kleintje soms kan dat al wel te veel zijn. misschien loop je iets te veel heen en weer en til je fout of te veel. je moet er wel rekening mee houden dan alles doorgesneden is he??? Dus zo gek is het helemaal niet. Ik weet van mijn zus haar ks zij mocht haar eigen kind niet eens uit bed halen. en of dat nou overdreven is ik weet t niet maar er kan een kern van waarheid inzitten. qua tillen bedoel ik dan. want als de kraamhulp weg is en je partner ook weer werkt moet je t toch alleen doen.
Schijn bedriegt. Dit gaat me inderdaad gemakkelijk af, maar vanochtend een beginners foutje gemaakt. Joënna had heerlijk gedronken, dus ik alles gereed gemaakt om onder de douche te gaan. Sta ik onder de douche met haar, begint ze zich te overstrekken. Dit doet ze zelden, alleen als haar echt iets mega dwars zit. Snapten er niks van. Tot ik haar op het aankleedkussen had liggen: Alles onder gespuugd............. Kon wel janken om mijn fout. Te snel na de voeding gaan douchen. Daarom haar onvrede. Wanneer doen jullie je baby in bad/douche?
Ahh Gwenolyn kan gebeuren zo'n foutje.... Onze kraamverzorgster zegt dat je als ze heeft gegeten minimaal een uur moet wachten met douchen / badderen i.v.m het snel misselijk worden... Daarom doen we het voor het eten en dat gaat prima Esmay vind het ook heerlijk in bad! Nu gaat ze nog iedere dag omdat de kraamhulp wil dat we het goed onder de knie krijgen maar strax gaat ze om de 2 - 3 dagen want ze heeft een erg gevoelig huidje! En dan doe ik dat denk ik s'avonds als papa er ook bij is voorlopig, vind ik net een wat prettiger idee!
Bij ons gaat ze ook om de 3 dagen. Verder gebruik ik helemaal niks onder de douche. Soms een beetje olie na het douchen. Ze heeft ook een gevoelige huid. Ik laat het liever de huid allemaal zelf oplossen, als dat ik ga smeren. Als ik zie dat ze vies is, even met een washandje schoonmaken. Gebruik jij wat in bad?
Zo ben ik weer, meldplicht! T is er gister niet echt van gekomen maar alles is nog steeds rustig.. vd wk dus de vk gebeld door de pijn "van onder" en de aanhoudende steken.. maar zoals ik wel had verwacht, was het antwoord.. het hoort er allemaal bij. Omdat de ruimte te klein aan het worden is voor de kleine, komt alles zeg maar in de verdrukking.. zolang ik verder geen bloedverlies heb, geen krampen of wat dan ook.. laten ze je dus gewoon doorlopen. Dus het is nu gewoon rustig aan doen want dat helpt wel, maar ja.. doe de hele wk al rustig aan.. en afwachten.. sorry dat ik niet op iedereen reageer maar t zijn weer zoveel bladzijdes
1 x in de week gaan we haar helemaal inzepen en soms doen we wat olie in het bad... Insmeren doe ik ook want anders is het zo droog dat huidje!
@ Shezze, en? heb je nog even kunnen liggen, of kwam Roue echt toen jij net lekker je bedje in wou kruipen? Ik hoop dat je kleine man je even wat rust heeft gegund!! Ik had trouwens begrepen dat je nu een tijdje daar zou blijven, maar je bent dus eigenlijk puur voor de bevalling overgevlogen? Nou laat de mensen maar "zeuren"!! Nu je daar zit heb je ook lekker even rust, en geen 1000 man om je heen te springen!! Hoe lief ze dat ook bedoelen!! *knuffel* @Johannal, wowww wat een heavy verhaal!! Ik hoop nu nog meer dat mijn kleine Uk vanzelf besluit te komen, want ik lees steeds meer over dat inleiden heftige weeen geeft, maar dat het geen drol opschiet... En dat begrijp ik ook uit jouw verhaal? *knuffel voor jou* Ik ben trots op jou dat je het zo goed hebt gedaan!! En ik geloof gelijk dat jij wel kan huilen van geluk nu je je kleine mannetje eindelijk in je armen kan sluiten!! Ik kan zelf ook zoooo nie meer wachten, maar jah... De kleine wil nie eens indalen, laat staan er uit komen Kan nie wachten tot je een foto komt showen @ Bink, ben ook erg benieuwd naar wat de gyn je te vertellen heeft!! Spannend! Maar gestript worden met 38/6 is dat normaal? Doen ze dat wel al "zo snel"?? @ Eliesah, nu je het zegt, hmmm spannend, wie weet waren het dus toch weeen van Lisetje! En wat ben ik jaloers op jou goeie nachtrust!! Maarreh, ik gun het je van harte hoor @ Shezze, lees nu van Stroopie dat je man diegene is die vraagt wanneer jullie terug vliegen? Hmmm hij moet zich maar even voor zijn hoofdje voelen Laat hij maar goed voor zijn vrouwtje zorgen!! Das veel beter en DAN kan je des te eerder terug.. @ Stroopie, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Nienke!! Wat zal dat fijn voelen zeg!! Vooral als je gewoon kan zien dat ze groeit enzo!! Ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan zeggen!! Laat je het weten?? @ Marye, mijn duimen draaien overuren voor je!! Hoop zo dat het nu een keer raak is!! Heel veel succes daaro! @ Setti, het dekentje 3 keer opgevouwen? Is het dan niet een enorm dikke laag dan? Of hoe moet ik dat zien? Ik heb een velux dekbedje, ik ben nog benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Zucht.. Ik hoop maar dat ik strax alles wel binnen een week onder de knie heb... Kan er best tegen op zien! Ben bang dat ik het verkeerd ga doen Wat leuk dat Lisanne al zo wakker is!! Het lijkt me prachtig als ze met van die glimmende oogjes alles in zich proberen op te nemen!! * ik wil ooooohhhwwwk!!* @ Gwenolyn, aller eerst bedankt voor de douchetips die je Kleintje gaf, geloof dat ik strax regelmatig terug ga lezen hiero, hihi! En jah, was het maar zo ver!! Wie weet denk ik er dán anders over, na slapeloze nachten van huilende baby, maar nu... Pfff.. Ik kan haast nie wachten hoor! @ Mamzie, wat kan het snel gaan dan heh! Nu is je mannetje gewoon al 2 weekjes!! Geweldig! @ Gwenolyn, och meis, dat kan toch de beste overkomen... We weten allemaal dat je het super goed voor hebt met je kleine.. EN je hebt nu de ervaring dat dit toch niet zo'n goed idee is.. Trouwens wat is overstrekken? (ja ik vraag maar gewoon hoor ) Hoe zie of herken je dat? @ Lisetje, och, nog nix aan het handje dus.. Afgezien dat je dus veel pijn hebt Jammer dat het niet tekenen waren en dat het nog niet begonnen is, had goede hoop voor je!! Liefsss
@ hier, strax weer naar VK voor controle! Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft.. Zal wel nie zo veel zijn.. Denk dat we meer informatie krijgen als we ons dinsdag weer moeten melden in het ziekenhuis en daar als het goed is opnieuw een groei echo en inwendig onderzoek krijgen... Ik weet dat we nu gewoon extra controles krijgen omdat de kleine nie wil indalen, maar het "kleine hoofdje verhaal" laat me nie los... Ik maak me zorgen om mijn kleine Ukkie Was het er maar! Dan wisten we misschien meer!! Liefsss
Kussie: ik kan me heel goed voorstellen dat je je toch wel zorgen maakt is ook niet niks als ze ineens zeggen dat het hoofdje te klein is.... Overigens hebben ze tegen mij steeds gezegd over het indalen: dat kan tijdens de bevalling ook nog wel gebeuren.. Niet dat ik daar heel veel vertrouwen in had (oké uiteindelijk is het dan wel ietsjes ingedaald maar niet ver genoeg dus) dus ik ben blij dat ze jou nu goed in de gaten gaan houden! Las ook dat je bang bent voor dat inleiden en heftige weeën, dat hoeft niet persé hoor zijn ook veel vrouwen die dat maar weinig hebben dus hopelijk mocht er bij jou toch ingeleid moeten worden valt het allemaal mee! Maar natuurlijk hoop ik voor je dat het gewoon spontaan op gang komt knuffel voor jou meid!
@ Shezze: Hmm je mag een baby van een week oud toch niet zo lang laten wachten met voeden als ie zich zelf niet meldt? Tenminste, hier is het maximaal 4 uur (met eventuele uitloop naar 5 uur maar liever niet), en dan moet ik hem wakker maken voor de voeding. @ hier: dadelijk weer naar daan en voor de eerste keer samen met jesse! Werden net gebeld dat ze vanmiddag toch een rontgenfoto van daan's maag-darm kanaal willen maken omdat de voeding nog steeds niet loopt zoals het moet lopen. Het duurt te lang en komt niet echt goed op gang zoals het zou horen, hij heeft nog te weinig ontlasting. Niet verontrustend ofzo,maar ze willen wel bekijken hoe het er van binnen uit ziet.. Maak me nu toch wel een beetje zorgen, ook al was ze geruststellend en zei ze dat het gewoon controle was.. Nja, wel fijn dat ze het goed checken, maar goed, liever dat het gewoon gaat zoals 't hoort te gaan he.. Verder wel weer goed nieuws ook over daan; hij is van de monitor af. Hij deed het prima en het was blijkbaar niet meer nodig.. Vind het wel een eng idee want het is toch een hele controle minder..mja..de kinderarts zal het niet beslissen als het niet nodig is lijkt me. Daarnaast is zn warmtekussen weer wat lager gezet omdat hij het wat warm had vanmorgen, wat inhoudt dat hij zich dus nog altijd prima op temp. houdt. Nou, duim maar weer voor daan vanmiddag meiden. Gewoon voor mijn gemoedsrust...want het zal wel gewoon meevallen, mja..toch.
@kussie: normaal niet, maar mijn gyn gaat volgende week met pensioen en hadden het leuk gevonden als hij mijn bevalling nog kon doen..Ben ook een collega zeg maar, dus dan heb je ook wat meer mogelijkheden..En verder krijg ik anders een keizersnede als ik met 41 weken nog niet bevallen ben, en ik dacht als we dat kunnen voorkomen zou dat wel fijn zijn. Heb dit nl. ook met de eerste gehad en zou nu graag 'gewoon' willen bevallen.Maar ja je kunt de natuur niet dwingen he, dat blijkt!
@ Kleintje, dankje voor deze woorden!! Ik voel me nu toch iets geruster! En ach, ik weet ook wel dat je er nix van kan zeggen, bij iedereen verloopt de bevalling nou eenmaal anders... Ik ga mijn best doen reeel en nuchter eronder te blijven @ Lindavnr, je zegt het zelf al meid, het is eigenlijk alleen maar een goed teken dat je mannetje van de monitor af is, want das JUIST een teken dat het goed met hem gaat! En wat je ook al zegt, de kinderarts besluit zoiets echt niet als het niet vertrouwd is!! Maar daarom snap ik je volkomen dat je je zorgen maakt hoor! Maar alles is goed! Dat moet gewoon! En zie dat onderzoek van vanmiddag ook maar als toch even weer een extra controle!! En probeer er verder niet te veel bij stil te staan... Maar jah, dat zeg ik nu wel zo mooi.. IK maak me al zorgen terwijl mijn kleine er nog nie eens is.. Zucht.. Maar met kleine Daan gaat het gewoon goed! Het mannetje is zoo sterk!! Wel heerlijk trouwens dat Jesse mee mag vanmiddag!! Leuk leuk!! Even weer het hele gezinnetje compleet! SUPERR!! @ Bink, dat is jammer meid, dat het niet kon... Weet niet of je mijn vorige bericht hebt gelezen? Maar is er een reden dat je nu al gestript wilt worden? Liefss
Thanks!! K hou jullie op de hoogte!! Ga nu maar es even wat doen hier in huis, blijf maar plakken hiero achter de laptop
Oww sorry, was weer te snel! Dankje voor je uitleg!! Dat zou inderdaad wel heel fijn zijn geweest als je eigen Gyn er bij kon zijn, maar hij gaat dus volgende week met pensioen, mwahhh dan MOET het nog kunnen lukken toch Even een goed gesprek aan gaan met je beebs Maar idd, je hebt gelijk, je kan natuur nie dwingen, praat me er nie van.. Pfff.. Liefss
@kussie: zie mijn vorige berichtje voor uitleg hebben jullie ook zo'n honger? net 3 boterhammen, cup a soup op en nu alweer eerste handje chips naar binnen, terwijldie hele zak ook wel op kan hoor!
@ Kussiexx: Weg die schaam poppetjes!! Overstrekken: Normaal ligt een baby nog in de foetus houding (rugje bol), of gewoon een beetje recht met het rugje. Bij overstrekken spannen de rugspieren heel erg sterk aan, en vaak gaat het hoofd dan helemaal naar achteren en rugje hol. Ook voelen ze erg krampachtig aan. Dit is erg onplezierig en kunnen ze flink van gaan huilen. Kussie je zult zien dat het je allemaal best mee gaat vallen. Ik heb tot nu toe 1x gehad dat ik niet heb geslapen vanwege gehuil 's nachts. Dat kwam omdat ze krampjes had (in 1x veeeeel meer gedronken als wat ze anders deed). Verder als ik 's nachts niet kan slapen, ligt het toch echt aan mezelf. Hahahahaha, inderdaad ervaart leert. Kan er nu weer om lachen, op het moment zelf was het gewoon handelen. Toen ze weer op bed lag, stonden de tranen even hoog. Succes straks bij de VK. Om het indalen hoef je je geen zorgen te maken. 4 dagen voor de bevalling was ik bij de VK op controle. Toen was ze ook nog niet volledig ingedaald, en lag ook niet vast in mijn bekken. Mij is (voordat ik aan de wee opwekkers werd gelegd) geadviseerd om zoveel mogelijk te blijven lopen, zodat de zwaarte kracht haar werk kon doen. Vraag anders aan je VK nog een keer naar het "klein hoofdje"verhaal. Misschien dat ze je er wat meer over kan vertellen, en je gerust kan stellen. Toch zal de echte geruststelling pas komen als je bevallen bent, en alles is goed. Mij zijn de wee opwekkers echt reuze meegevallen. Zat ook al meteen met mijn gedachten bij een flinke weeën storm. Tuurlijk worden je weeën op een gegeven moment heftiger, maar ik heb altijd even pauze gehad tijdens de weeën.
@ Lindavnr: Ligt je camera al klaar? Wat een goed nieuws dat Daan van de monitor af is. Wat gaat je ventje met sprongen vooruit. Kan me voorstellen dat je het eng vind, maar vertrouw op Daan. Laat je weten hoe het met de röntgenfoto afgelopen is? @ Bink: Jammer dat alles nog potdicht zit.
Ola chicas Nou, volgens mijn eisprong ben ik vandaag op de 40-weken grens beland... maar er gebeurt nog weinig. Wel een erg druk kind in mijn buik... ga even een foto spammen van 10 minuten geleden, ben toch trots op die mooie streepvrije buik, hoor Bink, balen dat er nog geen actie is bij je... ik deel je onrust...