@ Ano, jeetje meid, dat gaat ja harstikke snel met jou buikie, dat ie er weer zover af is bedoel ik!! Ik vind dat je er knap strak uit ziet, zo vlak na de bevalling!! Hihi, dat was voor mij al een droom VOOR ik zwanger werd, laat staan hoe het strax zal zijn @ Setti, je hebt helemaal gelijk meid, en eigenlijk heb ik voor nu best goed nieuws (zie @ "hier") @ Lisetje, nouuww zou toch ook helemaal nie gek zijn als het begint Als je vergaat van de pijn, zijn het misschien ook gewoon weeen???? @ Germini, mijn lieverd kijkt ook even mee, en we zien jou kleine Kai op de foto en zitten hier in koor "ohhhhhh" te roepen Wat een schatje zeg!! @ Lara, zeiden ze dat echt??? Dat dat van vroeger is?? (Ja duhh, anders zeg je het niet, natuurlijk ) maar jeetje, zo sterk heb ik het nog nooit gehoord!! Dat vind ik nogal wat... Ik lees overal hoe belangrijk het is om kleintje altijd even overeind tegen je schouder te leggen en even over het rugje te wrijven om te zien of er een boertje komt! Heeel apart dit!! Ik hoop voor je dat het vanmiddag geen toeval was, en dat het dus echt werkt! Wat zal je dat een rust geven!! @ Hier, wij kregen vanavond telefoontje van onze verloskundige. Ze hadden vandaag overleg gehad met de gyneacologen... Nou, zijn wij even best wel verkeerd voorgelicht.. :x Okeej, het kindje heeft dus een klein hoofdje, maar dat was dus helemaal niet de reden dat ik vanaf volgende week onder controle sta bij het ziekenhuis, dat heeft te maken met het feit dat het niet is ingedaald, DAT zou het enige zijn wat enigzins een "probleem" kan zijn. Nou zo hebben wij dat niet begrepen hoor! Ze zei vlak nadat ze vertelde dat het hoofdje zo klein was dat ze inwendig onderzoek wilde doen en als ik "rijp" was dat ze dan wilde inleiden... (nou dan ga je toch al denken) Had dus ook nix met het hoofdje te maken maar dus ook puur om het feit dat kleine Uk nie is ingedaald... Ik ben er best wel pissig om!! Waarom zei die muts dat dan niet!!! En weet je wat het erge is, tijdens dat gesprek van vanmiddag was ze daar ook weer op terug gekomen, dat ze dus TOCH NIET wil inleiden Nou, sorry, maar ik vind het maar een vaag mens! Ben blij dat ze 2 weken op cursus gaat, want die muts hoef ik nie bij mijn bevalling!! Tsss!! We hebben ons zo ontzettend zorgen gemaakt, en dat is NOG nie weg hoor, daar nie van, maar wij kregen dus echt een hele andere indruk dan hoe het er nu voor staat... Het is wel zo dat ze ons waarschijnlijk niet tot 42 weken laten doorlopen, omdat kleine Uk al niet zo groot word geschat en na 40 wk. groeien ze nie meer maar teren ze op reserves, en zoveel reserves zal onze Uk dus nie hebben... Al met al zijn we nu wel meer gerust gesteld... Maar de manier waarop deze situatie is gelopen, stemt mij niet happy!! Bah!! Ik blijf dus hopen dat onze kleine Ukkie gewoon helemaal gezond zal zijn!! Ergens in mijn achterhoofd blijf ik er een soort van op voorbereid, daar nie van, maar het verhaal is nu dus toch best wel heel anders. Tuurlijk is het niet "helemaal normaal" dat Uk nie is ingedaald, maar dat heeft tenminste niet met zijn/haar gezondheid te maken!! Pfff... Dat is me nogal een verschil!! Toch wil ik jullie echt super mega bedanken voor al jullie lieve geruststellende woorden!! En alle steun!! Dat is zoo heerlijk!! Jullie zijn schatten!! En ik hoop ontzettend dat ik jullie gauw kan vertellen dat we een gezond kindje hebben gekregen! Ps. Hoe zou het met Johannal zijn? Denk de hele dag al aan haar!! Heel veel Liefsssss
Kussie: Jeertje wat belachelijk! Maar wel fijn dat het dus niet komt door het kleine hoofdje, maar door het niet indalen. En denk maar zo, een klein hoofdje gaat er makkelijker uit dan een groot hoofd Sorry vind het wel super dom hoe jullie behandeld zijn, maar ik hoop wel echt dat je nu weer wat rustiger kan slapen. *Knuffel* Ano: Je buikje is al aardig weg hoor! Hier begint het vel nu langzaamaan ook weer strak te trekken. Zal morgen ofzo wel even een foto maken. Laar: Ik hoop dat het boeren gaat helpen! Germini: Mooie knul hoor!
He meiden, Beetje laat, maar zoals jullie al hadden vernomen ben ik zondag 14 maart bevallen van onze 4e zoon Tycho!! Hij is geboren om 21:48, woog 3750 gram en was 54 cm. De bevalling is op zich snel gegaan. "s morgens om half 11 verloor ik een groot stuk slijmprop. De hele dag lichte weeen, maar zat geen regelmaat in. Om 5 uur even op bed gaan liggen op mijn rechterzij en toen werden ze ineens heftig. Ging naar het toilet en verloor rest slijmprop en vruchtwater. verloskundige gebeld, die was hier rond 18.00 uur, had 2 cm ontsluiting, maar baarmoederhals was nog niet verstreken. Vliezen waren bovenin gescheurd. Toen heeft ze de onderste vliezen doorgeprikt en ben ik wat gaan lopen om de zwaartekracht een beetje mee te helpen. Om 19:15 wisseling van verloskundige, 19.30, 3 cm ontsluiting, baarmoederhals verstreken. Omdat het bij mij bij de vorige bevallingen op het laatst altijd heel snel ging bleef de verloskundige bij me. Weeen werden echt heftig, af en toe een rugwee. Om 21:30 kreeg ik persdrang en na 18 minuten persen was hij er dan. Dus het laatste stuk is toch weer heel gauw gegaan, ik heb altijd een beetje een lange aanloop. Tycho deed het gelijk erg goed, apcarscore 9/10/10, hij dronk gelijk aan de borst. Ben niet gescheurd of geknipt, dus dat scheelt alweer. Hier even foto............... Bekijk bijlage 59309 Liefs Moons
En nog eentje Bekijk bijlage 59310 Zal nu even mijn banner veranderen Voor alle andere meiden die zijn bevallen, gefeliciteerd!!! Voor de meiden die nog wachten, succes en hopelijk gaat het niet te lang meer duren.
@ Marye, das natuurlijk een feit Dat dat waarschijnlijk makkelijker gaat !! Ben nog nie helemaal gerust, maar goed... Het is afwachten, en nu is het afwachten TOCH een stuk draaglijker geworden!! @ Moons, oohhh wat is hij mooi!! Wat een schatje!! En een superrrr naam ook!! Had ik eerst ook als keuze (als het een jongetje word) Maar tis toch wat anders geworden... Hihi... Fijn ook dat je nie bent gescheurd of geknipt!! Keurig!! Geniet van al je mannen!! Liefsss
Bevallingsverhalen - jeetje wat een verhalen zeg... Hopelijk gaat 't nu al wat beter met de jullie... Kussiexx - Niet te veel lezen, ik snap dat je daar dan weer onzeker van wordt... We gaan er gewoon van uit dat de berekening verkeerd is.. Sabine - ik ben blij om te lezen dat jullie al weer thuis zijn hoe is 't nu ben je al gewend aan het idee dat je eigenlijk nooit meer alleen bent... Ben vergeten mijn kladblokje te gebruiken dus ik ben het meeste wat ik gelezen heb al weer vergeten erg hé... hier - gaat alles eigenlijk wel goed , ik mag niet klagen. Ik slof nog steeds voort en doe alles best langszaam. Sinds ik uit het ziekenhuis ben heb ik opgezette voeten en 't wil maar niet zakken... Mijn onderstelsel is nog steeds beurs. En mijn borsten mogen eigenlijk wel zo blijven heb ik eindelijk een decolletee... Ik heb nog een heel klein buikje, morgen zal ik jullie ff spammen... Nu alleen ff spam van Roué..
Goedemorgen meiden! @Kussie, jeetje wat belachelijk!! Gelukkig ging het dus om het indalen. Probeer het zo snel mogelijk achter je te laten en dan weer met frisse moed richting de bevalling Gelukkig is dat achtelijke mens op cursus dus hoeft ze je niet te begeleiden! Spannend hoor, nu toch al bijna 40 weken en als ze je niet te ver laten doorlopen... Zal niet lang meer duren dan!! @Shezze, wat een prachtig mannetje!! @Moons, aaah eindelijk daar is'ie dan!!! Wat een schatje zeg! Toch nog een heftig laatste stukje zeg van je bevalling. Maar fijn dat alles goed is en dat er niet gescheurd of geknipt hoefde te worden! @Boeren, nou vannacht én vanmorgen weer laten boeren (rechtop zittend op schoot) na de voeding (en wát een boer ) Niks lady-like aan hoor, net een bootwerker En, hops, ze sliep allebei de keren binnen 5 minuten!! Door mijn idioot snelle toeschietreflex en grote melkproductie moet ze tijdens het voeden (vooral in het begin van de voeding) een paar keer loslaten en ik denk (na internetstudie ) dat ze dan toch veel lucht binnenkrijgt. Nou, ze ligt nu in ieder geval een stuk rustiger en ik ga het kraamcentrum even bellen dat ik het heel vreemd vind dat het is gezegd!! Meiden, bedankt, ook namens Robine!!! Liefs Laar
Jee, vandaag alweer 38 weken.. We komen steeds dichterbij !! Hopelijk word het vandaag een betere dag, heb in ieder geval weer heerlijk geslapen (yes) en het zonnetje schijnt hier lekker! Lara; wat fijn dat het nu zoveel beter gaat met Robine! Wat een super lieve baby foto's zag ik voorbij komen, helemaal super! Word daar zoo verliefd van. Kan me nog niet voorstellen dat er bij mij ook zo'n kleintje in m'n buik zit, pff vind het zooo spannend worden! Haha, m'n vriend vind het nu ook erg spannend. Gister begon hij ineens over de bevalling, dat ie het toch best wel eng vond. En net had ik m gebeld, maar hij was bezig op z'n werk. Belt hij helemaal in de stress terug, wat is er aan de hand. Haha, zo lief! Setti; welke kolf had jij al gekocht? Zit te twijfelen om bij de kruidvat die handkolf van Avent te kopen, is dat wat? Kost rond de 50euro geloof ik.. Kussie; dat meen je niet! Wat een doos zeg, pff.. Hopelijk heb je vannacht een beetje kunnen slapen! Maarre voor jou gaat het ook niet lang meer duren ! Ben ook heel benieuwd naar Johannal, heeft ze geen buddy??
Overzichtslijstje 15 Maart mama's gaan nog volgen! 03 maart - Danif - nog geen teken wel acupunctuur en slijmprop verloren ( 4-3 laatst online!) 10 maart - Johannal - 15-03 inleiden (ballon ingebracht) (15-03 laatst online!) 12 maart - Bregt - Geplande keizersnee 13 maart - Nijnja -nog geen teken (actief online) 16 maart - Darcy - rommelt een beetje 19 maart - Kussiexx - rommelt een beetje?? 19 maart - Wendie1979 - nog geen teken 20 maart - Schildpad - nog geen teken 21 maart - Lisetje809 - weer wat rustiger 22 maart - Lynette84 - rommelt een beetje 23 maart - Boomer2009 - nog geen teken 26 maart - Bink1976 - nog geen teken 28 maart - Zoe1976 - nog geen teken 31 maart - Eliesah - onrustige buik, veel last van indalen 31 maart - Franny - rommelt met voorweeën Wijzigingen/toevoegingen mag je zelf ook doorvoeren
Wanneer denken we te bevallen: Marye1986: 14 februari - Bevallen op 17 februari Chantal84: 20 februari - Bevallen op 5 maart Moons: 21 februari - Bevallen op 14 maart Naatje80: 21 februari - Bevallen op 13 maart Joepie01: 23 februari - Bevallen op 1 maart Kleintje88: 1 maart - Bevallen op 10 maart Germini: 1 maart - Bevallen op 2 maart Setti: 3 maart - Bevallen op 19 februari Funnyme: 3 maart - Bevallen op 11 maart Anoniempjuh: 5 maart - Bevallen op 4 maart Channes: 6 maart - Bevallen op 9 maart Alies05: 7 maart - Bevallen op 3 maart Wendie1979: 8 maart Lindavnr: 9 maart - Bevallen op 10 maart Kussiexx: 9 maart Bregt: 9 maart Johannal: 10 maart - Bevallen op 16 maart Sabinelovesven: 10 maart - Bevallen op 14 maart Babystuff: 10 maart - Bevallen op 12 maart Channie: 10 maart - Bevallen op 5 maart Linda: 11 maart - Bevallen op 9 maart Lara: 11 maart - Bevallen op 19 februari Dianne: 12 of 13 maart - Bevallen op 22 februari Lisetje809: 14 maart Nijnja: 15 maart Darcy: 19 maart Lynette84: 21 maart Boomer2009: 22 maart Shezze: 25 maart - Bevallen op 12 maart Eliesah: 7 april Germini, Anoniempjuh & Lindavnr zitten er alledrie maar 1 dag langs! Wijzigingen/toevoegingen worden gemaakt n.a.v. de buddy-berichten! __________________
Hier de lijst met alle dames. Geef het even door als je weet wie je buddy is dan pas ik de buddylijst aan. Met je buddy kun je dan per pb gegevens uitwisselen. Dames zonder buddy: Franny Babystuff Danif Joly81 Lisetje80 Mamzie Hannelore Moons (geen mobieltje) Buddy's: Alies05 -> Manlief als buddy Anoniempjuh <-> Floor20 Anoniempjuh <-> Lara85 <-> Germini Anoniempjuh <- Channie Boomer2009 <-> Lindavnr <-> Eliesah Channes <-> Vriendlief <-> Kussiexx Chantal84 <-> Wennepen Darcy <-> Channie Darcy <-> Anouk1 Dianne <-> Britteke Joepie01 <-> Kussiexx Gwenolyn <-> Lynette84 Johannal -> Manlief als buddy Kiezelsteentje -> Germini Lara85 <-> Floor20 Linda -> MvS Marye1986 <-> Minke1979 <-> Boba80 Naatje80 <-> 2 mei-mama's Setti <-> Kleintje88 <-> Funnyme Stroopie <-> MariaO Sherly182 <-> Nijnja
*** Buddybericht Johannal *** Gisteren is na een heftige bevalling uiteindelijk via een spoedkeizersnee ons kleine mannetje Seph geboren. Hij weegt 3715 gram en hij is niet opgemeten. Nu probeert hij bij mama aan de borst te drinken... Het is de allerliefste baby van de heeeele wereld! Steef
Ow wat een super nieuws!! Gefeliciteerd met jullie zoontje Seph! Wat een leuke naam.. Hopelijk knap je snel op Johannal! En verloopt alles voorspoedig. Geniet van jullie gezinnetje..
Overzichtslijstje 14 Maart mama's gaan nog volgen! 03 maart - Danif - 4-3 laatst online! 12 maart - Bregt - Geplande keizersnee 13 maart - Nijnja -nog geen teken 16 maart - Darcy - rommelt een beetje 19 maart - Kussiexx - rommelt een beetje?? 19 maart - Wendie1979 - nog geen teken 20 maart - Schildpad - nog geen teken 21 maart - Lisetje809 - weer wat rustiger 22 maart - Lynette84 - rommelt een beetje 23 maart - Boomer2009 - nog geen teken 26 maart - Bink1976 - nog geen teken 28 maart - Zoe1976 - nog geen teken 31 maart - Eliesah - onrustige buik, veel pijn onderin buik! 31 maart - Franny - rommelt met voorweeën Wijzigingen/toevoegingen mag je zelf ook doorvoeren
@johannal:gefelciteerd met jullie zoontje seph! @hier: nou nog 1 dagje, dan weet ik of ik gestript kan worden... Ben het nog niet heel erg zat, maar de kleine mag zich het weekend best aandienen hoor!