Ik moet zo ook weer op controle naar de VK, heb zelf niet het geval dat de baby snel gaat komen. Rustig afwachten maar en kijken wat ze hier zeggen, volgens mij gaan ze echt geen actie ondernemen voordat ik verder dan 41 weken ben. Honger heb ik helemaal niet meer, moet me er op dit moment echt toe zetten om iets te eten. Dus net een broodje en een peer gegeten, heb wel steeds een hongergevoel maar heb nergens trek in.....misschien toch een teken dat de kleine er aan komt..... Net van een vriendin lekker nog 2 bladen gekregen over baby's dus die ga ik als ik terug ben lekker lezen. Hopelijk is er dan weer een zonnetje hier in Breda, is nu een beetje bewolkt en het waait te hard in mijn tuin. Ben wel jaloers op die vriendin trouwens want die ging lekker met de kleine (4,5 week) wandelen naar de stad en lekker shoppen, ik wil ook mee.....maar wel met kinderwagen!!!
Darcy: mooie buik! Wendie: anders ga je nu toch met kinderwagen op pad of wil je er soms ook iets in hebben liggen ? Even spammen: de babyslofjes zijn af, dus nu kan de kleine echt komen!
ben inderdaad bijna zo gek om een rondje met de wagen te gaan lopen haha. Super leuk die slofjes, creatief hoor!
Hey meiden, even jullie advies.. Ik wil dadelijk eventjes met Milan naar de Lidl nieuwe luiers halen (met de auto). Ik doe hem in de Maxi Cosi met voetenzak. Zou hij zijn winterjasje aan moeten??
Ik zou wel winterjasje aantrekken bij hem. In de auto kan je dan de voetenzak wat losser doen misschien. Er staat toch best een windje ( tenminste hier in het noorden wel ) Je kunt 'm beter te warm dan te koud aankleden. Als ie het te warm blijkt te hebben kun je altijd het jasje weer uit doen.
johanna, wat een verhaal zeg! heftig hoor! Maar nu...........genieten!! setti, las ik nu ergens dat jij bv geeft en de laatste voeding flesvoeding (kunstvoeding)?? Wij overwegen namelijk ook om dat te gaan omdat de kleine man s'nachts al heel snel weer komt voor voeding. infacol, gebruik het nu 2 dagen maar heb het gevoel dat de darmkrampen alleen maar erger worden! en hij nog meer huilt! Meiden die nog op het wachtbankje zitten...............hoop voor jullie dat jullie snel je kleintje in je armen kan houden!!
@ Darcy: Prachtige buik!!! @ Setti: Even een nieuwsgierigheid vraagje: Waarom laat jij Lisanne 15 minuten per borst drinken? Hier drinkt ze gemiddeld 30 minuten aan 1 borst, en dan de volgende voeding krijgt ze de andere borst. @ Nijnja: Wouw, gave slofjes! Jij bent echt handig.
@kleintje, even een vraagje aan jou omdat jij ook in Breda bent bevallen (dmv inleiden) Heb het er net met de verloskundige over gehad, ze kwam er zelf mee. Ze gaf aan dat ze vrouwen in hun praktijk niet langer dan 41 weken willen laten lopen. Morgen krijg ik een telefoontje van het ziekenhuis wanneer ik langs moet voor een onderzoek en dan prikken ze een datum. Hoe lang zat er bij jou tussen het onderzoek en de geprikte datum? Ben ik even benieuwd naar. Wel een gek idee dat je dan weet dat het gaat gebeuren. Maar goed misschien heeft onze kleine dit zetje even nodig en besluit het alsnog om vandaag of morgen spontaan naar buiten te komen. Wel fijn dat ze er hier zelf over beginnen, voelde me eigenlijk een beetje een zeurpiet om er zelf over te beginnen. Pff kom ik terug van de vk is de zon hier helemaal weg, mezelf maar trooste geboden met een doosje bonbons van Milka (nu mag het nog!!!)
Johannal gefeliciteerd met jullie mannetje wat een super naam zeg Darcy wat een mooie buik meid Kussie hoe was het bij de vk? Nijnja wat een gave schoentjes zeg.. Kleintje heb je dat gevoel constant? Ik heb het wel als ik op bed me wil omdraaien en als ik opsta aan de rechterkant het gevoel alsof er wat in de brand staat maar het is al wel wat minder sinds de draadjes eruit zijn Gister voor het eerst met Liam naar buiten geweest even boodschappen gedaan en vandaag heerlijk een eindje gewandeld lekker hoor om even weer buiten te zijn. Verder is het een heerlijk mannetje meld zich voor de fles en gaat daarna weer heerlijk slapen. S'morgens is hij wel heel lang wakker en ligt hij rustig wakker in zijn bedje/wandelwagen. Vandaag hadden we de kraamhulp voor het laatst ze waren heel erg leuk... Zo nu even patatjes bestellen...
Hoi, even meldplicht. Heb de hele dag al visite over de vloer gehad en net ook de verloskundige langs geweest. Alles oke verder hoor. Maar ik kom morgen weer online, nu effe liggen.
@ Bink, hier ook altijd honger, maar er past zo weinig meer in, hahaha!! @ Gwenolyn, wat lief dat je reageert!! Ik ben nu weer een stuk geruster! Heb zo goed nieuws, zie "@ Hier" @ Chantal, ik zou het jasje ook gewoon aan doen! Net wat Mamzie zegt! @ Nijnja, die slofjes zijn echt superrr!! Wat liefff @ Darcy, wat een mooie foto!! Ik ben jaloers op jou streepvrije buikie!! @ Germini, wat balen dat de infacol nog niet lijkt te werken! Hopelijk gebeurd dat als nog snel.. Als je de kleine op de arm neemt, word hij dan ook rustiger? @ Wendie, waarom mag je dan strax geen doosje bonbons meer van Milka? @ Channes, zie hieronder @ Hier, HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dit geloof je gewoon niet.. Kleine is ingedaald en ligt VAST in het bekken... (ik hou mijn hart vast of het zo blijft, haha) Maar vond het toch wel erg goed nieuws! Verder vond ze echt niet dat het kindje overdreven klein is.. Maar ondanks dat het nu wel ingedaald is gaat de afspraak dinsdag in het ziekenhuis gewoon door, zodat ze toch nog even een groeiecho, -meting van het hoofdje- doen! Het kan zijn dat nu de kleine is ingedaald (en dat hopelijk ook blijft) dat ik weer gewoon terug mag naar VK, gezien het kleine hoofdje, geen reden was tot ziekenhuiscontroles... Maar dat is dus even afwachten Verder was ik 100 gr. afgevallen en de bloeddruk is wat hoger dan normaal 145/85... Was nog geen reden tot zorgen! Al met al een fijne geruststellende controle dus!! We zijn hier ontzettend blij mee!! Hopelijk komt er dinsdag uit de meting ook iets postiefs en kunnen we helemaal gelukkig zijn (of misschien is de kleine er dan al wel, hihi, oké oké ik sla door, word nu wel heel positief) maar ben gewoon zo happy met dit nieuws!! En het verklaart ook de nare pijn in mijn bekken, liezen, onderrug!! Boefje is dus toch nu eindelijk echt ingedaald!! JEEJ!! Liefsssss Kussiexx Ps. Ontzettende bedankt voor jullie medeleven en steun, dat heeft me echt door deze week heengesleept!!
kussiexx wauwwww wat super meid, das idd goed nieuws!!!! Nou en ach zo'n extra controle dinsdag kan nooit kwaad toch? infacol ik heb het nu een week gebruikt het was bijna op maar omdat ik t moelijk vind om te zeggen of het heeft gewerkt, want ze heeft nog steeds flnke krampen, heb ik nu wat anders gehaald. cinababy van vsm, zijn homeopatische druppels, daar ben ik dus nu mee begonnen, ben bemieuwd hoe dat verloopt.... liefsss
@ Kussie, goed nieuw dus! Mooi dat de kleine is ingedaald! Tja die Milka.....ik wil straks snel die kilo's weer kwijt dus dan maar even geen chocolade, of de borstvoeding moet zo goed aanslaan zoals bij sommige als de kilo's er dan afvliegen moet ik misschien wel extra eten!
Nou bij mij was het uiteindelijk een bijzonder geval... Ik zou s'maandags naar de VK gaan om dan waarschijnlijk doorgestuurd te worden naar de Gynaceoloog voor inleiding maar in het weekend voelde ik Esmay minder en heeft de VK mij doorgestuurd naar het ziekenhuis op zondag. Daar bleek ik dus te weinig vruchtwater te hebben en hebben ze besloten om de dag erna direct te beginnen met inleiden.... Hoe snel het gaat als je doorgestuurd wordt omdat je anders misschien overtijd gaat dat weet ik niet... is misschien ook wel afhankelijk van of je eventueel al wat ontsluiting hebt etc. Maar het ZOU snel kunnen is denk ik erg afhankelijk van Gyn..... Al zijn ze er niet echt happig op om in te leiden als je baarmoedermond nog niet echt goed verstreken is geloof ik? Maar zoals ik al zei dat verschilt nogal per Gyn denk ik....
Channes: het is eigenlijk vooral s'avonds als ik b.v de trap op loop, me omdraai in bed of op moet staan vanaf de bank... Verder is het wel gevoelig als ik b.v zit maar niet extreem ofzo.... Kussie: wooowww super meid Fijn dat je zo'n goed nieuws hebt gehad Chantal: Wij zijn net ook even met Esmay op pad gegaan en ik heb haar een winterjasje aangedaan en onder een dekentje gelegd + een mutsje...
@meiden met kinderen met krampjes: Ik heb bij mijn zoontje een middel uit duitsland gebruikt, dat kun je via internet bestellen bij de st. joseph apotheke, het heet sab simplex en je kunt het hier niet krijgen omdat het niet geregistreerd is in ned. Dat werkte echt fantastisch!! Heb toen ook veel gegoogeld op krampjes en las op veel sites dat dat midel echt het beste werkt. Ik heb het maanden gebruikt! En als ik jullie zo hoor, denk ik dat ik mijn mans advies maar ga opvolgen en het alvast ga bestellen, je ontkomt er bijna toch niet aan met baby's. Het duurt een paar dagen voor je het in huis hebt. @kussie: nou fijn dat je kindje toch is ingedaald, fijn!
Oh ik werd vandaag trouwens gebeld door Lodger.... Ze gaan dat ding wat je gratis kon krijgen opsturen moest alleen even doorgeven welke kleur ik wilde
Kussiex, wat een goed nieuws. Dat is in ieder geval al 1 zorg minder. Die andere zorg, zal ik me dan ook maar niet meer zorgen om maken. Nienke d'r hoofdje is opgemeten en dat was krap 34 cm. Volgens mij is dit een standaardmaat waarmee beebjes geboren worden. Kun je na gaan hoe klein Nienke d'r hoofdje is. Nijna, leuke slofjes zeg. Wie heeft ze gemaakt? Jijzelf? Lindavnr, lekker dat het met Daan de goede kant op gaat. Het blijft idd een beetje eng, dat hij van de monitor af is, maar geloof me (hihi, ik hheb het ook tig keer gevraagd hoor) dit doen ze dus echt, als ze er alle vertrouwen in hebben, dat Daan het goed doet. Marye, de duimen draaien hier op volle toeren. Zou wel lekker zijn. Het is toch iedere keer een smak geld, die je kwijt bent aan dubbele hypotheek. Nog 2 weken en dan komt er voor ons een einde aan. Gwenolyn, fouten zul je steeds maken. Daar leer je ook van. 1 voordeel...ze weten er later niks meer van. Ik had hier pas ook, Marleen moest plassen en ik gaf Nienke de fles. Maar Marleen kan nog niet zelf op de wc. Tja...dillema. Nienke met fles en al meegenomen naar de wc, want als die de speen loslaat, dan hoeft ze niet meer. Marleen erop gezet met 1 arm. Het lukte wel, maar jem oet niet vragen hoe. Weer zitten en Nienke was klaar met drinken en die spuugt ineens bijna heel haar fles eruit. Toch te veel geschommeld. Ik had daar echt behoorlijk de ziekte over in. Hoe ik zo stom kon zijn, maar ja...'t is gebeurd en ik heb er weer van geleerd. Voortaan staat het potje in de kamer.
Kussiex super zeg jee krijg spontaan een lach op me gezicht door je goeie nieuws... Kleintje dus bijna net zoals als ik zal er wel bij horen dan denk ik..