Lindavnr, het kraambezoek komt hier nu pas een beetje op gang. Ik proeer het wel te doseren, want anders wordt het weer veel te veel. Probeer goed jouw grenzen aan te geven. Vergeet niet, als Daan straks thuis is, dat jij dan goed uitgerust moet zijn, want je hebt dan wel 2 kindjes om voor te zorgen.
Gelijk heb je. Zou ook wel willen, maar helaas......zit nu met de oudste op de bank naar Donald Duck te kijken.
De hoeveelheid voeding is 150 tot 180 ml per kg. Dus zeg kindje is 3600 gram dan mag het 3.6x150= 540/7= +-80 ml per voeding wat ze minimaal moet krijgen. Ze mag maximaal dan +- 90 per voeding als je er 7 per dag geeft. Tenminste zo is het mij geleerd.. maar het komt niet zo nauw he het is gewoon een richtlijn.
Die vrouw van het cb zei trouwens gister tegen mij dat je gewoon echt heel goed naar het kindje zelf moet kijken. Is het kindje tevreden dan is het goed. Zolang ze voldoende plasluiers hebben dan krijgen ze genoeg binnen. De één is tevreden met 60cc en de ander pas met 120cc.
@ Lynette: Meid ik hoop voor je dat dit een teken is dat de bevalling gaat beginnen. @ Kleintje88: Hahahahaha, creatieve oplossing!! @ Johannal: Wat fijn dat je naar huis mag. Rustig aan doen. @ Lindavnr: Raar dat het niet in zijn stoma terecht kwam, terwijl er nergens verstoppingen zijn. Zal vast wel een logische verklaring voor zijn. @ Lisetje: Beterschap voor je schoonvader. Hopelijk knapt hij snel op. @ Setti: Dank voor je uitleg!! Vandaag lactatiekundige langs geweest, en die adviseerden inderdaad ook om beide borsten te gaan aanbieden. Kleine 10/15 minuten per borst, en wil ze dan nog (of heb ik in mijn eerste nog een "vol" gevoel) dan nog een keer aan de eerste aanleggen. @ Anoniempjuh: Ik voed rond 12.00, 15.00, 18.00, 21.00, 00.00 en dan mag ze zelf komen. Is ze voor 06.00 uur niet geweest maak ik haar waker. Ze is nu 2 nachten tussen 03.30 en 04.30 gekomen. Dan sla ik de voeding van 06.00 uur over, en komt ze weer rond 08.00/08.30. Dan om 09.00 uur geen voeding. Dit is overigens wel BV, weet niet ofdat dit anders is als KV. De voeding doet ze zelf ophogen. @ Lindavnr: Doe maar rustig aan meid. Bezoek is heel gezellig, maar super intensief.
setti, dat ene uurtje meer in de nacht lijkt me heerlijk!! we hebben gisteravond ook laatste voeding 110 cc kunstvoeding gegeven. Dit was om 23u. hij kwam toen om 2.30. niet zozeer dat hij honger had maar vreselijke darmkrampen en dit is eigenlijk de hele nacht niet meer weggegaan. heb een uur opgezeten met hem en toen mijn man gevraagd, die ook een uur opgezeten. in je armen slaapt hij maar zodra ik hem in zijn bedje leg beginnen de krampen weer. Echt zo zielig!! ook overdag er superveel last van. het is echt huilen en slapen. ano, zo he 8 uur slapen!! wowww...wil je ruilen!! ik slaap niet meer dan 4 uurtjes hooguit 5 per nacht!! Hoeveel slapen anderen?? rusten, rusten jullie nog goed nu de kraamhulp weg is?? ik merk aan mezelf dat ik eigenlijk te weinig rust pak. Ik ben continue bezig. Slapen heb ik geen zin in overdag..........doen jullie dat wel?? kraambezoek, pffff elke dag krijg ik visite!! moet zeggen ben het nu wel een beetje zat, hoe leuk ik het ook vind dat iedereen ons wonder wil aanschouwen! Mensen blijven ook best lang zitten soms! Vind het dan toch wel lastig om te zeggen dat ik moe ben!
meiden bedankt voor de reacties!!!!! zie dat het eingelijk bij iedereen weer anders gaat... nou ik hou nu wel gewoon 6x110cc aan, en mocht ze echt meer honger krijgen verhoog ik t naar 120cc en anders bel ik maandag wel even, hoef pas over 1,5 week langs dus dat duurd nog even. lindavnr fijn dat het goed gaat met jullie. Wel benieuwd naar hoe dat dan kan dat het niet goed doorloopt bij Daan en niet in zijn stoma terecht komt, horen jullie daar vandaag meer over?? setti zou idd wel opletten met op de buik leggen, volgens mij zijn ze er niet happig op als je dat zo vroeg doet, maar weet het ook niet precies, wel fijn iig dat ze er stil van word!! channes jij ook bedankt voor de uitleg!!alles goed bij jullie ook??je moet je banner nog veranderen haha. zwangere meiden::::: ik snap dat jullie ook heeeel benieuwd zijn naar jullie kleintje, zeker omdat er al zoveel bevallen zijn, maar probeer toch nog te genieten zolang je je goed voeld, tis toch echt wel uniek hor zwanger zijn, ik ben blij dat ik er tot het laatste einde van genoten heb!!! Neomi had na haar prima nacht nu ook een super dag, ze heeft de hele dag nog geen kik gegeven, ligt heerlijk te slapen,. hoop niet dat dat gevolgen heeft voor komende nacht...
@ Eliesah, nou die indalingsweeen doen ook best zeer hoor!! Ik heb ze nou al 3 of 4 keer gehad.. De kleine heeft tenslotte meerdere keren besloten er weer uit te floepen, maar ondanks dat het nu volgens VK vast ligt heb ik nog steeds behoorlijk last.. Kwam omdat er nu nog extra druk op het bekken staat ofzo... We zijn er klaar mee! Hihi!! Maar ik heb deze pijn er "graag" voor over, als de kleine nu maar es besluit om zo te blijven liggen! @ Johannal, YESSSSSSSSSSSSSSSS wat een heerlijk nieuws!! Wat zullen jullie genieten zeg! @ Dianne, volgens mij is dat toch best goed 100gr in 6 dagen? Vervelend dat de oudste ook nog es griep heeft!! Kan me voorstellen dat je het dan nog drukker hebt als dat het normaal al is! Beterschap voor daar! En hopelijk word jij er nie door aangestoken! @ Lynette, hmm duizeligheid, ik ken het, vind het doodeng! Als je het nie vertrouwd, inderdaad gewoon bellen hoor! En nee, op zich ben ik het zwanger zijn nog nie zat, de tig smsjes die ik daags krijg wel, haha, kost me handen vol geld! Ik vind het nog altijd heerlijk als ik mijn beebje lekker voel trappelen in mijn buik! Maar ik word wel met de dag nieuwsgieriger! En heb ook echt zoiets van, nou lieve ondeugd, mams is uitgerekend dus GET OUT OF THERE!! @ Boomer, het viel mij ontzettend mee hoe ik reageerde op 't inwendig onderzoek!! Ik ben nu 2 x in het ziekenhuis geweest en moest ook 2 x met de billen bloot zeg maar Maar ik heb zoiets van, het geeft me informatie over hoe het er voorstaat en dat overwint de gene van het feit dat je daar zo open en bloot ligt... Maar nu moet ik ook zeggen dat ik beide keren niet wist dat ik het kreeg. Voor komende dinsdag staat al vast dat ik inwendig onderzoek krijg, sta ik toch IETSIE anders tegenover, haha! En inderdaad dat is vreselijk balen van die woonboulevards (en elk ander bedrijf) dat zulke tijden afspreekt, zit je gewoon de hele morgen (en dan ook nog op zo'n onmenselijk tijdstip) te wachten vaak komen ze pas op het laatst, maar je kan die gok nog nie nemen ook! :x Praat me d'r nie van! @ Darcy, ik duim voor je meid!! Zou wel leuk zijn, weer babynieuws hier!! Ik vind het ook nogal rustig!! Best wel `saai`, nadat we eerst bijna elke dag baby nieuws hadden en ons de foto's van die pasgeboren krummeltjes om de oren vlogen... I miss it! Daar en tegen vind ik het nu wel weer heel fijn, om te horen hoe het met de mama´s en kindjes gaat!! Leer er nu al veel van!! @ Channie, haha een schone kont aan de baby.. Maar joh, wat vervelend dat je mams in het ziekenhuis ligt. Is het ernstig? @ Lisetje, jeetje wat een domper zo vlak voor je bevalling!! Laten we hopen dat die onderzoeken nix ernstigs uitwijzen, en dat je schoonvader gauw van de koorts af is, zodat hij fijn bij jullie Uk kan komen kijken als deze zich aankondigd! Ik duim voor jullie!! @ Lindavnr, pff dat is inderdaad vaag.. En niet erg prettig die onduidelijkheid! Hopelijk komt daar gauw verandering in en weten jullie waar jullie aan toe zijn!! Er zal vast een goede verklaring voor zijn!! @ Marye, wauw, na een maand al, best snel lijkt me! Vind het knap hoor!! Kan me voorstellen dat het wel even spannend was! Ik geloof dat ik nooit weer durf.. Hihi en dan heb ik nog wel een nieuwe vriend!! Arme jongen!! Hij moet al zolang wachten... (ik heb de hele zwangerschap al zwaarrrrr geen behoefte aan sex...) Het voelt gewoon nie goed.. Ik bedoel, ben zowiezo al niet `snel` op dat gebied en nu ben ik ook nog zwanger van een ander *snik* @ Ano, dat klinkt heerlijk zeg!! Dat jullie ook lekker aan jullie slaap komen!! Superr! @ Setti, *knuffel* voor jou.. Het lijkt me vreselijk als je dan zo machteloos bent, en gewoon nix lijkt te helpen en je kindje maar blijft krijsen! Zo frustrerend, dus kan me je gevoel heel goed voorstellen! Heeft Steef haar nog rustig gekregen dan? En hopelijk gaat het nu weer beter? @ Nijnja, jakkiebah, had gehoopt dat dat rommelen door zou zetten bij jou!! Wat jammer zeg! Maar je weet het niet, het kan zo weer op komen zetten!! @ Lisetje, bij mij zat alles vrijdag en maandag ook nog "potdicht" en heb de VK gevraagd of dat ook invloed heeft op hoe lang het nog eventueel kan duren, maar dat zegt dus nix hoor, weeen kunnen zo spontaan beginnen!! Bij sommigen is het mooi meegenomen als je al een cm of 2 ontsluiting hebt, maar dat hoeft dus niet.. Dus dat vond ik wel fijn te horen!! Jij hopelijk ook! En laten we hopen dat er nix uit het urineonderzoek komt!! Heh, wat een gedoe ook @ Setti, hoeraaa, dat is fijn zeg, dat je in iedergeval weet dat het door haar op de buik te leggen dat het huilen stopt! En als je er bij bent is het toch niet erg als Lisanne op d'r buikie ligt? Misschien is het 'snachts (nog) niet verstandig, dat weet ik nie, maar zo kan het toch geen kwaad? Liefsss vanuit hierr!! Ps. vandaag dus uitgerekend, maar daar trekt beebs zich dus helemaal nix van aan, haha! Ligt net zo rustig in mijn buikie
germini he wat vervelend zeg dat ie zo'n last heeft van darmkrampjes, je hebt ook infacol he?hoe lang al?anders moet je wat anders proberen, ik heb nu cinababy, tot op heden heeft ze geen krampjes gehad, kan nog komen natuurlijk, maar had t idee dat infacol niet echt hielp. ja lekker he 8 uur, in t begin was t ook 4-5 uur hoor, en k weet hoe verrot je je dan voeld, je hebt t dan ook zeker nodig om op de dag ff te rusten. nu doe ik dat niet meer omdat me nachten zo goed zijn, maar anders moet je dat wel doen hoor meid, denk aan jezelf!!! en die kraamvisite haha heb dat ok sommige blijven zo 2-3 uur zitten , kan ze wel wegkijken dan hahahahah
Ik weet niet of dat zo goed is meid, dat je overdag ook je rust niet pakt, 5 uurtjes slaap?? Dat houd toch geen mens vol!! Ik snap wel dat je er geen zin in hebt, maar ga je ook nie gewoon als de kleine slaapt even op de bank onderuit met tv aan ofzo? Zou dat toch wel doen meis! En dat van dat kraambezoek, gek he dat mensen zelf niet inzien, dat een uurtje vaak LANGGG genoeg is! (of anderhalf) Maar dat ze dan gewoon "rustig" blijven zitten..
Kwart voor één! Bah, de hele ochtend zitten wachten.... had ik gewoon uit kunnen slapen. Ja, aan die onderzoeken, dat is inderdaad een kwestie van wennen. Gelukkig is mijn verloskundige een vrouw Oja en een voordeel is ook dat je door je dikke buik niet mee kan kijken hahaha
Gelukkig heeft steef haar binnen 5 min wel stil gekregen hoe frustrerend t is maar goed. normaal is het juist andersom dus dit streelde zijn ego ernorg. slapen gemiddeld 4 uurtje achter elkaar hooguit en na de nacht voeding slaap ik denk ik maar 2 uurtjes ofzo . en op de dag soms probeer ik t wel maar lukt niet echt om dan in slaap te komen. vandaag ook geprobeerd maar ook niet gelukt. kussie, dus alweer 40 wkn de kleine kan nog hooguit 2 wken op zich laten wacht en dan heb ook jij je beeb. als je hier aan denkt kan t alleen nog maar meevallen als de kleine toch eerder komt dan 42 wkn. ik hoop t iig wel voor je.
bevallen meiden hoelang hebben jullie de kraamkadoos laten liggen?? mijn hele eettafel ligt vol en daar achter staat t ook vol en de stoelen hangen vol met kleding. nu dacht ik om van t weekend alles maar te gaan opruimen. Laten jullie alles liggen tot de kraamtijd van 6 weken voorbij is of hebben jullie t al eerder op geruimd? Nu ben ik blij dat ik al een kwart van de gekregen kadoos al gelijk in gebruik kon nemen
Hier ook 4, hooguit 6 uurtjes slaap snachts. 6 uurtjes is dan echt uitzonderlijk. Ik probeer overdag zoveel mogelijk te rusten maar vaak lukt het me niet. Vooral slapen wil niet lukken. Zit dan natuurlijk ook met mijn oudste he. Die slaapt dan meestal wel tussen de middag en dan ga ik er wel bijliggen maar vaak dan komt de kleine man weer net als ik mijn ogen dicht heb Dus ik rust maar zoveel mogelijk uit op de bank. Gelukkig hier niet veel kraambezoek. Vanavond komen de buren. Ik had vantevoren al gezegd niet te lang want Erik moet rond half 8 op bed en dat doen we beide. Dus dan moeten ze wel weg of ze nou willen of niet
je hebt groot gelijk mamzie. En als ik geslapen heb een keer op de dag dan heb ik t erna zo koud en wordt er alleen maar moeier van heb ik t idee dus vaak rust ik niet echt uit ja bankhangen. hier nou iets raars. hoor ik de hele tijd een kat janken buiten. ik woon dus op een begrane grond appartement met tuin en zit die pik zwarte kat dus te janken voor een zwarte auto en mijn schutting heen en zit dus te kijken naar mijn katten maar die zien m volgens mij niet en janken dus naar m terug. Hoe irritand kunnen ze zijn hihi.
Jeetje, wat zijn jullie veel aan het kletsen.. Wel gezellig hoor ! Maar niet zoveel zin om overal persoonlijk op te reageren, sorry! Pff als ik dat zo lees met die voedingen, snap er nog niks van (werk nog wel op een kdv hihi) maar denk dat dat vanzelf allemaal wel komt. Toch???? Beebje is hier zo druk aan het duwen, net of ze zich zelf eruit wil duwen.. Nou kom maar hoor!! Ben nog wel aan het genieten hoor van dat kleintje in m''n buik maar als het zover is zou ik ook zoooo blij zijn!!
mag dus niet klagen qwa slapen merk ik haha. ja ik ga rond 11 slapen, dan om 1 uur de fles en luier, dan heb ik dus al 2 uur geslapen. dan om 2 uur weer verder slapen en dan tot een uurtje of 8-9 dan zit ik in totaal dus op 8-9 uur slaap, maar dan doet mijn man dus de fles van 4 uur, als ik die zelf moet doen gaat er een uur af dus blijft er 7-8 uur over. maar ben er heeel blij mee, vole me overdag ook niet meer zo moe als in t begin.. kraamcadeaus, wij hadden van me schoonmoeder een hele grote kraammand en alles wat we krijgen word daar nu bij in gelegd zeg maar, dus tis aardig geordend, laat t nog wel even staan haha.
Kussie jee uitgerekend vandaag hoop dat de kleine zich snel aanmeld meid. Spannend hoor! Setti gaat je door merg en been hè als je de kleine niet stil krijgt ik had het vandaag was al een uur bezig om hem stil te krijgen en hein komt binnen neemt hem over en had hem zo stil dat was ook nog niet gebeurd. En buik liggen mag hoor als je er maar bij blijft cb vertelde me het vanmorgen. Voeding liam krijgt om de 3 à 4uur 100cc. Maar we mogen het nu verhogen naar 110cc. Slapen doe ik ook niet echt lig wel in bed maar meestal lig ik te lezen maar goed dan rust je ook al. Kraamvisite begint hier nu ook op gang te komen wij hebben op het kaartje laten zetten dat we rusten na 20uur en tot nu toe houd men zich er keurig aan heerlijk hoor. Kado's hmm ik ruim het gelijk op ik kan er heel slecht tegen als er overal iets ligt.
Uitslag gehad vd dokter, geen blaasonsteking. Verder zag het er ook goed uit.. nou ik voel me dus echt zo rot, ik heb vandaag echt weer zoveel pijn gehad van onder.. ik kan bijna niet meer normaal lopen.. maar ja, nu word het dus door de vk gehouden op bandenpijn.. ik zie het eigenlijk niet zitten om elke dag nog huilend vd pijn door te brengen en te weten dat je er niets aan kunt doen.. maandag op controle, als die kleine er dan nog niet is.. ga ik ze toch echt vragen of ze niet iets kunnen doen voor me want dit is geen houden.. ik heb zo'n beurs gevoel, net of ik echt helemaal van onder bont/blauw ben.. en of je hele harde sex hebt gehad zeg maar... sorry dat ik weer loop te klagen, t is geloof ik de hele wk al raak..