Maart 2010 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Channes, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    9dagen na de bevalling, en hier blijf ik nou een beetje op zitten, hoop dat het allemaal toch echt wel weer wat strakker gaat worden haha

Bekijk bijlage 59229

2. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Kussiex tuurlijk kan je mij smsen ik heb internet op me tel. Dus komt goed schatje hihi.

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kussie he meid wat naar hoe je je voeld, maar wel logisch hoor, iedere moeder zou zich in zo'n situatie zorgen maken.
    maar zoals je zelf hebt gelezen is het in de meeste gevallen gewoon goed en daar moet je aan vast houden meid!!!!
    ga jezelf niet helemaal gek zitten maken!!
    wanneer moet je nu weer terug???
    nou hoop dat je kleine uk zich snel zal melden!
    ik hoop dat komende nacht een betere nacht word!!
    dikke knufff

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ano, wat ben je een stuk slanker geworden :D

Ik kan niet wachten haha

De verleiding om weer te gaan roken nog weerstaan? Zijn er trouwens hiero mama's die weer begonnen zijn? Gewoon uit benieuwdheid hoor! Ik wil echt nooit meer gaan beginnen hoor, vraag het me gewoon af:p

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    boomer haha slanker?ja als met 39weken wel ja hahaha

nee ik rook nog niet, heb al wel 2 keer een trekje genomen maar daar laat ik het bij.
    voel me echt vies als ik daarna aan me kleine meid zit met die stinkvingers haha, maar tijdens me huildagen.kraamtranen was t soms best moelik hoor!!

maar een goed voornemen meid, nooit meer beginnen

6. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    kussie, lieverd maak je niet al te druk meid t zal in jouw geval gewoon een verkeerde meting zijn geweest. mocht t gehandicapt zijn dan hadden ze dat echt wel met de 20 weken echo gezien want toen hebben ze heel goed naar t hoofdje en de hersentjes gekeken.

Ik weet dat t lastig is om je geen zorgen te maken. maar teveel stress is nu even niet goed voor je!!!!

Dikke Knuffel

7. seanli31

seanli31 Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    @kussie, ik had niet eens veel boodschappen, maar een klein tasje en geen zware dingen.. maar ja, ik slenter graag door de hema kruidvat enz en dat moet ik juist niet doen :) maar voorlopig hoef ik de deur niet meer uit.. :D

@anoniempjuh, je ziet er goed uit zeg!!

wat een dag vandaag.. heb echt zoveel gehuild.. om van alles en nog wat.. nou dat heb ik nog gn dag gehad! en ik verga nog steeds van de steken/krampen/pijn in mn buik... geen idee wat ik nu hiervan moet denken?

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik heb eigenlijk geen buikfoto's meer gemaakt en ik zit nu nog 5.8 kilo boven mn gewicht en heb als t waren een klein slap hangend stukkie!! hihi ik pas mijn oude broeken al wel maar met zitten zit t niet echt fijn dus ik draag nog lekker mn zwangerschapsbroeken alleen die rand die vouw ik dus naar binnen want die is natuurlijk uitgelubberd.

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb ook geen buikfoto's meer gemaakt na de bevalling ik loop ook nog lekker in me zwangerschapskleren heerlijk hoor.
    Ik heb ook nog een flubberbuikkie....

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Zelf heb ik ook nog geen behoefte gehad om te gaan roken alleen als we gezellig met meerdere eten en er dus na t eten gerookt wordt dat is eigenlijk t enige wat ik mis.

T scheelt dat er bij mij thuis niet gerookt wordt en steef altijd naar buiten gaat om te roken.

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Ik heb trouwens ook nog de c1000 kadodoos opgehaald dat is echt een leuk pakket.

Vraag t ff na bij jullie c1000 en stop voor de zekerheid een geboortekaartje in je tas want die moet je wel inleveren en je moet je legitimeren. maar ts zeker de moeite waard.

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik heb ook al de kinderopvangtoeslag aangevraagd en voor 2 dagen in de week krijgen wij volgens de voorlopige uitslag 433 terug van de belastingdienst dus dat zou erop neer komen dat we ongeveer 150 zelf moeten betalen. dus dat valt nog mee!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha meiden, wat korte reacties:

@ lara: Mijn kraamhulp zei dat als je kindje hikt na de voeding, ze dan niet meer hoeven te boeren. Dat is een beetje in de plaats van. (tenminste, bij borstvoeding)
    Jesse boert dus ook bijna niet, maar dat blijkt bij borstvoeding ook een stuk minder te zijn als met fles.

@ slapen: Wij wikkelen Jesse elke avond in zijn badcape in. Ook tip van de kraamhulp. Ideaal, want hij slaat nogal in het rond met zn armpjes en kraste daarbij elke keer zijn gezicht met zn nagels. En hij vindt het heerlijk, want na elke voeding slaapt hij binnen 10 minuten en tot nu toe zonder een huiltje ofzo!
    maar lees dat sommige dat ook hadden in het begin en het nu minder goed gaat.....dus ik wacht het maar af haha.

@ Marye: vervelend dat het een beetje rommelig gaat met de kleintjes...lijkt me heftig, als ze beide zo huilen...

@ kolf: ik huur er een op dit moment. Wordt 110 euro door de verzekering vergoed dus daar ga ik mooi gebruik van maken :)

@ Buik: hah, ik heb nu ook zo'n stom klein hangbuikje. ziet er zo raar uit. Ben ondertussen wel 15 kilo kwijt van de 20, dus dat gaat hard! Volgens mij was ik met de bevalling alleen al die 15 kilo zo ongeveer kwijt. Wat een vloedgolf vruchtwater kwam eruit!! en dat 2 keer, eerst van de een en toen de ander. Het hele bed en de vloer waren nat, en iedereen zn schoenen hihi, (en mijn benen dus.. :p)

@ setti: hihi dat heb je snel gedaan, kinderopvangtoeslag. goed bezig!

@ hier: Alles wel goed! Ofja,
    Daan's voedingen gaan ten aanzien van de laatste dagen niet vooruit, dat is wel jammer. Niet erg, maar wel jammer want dan zou het herstel sneller/beter gaan. Maar goed, we mogen niet klagen want hij doet het verder fantastisch!

Jesse is een heerlijk ventje tot nu toe, hopelijk houdt hij dit mooi zo vol! :D
    Borstvoeding loopt ook super goed, kolf binnen een klein kwartiertje 80 cc per borst voor Daan :D Fijn dus!
    En Jesse drinkt heerlijk een half uurtje (15 min per borst) en valt dan lekker in slaap. :)

ik ga gauw een keer een foto plaatsen, maar komt er steeds niet van...

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Mijn buikje is al aardig weggetrokken. Heb gedurende 10 dagen vanaf de bevalling overdag met een sjaal strak om mijn buik gebonden gelopen. Van de 12 kilo ben ik nu 9 kwijt. Dus nog 3 kilo er af en dan zit ik weer op mijn oude gewicht. :)
    Ben al weer wat bezig met de buik- en bilspieren af en toe aanspannen.

15. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    kussie, meid probeer je zelf niet gek te maken hoe moeilijk dat ook is!!

ano, is dat een nuby speen?? die hebben wij ook!:D

funnyme, jeetje heftig hoor!! hoop dat je snel hersteld!

bv, kai wil de laatste dagen niet meer aan mijn linkerborst! hij hapt wel maar doet er verder niets mee en dat terwijl het zo onwijs goed ging! wordt er echt gefrustreerd van! ook als ik eerst iets kolf pakt hij hem niet. Ik geef nu dus alleen rechterborst en kolf de linkerborst en die geven we per fles als laatste voeding en elders op de dag een voeding.
    Zit nu te twijfelen of ik wle door zal gaan met bv. Morgen gaat de huur kolf terug en ik vind de kolf best duur om aan te schaffen vooral omdat ik niet weet hoelang ik dit nog volhoudt.

huilen, ben stiekem wel een beetje blij te lezen dat de meeste babies vreselijk kunnen huilen en met name savonds. Kai doet dat ook. HEb soms het gevoel dat het komt door avondeten ofzo. misschien te gekruid??vandaag ook gestart met infacol. Benbenieuwd!!

wat een heerlijke fotos zag ik voorbij komen!!

16. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Even showen!

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik vind die infacol eigenlijk best duur, ik moest 7.70 betalen voor een potje van 50 ml en aangezien er in 1 pipetje 5 ml zit en je dus 1 pipetje voor iedere voeding moet gebruiken wil dat zeggen dat je maar 10 voedingen ermee kan doen dat is dus nog geen 2 dagen

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0

haha het snoepje kijkt wel een beetje boos hihi

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Setti in zo'n pipetje zit geen 5ml maar 0.5ml.
    dan zijn t dus 100voedingen.

maar die doos is dus leuk?ja zat te twijelen, vind t een beetje stom om erom te moeten vragen zeg maar, maar ga t toch maar doen dan haha.

lindavnr fijn dat t allemaal zo goed gaat.
    wij bakeren neomi ook in , maar dan in een hydrofileluier, ze word er ook een stuk rustiger van!

germini wat een scheetje!!!ja tis idd de nubyspeen hahahahah, grappig zijn ze he?

nou wij gaan weer naar bed, pff ben weer doodop haha, gelukkig is manlief morgen lekker vrij!!

trusten meiden

hoest met babystuff??

20. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej lieve meiden!

Kom morgen uitgebreider reageren maar wil jullie even bedanken voor de tips!
    Ons is dus nooit iets verteld over boeren, behalve dat 'dat iets van vroeger was wat ze niet meer deden!!' (Door de kraamzorg)
    Nou, van jullie hoor ik dus heel iets anders... Vanmiddag geprobeerd, gewoon over m'n schouder en hups zonder problemen ging ze slapen. Misschien was het toeval, maar misschien was het ook echt de lucht die dwars zat!!

Dus meiden DANKJULLIEWEL!!! Weet echt niet wat ik als ontzettend onervaren moeder zonder jullie zou moeten! :D
    Dikke knuffel,
    Laar

Deel Deze Pagina