Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: als je nu nog geen ontsluiting hebt wil dat niet zeggen dat je dat niet zelf gaat krijgen... Kan soms snel gaan!
    * knuffel voor jou meid *

Krampjes: het zou best kunnen dat Esmay krampjes heeft, maar overdag huilt ze eigenlijk bijna niet dan zou je toch ook denken dat ze krampjes zou moeten hebben of niet??

Afwachtende meiden: hopelijk begint het voor jullie ook snel!

Hier: vannacht weer veel gehuil gehad, al gaat het wel iets beter! Gelukkig heeft ze van 1.30 tot 7.00 doorgeslapen :)
    Ze is al wel enorm sterk in haar benen en kan zichzelf zelfs al helemaal omhoog drukken, best gevaarlijk eigenlijk want ze slaapt in de wandelwagenbak en gisteren lag ze bijna met haar hoofdje onder de kap (die dan naar beneden is geklapt) vanavond misschien toch maar proberen om in het ledikantje te gaan slapen daar kan ze niet onder een kap ofzo komen....

2. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Darcy; jee 40 weken!! Weet niet of dat een felicitatie waard is :p. Je kon een koelkast winnen toch hahah.. ;)

Ik zit ook te twijfelen om al een kolf te kopen, maar kan denk ik beter wachten tot ons meisje geboren is denk ik. Straks koop ik t voor niks, mm terwijl ik juist denk dat ik t vaak ga gebruiken.
    Wat vinden jullie...

Hier een hele onrustige nacht gehad, pff dat het maar door zet want word hier zo moe van! :(
    M'n buik staat echt helemaal straks en vaak een hele harde buik. Meisje is ook nog lekker druk, en ook nog zo'n last onderin mn buik. Pff kom maar op baby girl!!! :D

3. Appel en Peer

Kleintje; zo jullie hebben een snelle meid :). Meestal doen ze dat volgens mij nog niet op die leeftijd. Zou ze dan wel in de ledikant leggen, al is het alleen maar voor je eigen gevoel. ;)

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje: Pepijn doet dat ook steeds, hoor ik hem huil;en, ga ik kijken ligt hij bovenin het ledikantje...Terwijl ik hem toch echt onderin bed had ingestopt.. Denk dat we daarom hier snel overgaan op een slaapzakje.

Darcy: Gefeliciteerd met de 40 weken. en je kon alleen een lodger winnen als je op 10-03-'10 zou bevallen. Dus helaas...

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ poepen en plassen: Hahahahaha, heel herkenbaar. Word regelmatig onder gespoten. Net haar billen schoon, til ik de billen op om een nieuwe luier om te doen, spuit....... Jawel weer tegen de hand. Of zo'n heerlijke natte wind:D
    Joënna vind het heerlijk om te plassen als de luier af is. We houden hier zoveel mogelijk rekening mee (zo'n onderlegger ligt op de commode), maar toch heb ik regelmatig een hand vol urine.

Joënna had enorme smetplekken onder haar oksels:(. We zijn nu 2 dagen met kamille thee bezig, en je ziet er bijna niks meer van!!!!

Schaam me dood, maar ben vanochtend door de wekker heen geslapen:). BV wilden vannacht niet lukken. Veel moeite om haar wakker te krijgen, en het kost allemaal nog zoveel tijd. Schone luier, oksels schoonmaken, droog föhnen, wegen, aanleggen en dan eten. We zijn bijna een uur bezig.............
    Daarbij wil ik het te perfect doen allemaal, en dat in combi met mijn oververmoeidheid. Tja, dan lukt het niet.
    Om 03.00 uur heb ik er een flesje met gekolfde BV ingestopt. Om 06.00 uur liep de wekker weer af, maar niet gehoord:). Om 08.00 begon ze te huilen, omdat ze honger had. Dat is dan wel weer een goed teken!!

Om 12.00 uur stop ik er ook maar een flesje in met BV, want om 13.00 uur moeten we bij de kinderarts zijn. Anders heb ik teveel stress.......

@ Johannal: Veel succes meid!! Ik hoop dat het wat gaat doen.

@ Kolf: De eerste week met een dubbel kolf gewerkt. Heerlijk!!! Binnen 15 minuten klaar met beiden borsten.
    Nu is de productie zo goed op gang, dat het er zelf uitstroomt. Nu met een enkel zowel een elektrische (medela) als een handkolf (advent). Ik wil toch een voorraad blijven houden. Beiden overigens gekregen.

6. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    @ darcy: 40 weken alweer, ook een mijlpaal. Maar ik kan me voorstellen dat vanaf dan de ongeduld nog meer toe gaat nemen.. Ik ga mezelf nu op dit moment maar na!

@ kleintje88: sow, das een vlotte meid die Esmay. Ik zou er dan ook voor kiezen om het ledikantje te gaan gebruiken.

@ Eliesah: Ik wil ook pas een kolf kopen als de kleine er eenmaal is en eerst ook maar eens afwachten hoe de borstvoeding verloopt. Een vriendin van mij heeft er eentje gehuurd de eerste 2-3 weken en daarna de Medela Swing gekocht.
    Ik had gisteren steeds een hele harde buik. Vannacht gelukkig wel weer beter geslapen, dus goed uitgerust nu! Die onrustige nachten zijn echt vervelend; je buik doet zeer, weer maar eens plassen, hoe laat is het nu? (half uurtje verder..), je "rolt" je nog maar eens om, weer plassen enz. enz.
    Maar het is allemaal voor een goed doel!!!

@ Gwenolyn: dat zijn wel gebroken nachten ja. Maar goed dat Joënna zelf kwam toen ze honger had! Volgens mij laten ze zich wel horen inderdaad, maar het is meer je eigen gevoel van; ooohhh ze moest eigenlijk om 6 uur eten!

@ hier: vanmiddag naar de gynaecoloog dus, maar had ik gister al gezegd. Verder vandaag een lui dagje, orders van manlief, omdat eergisternacht, overdag en avond niet echt lekker gingen!

7. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #987 Floor85, 16 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
    Heej meiden,

Even een vraagje, ik zie dat Setti en Kleintje (en meer meiden) met hetzelfde probleem zitten. In het begin sliep Robine heerlijk snel in tussen de voedingen maar nu is ze van de voeding om 21u tot de volgende wakker (en huilen!!) of van die om 12u tot die van 3u 's nachts aan het krijsen. Zou ze misschien teveel te snel voeding binnenkrijgen, ik heb heel veel melk en als ze er alleen al naar kijkt spuit het eruit. Zou ze hier last van hebben?

Al veeel geprobeerd maar gaat al paar dagen rommelig. Ze heeft ook heel erg de hik na elke voeding. Nu denk ik dat het haar buikje is en dat ze lucht binnenkrijgt. Maar ze hebben mij helemaal niet gezegd hoe en of ik moet laten boeren, weten jullie of dat werkt en of dat altijd na de voeding kan/moet?
    Het is hier nu zo ongeveer om de nacht. Ene nacht slaapt ze goed van voeding tot voeding en de andere nacht is ze vooral aan het huilen en geeft ze heel veel melk terug waardoor we ook blijven verschonen. Het is zo zielig!! :( Vannacht was het weer drama dus wakker geweest tussen 1 en 4, pfff gaaap!!

Dus wie weet er iets over boeren? ;)

Ik ga vanavond wel die warme hydrofiele luiers proberen, bedankt voor de tip!
    Liefs Laar

Ps. Inbakeren werkt maar af en toe, vaak wordt ze er juist heel 'boos' van. Ze trapt ook elke keer haar dekentje van zich af en flappert heel hard dus het onrustige blijft wel helaas.

8. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Even melden dat er nog geen baby is...pfff weer niet. Naar bed met pijn in mijn onderbuik, hele nacht steeds wakker om te plassen, harde buiken en een drukke baby. Ga nu nog maar even een uurtje terug naar bed, als het niet lukt om te slapen dan maar even lezen.

@kolf, ik ben hier naar een voorlichting voor borstvoeding geweest en die raden af om voor de bevalling een kolf te kopen. Als het goed gaat is het vroeg genoeg om er 1 aan te schaffen.
    Het ligt een beetje aan hoe makkelijk de melk uit je borst komt vertelde die vrouw. Als je makkelijk kolft zou een handkolf voldoende zijn. Ik heb er nu 1 te leen van mijn vriendin waarbij het borstvoeden niet lukte.

9. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Kussie, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Maar wel slim dat je niet teveel op internet gaat zoeken. Dan kun je jezelf helemaal gek maken...
    Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid is en dat alles helemaal goed is met je beebje!!
    Liefs en een dikke knuffel!

10. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Laar, Ik zou wel even proberen of ze wil boeren na een voeding. Ivar drinkt heel onrustig in het begin, daardoor moet hij ook vaak boeren. Als we hem in bed leggen zonder te boeren is het ook vaak huilen, als we hem er dan uit halen komt er vaak meteen een dikke boer. Daarna gaat hij dan lekker slapen.

Meiden die bevallen zijn, heel erg gefeliciteerd!!!!

Meiden die nog moeten, Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt!!

Hier gaat alles super. Ivar Drinkt goed, hij slaap goed en "speelt" al leuk in de box! (lees: hij mept tegen de beestjes die aan de boxspiraal hangen en hij pakt knuffels die binnen bereik liggen :p)

's Nachts heeft hij 1 voeding, dus daarover ook niks te klagen! Het is meer onze oudste die ons wakker houdt. Dat is altijd al een slechte slapen geweest en die is nu lekker aan het peuterpuberen.... Gelukkig is hij heel lief voor zn kleine broertje.

11. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Net terug van de vk. Alles is helemaal goed. Dit was wel de laatste keer bij de vk, want als de kleine er maandag nog niet is moet ik voor en uitgebreide echo en ctg naar het ziekenhuis. Pfff, daar word ik dan toch een beetje zenuwachtig van, ik wil graag thuis bevallen namelijk! Nou ja, dat mag nog anderhalve week...

12. Floor20

Floor20 Niet meer actief

Vandaag trouwens mijn uitgerekende datum....Gek hoor dat Ivar nu al bijna 7 weken is :$

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Floo: Ook mijn uitgerekende datum vandaag en hier zijn ze ook alweer 4 weken!
    Wat fijn dat alles zo goed gaat met Ivar!

Laar: Balen dat dat huilen van Robine blijft! Wij laten de kids wel boeren na elke voeding en soms zelfs ook nog halverwege. Gewoon rechtop houden zeg maar over je schouder. En over het rugje wrijven. Als we ze zonder boeren in bed leggen, dan kan ik er op rekenen dat ze binnen een paar minuten weer gaan huilen.

Wendie: Is het gelukt om nog even te slapen?

HieR: Het gaat hier helemaal niet lekker vandaag en ik word er zo onzeker van! Allebei zijn ze als sinds een uur of 9 af en aan aan het huilen. Niks helpt, ik snap er niks van. En als toppunt gooiden ze allebei net ook hun fles er weer uit... Natuurlijk over mij heen... Ik weet gewoon niet waar het door komt en wat ik er aan moet doen... vind het wel heel zielig...

14. sabinelovesven

sabinelovesven Actief lid

19 jan 2010
    303
    0
    0
    Thuiszorg
    Gieten
    haii iedreeen

ik wou even melden dat het goed met mij en sievert gaat heb een hele zware bevalling gehad niet echt prettig ik heb wel al foto,s maar weet niet hoe ik die hier moet laten zien kom gauw weer online

liefs sabine

15. Appel en Peer

Vanochtend even snel naar de tandarts geweest; laatste tijd veel pijn als ik dronk enzo. Had een gaatje en moest gelijk gevuld worden, pff au au.. Nu is m'n halve gezicht nog verdoofd haha! Heel vreemd gevoel ;).

Wel toevallig dat bijna alle mama's met hetzelfde "probleem" zitten. Ben benieuwd hoe het straks bij ons gaat..
    Vooral met de bv, vind dat best spannend om te doen. Weet nog helemaal niet hoe en wat ik ervan moet verwachten.
    Komt vast allemaal goed.. :)

Zo maar even douchen, en dan wat boodschapjes doen.
    Verder lekker wat luieren ;).

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zo hier dan eindelijk mijn bevallingsverhaal:

9 maart:
    Vandaag hadden we weer een afspraak bij dr Alberda. Omdat de baby afgelopen vrijdag al 7 pond geschat werd zouden we een datum prikken om in te gaan leiden. Het was rustig op de verloskamers dus als we wilden konden we gelijk naar boven en dan zouden we gelijk gaan beginnen.
    Dus heb 2x een tablet ingebracht gekregen en zat 's avonds op een vingertopje ontsluiting.

10 maart:
    Vandaag nog een dagje inleiden. 3x tablet ingebracht. 's avonds zat ik op 2cm ontsluiting. Er is nog even overlegd of ze de vliezen zouden breken, maar uiteindelijk is er besloten om dat nog maar niet te doen.

11 maart:
    Vanmorgen had ik 3 cm ontsluiting. Genoeg om de vliezen te breken dus!!
    Dus om 9 uur ongeveer heeft de gyn mijn vliezen gebroken.
    Daarna ben ik aan de weeënopwekkers gelegd. Op een gegeven moment werden de weeën toch wel erg pijnlijk. Ik kreeg een pompje waar je high van werd en dat nam de scherpe kantjes van de weeën weg. In het begin was het wel heel lekker.Maar op een gegeven moment werkte het niet meer. Ik kon de weeen niet meer wegpuffen. Ik had ook nog maar zo'n 4cm ontsluiting. Ik heb toen een ruggenprik gekregen. (was rond 16 uur) Na 8 keer prikken zat die eindelijk goed!
    Man wat was dat een opluchting!
    Om 18.30 kreeg ik persdrang, maar ik had nog geen volledige ontsluiting, ik mocht voorzichtig meepersen.
    Om 19 uur had ik volledige ontsluiting. Ik mag mee persen alleen zakt hij niet. Hij krijgt de vacuumpomp op zn hoofdje en wordt het eerste stukje geholpen. Daarna kon ik het zelf.
    Om 19.20 is ons mannetje Luca Sem geboren. Hij weegt 3950 gram.
    Ik verlies wel wat meer bloed als gemiddeld, maar niet zorgwekkend. Opa en Oma komen kijken samen met Anna en Sophie. Als zij weggaan word ik op bed gewassen.
    Ik mag naar een kamertje alleen. Als we daar aankomen zijn de andere opa en oma er ook net.
    Als zij naar huis gaan heb ik het gevoel dat ik in bed plas. Ik kijk onder dekens en alles is rood.Dan gaat alles heel snel. Er staan ineens 8 mensen om mijn bed heen. Er wordt op mijn buik gedrukt en de stolsels blijven eruit vliegen. Elke keer word het matje gewogen. Ik zit al aan 2300 ml. Ik moet aan het zuurstof en word naar de ok gereden. Ik krijg geen ruggenprik omdat ik zoveel bloed ben verloren. Een algehele narcose dus.
    Eenmaal bijgekomen heb ik ontzettende dorst. Van de anesthesist mag ik pas boven wat water drinken.
    Gelukkig mag Gw blijven slapen. Ik heb 6 zakken bloed gekregen. 2 zakken plasma (voor de bloedstolling) en verder nog medicijnen om mn baarmoeder goed te laten samentrekken. Om het bloeden te stoppen heeft de gyn met zn handen gevoeld of er nog stukjes placenta zijn achter gebleven. Zo kwam hij erachter dat er een scheur in zat. Hij heeft omhet bloeden te stoppen een ballon in mijn baarmoeder geplaatst met een halve liter vocht erin. Ik kreeg een drain en een catether waar een gewicht aan hing. Als alles onder spanning bleef was de kans op nog meer bloedingen kleiner.
    Ik blijk 4 liter bloed te zijn verloren.

Die nacht is een ramp! Ik heb ontzettend veel pijn en kan me niet bewegen. Elke paar uur krijg ik een morfinespuit.

12 maart:
    Aan het einde van de middag wordt de helft van het vocht van de ballon eruit gehaald.Jee wat een verschil! Gelukkig ga ik niet meer vloeien dus mag 's avonds ook de andere helft eruit. En deballon wordt eruit gehaald. Een heleboel gaasjes... De drain en de catheter. En 1 infuus mag eruit. De andere moet blijven zitten voor het geval dat.

13 maart:
    Vandaag kregen we te horen dat ik ook naar huis mag. Ik heb geen medicijnen meer en mijnHB loopt langzaam weer op. Ik heb wel een lijstje meegekregen met punten waar ik op moet letten.
    Ik heb voorlopig nog bedrust, maar goed thuis lig je toch lekkerder als in het ziekenhuis. Een leuk verjaardagskado voor papa dus!

Ik wil heel graag bv geven.Luca pakt de borst niet. Nou ja hij pakt hem wel zuigt 1x en laat weer los. Het lijkt wel of hij geen vacuuum kan zuigen. Ik ben nu aan hetkolven, maar de voeding loopt heel erg terug. Ik ga nu elke2 uur kolven ipv elke 3 uur. En ik wacht op een telefoontje van de lactatiekundige.

Anna en Sophie zijn allebei ziek. Gelukkig mochten ze nog even bij opa en oma logeren. Maar ik hoop ze snel allebei thuis te hebben!

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Funnyme: Jeetje wat een heftig verhaal! Wel nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van Luca!Gelukkig ben je weer thuis en hopelijk volgen Anna en Sophie snel. Ook komt het hopelijk snel goed met de bv.

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy

funnyeme jeetje wat heftig zeg!!maar het gaat nu dus weer goed met je?het bloeden is nu ook weer normaal?
    nou hop dat je meiden ook snel weer beter zijn, fijn dat je weer lekker thuis bent!!

laar he wat vervelend zeg, tis ook zo zielig he.
    maar boeren moet je idd wel doen, dat moet gewoon na iedere voeding.
    als t zo blijft kun je misschien ok infacol gebruiken, das tegen darmkrampjes, dat zorgt ervoor dat ze wat meer gaan boeren en scheten zodat ze wat lucht kwijtraken.dikke knuff

kussiexx hoe is het nu met je????

marye he wat vervelend zeg, helemaal als je dan alleen bent he, dan voel je je echt even reddeloos waarschijnlijk, en tis ook zo zielig vor die kleintjes....
    ik vind t al erg als Neomi zo huild, en jij hebt er natuurlijk2, das natuurlijk nog dubbel dan ook.
    nou hoop dat ze inmiddesl weer wat rustiger zijn!!!

floor jeetje dat gaat echt hard ja, wat leuk dat ie al een beetje dingen begint te doen, dat zal hier nog wel even duren haha.

nou ier alles goed,vanmorgen onverwacht iemand van het consultatie bureau voor de deur voor het thuisbezoek.
    Nou alemaal info gekregen en 1e afspraak gemaakt.
    Alleen toen ze wegging was t tijd vor de fles, dus die heb ik snel gegeven maar ben de infacol vergeten., nou ze huilt nu wel weer af en toe, straks maar snel weer geven dus!
    afgelopen nacht weer ingebakerd, ging weer ged, heeel ietsje onrustiger als gisternacht, maar nog zeker niet te klagen.

nou zo weer even de hond uitlaten met Neomi erbij, gelukkig is t lekekrn weer!!

xxx

19. Appel en Peer

Jeetje Funnyme wat een heftig verhaal..
    Zo schrik er wel een beetje van zeg!! Wat heb jij veel mee gemaakt de laatste week/weken..
    En dan nog ook je twee meiden ziek :(!
    Hopelijk gaat het nu wat beter met jou en hoe gaat het met Luca..

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Fijn dat alles zo goed gaat met neomi. En dat het inbakeren toch wel helpt! Hier helaas nog geen verbetering. Ben er zelf wel echt klaar mee heb net eerst even wat tranen gelaten. Weet gewoon niet meer wat ik moet doen, ben ook echt kapot, dat helpt ook niet echt mee.

Deel Deze Pagina