klein kindje wat bij de geboorte ineens 4 kilo is! Kop op!

@Lindavnr; Wat fijn!!! Mooi hoor dat je Daan hebt vastgehouden en wat top dat het met allebei zo goed gaat!

@Johannal; Heel veel succes morgen alvast!! EN een fijne nacht toegewenst.

@Lisetje; om gek van te worden zo te horen!! Ik heb trouwens ook telkens geen zin om mijn telefoon bij me te houden hoor. Heb bijv. nu de telefoon in de keuken liggen en ik kijk pas als ik naar bed ga of ik gemiste oproepen heb. :) Maar het valt nog mee moet ik zeggen. Maar ik heb telkens het idee van: laat me nu juist nog even alleen, straks staat heel ons leven op de kop. Nu kunnen we nog even rusten en met zijn tweeen zijn. Terwijl familie juist zoiets heeft van: je nog effe zien voordat je bevallen bent... Neeeheee, laat nou gewoon!

Hiero net gegourmet :) Best veel gegeten haha. Die uitspraak dat je maag kleiner is naarmate je tegen het eind aan loopt, gaat niet voor mij op helaas.

Maar ik heb nu bijna constant een harde buik. Niet pijnllijk, maar vrij irritant. Nu duurt deze harde buik alweer meer dan een kwartier en neemt maar niet af.... Ik heb trouwens verder niks ondernomen vandaag dus kan niet van het harde werken zijn... hoop dat het voortekenen zijn.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Johannal : ja ik heb 2 x een ballon gehad... de eerste keer is de ballon wel losser gaan zitten en had dus geen effect meer verder maar had ook geen ontsluiting veroorzaakt 2de x eigenlijk zelfde verhaal...
    Hebben ze je dat niet verteld dat het ook zou kunnen zijn dat hij los zou raken en dus maar weinig effect zou kunnen geven?
    Al hoop ik natuurlijk voor je dat het bij jou wel gewoon werkt en dat je morgen aan de gang kan :)
    Succes meid!

Hier: ben bang dat wij ook weer een onrustige nacht tegmoed gaan :( Esmay is vanaf 20.30 tot aan de volgende voeding vaak aan het huilen en daarna ook weer tot de voeding erna....
    Pas na 1.30 valt ze vaak in slaap en dan slaapt ze wel door!
    Vandaag is ze overdag wel vaker wakker geweest hopelijk betekend dat dat ze het toch wat beter doet vannacht....

12. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Zo... heb even 20 pagina's bijgelezen...

Allereerst iedereen die bevallen is Gefeliciteerd!!!

Hier gaat alles prima. Wel weer even wennen zo'n kleine dame. Maar Milou doet het prima. Ook Zoë is erg lief voor haar zusje, maar mist af en toe de aandacht van mama.. tja, ik heb de laatste 8 weken alleen maar leuke dingen met haar gedaan. Maar gelukkig is papa ook thuis dus dat komt helemaal goed.
    Ik heb wel veel last van naweëen, maar dat komt omdat de bevalling ook errug snel ging. Kan je wel goed naar van zijn zeg.
    Gelukkig nog geen last van stuwing. Wel de hele handel strak ingebonden.. Geef flesvoeding dus hier hoeft de melkfabriek niet op gang.
    Milou had vanacht wel last van krampjes.. was wel erg zielig, maar de darmpjes komen in ieder geval op gang. Ze is een klein vreetbulkje en zit al op de 45cc per voeding. Verder slaapt ze prima.. bijna van voeding tot voeding.
    Over de kraamverzorgster ook niets dan lof... hele huis wordt gepoetst en ze schopt mij op tijd naar bed :D. Ze heeft een lekker relaxed weekje hier, omdat John ook thuis is en ik al veel zelf doe met Milou.. ze hoeft weinig meer uit te leggen. Al heeft ze af en toe wel errug handige tips die ik al niet meer wist.
    Zo.. dat was ff een kleine update vanaf hier. Sorry dat ik niet reageer op iedereen zijn verhalen, maar mijn vrije tijd is op dit moment errug spaarzaam dus duik nog ff met mannetje op de bank.

13. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Misschien heeft ze last van haar buikje... ik doe wat hydrofielluiers om een hete kruik en leg een doek tegen haar buikje aan na een voeding (lekker warm, niet heet).. dan ontspant het buikje zich vaak wel een beetje.

14. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    nijnja mooie streeploze buik, hoor.

poepen en plassen haha ja dat hebben we al verschillende keren meegemaakt. haha vandaag heeft ze de muur onder gepiest en ook t plankje boven de commode moest gesopt worden haha. mevrouw had een volle plas en poepluier dus netjes alles schoon gemaakt moest mevrouw weer poepen dus de luier ervoor. toen weer dr billen schoongemaakt en met t weghalen van de vieze luier en de schone neerlegen echt seconde questie maar goed vond mevrouw t toch nodig om met een mega straal omhoog te piesen op t moment vond ik t niet zo grappig maar nu kan ik er wel om lachen. ik ben blij dat t nog doorzichtig is en niet echt ruikt.

kussie volgens mij kunnen ze in dit stadia van de zwangerschap de metingen ook niet helemaal correct meer uitvoeren hoor! en heb je een grote kans dat je je zorgen om niets maakt. En dat je overgedragen wordt naar t zkh kan je gewoon zien als extra controle voor tijdens de bevalling en kan wel prettig voor je zijn. en ja je kan altijd nog kiezen dan voor een ruggeprik. Mocht t down hebben dan hadden ze dat wel met de 20weken echo gezien hoor.

johannal fijn dat t bij jou wel zn werk doet en idd morgen je vliezen gebroken kunnen worden. suc-6 meid

lindavnr wat een geweldig nieuws zeg dat je daan lekker kunt knuffelen en hij al wat binnen houd en ontlasting heeft gehad.

hier ik denk dat ik morgen toch maar ff infacol ga halen want we zijn nu al 3 avonden vanaf t avondeten dat ze niet meer slaapt en alleen maar huilt tot een uur of half 10 aaarrgg je wordt er zo moedeloos van dus ik denk echt dat t dr buikje is. Verder heb ik een speciale speen gehaald van difrax, combi die kan je gebruiken als je bv geeft omdat die speen ronder is en dus niet afgeplat. deze tuft ze ook niet iedere x uit en is ze gelukkig ook wat rustiger door.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Heyy meiden

kussiexxnjeetje meid kan me voorstellen dat je geschrokken bent!maarmeid het meten is nu heel moelijk he, laat je niet helemaal gek maken hoor!!!kan t me wel voorstellen maar het hoeft niks te betekenen.dikke knufff

nijna mooie grote buik zeg, fijn dat je je nog zo goed voeld!

kleintje vervelend zeg van je familie, maar ze moeten maar begrijpen dat jullie ook rust nodig hebben, zeker nog zo in het begin!!!

lindavnr wat super meid dat je daan hebt vastgehouden, wat heerlijk!!!!n wat fijn dat t zo goed gaat nu!!dikke kus voor daan en jesse!!

slechtslapende babies, krampjes::::nou we hebben neomi gister voort eerst savonds met slapen gaan ingebakerd met een hydrofielluier, wat een topnacht was het zeg.ze heeft heer;lijk van voeding tot voeding geslapen, en als ze wakker was was ze stil, ik heb dus ook een keer een goeie nacht gehad.
    T kan naturlijk ook toeval zijn, maar net was ze weer onrustig, dus heben t weer gedaan en nu ligt ze weer als een roosje te slapen.
    denk dus dat t toch wel helpt!!
    Ook geven we nu bijna een weke infacol, misschien dat dat nu ook een beetje zijn werking heeft..

Maar lees dat er hier wel een hoop zijn met babietjes die veel last hebben van krampjes of iig behoorlijk wat huilen soms, vervelend is dat he, vnd t ook heel erg, je word er zo moedeloos van.....t is heel zielig voor de kleine, maar toch ook wel voor jezelf want je word er zo moe van, en daardoor voel je je weer rotter...ben ook erg benieuwd hoe komende nacht gaat, hoop weer zo goed!!

vanmorgen voor gehoortest geweest, was allemaal goed!!

pff heb alleen erg last van me darmen, ben net in een uur al 3 keer geweest, bah bah niet fijn haha.

nou meiden die bezig zijn suc6!!!!
    en de rest een goeie nacht met jullie kleintjes!!!

16. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Kussie: wat een vervelende dokter zeg, wel het nieuws geven en dan vervolgens er niets mee kunnen. Mag je niet eerder voor nog een groeiecho? ALs het zo nauw luistert met het meten, misschien hebben ze het dan wel gewoon fout en maak je je nu voor niets zorgen.

Germini: over de kolf ik heb nog een avent liggen. Het fijne van de avent (ik geloof de avent Isis) is dat het zowel met een motortje als met de hand kan. Uiteindelijk bleek ik de hand kolf het meeste te gebruiken. Over de Medela swing heb ik ook heel goede verhalen gehoord. Ik denk dat ik als ik er nu een zou moeten kopen ik voor die zou gaan, maar waarom weet ik eigenlijk niet! Als je straks tijdens je werk wilt gaan kolven en niet al te veel tijd kwijt wilt zijn, dan kun je denken aan de dubbele kolf van medela. Een vriendin van mij was daar erg tevreden over. Die is wel vrij duur, maar bedenk dat je ook veel geld uitspaart aan poedermelk!

Lisetje: ik zou in ieder geval je telefoon uitzetten als je overdag bevalt!

Lindanr: Hoera voor Daan! (en voor Jesse natuurlijk) Wat fijn dat Daans spijsvertering nu op gang komt en dat je hem vast hebt mogen houden, lijkt me een heerlijk moment!

Naatje: fijn dat Zoe zo lief reageert op de kleine en dat je zo'n goede kraamhulp hebt.

Hier: net terug van uit eten met vriendinnen. Was erg gezellig en hebben heerlijk bijgekletst. Ik ken ze van de zw gym van Karel en normaal zien we elkaar voornaamelijk met kids. Ook altijd leuk, maar nu wel eens leuk rustig met elkaar kunnen kletsen. We vierden dat we elkaar 2 jaar kennen, maar het lijkt wel alsof het veel langer is! Nu lekker mijn bedje opzoeken!

17. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ all, zo lief dat jullie allemaal reageren op mijn verhaal!!:)
    Ik probeer inderdaad om me voor te houden dat een meting ook maar "een meting" is en dat het nix hoeft te betekenen...
    Maar ik ga do. bij de verloskundige wel aangeven dat ik hoop dat ze me zo niet nog 2 weken laten lopen! Laten ze dan maar actie onder nemen, zodat wij weten waar we aan toe zijn! Vind het al lang genoeg om te moeten wachten tot donderdag..

Ik heb trouwens nog niet een mm ontsluiting.. Zegt dat ook iets?
    Ik las dat de meesten toch al wel 1 of 2 cm hadden voor het begon (bij nog gewone controles)?
    Kan het nu bij mij ook wel spontaan beginnen?

@ Lindavnr, ohh heerlijk zeg dat je je kleine Daan lekker hebt kunnen vasthouden!! En wat fijn dat hij nu wel drinken opneemt!! Superrr nieuws!

@ Johannal, hopelijk slaap je al lekker nu ik dit typ, en kan je er morgen vol goede en frisse moed tegenaan!!
    Spannend hoor!

@ de rest, ik heb alles gelezen, maar ik weet het zo goed nie meer...
    Sorry :)
    Las dat sommige babys veel huiluurtjes hebben!
    Erg vervelend, *knuf voor jullie* -Al wou ik nu dat ik mijn kleine baby huilend in de armen had (dan wist ik tenminste dat alles goed is)-
    :(:( Maar goed, dat zeg ik nu omdat ik me zorgen maak!! Bedoel het echt niet ego hoor!! :):)
    En 't wil nie zeggen dat ik nie geloof dat het inderdaad jullie behoorlijk op breekt af en toe, en vooral verdrietig maakt, omdat het zo zielig is om die kleintjes te zien huilen!!
    Toch lees ik wel dat dat inbakeren echt z'n nut heeft en infacol ook!! Das een fijne gedachte!!
    Ik hoop dat jullie vanacht allemaal een goede nacht hebben meiden!! Heel veel succes allemaal, ik denk aan jullie, kan hier echt de slaap nie vatten...

Liefssss

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Germini: Ik heb de Medela Swing. is wel een enkele kolf, maar ik vind hem heerlijk in gebruik en goed te betalen. Kostte 150,- euro. 3 maanden een kolf huren is duurder. Toch heb ik soms wel spijt dat ik geen dubbele kolf heb genomen, ik kolf namelijk volledig. En het kost toch wel veel tijd.

Naatje: Fijn om te horen dat alles zo goed gaat!

Setti: Die huilavonden zijn echt af en toe om gek van te worden! Ik hoop dat Infacol en die speen gaan helpen! Hier hebben ze het helaas bijna elke avond, ondanks Infacol en een fijne speen. Ik denk dat het behalve krampjes ook gewoon een schreeuw om aanacht is. Maar 1 voordeel hier, als ze het 'savonds doen, doen ze het 'snachts niet. Slaan ze het een hele dag over, dan kan ik rekenen op een slechte nacht.

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Goedemorgen, meiden!

Kwam vooral even kijken of er al babynieuws van Johannal is, maar heb net gelezen dat zij vandaag aan de wee-opwekkers gaat. Meid, ik denk aan je en hoop dat dit een mooie dag wordt, met beeb en al :)

Zelf met een kruik naar bed gegaan (pijn in mijn onderbuik) en 'gewoon' wakker geworden - dus de 40 weken volgemaakt en dan tóch richting mijn geschatte datum, 19 maart. Wat kon ik ook alweer winnen als ik het goed had? :D

20. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha wat je kon winnen? Een prachtige dochter :D Daar zou ik wel blij mee zijn haha.

Deel Deze Pagina