@ Bregt: Gefeliciteerd met jullie dochter Amerins @ Sherly182: Leuke foto's. Dat heb je snel gedaan de zwangerschap kilo's eraf! Gelukkig wel. Zag mijn geest al kruipen. Klinkt als een gezellige avond!! @ Floor20: Leuke foto van Ivar. @ Linda: Ik zat toevallig vanmiddag nog aan je te denken, hoe het bij jullie gaat. Fijn dat het iedere dag een stukje beter gaat. @ Darcy: Ik hoop dat het nu toch echt gaat doorzetten.
Danif heeft 1 maart voor het laatst gepost in dit topic. Ik zal haar ff een pb sturen. Als ze daar niet op reageert dan haal ik haar daarna uit de lijst. Schildpad heeft sinds 12 maart niet meer gereageerd en Zoe1976 sinds 11 maart. @bregt: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
Bregt: gefeliciteerd met jullie dochter, wat een bijzondere naam! Setti: Sinds ik het doekje eraan heb gedaan, laten ze hem minder makkelijk uit hun mond vallen, vandaar dat die er om zit. En Pepijn die kroelt ook al echt met het doekje
Bregt gefeliciteerd met jullie dochter! Hier is de lk geweest vanmiddag. We hebben geoefend en daarna heeft Luca 2 voedingen aan de borst gedronken!Ik ben helemaal blij!
Chantal: Ik zag ergens jou vraag over de hoeveelheid drinken. Bij mij hadden ze gezegd dat ik die flessen op mocht hogen naar 100 per keer. Dat dronk Pepijn al toen hij net zo oud was als Milan. En die was nog een stukje kleiner ook. Pepijn krijgt dus 8x 110 ml moedermelk
Dames HELP!!! Misschien komt de bezorgde moeder in me weer naar boven maar ik was net lekker aan het kroelen met Esmay toen ik ineens een bult op haar achterhoofd voelde ter grootte van ongeveer een vinger nagel van een volwassenen.... Er is niks te zien maar die bult is goed te voelen ook iets naar onderen op haar achterhoofd lijkt een bult te zitten, ze lijkt er niet echt last van te hebben en het voelt hard aan alsof er een stuk bot ofzo onder zit..... Wat moet ik hier nu mee??? Dit heeft ze namelijk al die tijd niet gehad, of althans ik heb het niet gevoeld en het lijkt me dat ik het dan toch wel eerder had moeten voelen? ze heeft zich ook niet gestoten ofzo dus dat zou het niet kunnen zijn! Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En bij wie moet ik eventueel vragen om advies? Mijn vriend zei kijk even hoe het morgen is en bel dan eventueel de VK om advies maar kan ik die daarvoor bellen?
ha meiden, nieuwe mama's: Proficiat!! @ foto's: weer allemaal mega lieve foto's gezien.. Ik vind dat wij Maart-mama's echt een knap stukje werk afleveren hoor! hahah. @ hier: hmm even een vraagje. Hoe lang laten jullie de kleine na het flesje op? Dus om te boeren, evt. nog even tutten op de speen ofzo? Jesse heeft in 10 minuten zijn 100 cc op en is dan niet zo moe als wanneer hij een half uur aan de borst gelegen heeft. Ik laat hem dan dus nog een minuutje of 10 op de fles-speen zuigen met mijn pink erin (zodat hij geen lucht binnen zuigt) of op mijn pink zelf, om hem nog wat vermoeider te maken. De kraamhulp liet Jesse bij elkaar 45 minuutjes beneden (voeden en dan daarna ff moe worden.) maar als ik dat doe wordt ie niet echt rustig. Dan ligt in ie in de box te draaien en met zn armpjes te slaan. Dus nu net in bed gelegd, ingewikkeld en heb nog geen kikje gehoord. Maar dat was gister juist weer anders; toen deed ie er 2 uur over om in slaap te komen na de fles. Sja...heel verhaal...maar kortom: hoelang blijft jullie kleine nadat hij de fles gehad heeft nog beneden tot hij naar bed gaat? En nog zo'n vraag: als jullie kleine huilt, na hoe lang gaan jullie kijken? Na een paar minuutjes al of langer?
En nog even Daan-update: De voedingen lopen goed! En maandag wordt het weer erg spannend: dan gaan ze voor het eerst de voeding gewoon geven, dus via zijn mondje door de slokdarm. Ik hoop zó dat dit goed zal gaan!!!!! Erg spannend dus.......dat wordt weer duimen meiden!
@ Lindavnr: Joënna is nog niet echt vaak heel wakker geweest. Heel toevallig heeft ze net voor de eerste keer 5 minuten in de box gelegen omdat ze na de voeding nog wakker was. Tot nu toe is/was het zo: verschonen, wegen, BV, wegen, slapen. Dit was voor haar al vermoeiend genoeg. Toen ik haar rond 18.00 uur pakten, keek ze me sinds dagen weer heel onderzoekend aan, en was ze druk bezig met haar hoofd. Ik kan hier weinig over zeggen. Hangt van het huilen af. Als het "murmelen" is, dan ga ik niet kijken (bij Joënna is dat een poging om te huilen, maar zet niet door. Of 3 lange huilen, en dan stopt ze). Wanneer ze echt huilt, ga ik binnen een paar minuten naar haar toe om te kijken wat er aan de hand is.
Lindavnr: Ik laat Esmay eigenlijk altijd op, of nou ja ze is altijd beneden bij mij (wel in wiegje of box) Meestal hou ik haar na de fles (waar ze vrij vlot mee is) zo'n 10 - 15 minuten bij me zitten om te boeren etc en daarna leg ik haar in het wiegje of de box... Maar ze is niet altijd moe na de fles eigenlijk soms ligt ze gewoon nog vrolijk rond te kijken... Volgende week ga ik haar wel boven neerleggen om te slapen omdat ze dat strax als ze ouder wordt misschien anders niet meer wilt.... En ik zowiezo volgende week overdag alleen ben en ik overdag ook moet slapen, kan zij dat ook mooi meteen doen! Over het huilen: Ik ben er inmiddels achter dat Esmay zowiezo 2 huiltjes heeft een beetje een jengelend huiltje en echt een krijsende huil! Als het een jengelend huiltje is dan laat ik haar wel even liggen want vaak stopt ze daar vanzelf mee.... Is het een krijsende huil dan weet ik dat er iets is (vaak een vieze luier of honger) en dan ga ik ook vrijwel meteen kijken!
Morgen is de laatste dag dat mijn man vrij is. Maandagochtend om 10.00 uur gaat hij weer op pad. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat, maar vind het ook wel een beetje "eng" en raar. Hij is de afgelopen paar dagen ook veel de hort op geweest, maar geen nachten weg. Nu gaat hij weer de hele week weg. Dat zal maandagnacht wel even doorbijten voor mij zijn. Hopelijk kan ik slapen.
@ Gwen: jee da's inderdaad een hele stap; vanaf 2 weken alleen, zelfs de nachten. Lijkt me heftig.. Zou het erg zwaar vinden denk ik, aangezien Arno en ik nu beide met elke voeding 1 keer uit bed gaan. (de een Jesse halen, luier verschonen, kruik vernieuwen en de ander Jesse terug in bed leggen) Hoe lang moet je er eigenlijk op rekenen dat de kleintjes wat langer door slapen 's nachts? Meiden waarvan de kindjes nu een maandje ongeveer zijn; hoe vaak komen ze bij jullie voor de nachtvoeding? gewoon nog om de 4 uur ongeveer?
Gwen: mijn vriend gaat dinsdag of woensdag weer werken en de kans zit erin dat hij ook al moet gaan overnachten Vind het ook best "eng" maar denk ook wel dat het goed gaat komen... Op het huishouden na dan want dat mag ik niet doen... (ja lichte werkzaamheden)